سبک های مختلف طراحی قالب سایت

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE
طراحی قالب سایت
 

پس از ثبت دامنه و اختصاص هاستینگ طراحی قالب سایت اولین مرحله از عملیات طراحی سایت می باشد که در حقیقت یکی از مهترین مراحل طراحی وب سایت می باشد. در عملیات ساخت سایت قالب سایت به دو روش معین می گردد که در روش اول کارفرما می تواند قالب وب سایت مورد نظر خود را از بین قالب های موجود در فروشگاه قالب انتخاب نماید و در روش دوم قالب به صورت اختصاصی برای کارفرما طراحی می گردد که در ادامه به هر یک از این روش ها بیشتر می پردازیم.

بهتر است کارفرما قبل از آنکه درخواست خود را در مورد قالب وب سایت اعلام نمایید سایت های همکار داخلی و خارجی را در زمینه شغلی خود مشاهده نماید تا از وضعیت و شرایط وب سایت ها در زمینه کاری خود با خبر گردد. همچنین قبل از ارائه درخواست خود به شرکت طراحی سایت بهتر است به فروشگاه قالب مراجعه نموده و قالب های این فروشگاه را بررسی نماید. ممکن است کارفرما در بررسی قالب های فروشگاه قالبی را بیابد که دقیقا مطابق با نیازهای وب سایت مورد نظر خود طراحی شده باشد و حتی می توان یکی از قالب ها را به عنوان پایه انتخاب نمود و تغییرات لازم را در قالب انجام داد تا قالب سایت مطابق با نظر و سلیقه کارفرما باشد. بررسی قالب های موجود در فروشگاه نکته مثبت دیگری دارد آن است که با توجه به تعداد بسیار زیاد قالب ها در فروشگاه قالب که هم اکنون در حدود 100 هزار قالب وب سایت می باشد ایده های جدیدی برای طراحی قالب سایت به دست می آید که می توان آن را در طراحی قالب اختصاصی به کار بست.

نکته ای که بسیار مهم است و می بایست به آن توجه نمایید آن است که بهتر است نیازها و امکانات مورد درخواست خود را برای طراح وب سایت خود شرح دهید و طراحی قالب سایت خود را به گرافیست و طراحی وب سایت واگذار نمایید تا طراح با توجه به تجربه و زمینه فعالیت کاری شما بهترین قالب را برای وب سایت شما ارائه نماید. ممکن است سایت شما اولین تجربه ایجاد سایت شما باشد اما معمولا طراحان وب سایت تجربه پیاده سازی سایت های بسیاری را دارند و نکات مثبت و منفی موارد را در این زمینه می دانند و بهتر است به تجربیات طراح اعتماد نمایید.

البته در زمینه طراحی سلیقه ها کاملا متفاوت می باشد و طرحی که ممکن است برای یک فرد جذاب باشد برای شخص دیگری ممکن است به هیچ وجه قابل قبول نباشد بنابراین کارفرما حتما می بایست طراح را با سلایق و خواسته های خود آشنا نماید تا طراح و گرافیست وب سایت قالب را با توجه به امکانات و سلایق کارفرما پیاده سازی نمایند.

امروزه سبک های طراحی قالب وب سایت به طور کلی عوض شده اند و سبک هایی مرسوم هستند که ثابت شده از سبک های قدیمی تر تاثیر بیشتر و بهتری بر کاربران وب سایت خواهد داشت که در ادامه این سبک ها را برای شما معرفی می نمایم:

طراحی سایت با افزونه Divi

این افزونه یکی از بهترین افزونه هایی هست که میتوان همراه اون وب سایت های با امکان شخصی سازی تولید و طراحی کرد، این افزونه با فراهم کردن قابلیت های ویژه ای که دارد بسیار افزونه محبوبی است، شما با داشتن این افزونه بدون نیاز به یک خط کدنویسی وب سایت هایی طراحی کنید که یک کد نویس ممکن است نیاز داشته باشد چندین ساعت برای آن زمان هدر بدهد، این افزونه بدلیل داشتن سفارشی سازی خیلی محبوب و حرفه ای به حساب می آید.

طراحی سایت با Koral

Koral یک ابزار رنگارنگ با دادن یک تم رنگی دیگر به وبسایت شما میتونه جزو بهترین ها باشه و با استفاده ازش سایتتون رو متمایز کنید، این ابزار با صفحه ساز wpbakeryکار میکند و بی شک یکی از بهترین هاست، این ابزار ابزاری مدرن، زیبا و پیشرفته است و بهترین هارو در وبسایت شما رقم میزند در کورال شما ویژگی های نامحدودی پیدا میکنید و میتوانید با استفاده از اون یک وبسایت شخصی سازی شده و بینظیر داشته باشید.

بهترین برای شروع تم Billey

این تم با داشتن قابلیت های فراوانی از جمله ساخت سایت بدون حتی یک خط کد نویسی و... بسیار محبوب است، شما برای تغییرات در وبسایتتون نیازی به هیچ دانشی ندارید و صرفا با تغییرات بصری میتونید تغییراتی حرفه ای در وب سایتتون ایجاد کنید این تم یکی از بهترین تم های وردپرسی است و به طوری تغییرات را اعمال میکند که یک سایت حرفه ای برای شما طراحی میکند

 

طراحی دو بعدی

یکی از سبک هایی که امروزه طرفدار بسیاری با توجه به مزیت های آن دارد طراحی دو بعدی می باشد که در این نوع طراحی طراح وب سایت تلاش می نماید که از سایه و بعد در طراحی صفحات خود استفاده ننماید و بخش های مختلف سایت را با استفاده از تفاوت رنگی از یکدیگر جداسازی نماید. ثابت شده طراحی دو بعدی نسبت به سبک های قدیمی توانایی بیشتری در انتقال مطالب و مفاهیم به کاربر دارد. در طرح ها و گرافیک های قدیمی تر معمولا تمرکز کاربر بر روی گرافیک کار قرار می گرفت حال آنکه در سبک جدید طراحی دو بعدی تمرکز کاربر بر روی مطالب و انتقال درست و صحیح آن به کاربر قرار داده می شود. به طراحی های دو بعدی طراحی محتوا اول نیز گفته می شود زیرا در این مدل طراحی دغدغه طراح بر ارائه مناسب و اصولی مطالب وب سایت به کاربر می باشد.

طراحی روایت کننده

نوعی از سبک های جدید طراحی قالب سبک روایت کننده می باشد که در این نوع طراحی، طراح وب سایت تاریخچه، خدمات، نحوه شکل گیری و توانمندی های مجموعه را به گونه ای داستان وار و مرحله به مرحله در اختیار کاربر قرار می دهد که معمولا این کار با در نظر گرفتن اسکرول بسیار بلند برای صفحه اصلی وب سایت انجام می گردد. در این روش هر بخش از صفحه اصلی مسئول ارائه مطلب جدید به کاربر می باشد. این نوع طراحی ها معمولا با بخشی راجع به چگونگی شکل گیری مجموعه آغاز می گردد و پس از ارائه توانمندی ها و پروفایل به تماس با مجموعه ختم می گردد. این نوع طراحی ارتباط بهتری با کاربران وب سایت برقرار می نماید و ثابت شده مشتریان و کاربران سایت شما تمایل دارند داستان شکل گیری وب سایت و یا شرکت را بدانند قبل از آنکه بخواهند به ادامه فعالیت در سایت بپردازند. این نوع طراح از عواطف و احساسات کاربر استفاده می نماید و در کاربر نفوذ بیشتری خواهد گذشت و اثر بخشی آن دو چندان خواهد بود.

طراحی ریسپانسیو

طراحی ریسپانسیو و یا واکنش گرا به نوعی طراحی گفته می شود که در آن قالب وب سایت خود را برای نمایش در سایزهای مختلف صفحه سازگار می نماید. امروزه ابزارهای بسیار متفاوتی برای رویت سایت ها وجود دارند. مانیتورها با سایزهای مختلف، لپ تاپ، تبلت و موبایل هر کدام سایز متفاوتی از صفحه دارند و در صورتی که وب سایت برای نمایش در این ابزارها بهینه سازی نشده باشد ممکن است کاربران بسیاری را از دست بدهد. پس بنابراین بهتر است سایت برای نمایش در موبایل و تبلت بهینه سازی شده باشد و بهترین راه برای سازگار سازی وب سایت با موبایل و تبلت طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا می باشد. در طراحی سایت ریسپانسیو سایت به گونه ای طراحی می گردد که خود را سازگار با صفحه نمایش می سازد و برای رویت وب سایت لازم نیست کاربر بزرگنمایی نمایید و یا از اسکرول چپ و راست استفاده کند و کاربر می توانید به راحتی مطالب وب سایت را مطالعه نماید.

طراحی تک صفحه

طراحی روایت کننده از سبک طراحی های تک صفحه می باشد که در طراحی تک صفحه بخش های کلیدی و اصلی در همان صفحه اصلی وب سایت معرفی اولیه می گردند و برای اطلاعات بیشتر کاربر می تواند با کلیک بر روی لینک های بخش مورد وارد بخش مورد درخواست خود گردد. در طراحی تک صفحه پس از کلیک کاربر بر روی منوی اصلی وب سایت به جای آنکه وارد صفحه دیگری گردد به بخش مورد نظر در صفحه اصلی توسط اسکرول هدایت می گردد و در صورت نیاز کاربر می توانید با کلیک بر روی منوهای آن بخش وارد صفحات داخلی گردد. در طراحی تک صفحه مطالب بیشتری بر روی صفحه اصلی قرار می گیرد و این امر باعث بالا رفتن مدت زمان ماندن کاربران در صفحه اصلی وب سایت می گردد که این مورد نیاز باعث افزایش رنکینگ و رتبه وب سایت در موتورهای جستجو می گردد. ثابت شده سایت هایی با قالب تک صفحه که به خوبی فرمت بندی شده اند رتبه بهتری با توجه مدت زمان بالای ماندگاری کاربران در صفحه اول در موتورهای جستجو می گیرند.

طراحی انیمیشن سازی شده

قبلا انیمیشن های وب سایت توسط فلش انجام می گردید اما امروزه با توجه به قدرتمند تر شدن مرورگرها و زبان های برنامه نویسی می توان وب سایت را با استفاده از HTML, CSS و جاوا اسکریپت انیمیشن سازی کرد. وجود انیمیشن های به موقع و مناسب می تواند باعث بالا رفتن جذابیت وب سایت گردد و سایت را از حالت بی روح و خشک خارج سازد. همچنین استفاده از ابزارهای جدید انیمیشن سازی تاثیر چندانی بر روی سرعت وب سایت نخواهد داشت بنابراین بدون نگرانی می توانید از آنها استفاده نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله سبک های جدید طراحی قالب سایت را مطالعه نمایید.

رعایت اصول سئو در طراحی قالب

با توجه به افزایش کاربران و خریداران اینترنتی که در جستجوی خرید کالا و سفارش خدمات هستند بودن در صفحات اول گوگل برای سایت ها باعث افزایش و رونق فروش خواهد شد. طراحی قالب وب سایت می تواند نقش موثری در افزایش رتبه وب سایت داشته باشد و بنابراین بهتر است حتما طراحی قالب وب سایت خود را زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی وب سایت انجام دهید تا در کنار طراحی قالب با گرافیست مد نظر خود اصول سئو و بهینه سازی نیز در طراحی سایت در نظر گرفته شود. حتی در صورتی که از نظرات سئو کار در طراحی قالب سایت خود استفاده نمی نمایید بهتر است برای آنکه در آینده وب سایت شما دچار مشکلات سئو نگردد پس از تایید قالب وب سایت خود حتما نظر کارشناس سئو را در مورد سایت خود مطلع گردید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز