روش های افزایش مدت زمان ماندن کاربران در سایت

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

امروزه بیشتر افراد به کسب و کار اینترنتی روی آوردند و با توجه سایت های طراحی شده برای کسب و کار آنلاین مدت زمانی که کاربران در سایت آن ها باشند اهمیت بسیاری برای صاحبین وب سایت ها دارد. یکی از مهم ترین فاکتورها در سئوی سایت ها میزان زمان ماندگاری کاربران در سایت است. با انجام چند کار شما میتوانید مدت زمان ماندگاری افراد در سایت را افزایش دهید. در نتیجه سئوی سایت را بالا برده اید.

اهمیت مدت زمان ماندگاری کاربر برای سئو

تصور کنید شما موضوعی را جست و جو کردید. گوگل یک سری صفحه ی وب در ارتباط با موضوعی که جست و جو کردید برای شما می آورد. شما بر روی سایت اول کلیک می کنید اما پس از مدت کوتاهی متوجه می شوید که صفحه ی مورد نظر ارتباطی با موضوع سرچ شما ندارد . پس تصمیم به خروج از آن می گیرید و بر روی سایت دوم کلیک می کنید. صفحه ی وب دوم حاوی اطلاعات مورد نظر شما می باشد که با نیاز های شما تناسب بیشتری دارد. پس مدت زمان بیشتری را برای ماندن در آن سایت صرف می کنید.

ما میخواهیم در این صفحه چند راه کار برای افزایش زمان ماندگاری کاربران را ارائه دهیم.

چطور می توانم مدت زمان ماندن کاربران را در طراحی وب سایت خود افزایش دهم؟

به طور کلی برای اینکه بتوانید مدت زمان ماندن کاربران در ساخت وب سایت خود را افزایش دهید، باید بر تولید محتوای با کیفیت تمرکز بیشتری داشته باشید. محتوای با کیفیت برای کسب رتبه های بالاتر اهمیت زیادی دارد.

ایجاد محتوای با کیفیت

ایجاد محتوای با کیفیت از مهم ترین عوامل نگه داشتن کاربران در سایت ایجاد محتوای با کیفیت است .این محتوا نباید کپی باشد. تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند میتواند مشتریان بیشتری جذب کند. محتوا باید فاقد هر گونه غلط املائی باشد.

 دعوت به عمل از کاربران 

یکی دیگر از راه های افزایش ماندگاری کاربران در صفحه وب سایت شما دعوت به عمل است.دعوت به عمل به این معناست که شما از کاربران درخواست کنید که کاری را ان را انجام دهد.شما میتوانید با استفاده از این روش و ایجاد یک تجربه کاربری جذاب کاری کنید که کاربر زمان بیشتری در سایت شما بماند.کاربر با استفاده از دکمه یا تصویر جذاب بتواند آن کار را انجام دهد. 

 داشتن المان های گرافیکی مناسب در طراحی سایت 

سایت شما باید رنگ بندی مناسبی داشته باشد تا چشم کاربران را خسته نکند.شما میتوانید از چندین المان ساده استفاده کنید و الزامی برای استفاده از المان های پیچیده وجود ندارد. داشتن المان های پیچیده برای کاربران جالب نیست و آنها را زود خسته میکند.

بهینه سازی حجم عکس ها

شما با استفاده از عکس های با کیفیت و جذاب میتوانید کاربر را مدت زمان بیشتری در سایت نگه دارید. حتما عکس های سایت را بهینه سازی و سئو کنید. و به دلیل داشتن حجم بالا عکس ها زمان طولانی را صرف میکند تا در صفحه قرار بگیرد. چند نکته درباره بار گذاری عکس ها در سایت:

  •  استفاده از عکس های با کیفیت
  • تصاویر گرافیکی
  • مدت زمان بار گذاری در سایت کم باشد تا کاربر سایت را ترک نکند
  • بهینه سازی حجم فایل عکس ها کمتر از 100کیلو بایت باشد 

خوانایی محتوا

طراحی سایت شما باید از خوانایی بالایی برخوردار باشد تا کاربر زمانی را صرف خواندن متن کند و زمان بیشتری در سایت شما باشد.برای این کار باید از فونت مناسب برای متن های خود استفاده کنید تا برای کاربران خوانا باشد و چشم کاربر را خسته نکند و چند راهکار دیگر برای خوانایی صفحه شما که شامل:

  • برای خوانایی بیشتر محتوا نباید از پاراگراف های طولانی استفاده کنید .
  • هر پاراگراف براید بین 2 الی 3 خط باشند.
  • شما میتوانید در بین پاراگراف ها از عکس استفاده کنید تا کاربر برای خواندن ادامه محتوا مشتاق باشد.
  • استفاده از فایل های صوتی
  • بسیاری از افراد حوصله خواندن متن را ندارند و با توجه به این موضوع استفاده از فایل های صوتی و فایل های تصویری میتواند به ماندگاری بیشتر کاربران کمک کند.

استفاده از نظر سنجی و امتیاز برای سایت

استفاده از نظر سنجی همواره برای کاربران جذاب است .شما میتوانید با استفاده از یک نظر سنجی در انتهای صفحه مدت زمان ماندن کاربران را افزایش دهد.

استفاده از امتیاز راه دیگری برای ماندگاری بیشتر کاربران است . برای مثال شما یک سایت فروش آنلاین لباس داشته باشید میتوانید با استفاده از امتیاز دادن کاربران به نوع لباس شما هم زمان بیشتری در سایت شما خواهند بود و هم باعث افزایش بازدید و فروش شما خواهند شد.

لینک های داخلی اضافه کنید

راه دیگر برای اینکه کاربر مدت زمان بیشتری در سایت بماند، افزودن لینک دهی داخلی مناسب است که بازدید کنندگان برای خواندن مطالب مرتبط در سایت شما استفاده کنند. لینک داخلی در سایت باعث می‌ شود تا کاربران به راحتی بتوانند در سایت حرکت کنند . فرصت بیشتری ایجاد میشود تا کاربران در سایت بمانند و بازدید میکنند.

بهینه سازی برای همه دستگاه ها

طبق گزارش سالیانه، در سال ۲۰۲۰ میزان کل بازدید وب سایت ها در سراسر جهان از راه تلفن ‌های همراه ۲۸.۹ درصد بوده است و فقط 3 درصد از مردم جهان از تبلت استفاده می کنند. امااستفاده از رایانه‌ های رومیزی ۴۶.۴ درصد بازدید به خود اختصاص میدهند که این درصد بسیار بالایی است و شما باید سایتی داشته باشید که در همه مقیاس ها قابل استفاده باشند.

میانگین زمان حضور کاربران 

شما باید صفحه ای طراحی کنید که کاربر مدت زیادی در صفحه شما بماند.اگر از متن های طولانی استفاده میکنین و تقریبا میانگین مدت زمانی که کاربر داخل صفحه شما میماند چند ثانیه باشد باید مشکل سایت راحل کنید تا کاربر زمان بیشتری را در سایت بماند.

صفحات سایت را مرتب کنید

طراحی سایت شما باید به گونه ای باشد که تیتر مشخص باشد تا مخاطب دچار سردرگمی نشود طراحی مناسب، ریسپانسیو و سازگار با نسخه دسکتاپ و موبایل از اهمیت بالایی برخوردار است . تیتر باید به گونه ای در صفحه قرار داده شود که به راحتی در موبایل و تبلت قابل رویت باشد. مهم ترین بخش محتوا باید در تیتر صفحه باشد تا به محض ورود هدف کاربر مشخص باشد و کاربر بتواند ان را ببیند.

جذب بازدید کنندگان صفحه خود با ارائه تخفیف

اگر دقت کرده باشید صفحاتی که در آنها تخفیف یا عضویت قرار گرفته شده برای کاربران آن سایت ماندگاری بیشتری نسبت به یک سایت معمولی دارد زیرا بازدید کنندگان برای بازگشت به صفحه مشتاق میشوند و تحت تاثیر تخفیف قرار میگیرند. 

معرفی افراد و کسب و کارهای موفق

مردم همواره به دنبال پیشرفت و موفقیت هستند. شما می توانید در رابطه با وب سایت ها ، کسب و کارها و افراد موفق مرتبط با زمینه فعالیت خود مطلب بنویسید. مثلا یکی ازکار های ما سئو است که مردم بسیار مشتاق هستند که راه های داشتن یک سئوی خوب ، اطلاعات ، نحوه سئو و وضعیت سایت را بدانند.  معرفی سایت هایی که سئوی خوبی دارند و افراد معروف سئوکار میتواند به افزایش زمان ماندن کاربر کمک کند.

 اعتبار سایت را افزایش دهید

کاربران باید به شما اعتماد کنند و شما باید نشان دهید که یک سایت قابل اعتماد هستین اما چطور؟ از جمله کار هایی که می توان برای افزایش اعتماد کاربران کرد معرفی اشخاص ، کارمندان و پرسنل شرکت شماست. همچنین حتما لینک پروفایل شبکه های اجتماعی را در سایت قرار دهید.

پاسخ به سؤالات کاربران به صورت آنلاین

میتوانید در صفحه خود از پشتیبانی استفاده کنید به این صورت که شما درسایت خود میتوانید از از یک گزینه به نام پشتیبانی آنلاین استفاده کنید که بازدید کنندگانی که در سایت شما هستند اگر به مشکلی بر خوردند و یا سوالی درباره صفحه شما دارند در آن قسمت ثبت کنند و پشتیبانی به صورت آنلاین به آنها پاسخ بدهد. این کار علاوه بر افزایش زمان ماندن بازدید کنندگان کمک میکند میتواند به اعتماد بیشتر کاربران نیز کمک کند .

استفاده از ویدئو ها در طراحی سایت

بر اساس تحقیقات، وب سایت هایی که در سایت خود ویدیو دارند، توانسته اند کاربران را 7 دقیقه در سایت خود نگه دارند. در حالی که وب سایت هایی که از ویدئو استفاده نکرده اند به طور تقریبی 2 دقیقه توانسته اند کاربران را در سایت خود نگه دارند. اگر در ویدئو های سایت از مطالب ارزشمندی به کاربران استفاده کرده باشید، گوگل این موضوع را درک می کند. ویدئو ها نسبت به مقالات و عکس ها جذاب تر اند .

درج آمار بازدیدکنندگان در سایت

اگر در سایت خود یک آمار از بازدید کنندگان صفحه خود و یا از کاربران فعال داشته باشید هم میتوانید آمار بازدید سایت را دریافت کنید و هم بازدید کنندگان اعتماد بیشتری به صفحه شما خواهند کرد و باعث ماندگاری بیشتر افراد در سایت شما خواهد شد .

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ به معنای بازاریابی اینترنتی می توان گفت: استفاده از بستر اینترنت برای جذب کاربران بیشتر و فروش بیشتر. استفاده از  دیجیتال مارکتینگ در کنار اصول سئو و بهینه سازی سایت به جذب بیشتر کاربر کمک می کند. برخی از کانال های بازاریابی اینترنتی عبارتند از: طراحی سایت، شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و …. استفاده از دیجیتال مارکتینگ باعث آگاهی رسانی بیشتر تجارت می شود. کسانی که کسب و کار اینترنت دارند کاربران زمان بیشتری در سایت آن ها می مانند، هر چه بهتر خدمات بهتری به کاربران بدهند اعتبار و درآمد کسب و کار خود را افزایش می دهند.

Dwell Time چیست و بررسی وضعیت سایت در موتورهای جستجو

Dwell Time به معنای زمان توقف یعنی مدت زمانی که کاربر در سایت توقف دارد. برای مثال، زمانی که شما بر روی یک لینک برای یافتن جواب سوالتان کلیک می کنید، با وارد شدن به سایت ممکن است آنقدر نوشته محتوا بی کیفیت باشد که شما از صفحه خیلی زود خارج شوید. در واقع همین زمان کوتاه و خروج سایت را میزان ماندگاری کاربر می گویند که نقش بسیاری مهمی در زمان ماندگاری کاربر در سایت شما دارد .

 در سایت خود از تاکتیک های تعامل زیادی استفاده کنید

 تاکتیک های تعامل میزان زمان توقف فرد را افزایش می دهد. حتما داخل سایت خود از  مقالات مرتبطی استفاده کنید تا کاربر جذب شود. اگر مقالات پیشنهادی مرتبط باشد، در این صورت زمان زیادی را در سایت شما خواهند . وقتی که شما در سایت خود مقالات مرتبطی را ارائه دهید، دیگر لازم نیست که کاربراز صفحه سایت شما برود و وارد سایت دیگری برای سرچ مطلب مرتبط شود.

کمک گرفتن از کاربران برای به روز کردن مطالب

برای به روز رسانی صفحه خود امکان این را دارید که با توجه به موضوع مقاله خود از بازدید کنندگان بخواهید که مطالب آپدیت شده را در ثبت نظرات کاربران قرار دهند و شما به ازای دریافت یک مطلب به روز شده و با محتوای خوب یک  تخفیف یا پوئن مثبت در نظر بگیرید برای مخاطبین .

استفاده از لینک های داخلی و قوی

لینک دهی داخلی در سایت، از اهمیت بالایی بر خوردار است و اهمیت خیلی زیادی دارد، همچنین تاثیر خیلی زیادی درافزایش زمان ماندن کاربر در سایت شما دارد. در تولید محتوای خود از لینک های داخلی استفاده کنید؛ به خصوص لینک هایی که بتواند کار بر را بیشتر راهنمایی می کند و جواب ادامه سوال های کاربر را بدهد. برای بهینه سازی سئو، ارائه لینک های داخلی اهمیت زیادی دارد.

 استفاده از فرمول ppt

با روش های مناسب باید سعی کنید کاربران جذب کنید تا مدت زمان زیادی را صرف بازدید از صفحه شما کنند. PPT به منظور افزایش زمان توقف می باشد. از اولین خط محتوای شما باید خلاصه ای مفید از محتوایتان داخل سایت شما باشد. کاربران با وارد شدن به سایت شما و متوجه می شوند که سایت مورد نظر خود را پیدا کرده است. خط دوم و سوم محتوا باید به گونه ای باشد تا کاربران بدانند که مطالب سایت شما به هدف جست و جوی آن ها است. در قسمت بعدی باید کاربر را برای خواندن محتوای اصلی راهنمایی کنید.

قرار دادن مطالب جدید در سایت و به‌روزرسانی محتواهای قدیمی

در صورتی که موضوع صفحه وب سایت شما نیاز به روز رسانی کردن دارد باید صفحه خود را با توجه به موضوع آپدیت کنید.صفحه ساخه شده شما باید به روز باشد تا کاربری که وارد سایت شما میشود با توجه به نیاز خود مطالب جدید و کاربردی را بیابد. برای این کار میتوانید درباره آن مبحث تحقیق کنید و با توجه به نتیجه تحقیقات میتوانید سایت خود را به روز کنید. برای مثال اگر طراحی شما به گونه باشد که یک صفحه علمی داشته باشید و میدانیم که علم همواره در حال گسترش و به روز شدن است اگر سایت خود را به روز نکنید و مطالب های قدیمی و اشتباه را با بازدید کنندگان به اشتراک بگذارید نه تنها ماندگار افراد در صفحه شما کم مشود بلکه سایت شما مورد انتقاد هم قرار میگیرد .

بدون اسکرول صفحه را طراحی کنید

حتما صفحه خود را به منظور نداشتن ترافیک سایت بدون اسکرول طراحی کنید که تاثیر زیادی در جذب کاربران دارد. صفحاتی که طراحی آن ها با استفاده از اسکرول صورت گرفته است، اگر به درستی طراحی نشود به سئو آسیب می رساند.

بخش بندی کردن محتوای خود

اگر تمام موضوعات محتوا و متن ها را به صورت پشت سر هم و یکنواخت بنویسید، قطعا برای کاربر خسته کننده بوده و زمان زیادی را در سایت شما نخواهد ماند. همیشه به بخش بندی محتوای خود اقدام کرده وسعی کنید تیتر را از متن جدا کنید. استفاده از تصاویرصفحه به منظور افزایش مدت زمان توقف کاربر تاثیر بسیاری دارد.به کاربردن تصاویر در سایت، موجب تحلیل آسان محتوا شده واز خسته شدن چشم کاربران جلوگیری می کند.

 UX سایت خود را ممیزی و بررسی کنید

 افزایش زمان ماندگاری در سایت شما باید براساس موارد داخلی سایت باشد، که به شما کمک می کند وضعیت سایت خود را UX وب سایت خود را ارزیابی کنید. به طور کلی، سعی  وب سایت خود را با از نظر ذهنی تصور و بهینه کنید.

چند بار کلیک برای باز کردن سایت مورد نظر انجام می شود؟ آیا در پنجره تبلیغات، پنجره های چت یا سایر فعالیتی وجود دارد؟ صفحات فردی شما چقدر دارای محتوا هستند؟ و آیا شما محتوای اصلی با طول بلندی را برای کاربران ارائه می دهید که بدون بازگشت به نتایج جستجو (پس از مدت کوتاهی) از آن لذت ببرند؟ این سؤالات به شما نشان می دهد محتوای شما چقدر در حال حاضر بهینه است و آیا مانع هایی برای کمتر شدن زمان ماندگاری کاربران در سایت شما وجود دارد یا خیر.

مشارکت و اقدام به عمل را تشویق کنید

وقتی کاربران جذب سایت شما میشوند، احتمالاً با محتوا درگیر می شوند و زمان بیشتری را در سایت شما هستند. درگیری کاربران را می توان به روش های مختلفی از جمله از طریق فراخوان به عمل، نظرسنجی، تبلیغات و سایر فعالیت ها افزایش داد. این ها تأثیر مثبتی بر افزایش زمان ماندگاری کاربران شما در سایت می گذارد و به درآمد کاربران نیز کمک خواهد کرد.

یک محتوای بدون مشارکت و ساده ایجاد نکنید که به سادگی واقعیت ها و محتوای تکراری را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد. از کاربران در خواست کنید تا نظرات خود را در سایت ثبت کنند و مشارکت داشته باشند یا  منابع داخلی دیگری را برای افزایش مشارکت خود با سایت خود پیشنهاد دهند.

از تبلیغات زیاد استفاده نکنید

اگر شما از تبلیغات بیش از اندازه استفاده کنید حس غیر قابل اعتماد بودن به افراد بازدید کننده القا میکنید و این باعث میشود سایت شما بازخورد منفی بگیرد که هم آمار بازدید کنندگان سایت پایین می آید و هم ماندگاری افراد در صفحه شما کم میشود.

تأثیر ماندگاری کاربر در صفحه بر سئو

Google Analytics معیار هایی مانند مقدار های ترک صفحه و مدت زمان کل صرف یک سایت را بررسی می کند، اما مدت زمان ماندگاری کاربران در صفحه را بررسی نخواهد کرد.مدت زمان جلسه ممکن است شامل چندین صفحه و متن های طولانی باشد، اما مدت زمان ماندگاری کاربران در صفحه فقط بر روی یک قسمت از محتوای سایت تمرکز دارد.به طور غیر مستقیم مدت زمان ماندن کاربر در سایت شما میتواند رتبه بندی جستجوی تأثیر می گذارد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز