بهینه سازی سایت | بهینه سازی وب سایت

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

بهینه سازی سایت یا سئو (SEO) به مجموعه عملیاتی گفته می شود که طی آن وب سایت برای کلمات کلیدی مرتبط به زمینه فعالیت وب سایت در صفحه اول گوگل و سایر موتورهای جستجو نمایش داده می شود. به عنوان مثال زمینه فعالیت دارکوب طراحی وب می باشد و در صورتی که در گوگل جستجو نمایید "طراحی وب" یا "طراحی وب سایت" دو وب سایت از دارکوب صفحه اول گوگل خواهید دید و وجود این سایت ها در صفحه اول گوگل به آن دلیل است که بر روی این وب سایت عملیات سئو و بهینه سازی وب سایت انجام گردیده است. کلمه سئو که از کلمه انگلیسی SEO می آید و به صورت مخفف می باشد و مخفف عبارت Search Engine Optimization می باشد به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می باشد. برای آنکه وب سایت رتبه خوبی در موتورهای جستجو بگیرد می بایست موارد زیر در سایت مد نظر قرار گرفته شوند.

نام دامنه سئو

نام دامنه مناسب تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئو و بهینه سازی وب سایت دارد و در صورتی که نام دامنه به درستی انتخاب گردد وب سایت بهتر در نتایج جستجوی موتورهای جستجو بالا خواهد آمد. به عنوان مثال در صورتی که زمینه فعالیت وب سایت طراحی وب سایت می باشد بهتر است در نام دامنه از عبارت WebDesign استفاده شده باشد. در صورتی که هنوز نام دامنه خود را ثبت ننموده اید بهتر است حتما با متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت مشورت نمایید.

هاست مناسب

هاست تاثیر بسیاری بر روی سئو و بهینه سازی سایت خواهد داشت و ممکن است هاست شما مشکلاتی را برای سئو سایت شما ایجاد نمایید پس بنابراین بهتر است از شرکت های معتبر ارائه خدمات هاستینگ و میزبانی وب فضای هاستینگ خود را تهیه نمایید. هاستینگ های اشتراکی برای عملیات سئو مناسب نیستند و می توانید از سرویس های هاستینگ اختصاصی و یا مجازی استفاده نمایید تا درگیر مشکلات همسایه بد هاستینگ ها نشوید. سرعت وب سایت یکی از مهترین المان های رنک دهی سایت ها می باشد و بهتر است هاستی انتخاب نمایید که منابع رم و سی پی یو کافی به وب سایت شما اختصاص داده باشد تا وب سایت شما با سرعت قابل قبولی لود گردد و همچنین هر چه موقعیت سرور شما به بازدید کنندگان سایت شما نزدیکتر باشد سرعت لود شدن وب سایت شما بیشتر است و به عنوان مثال در صورتی که بازدید کنندگان سایت شما از ایران می باشند بهتر است موقعیت سرور شما در ایران باشد. برای تهیه سرور خود نیز حتما با متخصص سئو و بهینه سازی سایت مشورت نمایید.

طراحی سایت کاربر پسند

قالب وب سایت شما می بایست مناسب برای زمینه فعالیت شما طراحی شده باشد و به گونه ای کاربر پسند باشد تا مشتریان و کاربران وب سایت شما بتوانند به راحتی به موضوعات مورد نظر خود دسترسی یابند. کیفیت طراحی سایت نیز همچنین بر روی بازدید کننده تاثیر دارد و در صورتی که وب سایت با کیفیت طراحی شده باشد حس اطمینان بیشتری در کاربر ایجاد می گردد. امروزه سبک های جدید از طراحی قالب وب سایت با نام طراحی دو بعدی مرسوم شده است که ثابت شده تاثیر بهتری بر روی بازدید کننده وب سایت دارد و باعث می شود کاربر درک بهتر و سریعتری از وب سایت داشته باشد. همچنین سبک های جدیدی با نام های طراحی روایت کننده و تک صفحه وجود دارند که می توانند تاثیر بسیار زیادی بر روی موفقیت وب سایت داشته باشند. بهتر است در وب سایت خود قبل از هر چیز بر روی نحوه ارائه مناسب مطالب وب سایت خود با دسته بندی و منوبندی مناسب دقت نمایید که ساختار مناسب وب سایت خود تاثیر بسیاری بر روی بهینه سازی وب سایت شما خواهد داشت. امروزه مدت زمان ماندگاری کاربران در وب سایت مهترین المان برای رنک دهی وب سایت می باشد و بنابراین بهتر است هر چه می توانید سعی نمایید تا کاربر خود را بیشتر در سایت خود نگاه دارید که این کار را می توانید با طراحی قالبی که باعث ارتباط بهتر کاربر با وب سایت گردد انجام دهید. می توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله سبک های جدید طراحی سایت را مطالعه نمایید.

رعایت اصول سئو در طراحی و برنامه نویسی وب سایت

این یکی از مواردی است که ممکن است شما به هیچ وجه به عنوان شخصی که اطلاعی در مورد اصول سئو و بهینه سازی ندارد متوجه آن نباشید. رعایت اصول سئو و بهینه سازی وب سایت باعث ایجاد ستونی محکم در عملیات بهینه سازی سایت شما می گردد. صفحه بندی صفحات وب سایت می بایست توسط دایو پایه گذاری شده باشد و همچنین آدرس دهی صفحات وب سایت می بایست بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو باشد. طراحی وب سایت حتما می بایست زیر نظر برنامه نویس و متخصص سئو انجام گردد تا در صورتی وجود مشکل در طراحی به سرعت بتوان آن را برطرف نمود زیرا در آینده ممکن است امکان برطرف نمودن مشکلات وب سایت به سادگی وجود نداشته باشد.

سازگاری با موبایل

با توجه به افزایش کاربرانی که از موبایل و تبلت برای جستجو در اینترنت و وبگردی استفاده می نمایند وجود نسخه ای از وب سایت که نمایشی سازگار در موبایل و تبلت داشته باشد برای وب سایت به امری ضروری تبدیل شده است. همچنین موتورهای جستجو نظیر گوگل وجود نسخه موبایلی وب سایت را امروزه جزو فاکتورهای جدید رنک دهی خود معرفی نموده اند و در صورتی که وب سایتی نسخه ریسپانسیو داشته باشد رنک بهتری در موتورهای جستجو خواهد گرفت. بهترین روش برای سازگاری وب سایت برای نمایش در موبایل طراحی سایت ریسپانسیو می باشد که همچنین گوگل مدیران سایت ها را تشویق به سازگار سازی وب سایت خود برای نمایش در موبایل و تبلت به صورت ریسپانسیو می نماید.

استفاده از اسنیپت های جدید گوگل

استفاده از اسنیپت های جدید گوگل می تواند باعث بالا رفتن رتبه وب سایت در نتایج جستجو گردد زیرا این اسنیپت ها با زمان ماشین به گوگل راجع به وب سایت اطلاعات بیشتری می دهند و موتورهای جستجو نظیر گوگل درک درستی از وب سایت خواهند داشت. به عنوان مثال در گوگل جستجو نمایید "طراحی سایت موبایل" و اولین نتیجه را که وب سایت دارکوب می باشد ملاحظه نمایید. وجود ستاره و علامت بخش بندی نشان از استفاده از اسنیپت ها در این وب سایت می باشد که استفاده از این اسنیپت ها تاثیر بسیاری مثبتی بر روی رنم صفحات وب سایت خواهد داشت.

تولید محتوای مناسب برای وب سایت

در عملیات سئو و بهینه سازی سایت تولید محتوای با کیفیت و مورد نیاز کاربران و مشتریان سایت شما اهمیت فراوانی در موفقیت وب سایت خواهد داشت. در حقیقت در سئو پادشاه می باشد و در صورتی که سایت شما دارای محتوا و مقاله های مفید، با کیفیت و مورد نیاز کاربران باشد رنک خوبی در موتورهای جستجو خواهد گرفت. همچنین به صورتی دوره ای می بایست مطالب جدیدی با وب سایت اضافه گردد تا وب سایت از نظر موتورهای جستجو سایت فعالی به نظر آید. برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله تولید محتوا در سایت به صورت سئو را بررسی نمایید.

بک لینک سازی برای وب سایت

بک لینک سازی به معنای قرار دادن لینک وب سایت شما در سایر سایت ها می باشد و در صورتی که این کار به صورت درست و اصولی انجام گردد می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی رنکینگ وب سایت شما در موتورهای جستجو و سئو و بهینه سازی سایت شما داشته باشد و در صورتی که بک لینک سازی به درستی انجام نشود ممکن است لطمه های جبران ناپذیری به سایت شما وارد آورد. بهتر است بک لینک سازی وب سایت خود را حتما زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی انجام دهید تا در آینده دچار مشکلات بزرگی نشوید.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

فعالیت در شبکه های اجتماعی نظیر لینکدین، گوگل پلاس، اینستاگرام، فیس بوک می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئو وب سایت شما داشته باشد پس بنابراین بهتر است در صورتی که تا کنون در این شبکه ها فعال نبوده اید از امروز فعالیت خود را در این شبکه ها آغاز نمایید و حساب های کاربری خود را در این شبکه ها فعال نگاه دارید.

انجام سایر روش های تبلیغات

دقت نمایید در صورتی که ورودی های خود را به میزان بسیار زیاد از گوگل بگیرید در آینده ممکن است دچار مشکل شوید در نتیجه بهتر است از سایر روش های تبلیغاتی نیز نظیر تبلیغات در سایت ها، جراید، بیلبورد و سایر روش های تبلیغاتی که می توانید استفاده نمایید.

در ادامه می توانید مقاله آموزش سئو به صورت رایگان را مطالعه نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز