آغاز سئو قبل از راه اندازی وب سایت

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

راه های کاربردی برای اینکه سایتمان را، قبل از راه اندازی، سئو کنیم
اگه بشه کاری کردی که وقتی داریم سایت جدیدی رو راه اندازی می کنیم، از همون اول کار، مطمئن باشیم قراره پرفروش ترین سایتمون باشه واقعا هیجان انگیز میشه. خیلی از مدیرهای سایت ها این فکرو می کنن، اما وقتی می فهمن برای اینکه به اینجا برسن باید خیلی بیشتر از یه سایت خوب و محصولات خوب داشته باشن، ناامید میشن و دیگه بی خیالش میشن. اگه می خواید سایتتون خوب باشه اول از همه باید توجه موتورهای جستجو رو جلب کنید، یعنی سئو انجام بدید. و واقعیتی که خیلی ها ازش میترسن اینه که باید سئو رو قبل از راه اندازی سایت انجام بدید، نه بعدش.
درباره اینکه چطوری باید قبل از راه اندازی سایت اونو سئو کنیم، اطلاعات خیلی زیادی تو نت هست. پس مشکل کمبود منابع نیست، برعکس، مشکل اینه که این همه بکن نکن هایی که تو نت ریخته واقعا آدمو می ترسونه. پس امروز براتون پروسه انجام کار رو میگم تا مرحله به مرحله ببینید چطور باید قبل از افتتاح سایت سئو کنید.
بعضی از بازاریاب های دیجیتالی وظیفشونو انجام میدن و همه مسائل مربوط به سئو رو تو سایتشون رعایت می کنن، اما با کمال تعجب چشم بسته سایتو افتتاح می کنن و بعد هم که موتورهای جستجو بهشون توجه نمی کنن بال بال میزنن که چرا. قانون طلایی اینه که توجه موتورهای جستجو رو جلب کنیم.

 

سایت های کاربر پسند بسازید

سایت های کاربر پسند محبوب موتورهای جستجو هستند. تو دوره ای که تلفن های همراه به همه وسایل الکترونیکی دیگه قالب شدن، سایت ها باید طراحی واکنش گرا داشته باشن تا با هر وسیله ای از جمله گوشی تلفن همراه قابل دسترس باشن. گوگل عاشق این جور طراحی هاست و بهشون رتبه بهتری میده. برای طراحی سایت کاربر پسند – که بهش سایتی با تجربه کاربری خوب میگیم -  باید اولا ظاهر کلی سایت جذاب باشه، دوما جهت یابیش راحت باشه. به علاوه:

  • حتما در عنوان صفحات سایت باید کلمات کلیدی آورده بشه
  • صفحات سایت باید سریع بارگذاری بشن، چون گوگل سرعت سایت رو تو الگوریتمش آورده
  • عکس ها باید بهینه سازی بشن و برای افزایش ظاهر بصری سایت از اینفوگرافی استفاده بشه. حواستون باشه متن حتما کلمات کلیدی مهم رو در بر بگیره
  • کش رو فعال کنید تا هر بار که یک کاربر به سایتتون سر میزنه، لازم نباشه عناصر غیر ضروری دوباره بارگذاری بشن

محتوا رو تو اولویت قرار بدید

موتورهای جستجو عاشق کلیدواژه ها، تجربه کاربری خوب و محتوای باارزش هستن. توسعه مطالب و بازاریابی محتوا الآن روی بورس هستن. هرچی بیشتر مطلب تو سایتتون باشه، بازدید کننده ها بیشتر تو سایتتون می مونن و هرچی مطالبتون بهتر باشه، احتمال اینکه موتورهای جستجو سایتتونو تو فهرست نتایج نشون بدن بیشتره. اگه مطالب مفیدی داشته باشید هم کاربرها راضی میشن و هم موتورهای جستجو.
پس با پست هایی که مطالب با کیفیتی دارن شروع کنید و حتی بعد از راه اندازی سایت هم به این کارتون ادامه بدید. قبل از اینکه سایتتونو راه بندازید، یه تعدادی پست آماده داشته باشید چون اگه مطالب سایت برای خواننده ها بهینه سازی شده باشن، دیگه کاری به جدید بودن سایت نداره، و حتی همون سایت جدید هم میتونه ترافیک بگیره. مقاله های کاری، آموزشی، راهنما هایی درباره "چطور انجام دادن کارها"، ویدئوها، پادکست ها و غیره همشون یکم سئو رو بهتر میکنن، سر و صدا راه میندازن و خوشبختانه می تونن برای شروع براتون یکم لینک بگیرن.

همه صفحات سایتتون رو بهینه کنید

این که دیگه واضحه! همه صفحات سایتتون باید مطالب با کیفیت و بکر داشته باشن و تو هر صفحه به صفحه های دیگه لینک بدید. طوری سایتو بسازید که صفحه های مختلف با هم ارتباط داشته باشن و مجموعا یک واحد متحد رو تشکیل بدن. عنوان ها و توصیفات یکپارچه استفاده کنید. اینطوری وقتی موتورهای جستجو سایتتونو بررسی می کنن این صفحه ها رو فهرست می کنن و وقتی سایت راه بیفته این صفحه ها تو صفحه نتایج ظاهر میشن.

حتما یک صفحه "به زودی افتتاح میشود" داشته باشید

همچین صفحه ای خیلی مزیت ها داره: برندتونو معرفی می کنه، کمک می کنه توانایی هاتونو نمایش بدید و یه زیربنا برای افزایش تعداد مشتری های وفادارتون بوجود بیارید. اینطوری به بازدید کننده ها میگید که دارید سایتتونو میسازید و بهشون اهمیت میدید. کاربر جذب می کنید و براشون امکانات رایگانی مثل راهنمایی ها، ویدئوها و مواردی مشابه اینها فراهم می کنید تا در مقابل زحمتی که برای خوندن سایت شما به خودشون میدن، یه چیزی بدست بیارن. میتونید براشون یه پیغام بذارید و بگید کی قراره افتتاح کنید. اینطوری دارید به خواننده ها میگید که بهشون نیاز دارید. از یه رسانه ای استفاده کنید تا بازدید کننده ها بتونن راحت با شما در ارتباط باشن.

از صفحه "به زودی افتتاح میشود" برای ارتباط گیری با مخاطبان استفاده کنید

با قدرت استفاده مناسب از رسانه های اجتماعی، می تونید این صفحه رو به صفحه اجتماعیتون وصل کنید و خبر سایت و محصولات یا خدماتتونو همه جا پخش کنید. با ایجاد هیاهو تشویقشون کنید تا وقتی سایت افتتاح شد بازم سر بزنن. اگه میخواید گوگل رو از خودتون راضی کنید تو گوگل پلاس هم پروفایل درست کنید. احتمالا اگه تو گوگل پلاس محبوب بشید رو نتایج جستجو هم یه تأثیری داشته باشه. اما در کنارش تو شبکه های دیگه هم فعال باشید.

  • برای سایتتون پیوند بسازید

هدف از ایجاد پیوند اینه که از سایت های دیگه به سایت خودمون پیوند داشته باشیم. مثل اینه که بگیم سایتتون انقد خوب بوده که سایت های دیگه بهش لینک دادن، پس میتونه رتبه بهتری بگیره. هرچی بیشتر بتونید از سایت های با کیفیت لینک بگیرید رتبه سایتتون بهتر میشه. هر چند این کار خیلی هم آسون نیست، بلکه هم سخته و هم وقت گیر. یکی از راه هاش اینه که تو وبلاگ های دیگه بعنوان مهمان مطلب بنویسید، اینطوری برای خودتون اعتباری کسب می کنید و همونجا هم لینک میدید و برای سایتتون ترافیک میگیرید. حتی می تونید از صفحات سایت خودتون به صفحات دیگه از سایت لینک بدید تا موتورهای جستجو پیداتون کنن.

  • پیشرفت سئوی سایتتونو دنبال کنید

رتبه کلیدواژه های سایتتونو دنبال کنید تا ببینید تو نتایج جستجو تغییری هم بوجود اومده یا نه. می تونید از گوگل آنالتیک هم استفاده کنید تا کاربرهاتونو بیشتر بشناسید و ببینید هر کلیدواژه ای براتون چه نتایجی داشته. با این روش ها میتونید همیشه رو قله ارزیابی های خودتون باشید.
نتیجه:
با هزاران سایتی که هر سال دارن افتتاح میشن، باید کاری کنید که از توی این جمعیت بیرون بیاید تا دیده بشید. راهش هم اینه که قبل از راه اندازی سایت، سئو رو شروع کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز