تخصص های طراح سایت | طراح وب سایت

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE
طراح سایت | طراح وب سایت

طراح سایت متخصصی است که در زمینه طراحی و پیاده سازی وب سایت اینترنتی فعالیت می نماید و ممکن است که زمینه فعالیت تخصصی خاصی داشته باشد. اصولا یک وب سایت شامل بخش های مختلف می باشد که مدیریت هر بخش نیازمند تخصص و تجربه در آن زمینه می باشد. اول از همه یک وب سایت شامل نام دامنه می باشد که آدرس وب سایت می باشد که ثبت دامنه را می توان به صورت مستقیم از شرکت های ثبت کننده دامنه انجام داد. برای ثبت دامنه ir می توان به سایت nic.ir مراجعه نمود اما برای سایر دامنه ها می بایست از طریق نمایندگی های ثبت دامنه اصلی مانند onlinenic.com یا opensrs.com اقدام نمود که ثبت نمودن دامنه از طریق این ثبت کننده ها نیاز به کارت اعتباری ویزا و یا مستر کارت دارد و نیاز است شخص خارج از ایران سکونت داشته باشد و در غیر این صورت ثبت دامنه com, org و .. خود را می توانید از شرکت های واسط در ایران مانند دارکوب انجام دهید.

یک دامنه نیاز به فضای هاست دارد تا طراح سایت بتواند فایل های سایت طراحی شده را بر روی آن راه بارگذاری نماید تا وب سایت شما در اینترنت با آدرس دامنه شما نمایش داده شود. تهیه هاست وب سایت را می بایست به طراح سایت خود محول نمایید زیرا هر سایتی نیاز به امکاناتی بر روی سرور دارد که می بایست بر روی هاستی که تهیه می گردد امکانات لازم پشتیبانی گردد.

پس از تهیه دامنه و هاستینگ سایت می بایست توسط طراح وب سایت پیاده سازی گردد. یک سایت را یک طراح سایت چند تخصصه می تواند به تنهای راه اندازی نماید با نرم افزارهای طراحی نظیر فتوشاپ، کد زنی HTML و CSS، جاوا اسکریپت و کتابخانه های آن، زبان برنامه نویسی PHP یا ASP.NET و یا سایر زبان های برنامه نویسی تحت وب، روش های امن سازی وب سایت آشنایی کامل داشته باشد. البته بهتر است پیاده سازی هر بخش از وب سایت به متخصص آن بخش سپرده شود تا وب سایت با بالاترین کیفیت پیاده سازی گردد و معمولا سپردن تمامی موارد طراحی سایت به یک نفر از کیفیت کار می کاهد و همچنین یک سایت نیاز به پشتیبانی دارد که ممکن است پشتیبانی سایت را با مشکل مواجه نماید. در بخش زیر تخصصی های طراحی وب سایت را برای شما جداگانه می آورم:

گرافیست وب

مسئولیت گرافیست وب طراحی و پیاده سازی قالب های گرافیکی وب سایت می باشد که توسط نرم افزارهای گرافیکی مانند Photoshop انجام می گردد. گرافیست حتما می بایست در زمینه وب متخصص بوده باشد و از سبک های جدید و گرایش های جدید وب با خبر باشد. همچنین گرافیست وب سایت می بایست در زمینه امور گرافیکی متخصص بوده باشد و اطلاعات گرافیکی نظیر دانش روانشناسی رنگ ها و طراحی UI و UX اطلاعات لازم و کافی را داشته باشد. UI در حقیقت به طراحی المان های موجود در صفحه گفته می شود و UX به حسی که از طراحی به بازدید کننده وب سایت منتقل می گردد اطلاق می گردد که هر یک از این دو نیز تخصص های طراحی وب به حساب می آیند.

طراح UI

طراحی UI در طراحی وب خود تخصص جداگانه می باشد که طراح وب سایت المان های گرافیکی وب سایت را پیاده سازی می نماید. طراح UI در حقیقت طراحی را در جهت رساندن طراحی UX به اهداف خود پیش می برد.

طراح UX

طراح UX در حقیقت طراحی کننده حسی است که به کاربران وب سایت منتقل می گردد و سیاست کلی ساختار قالب بر عهده این طراح می باشد. این طراح تلاش می نماید تا با چیدمان و ارائه مطالب و تصاویر در نقاط مختلف صفحه احساس و اطلاعات لازم را به کاربر منتقل نماید.

توسعه دهنده وب سایت

پس از پیاده سازی قالب های گرافیکی توسط طراح گرافیک وب سایت قالب می بایست توسط HTML و CSS و همچنین جاوا اسکریپت و کتابخانه های آن پیاده سازی گردد. در حقیقت توسعه دهنده وب قالب گرافیکی ایجاد شده را به نسخه وبی آن تبدیل می نماید. در مرحله پیاده سازی می بایست حتما اصول سئو و بهینه سازی توسط توسعه دهنده وب در سایت رعایت گردد.

پیاده سازی بر روی سیستم مدیریت محتوا

پس از پیاده سازی قالب به صورت html و css کارشناس سستم مدیریت محتوا می بایست قالب مورد نظر را در سیستم مورد نظر پیاده سازی نمایید. سیستم های مدیریت محتوای مختلفی نظیر جوملا، وردپرس و دروپال و سایر سیستم های مدیریت محتوا وجود دارند که طراحی قالب در هر یک از سیستم ها تخصص ها و توانمندی های لازم به آن سیستم را مورد نیاز می باشد. متخصص سیستم مدیریت محتوا می بایست با نحوه استفاده درست و اصولی از سیستم مدیریت محتوا آشنایی کامل داشته باشد و همچنین نحوه پیکربندی سئو را در این سیستم ها بداند.

برنامه نویس وب

زبان های برنامه نویسی سمت سرور مختلفی مانند PHP و ASP.NET وجود دارند که برنامه نویسان وب هر یک در یکی از این زبان های برنامه نویسی تخصص دارند. مسئولیت برنامه نویس وب سایت پیاده سازی و برنامه نویسی بخش ها و امکانات مورد نیاز در سایت می باشد. برنامه نویس می تواند امکانات را بر روی سیستم مدیریت محتوای خاصی پیاده سازی نماید و یا کل وب سایت را بر پایه یک سیستم مدیریت محتوای سفارشی و یا از پایه پیاده سازی نماید. بهتر است انتخاب آنکه وب سایت با استفاده از سیستم های مدیریت محتوای موجود پیاده سازی گردد و یا از پایه طراحی گردد بر عهده برنامه نویس وب سایت باشد تا با توجه به تجربه و تخصص خود بتواند انتخاب درستی را در جهت نحوه پیاده سازی وب سایت انجام دهد. زیرا امروزه سیستم های مدیریت محتوایی به صورت رایگان و غیر رایگان در اینترنت وجود دارند که استفاده از آنها باعث می شود که از هزینه و زمان انجام پروژه طراحی سایت کاسته شود.

آموزش دهنده پانل کاربری

کنترل پانل و نحوه کار با وب سایت می بایست به کارفرما آموزش داده شود که در حقیقت این کار در شرکت های طراحی یا بر عهده برنامه نویس و یا بر عهده مسئول آموزش می باشد تا در جلسه و یا جلساتی بتواند نحوه کار با کنترل پانل را به کارفرما آموزش دهد.

ایمن سازی وب سایت

پس از پایان طراحی وب سایت حتما می بایست توسط متخصص امن سازی ایمن سازی گردد تا در صورتی که در وب سایت حفره های امنیتی وجود داشته باشد این حفره ها قبل از راه اندازی برطرف گردند.

پشتیبان وب سایت

یکی از مهترین بخش های طراحی وب پشتیبانی آن می باشد تا در صورتی که برای وب سایت مشکلاتی در آینده پیش آمد و همچنین در صورتی که برای کارفرما سوالاتی در زمینه نحوه کار با کنترل پانل پیش آمد بتواند موارد را مرتفع نماید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز