سئو در برابر بازاریابی محتوایی

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE
سئو در برابر بازاریابی محتوایی

احتمالا در صورتی که در صدد راه های بازاریابی اینترنتی بوده اید دو عبارت سئو و بازاریابی محتوایی را شنیده اید که البته ممکن است تمایز این دو برای شما مشخص نباشد. سئو که از کلمه انگلیسی SEO گرفته شده و این کلمه مخفف عبارت Search Engine Optimazation به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشد و به عمل بالا آوردن وب سایت برای کلمات کلیدی مرتبط به زمینه فعالیت شرکت در صفحه اول موتورهای جستجو نظیر گوگل گفته می شود و در مقابل بازاریابی محتوایی به عملیات تولید محتوا در وب سایت به قصد جذب مخاطب و بازدید کننده و تبدیل بازدید کنندگان به مشتری گفته می شود. دیده شده برخی افراد برای بازاریابی اینترنتی خود فقط بر بازاریابی محتوایی تمرکز می نمایند و اعتقادی به استفاده از روش های سئو برای نتیجه بهتر ندارند و همچنین برخی افراد تمرکز بر تولید محتوا را کاری بی مورد می پندارند و ترجیح می دهند بر روی اصول سئو خارج از وب سایت تمرکز نمایند. در ادامه توضیحات کاملی را در این زمینه برای شما بیان می نمایم تا موضوع برای شما روشن تر گردد.

واقعیت سئو و بازاریابی محتوای چیست؟

در حقیقت بازاریابی محتوایی و سئو رقیب نیستند که بتوان آنها را با یکدیگر مقایسه کرد بلکه بازاریابی محتوایی مهترین بخش از عملیات سئو و بهینه سازی سایت می باشد که در صورتی که این بخش در عملیات سئو نادیده گرفته شود وب سایت در امور سئو و بازاریابی اینترنتی خود موفق نخواهید بود. بازاریابی محتوایی به معنای تولید محتوای با کیفیت، مورد نیاز، جامع و کامل در زمینه شغلی شما است که معمولا در این مقالات نیازها و درخواست های مشتریان شما بررسی می گردد و معمولا راه حل هایی ارائه می گردد که ممکن است بخشی از این راه حل ها استفاده از خدمات و محصولات شرکت باشد. یک سئو کار خوب تمرکز اصلی خود را بر تولید محتوای با کیفیت برای سایت می گذارند و سایر امور سئو در اولویت بعدی قرار دارند.

سئو

هدف نهایی در عملیات سئو بالا آوردن وب سایت برای کلمات کلیدی مرتبط به زمینه فعالیت شرکت صفحه اول موتورهای جستجو نظیر گوگل می باشد که این موتور جستجو امروزه بیشترین طرفدار را دارد. اولین مرحله از سئو اطلاع از زمینه فعالیت شرکت و یافتن کلمات و عبارت کلیدی مربوط به زمینه فعالیت می باشد که برای یافتن کلمات کلیدی مربوط به زمینه فعالیت خود می توانید مقاله یافتن کلمات و عبارات کلیدی را مطالعه نمایید. پس از یافتن کلمات کلیدی چیدمان وب سایت می بایست برای گرفتن نهایت بازدهی طبق کلمات کلیدی چیدمان گردد که این کار می بایست زیر نظر متخصص سئو و بهینه سازی سایت انجام گردد. همچنین سایت می بایست از نظر اصول سئو بررسی گردد تا مشکلی از بابت اصول سئو در سایت وجود نداشته باشد و پس از بررسی نهایی وب سایت می توان کار تولید محتوا و لینک سازی را برای وب سایت آغاز نمود. تولید محتوا که همان بازاریابی محتوایی می باشد که در بخش بعدی بیشتر به آن خواهم پرداخت اما در مورد بک لینک سازی که به معنای قرار دادن لینک وب سایت در سایت های دیگر گفته می شود که در صورتی که به درستی انجام گردد باعث افزایش رتبه وب سایت می گردد. بک لینک سازی کار بسیار تخصصی است که حتما می بایست زیر نظر یک کارشناس انجام شود زیرا ممکن است با بک لینک سازی نادرست سایت خود را دچار مجازات ها موتورهای جستجو نمایید که خروج از این مجازات ها معمولا نیاز به صرف هزینه و زمان بسیاری دارد و تمام تلاش هایی که برای سایت خود انجام داده اید را هدر دهد. مجموعه کارهایی که حین عملیات سئو بر روی وب سایت انجام می گردد شامل موارد زیر می باشد:

  • بررسی وب سایت از نظر رعایت اصول سئو
  • بررسی و یافتن مهترین کلمات و عبارات کلیدی
  • منوبندی و ایجاد ساختار وب سایت به صورت سئو
  • تولید محتوا برای وب سایت (بازاریابی محتوایی)
  • بک لینک سازی برای وب سایت
  • فعالیت در شبکه های اجتماعی مناسب زمینه فعالیت
  • تبلیغات در سایت های پر بازدید و مرتبط
  • تبلیغات در روزنامه ها، جراید و استفاده از سایر روش های تبلیغاتی

بازاریابی محتوایی

هر روز بر اهمیت بازاریابی محتوایی در سئو و بهینه سازی سایت افزوده می شود و میزان تاثیر آن بیشتر از قبل می گردد. در بازاریابی محتوایی بر روی تولید محتوایی تمرکز می گردد که بتواند مشتریان جدیدی جذب نماید. در تولید محتوا معمولا یک مشکل یا درخواست مد نظر قرار داده می شود و در آن مقاله به راه حل های مسئله پرداخته می شود و یا مسئله مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. همین مقاله ای که در حال خواندن آن هستید بخشی از استراتژی بازاریابی محتوایی می باشد که توسط دارکوب برنامه ریزی شده است. در این مقاله یک سوال متداول مشتریان دارکوب مورد بررسی قرار گرفته و تمامی جنبه ها و زوایایی بحث مورد بحث و بررسی قرار گرفته می شود. بازاریابی محتوایی در صورتی که به درستی انجام گردد می تواند به برند سازی مجموعه کمک شایانی نماید. کاربرانی که در اینترنت در جستجوی کالا و خدمات مورد نیاز خود هستند پس از جستجو در اینترنت ممکن است به سایت شما برسند و در صورتی که مطالب سایت شما خوب و کافی باشد می تواند کاربر را به ثبت سفارش هدایت نماید و یا حداقل کاری که می تواند انجام دهد آن است که می تواند کاربران را با نام برند شما آشنا سازد. البته در بازاریابی محتوایی می بایست استراتژی محتوایی درستی داشت و اولین بخش از این کار شناخت درست از مشتریان و مخاطبان وب سایت، نیازها و درخواست های ایشان می باشد. فعالیت هایی که در بازاریابی محتوایی انجام میگیرد معمولا شامل موارد زیر هستند:

  • شناخت مشتریان و مخاطبان وب سایت و نیازمندی های ایشان
  • برنامه ریزی برای تولید محتوا برای وب سایت با استراتژی اصولی
  • تولید محتوا به صورت دوره ای و منظم به عنوان مثال هفته ای یک مقاله
  • تمرکز بر ارائه مقالات مفید، جامع و کامل در زمینه شغلی مورد نظر

در پایان

در صورتی که در صدد بازاریابی اینترنتی قدرتمندی هستید می بایست سئو و بهینه سازی خود را با بازاریابی محتوای قدرتمند تلفیق نمایید و در کنار تولید محتوای قدرتمند موفقیت بسیاری در بازاریابی اینترنتی خود خواهید داشت. برای هر گونه مشاوره و اجرا در زمینه سئو، بهینه سازی سایت و بازاریابی محتوایی و اینترنتی خود با شماره تلفن های های دارکوب تماس حاصل فرمایید. همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله آموزش سئو را مطالعه نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز