طراحی سایت حرفه ای و با کیفیت

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا به این دلیل که در جستجوی طراحی سایت حرفه ای هستید و قصد راه اندازی سایت خود با بالاترین کیفیت ممکن را دارید. اما اصولا به چه نوع سایتی حرفه ای گفته می شود و و چگونه می توانیم طراحی سایت خود را به صورت حرفه ای انجام دهیم. اصولا سایت حرفه ای به سایتی گفته می شود که با آخرین ترفندهای روز طراحی شده باشد و هم متخصص طراحی وب سایت و هم کاربران عادی وب سایت طراحی و کاربری آن را تایید نمایند. چه ترفندهایی جزو موارد روز به حساب می آیند و رعایت و اجرای آنها در سایت باعث حرفه ای شدن وب سایت می گردد. در این مقاله برای شما نکات و مواردی که می بایست در طراحی سایت حرفه ای رعایت شود را معرفی می نمایم.

شرکت طراحی وب سایت حرفه ای

برای آنکه هر کاری به صورت حرفه ای انجام گردد لازم است توسط متخصصین آن حوزه انجام گردد. مجموعه دارکوب در حدود 20 سال است که در زمینه راه اندازی سایتهای اینترنتی و سئو فعالیت دارد و یکی از بهترین شرکتهای طراحی وبسایت در کشور می باشد. تخصص اصلی این مجموعه طراحی وب سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو می باشد که در این زمینه قالب های وب سایت را از پایه تولید می نماید و از قالب های آماده استفاده نمی نماید. وب سایت با توجه به اصول لایت هاوس گوگل پیاده سازی می گردد و در انتهای پروژه های طراحی وبسایت اصول ایمن سازی، بهینه سازی سرعت و کدها انجام می گردد. مراحل طرااحی سایت حرفه ای به صورت زیر است:

1. انتخاب نام دامنه حرفه ای

اولین قدم برای راه اندازی وب سایت ثبت دامنه می باشد و در صورتی که نام دامنه به درستی انتخاب گردد تاثیر بسیار مثبتی در روند موفقیت وب سایت خواهد داشت. در حقیقت انتخاب نام دامنه مناسب و حرفه ای رسیدن به موفقیت را برای وب سایت ساده تر می سازد و پایه و اساس وب سایت را محکم می سازد. برای انتخاب نام دامنه مناسب و حرفه ای حتما می بایست با متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت مشورت نمایید تا بهترین نام دامنه به شما پیشنها گردد. در نتیجه بدون مشورت با سئو کار اقدام به ثبت دامنه برای وب سایت خود ننمایید.

نام دامنه و ثبت دامنه

نام دامنه به نشانی اینترنتی اشاره دارد که افراد در نوار آدرس مرورگر وب برای دسترسی به سایت شما تایپ می کنند. به عبارت دیگر، نام دامنه یک راه راحت برای دسترسی افراد به وب سایت ها ارائه می دهد. بدون آن، آنها باید از یک برچسب عددی اختصاص داده شده به هر وب سایت و سرور در اینترنت استفاده کنند که به عنوان آدرس IP نیز شناخته می شود.
به طور کلی، نام دامنه از دو بخش اصلی تشکیل شده است یک دامنه سطح دوم (SLD) و یک دامنه سطح بالا (TLD) دامنه‌های سطح دوم معمولاً از کلمات یا عبارات تشکیل شده‌ اند، در حالی که دامنه‌های سطح بالا پسوندهای از پیش تعیین ‌شده هستند. به عنوان مثال، در مورد google.com، دامنه سطح دوم google و TLD آن com می باشد. برای دریافت نام دامنه برای وب سایت خود، ابتدا باید آن را ثبت کنید. ثبت دامنه فرآیند رزرو نام در اینترنت برای مدت معینی است، معمولاً سالی یک بار نیاز به تمدید لایسنس دارند .
شرکت ها یا سازمان هایی که ثبت نام دامنه را می فروشند و مدیریت می کنند، ثبت کننده دامنه نامیده می شوند. ثبت‌کننده‌های دامنه تحت عنوان (ICANN) شرکت اینترنتی برای نام‌ها و شماره‌های اختصاص‌یافته، مرجعی که پایگاه‌های داده دامنه را در اینترنت هماهنگ و مدیریت می‌کند، فهرست شده‌اند.

با انتخاب نام دامنه کامل، هویت برند را ایجاد کنید

نام دامنه شما ممکن است جزییات جزئی در طرح بزرگ ایجاد یک وب سایت به نظر برسد، اما کسب و کار شما را فورا به مشتریان یا مخاطبان بالقوه منعکس می کند و اگر طولانی یا گیج کننده باشد، بساری از مردم هرگز نمی توانند سایت کسب و کار یا وبلاگ شما را پیدا کنند. اگر نام دامنه شما با نام تجاری شما مطابقت نداشته باشد یا حداقل مکمل نام تجاری شما باشد، می تواند غیرحرفه ای یا حتی اسپم باشد.از طرف دیگر، یک نام دامنه به خوبی تحقیق شده و فکر شده می تواند رتبه شما را در نتایج موتورهای جستجو افزایش دهد و به مخاطبان ایده روشنی از آنچه در هنگام بازدید از سایت شما انتظار دارند ارائه دهد. به این ترتیب، مهم است که برای یافتن نام دامنه ای که برای شما مناسب است، وقت بگذارید.

1. از پسوند .com یا .ir استفاده کنید

مطمئناً از وب‌ سایت‌های زیادی بازدید کرده‌اید، و دیدن اینکه محبوب‌ ترین پسوند دامنه .com است سخت نیست، در حالی که سایر گزینه‌های مورد اعتماد یا رایج شامل .org و.net و.Ir هستند، اما دامنه ها طیف گسترده‌ ای دارند و می‌توانند همه چیز را از xyz. تا .co تا .cafe و پیتزا را شامل شوند. اما در انتخاب گزینه عجیب ‌تر دقت کنید، زیرا ممکن است غیرحرفه ‌ای یا غیرقابل اعتماد به نظر برسند. اگر .com در دسترس است، با آن همراه باشید و اگر روی دامنه تنظیم شده‌اید اما نوع com آن در دسترس نیست .org، .net ، .co و یا .ir نیز گزینه‌های مناسبی هستند.

2. دامنه خود را کوتاه و ساده نگه دارید

اگر نام دامنه شما طولانی باشد به خاطر سپردن آن برای مردم سخت تر خواهد بود، که می تواند ترافیک کمتری را برای شما به همراه داشته باشد،ما نام دامنه ای با طول 6 تا 10 کاراکتر را به شما توصیه می کنیم و اگر دامنه شما فراتر از آن باشد و یا اگر املا یا تلفظ آن سخت باشد، نام دامنه کوتاه مفید نیست، زیرا کاربران هنگام تلاش برای تایپ URL وب سایت شما احتمالا راه خود را گم می کنند.

3. از خط فاصله و اعداد خودداری کنید

هر یک از این عناصر مانع دیگری برای کاربران است که سعی می کنند فقط برای دسترسی به وب سایت شما پرش کنند. ناگفته نماند، همه این عناصر در معرض اشتباه تایپی هستند زیرا کاربران سعی می کنند وب سایت تجاری شما را در اینترنت جستجو کنند. اگر وب‌ سایت خود را از طریق دهان به دهان با مشتریان به اشتراک می‌گذارید، انتقال نام دامنه به وضوح زمانی که با خط فاصله و اعداد در هم آمیخته شده است، بسیار دشوارتر است.

4. منحصر به فرد، خاص، و در برند خود بمانید

با توجه به همه این موارد، ایجاد طوفان فکری برای نام دامنه ای که واضح و مختصر باشد و در عین حال منحصر به فرد و وفادار به کسب و کار شما باشد، دشوار است. اما مطمئنا شدنی است، نام کسب و کار خود و آنچه را که می فروشید را سرلوحه ذهن خود نگه دارید و در جایگاه خود جستجو کنید تا مطمئن شوید که نام دامنه شما نیز مخاطب آنلاین مورد نظر شما را جذب می کند.

5. گرفتن کلمات کلیدی

اگر می خواهید سئو را از همان ابتدا تقویت کنید، می توانید کلمات کلیدی را در نام دامنه خود بگنجانید.البته، مطمئن شوید که طول، اصالت یا یکپارچگی برند وبلاگ شما را قربانی نمی کند، اما اگر کلمات کلیدی وجود دارد که با یک یا دو کلمه کوتاه و منحصر به فرد دیگر به خوبی بازی می کنند، آنها را به نام دامنه خود اضافه کنید.

2. هاست حرفه ای

هاست وب سایت تاثیر بسیاری در موفقیت وب سایت خواهد داشت و در صورتی که هاست با کیفیت مطلوبی تهیه نشود ممکن است تاثیر بسیار منفی در کسب و کار شرکت داشته باشد. هاست وب سایت می بایست سرعت مطلوبی داشته باشد و به درستی موارد پیکربندی و ایمن سازی در آن رعایت شده باشد. همچنین دقت نمایید از سرور معتبری هاستینگ خود را تهیه نمایید تا وب سایت شما دچار مشکل همسایه بد که باعث لطمه به سئو وب سایت می گردد نشود. در بین پکیج های شرکت های هاستینگ بهترین هاستینگ سرور اختصاصی می باشد می باشد که قیمت آن بسیار بالا است. پس از آن سرور مجازی گزینه مناسبی می باشد که قیمت آن به نسبت سرور اختصاصی مناسب تر است. در صورتی که بودجه شما به سرور اختصاصی و مجازی نمی رسد می توانید از سرورهای اشتراکی استفاده نمایید اما حتما در مورد کیفیت آن دقت نمایید و در تهیه سرور از افراد با سابقه در زمینه وب و همچنین متخصص سئو مشورت لازم را بگیرید.

خدمات هاست حرفه ای به صورت می باشد ؟

خدمات میزبانی وب به شما این امکان را می دهد که وب سایت را در اینترنت منتشر کنید. اگر یک سرویس میزبانی را از یک ارائه دهنده خریداری می کنید، بخشی از وب سرورهای آنها را برای ذخیره فایل ها و داده های وب سایت خود خواهید داشت. هر زمان که شخصی نام دامنه وب سایت شما را تایپ کند، ارائه دهنده میزبانی وب شما مسئول ارسال محتوای آن برای بازدید کننده خواهد بود.هاست های وب همچنین ابزارهای مبتدی را برای همه کاربران فراهم می کنند تا بتوانید وب سایت را بدون مهارت فنی مدیریت کنید. علاوه بر این، یک ارائه دهنده هاست معمولاً پشتیبانی مشتری، نگهداری سرور و سازندگان وب سایت را برای کمک به کاربران در ایجاد و نگهداری سایت خود ارائه می دهد.میزبان وب علاوه بر ذخیره فایل های وب سایت، از سرور و فایل های وب سایت شما در برابر حملات مخرب محافظت می کند، با این حال، انجام تحقیقات کامل قبل از انتخاب یک شرکت میزبان ضروری است. چند عامل وجود دارد که باید در نظر بگیرید، از جمله:

1. کاربر پسند بودن:

هر میزبان وب یک کنترل پنل برای مدیریت حساب میزبانی وب شما ارائه می دهد. اطمینان حاصل کنید که داشبورد ارائه شده برای استفاده آسان و دارای عملکرد گسترده است.

2. سرعت سرور و آپتایم:

شرکت میزبانی وب را انتخاب کنید که سرعت بارگذاری سریع را تضمین می کند و ضمانت آپتایم عالی را ارائه می دهد تا سایت شما حداقل زمان خرابی را تجربه کند.

3. قیمت گذاری و طرح ها:

قبل از خرید یک برنامه میزبانی، به در نظر گرفتن هزینه های افزودنی و تمدید که در بلند مدت با بودجه شما متناسب است کمک می کند.

4. خدمات مشتری: 

یک شرکت میزبانی با یک تیم پشتیبانی قابل اعتماد را انتخاب کنید تا در هنگام مواجهه با یک مشکل فنی به شما کمک کند.

3. طراحی قالب حرفه ای

امروزه سبک های جدید طراحی قالب مرسوم شده است که ثابت شده کاربر پسند تر از سایت های قبلی می باشند و رعایت آنها باعث تاثیر و حس بهتر در کاربران وب سایت می گردد. در بخش زیر به شما برخی از سبک های جدید را معرفی می نمایم.

طراحی دو بعدی

یکی از سبک های جدید امروزی طراحی دو بعدی می باشد که در این نوع طراحی دیگر از سایه ها و گوشه های گرد شده خبری نیست و قالب در ساده ترین شکل خود ارائه می گردد. به این نوع طراحی ها همچنین طراحی محتوا اول نیز گفته می شود زیرا مهترین دغدغه طراح سایت ارائه مطالب در بهترین روش ممکن است و بخش ها معمولا با تفاوت رنگی از یکدیگر جدا می گردند و از پالت رنگ های خاصی با نام رنگ های دو بعدی استفاده می گردد. ثابت شده طراحی دو بعدی تاثیر بهتری نسبت به طراحی های قدیمی بر روی کاربران دارد و کاربر وب سایت درک بهتری از وب سایت خواهد داشت.

مزایا طراحی دو بعدی

1.سازگاری سایت با نسخه های موبایلی :

از آنجایی که مایکروسافت و اپل با طراحی مسطح روی کار آمدند، این سبک به سرعت به عنوان رویکردی تازه برای تجربه کاربر مورد استفاده قرار گرفت. برای طراحی وب سایت حرفه ای و موبایل و دلایل خوب و محبوبی بوده و می باشد. اصول طراحی مسطح را می توان در دسته بندی های دیگر طراحی نیز به کار برد، اما چیدمان های مبتنی بر شبکه و گرافیک های ساده آن به ویژه برای طراحی وب و موبایل مناسب هستند، زیرا به راحتی می توان اندازه آنها را تغییر داد یا برای نمایش در دستگاه ها و اندازه های مختلف صفحه نمایش تغییر داد. از طرف دیگر، سبک بسیار دقیق اسکیومورفیسم با سایه‌ها و بافت‌های زیاد، همراه با تصاویر با اندازه ثابت، اغلب وقتی کوچک یا بزرگ می‌شود به خوبی ترجمه نمی‌شود تا با روش‌های مختلف مشاهده مطابقت داشته باشد.

2.چارچوب انعطاف پذیر:

شبکه، کارت، ماژول یا بلوک را آنطور که دوست دارید بنامید - بسیاری از طرح‌ها که ظاهری صاف دارند، دارای ترکیباتی هستند که با اشکال هندسی یکنواخت سازمان‌دهی شده‌اند. این نوع چیدمان، جایی که هر عنصر طراحی جای خود را دارد، اسکن و پیمایش سریع آسان است. گریدها همچنین یک چارچوب انعطاف‌پذیر هستند که می‌توان آن را به پیکربندی‌های زیادی شکل داد. این به طراحان اجازه می‌دهد تا به جای فشرده کردن محتوا در یک طرح‌بندی از پیش تعیین‌شده، چیدمانی ایجاد کنند که به بهترین وجه مناسب باشد و محتوای آنها را به نمایش بگذارد.

3.تایپوگرافی تمیز و خوانا :

ویژگی‌های مسطح به رویکرد طراحان به حروفچینی نیز گسترش می‌یابد، که اغلب منجر به تایپوگرافی بزرگ‌تر و کارآمدتر می‌شود. عدم وجود سایه ها و سایر افکت ها خوانایی متن را آسان تر می کند. تایپ ‌فیس‌های Sans-serif انتخابی محبوب و مناسب برای این سبک هستند، اما سری‌ها و حروف‌های نمایشی که در طراحی‌شان خیلی پیچیده نیستند نیز می‌توانند بیانیه‌ای بزرگ به عنوان یک تیتر یا متن ویژه داشته باشند.

معایب طراحی دو بعدی

1.قابلیت استفاده به خطر افتاده

در تلاش برای تأکید بر ویژگی‌های تمیز و ساده طراحی مسطح، برخی از طراحان در دام تمرکز بیش از حد بر زیبایی‌شناسی می‌افتند تا جایی که تأثیر منفی بر قابلیت استفاده از طراحی می‌گذارد. این یک خطر خاص برای طراحی وب و موبایل است. تشخیص اینکه چه چیزی قابل کلیک است یا نیست می تواند سخت باشد (زیرا همه چیز صاف است، در همان صفحه بصری). ویژگی‌ها و اقدامات مهم را می‌توان از دید پنهان کرد، یا ممکن است نشانه‌های بصری که کاربران به آن‌ها عادت کرده‌اند گم شوند همه به دنبال سادگی. این وب سایت را به عنوان مثال در نظر بگیرید. آیا همه جعبه ها قابل کلیک هستند؟ فقط برخی از آنها؟ تشخیص آن فقط با نگاه کردن به آن سخت است.

2.عدم تمایز

هر کسب‌ و کار، برند یا فردی که برای یک پروژه طراحی برنامه‌ریزی می‌کند، نتایجی می‌خواهد که نمایانگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها باشد چه به دنبال وب‌ سایت، برنامه، کارت ویزیت، پوستر رویداد یا چیز دیگری باشند. یکی از نکات منفی طراحی تخت این است که چسبیدن به سبک بصری ساده و با تعریف محدود اغلب منجر به طرح هایی می شود که بسیار یا تا حدودی شبیه به نظر می رسند. طراحانی که به سبک کاملاً مسطح کار می کنند، اصول محدودی برای اعمال در پروژه های خود دارند.

3.تمرکز بیش از حد بر زیبایی‌شناسی مد روز

طراحی مسطح به طور مرتب در لیست‌های گرایش طراحی ظاهر می‌شود، زیرا همچنان یک انتخاب محبوب برای طراحانی است که می‌خواهند کارشان مدرن یا منعکس‌کننده فناوری فعلی باشد. اما یکی از مشکلات گرایش‌ها این است که برخی از طراحان فقط آنها را به کار می‌گیرند. دنبال کردن جمعیت، بدون اینکه واقعاً به سودمندی آنها فکر کنم. این می‌تواند منجر به انتخاب‌های طراحی بی‌هدف شود.

طراحی تک صفحه

کی دیگر از سبک های جدید طراحی قالب وب سایت طراحی به صورت تک صفحه می باشد که در این روش صفحات اولیه وب سایت مانند درباره ما، تماس با ما، محصولات و ... در همان صفحه اصلی نمایش داده می شوند و کاربر پس از کلیک بر روی منوهای اصلی وب سایت به جای آنکه به صفحه دیگری وارد شود در صفحه اصلی به بخش مورد نظر اسکرول می گردد. این نوع طراحی ارزش صفحه اصلی وب سایت را بالا می برد زیرا کاربران مدت زمان بیشتری در صفحه اصلی وب سایت باقث می مانند و همین مسئله تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئو وب سایت خواهد داشت.

مزایا وب سایت تک صفحه ای

1. ناوبری آسان :

پیمایش وب سایت های تک صفحه ای بسیار آسان است زیرا همه چیز در یک مکان است. برای دسترسی سریع‌تر می‌توانید یک منو در بالای صفحه اضافه کنید. پیوندها به لنگرها در صفحه منتهی می شوند، بنابراین هیچ شانسی برای گم شدن بازدیدکنندگان وجود ندارد، زیرا اغلب ممکن است در وب سایت هایی که از صفحات زیادی تشکیل شده اند اتفاق بیفتد. با توجه به ماهیت سایت، لینک های منو نمی توانند چند عدد بیشتر باشند.

2. سازگار با موبایل :

در مقایسه با سازگار کردن یک وب‌سایت چند صفحه‌ای، بسیار ساده‌تر است که کد یک صفحه‌ای را برای موبایل دوست داشته باشید. علاوه بر این، تمام چیزی که برای مرور یک وب سایت تک صفحه ای نیاز است، اسکرول کردن به پایین است که برای کاربران موبایل بسیار راحت است. فقدان منوی واقعی، پیمایش در دستگاه های تلفن همراه را آسان تر می کند.

3. تجربه کاربری بهتر :

وب‌سایت‌های تک صفحه‌ای بسیار کاربرپسند هستند و ممکن است افراد بیشتر آن‌ها را بررسی کنند، زیرا معمولاً می‌توانند به پایین اسکرول کنند و به سرعت به همه محتوا نگاه کنند. فقدان چندین صفحه برای مرور یا یک منوی بزرگ برای انتخاب، تجربه کلی کاربر را بسیار بهتر می کند.

4. چیدمان تمیز :

منوی کوچک یا بدون، محتوای کمتر، و تصاویر بهینه شده برای قرار گرفتن در یک صفحه بدون اشغال فضای زیاد، طرح کلی را بسیار تمیز می کند. به این ترتیب، بازدیدکنندگان می‌توانند روی محصول و یا خدماتی که ارائه می‌دهید تمرکز کنند. اگر می‌خواهید خوب به نظر برسد، باید مطمئن شوید که محتوای شما تا حد امکان مختصر است.

5. نرخ تبدیل بالاتر :

می‌توانید نرخ تبدیل خود را افزایش دهید زیرا بازدیدکنندگان با محتوای دیگر در سایت یا گزینه‌های ناوبری که آنها را به صفحه دیگری می‌برد پرت نمی‌شوند. صفحات فرود در وب سایت های چند صفحه ای معمولاً به دلایلی شبیه به یک سایت تک صفحه ای طراحی می شوند.

6. ساخت سریع تر و ارزان تر :

ایجاد یک صفحه واحد در مقایسه با ساخت یک وب سایت با چندین صفحه مختلف و انواع مختلف محتوا، زمان و هزینه بسیار کمتری می برد.

7. به روز رسانی راحت تر :

نگهداری از یک صفحه در مقایسه با حفظ یک سایت بزرگ چند صفحه ای بسیار آسان تر است. محتوای کمتر معمولاً به زمان بسیار کمتری برای به روز رسانی نیاز دارد و احتمال بروز مشکل کمتر است. برای مثال، اگر برند خود (نام، لوگو) را تغییر دهید، باید فقط یک صفحه را ویرایش کنید.

معایب وب سایت های تک صفحه ای:

1. جهت یابی:

اگر یک صفحه بیش از حد طولانی باشد، داشتن تنها لنگرها به جای پیوندهای منوی واقعی به صفحات داخلی می تواند مشکل ساز باشد زیرا هیچ منویی وجود نخواهد داشت که بتوانید برای پیمایش سریعتر از آن استفاده کنید. بالا و پایین رفتن بیش از حد نیز می تواند ناامید کننده باشد. دکمه جستجو یک ضرورت نیست، اما اگر مردم به دیدن آن عادت داشته باشند، نداشتن آن می‌تواند تاثیر منفی بر تجربه کاربری کلی آنها داشته باشد.

2. فضای محدود:

یک وب سایت تک صفحه ای فضای زیادی برای محتوا در اختیار شما قرار نمی دهد، بنابراین ممکن است نتوانید تمام متن، تصاویر یا اینفوگرافیک های مورد نظر خود را اضافه کنید. در حالی که هیچ قراردادی در مورد طول محتوا برای چنین وب سایتی وجود ندارد، اما هرچه محتوای بیشتری داشته باشید، احتمال اینکه بازدیدکنندگان تا انتها به سمت پایین حرکت کنند، کمتر می شود. به همین دلیل است که رشد وب سایت شما به میزان قابل توجهی محدود خواهد شد.

3. گزینه های محدود سئو:

داشتن محتوای کمتر در وب سایت ممکن است تأثیر منفی بر بهینه سازی موتور جستجوی شما داشته باشد. شما کلمات کلیدی کمتری خواهید داشت، بنابراین موتورهای جستجو ممکن است تصمیم بگیرند که وب سایت شما را در نتایج خود نادیده بگیرند. حتی اگر سایت در نتایج خود نشان داده شود، با یک URL کلی خواهد بود، یعنی نام دامنه شما، نه یک URL خاص که معمولاً در وب سایت های چند صفحه ای اتفاق می افتد.

اشتراک گذاری سخت است:

اگر تمام محتوای شما در یک صفحه باشد، اشتراک ‌گذاری پیوند به محتوای خاص یا استفاده از نرم‌افزار تحلیلی برای ردیابی عملکرد بخش‌های مختلف سایت بسیار سخت‌تر خواهد بود.

انیمیشن سازی قالب

قبلا از فلش برای ایجاد حرکت در وب سایت استفاده می شد حال آنکه امروزه با استفاده از HTML , CSS و کتابخانه های جاوا اسکریپت نظیر JQUERY و MOOTOOLS این کار انجام می گردد. انمیمیشن سازی وب سایت جذابیت بیشتری در وب سایت ایجاد می نماید و وجود حرکت ها و گرافیک ها باعث ترقیب بیشتر کاربر به رویت ادامه مطالب می گردد. البته این مورد موضوع جدید نیست اما سبک این انیمیشن سازی می باشد که امروزه با قبل کاملا متفاوت شده است.

در ادامه می توانید مقاله سبک های جدید طراحی سایت را مطالعه نمایید.

4. طراحی سایت ریسپانسیو

سایت ریسپانسیو به نوعی وب سایت گفته می شود که خود را برای نمایش در سایزهای مختلف صفحه سازگار می نماید و برای رویت متون و مطالب وب سایت کاربر نیازی نیست در صفحه بزرگنمایی انجام دهد و یا از اسکرول چپ و راست استفاده نماید. با توجه به افزایش استفاده کنندگان از موبایل برای رویت وب سایت ها وجود نسخه موبایلی و ریسپانسیو سایت ها به امری ضروری تبدیل شده است. همچنین نسخه موبایلی یکی از فاکتورهای رنک دهی موتورهای جستجو نظیر گوگل می باشد بنابراین یک سایت حرفه ای حتما می بایست نسخه موبایلی داشته باشد. طراحی سایت ریسپانسیو در حقیقت یکی از مهترین فاکتورها در طراحی سایت حرفه ای می باشد.

چرا طراحی وب ریسپانسیو برای طراحان وب و صاحبان مشاغل مهم است؟

طراحان وب، طراحان رابط کاربری و توسعه دهندگان وب را از کار شبانه روزی برای ایجاد وب سایت برای هر دستگاه متفاوتی که وجود دارد، خلاص می کند. اگر می خواهید بدانید که چرا داشتن یک طراحی واکنش گرا در اولویت است، در اینجا سه مزیت اصلی وجود دارد:

1. بهبود تجربه کاربری

دسترسی به محتوایی که به طور مناسب در هر دستگاهی تطبیق داده شده است، تجربه کاربر را تا حد زیادی بهبود می بخشد. یک طراحی واکنش گرا خوب همچنین خوانایی را بهبود می بخشد، زمان صرف شده در وب سایت را افزایش می دهد، تعامل را افزایش می دهد یا در مورد تجارت الکترونیک، فروش را بهبود می بخشد. به طور کلی، طراحی و اهداف آن تأثیر بهتری برای کسب و کار و کاربر دارد.

2. بهبود دید در موتورهای جستجو

برخی از مزایای طراحی ریسپانسیو به طور مستقیم بر سئو وب سایت تأثیر می گذارد، مانند سرعت بارگذاری یا عدم استفاده از محتوای تکراری در نسخه های تلفن همراه. در هر صورت، گوگل توصیه می‌کند که مدیران وب‌سایت‌ها با استفاده از طراحی وب واکنش‌گرا، استفاده از HTML یکسان برای همه دستگاه‌ها و استفاده از پرس‌وجوهای رسانه‌ای CSS، بهترین روش را در این صنعت دنبال کنند تا محتوا در هر مورد به درستی نمایش داده شود.

3. سایت را سریعتر بارگذاری کنید

طراحی وب ریسپانسیو سرعت بارگذاری سایت را در دستگاه های مختلف بهبود می بخشد. سرعت بارگذاری بهتر نه تنها تجربه کاربر را بهبود می بخشد، بلکه بر بهبود موقعیت وب نیز تأثیر می گذارد. وب سایت کار کرده و آن را به روز کنید.

5. طراحی سایت سئو

امروزه با توجه به افزایش تعداد کاربرانی که از اینترنت برای خرید کالا و خدمات خود استفاده می نمایند رعایت اصول سئو در سایت ها که باعث افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو می باشد بسیار ضروری می باشد. برای طراحی سایت سئو می بایست کد نویسی صفحات وب سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو باشد. برای آنکه سایتی سئو باشد حتما می بایست اصول زیر در آنها رعایت شده باشد:

  • کد نویسی صفحات وب سایت به صورت دایو بیس باشد و در صفحه بندی وب سایت از جدول استفاده نشده باشد
  • آدرس دهی صفحات وب سایت می بایست بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو باشد و نام صفحه می بایست معمولا عنوان صفحه باشد
  • عناوین وب سایت می بایست به درستی انتخاب شده باشد تا وب سایت بهترین رنک را در موتورهای جستجو داشته باشد. انتخاب عناوین صفحات حتما می بایست زیر نظر متخصص سئو انجام گردد

در ادامه می توانید مقاله آموزش سئو را مطالعه نمایید.

6. محتوای با کیفیت

یک وب سایت برای آنکه حرفه ای به نظر رسید در کنار رعایت اصول و قواعد طراحی سایت می بایست محتوای خوب، کافی و با کیفیت داشته باشد تا کاربران پس از ورود به سایت با صفحه بی محتوا مواجه نگردد. در حقیقت یکی از مهترین مسائل در مورد موفقیت وب سایت وجود محتوای خوب و حرفه ای می باشد که این بخش بر عهده کارفرما می باشد که می بایست مطالب خوب، مفید و با کیفیت در زمینه شغلی خود تهیه نماید.

در ادامه می توانید مقاله نوشتن محتوا به صورت سئو را مطالعه نمایید.

7. بک لینک سازی برای وب سایت

در صورتی که بهترین وب سایت نیز طراحی گردد در صورتی که وب سایت بک لینکی نداشته باشد ممکن است رتبه خوبی در موتورهای جستجو نگیرد. برای آنکه وب سایت رتبه خوبی در موتورهای جستجو داشته باشد می بایسست پس از راه اندازی وب سایت بک لینک سازی برای آن انجام گردد. بک لینک سازی به قرار دادن لینک وب سایت در سایت های دیگر گفته می شود که این کار حتما می بایست زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام گردد. زیرا بک لینک سازی غلط ممکن است لطمه های جبران ناپذیر در آینده به وب سایت وارد آورد به صورتی که به رتبه وب سایت در موتورهای جستجو زیان وارد آورد.

در پایان

برای طراحی سایت حرفه ای می بایست شرکت طراحی سایت حرفه ای انتخاب نمایید. دارکوب از سال 1381 تا کنون در زمینه طراحی وب سایت فعالیت دارد و در این سال ها در حدود 4000 وب سایت طراحی نموده است و می توانید انتخاب خوبی برای شما برای سپردن کار طراحی سایت باشد.

 
اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز