تعرفه های سئو به چه صورت است؟

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

سئو چقدر می ارزد؟
قیمت واقعی برای بازاریابی از طریق سئو چقدره؟
بهینه سازی موتور جستجو یا همون سئو یکی از روش های بازاریابی اینترنتی محسوب میشه، چون با سئو هم برند بیشتر تو دید مردم قرار میگیره، هم ترافیکی از افراد مورد نظر رو روونه سایت می کنه و عملکرد شرکت رو تو نتایج گوگل و موتورهای جستجوی دیگه بهتر می کنه.


شکی نیست که سئو کردن سایت پر از فایدست. اما هزینه ای که سئوی شرکتتون برمیداره به دو تا مسئله بستگی داره:

  • نوع راه و روشی که قراره براش بکار بره
  • اهداف شرکت

اصلا به این فکر نکنید که بودجه تون چقدره، چون هر چقدر برای سئو هزینه کنید مثل اینه که رو کارتون سرمایه گذاری کردید و هزینه دوباره به خودتون برمیگرده. تنها چیزی که باید نگرانش باشید اینه که به بهترین وجه ممکن این سرمایه رو برگردونید.
حتما حتما قبل از اینکه قرارداد ببندید فکر کنید ببینید چی میخواید، و بعد هم متن قرارداد رو کامل بخونید و ببینید چیزایی که میخواهید توش نوشته شده باشه. ولی یادتون باشه که واقع بین باشید، وگرنه مجبور میشید بیخودی پول اضافی خرج کنید.
خب طبیعیه، اگه میخواهید فروش شرکتتون 25 درصد بره بالا، باید قبلش به مقدار پولی که میخواهید سرمایه گذاری کنید فکر کرده باشید. یا مثلا به اینکه قراره بعدا بودجه بندی و بازاریابیتون چه تغییراتی کنه. هرچی اهدافتون بزرگتر باشه، مخارج ماهانه تون هم بیشتر میشه.
بعد از اینکه اهداف تجاری خودتونو رو برگه نوشتید، باید از یه متخصص سئو راهنمایی بگیرید تا بهتون بگه برای رسیدن به این اهداف باید چه چیزایی برای سئو بگیرید. قبل از اینکه همچین فردی رو انتخاب کنید، همه جوانب رو در نظر بگیرید، نه فقط هزینه ها.
میتونید هم از یه نیروهای شرکت خودتون کمک بگیرید و هم از یه شرکت سئوکار. بیاید با هم یه نگاهی به این دو تا گزینه بندازیم و ببینم باید چه مواردی رو برای انتخاباتون در نظر بگیرید:

  • نیروهای داخلی

اگه بخواهید از نیروهای خود شرکت کمک بگیرید باید برای آموزششون هزینه کنید. خب اگه لیست نیازهاتون خیلی بلند بالاست و همه جزئیات رو نوشتید، اینم گزینه بدی نیست و برای یه برنامه طولانی مدت میشه بهش فکر کرد. حالا برای اینکه آدم مناسبی رو انتخاب کنید که بفرستید برای آموزش، باید به مهارت های کارمنداتون نگاه کنید. ببینید کدوماشون یکی از این تخصص هارو داره:

  • طرز فکر تحلیلی
  • فن سئو
  • بازاریابی محتوا
  • رسانه های جمعی

اگه نظر منو بخواهید، میگم حتما چند نفر رو برای آموزش و انجام کارهای سئو در نظر بگیرید. در هر حال یه گروه بهتر از یه نفر کار میکنه و یه نفر تنهایی نمیتونه از پس همه کارها بر بیاد. البته مطمئنا هزینه ها هم اینجوری خیلی بیشتر میشه.

  • شرکت های بازاریابی محتوا

اینجور شرکت ها در کنار خدماتی که ارائه میدن، کارهای سئو هم انجام میدن. چون تخصصشون فقط سئو نیست، باید ببینید تخصص این کارو دارن یا نه. شاید هم خدمات سئو رو همراه با بسته های خدمات دیگشون ارائه کنن، که البته اینطوری هزینه هاتون بالاتر میره. اما اگه تصمیم دارید همزمان همه کارهای بازاریابیتونو باهم انجام بدید ارزششو داره.

  • شرکت های تخصصی سئو

معمولا شرکت هایی که فقط رو سئو کار می کنن تجربشون از بقیه بیشتره، و همیشه تو کارهاشون از آخرین فناوری های سئو استفاده می کنن. حتی شرکت های بزرگتر، افراد متخصص استخدام می کنن که مطمئن باشن کارشونو بلدن.
شرکت های سئکار هم خدمات مختلفی ارائه میدن که بنا به خدماتی که شما لازم داشته باشید هزینه ای که باید بپردازید هم متفاوت میشه.

  • مشاوره دائمی
  • قراردادهای پروژه ای
  • قراردادهای ماهانه

این شرکت ها درصورتی بدردتون میخورن که یه کار پروژه ای داشته باشید و یا بخواهید برای یه مدت طولانی براتون کار سئوی فنی تخصصی انجام بدن.
هزینه های سئو
هزینه سئو به دو تا چیز بستگی داره:

  • نیازهای سازمان خودتون
  • سطح تجربه شرکت ارائه دهنده خدمات

باید رنج قیمت خدماتی که میخواهید رو بدونید تا بتونید تخمین بزنید ماهانه حدودا چقد براتون هزینه برمیداره.

  • کمتر 100 هزار تومان در ماه

 اگه شرکتی با کمتر از 100 تومن سئو انجام بده باید یکم در موردش تحقیق کنید، چون معمولا اینجور شرکت ها رو تبادل لینک و کارهای معمولی درون صفحه تمرکز می کنن. البته اگه شرکتتون فقط یه شرکت محلیه یا یه سایت کوچیکی دارید، این قیمت ها طبیعی میشه.

  • 100 هزار تومان تا 500 هزار تومان در ماه

شرکت های کوچیکی که فهرست نیازهای سئوشون خیلی بلند بالا نیست، یا شرکت هایی که کلیدواژه های ساده ای دارن که تو نت رقباشون کمه، می تونن تو این رنج قیمت به خواستشون برسن. البته اگه شرکتی با قیمت کمتر حاضر شد کارتونو انجام بده حتما یا تجربش کمه یا احتمالا به نتیجه مورد نظرتون نمیرسه. چون هرچی باشه برای سئو باید دائما مطلب جدید تو سایت قرار بدیم، لینک های خوب بسازیم، روی تبادل و دسترسی و کارایی کار کنیم. سخت می تونید شرکتی پیدا کنید که همه این خدماتو با این رنج قیمت انجام بده.

  • 500 هزار تومان تا 1 میلیون تومان در ماه

تو این رنج قیمت دیگه میشه خیالتون راحت باشه که یه شرکت با تجربه قراره سئوتونو انجام بده و قطعا موفقیتش هم اثبات شدست که همچین قیمتی رو پیشنهاد میده. اگه میخواهید رو سئو سرمایه گذاری کنید حتما باید سراغ همچین شرکتهایی برید. با این قیمت تضمینی با یه تیم متخصص طرفید، مدیران محتوا، ادیتورها، توسعه دهنده های وب، متخصصان آنالیز، متخصص هایی که لینک میسازن و انتقال دهنده ها همه و همه کارکشته و تو کار خودشون ماهرن. با همچین تیمی قطعا می تونید به خواسته هاتون برسید.

  • بیشتر از 1 میلیون تومان در ماه

شرکت هایی که هدف های بلندپروازانه ای دارن معمولا با شرکت های سئو یا شرکایی با این رنج قیمت کار می کنن. با این قیمت، تیم سئو همه کارهارو خودشون مدیریت می کنن، از اول تا آخر. تو این قیمت خیالتون راحت باشه که با یه تیم متخصص شریک شدید و هزینه ای که می کنید حتما بهتون برمیگرده و نتیجشو می بینید. این سئو در آینده براتون فرصت های بیشتری رو فراهم می کنه.
اگه شرکتتون تو رقابت سختیه، پیشنهاد می کنم حدود یه سالی اینطوری سرمایه گذاری کنید. بعضی شرکت ها حتی ماهی بیشتر از 5 میلیون هم میگیرن که بستگی به کلیدواژه هایی داره که انتخاب می کنید.
قیمت ثابت یا قراردادهای جداگانه
به نظرتون چه چیزایی تو سئو لازم دارید؟ این قضیه به 4 تا چیز بستگی داره:

  • در حال حاضر سئوتون تو چه موقعیتیه
  • اندازه سایتتون
  • رقباتون
  • اهدافتون

میدونید چه نوع خدماتی تو قراردادها هستن؟

  • رسیدگی به پیوندهای سایت – هزینه های این خدمات بستگی به تعداد پیوندها داره
  • رسیدگی به سئو/سایت – بستگی به اندازه سایت و عمق رسیدگی داره
  • ایجاد پیوند – بستگی به روش کار و کیفیت داره
  • حق کپی رایت – قیمتش بر اساس تعداد کلمه محاسبه میشه

اگه شما مثلا نویسنده دارید که براتون مطالب سایتو می نویسه و کپی رایت رو انجام میده، و فقط میخواهید لینک سازی و کارهای تخصصی رو به یه شرکت دیگه بسپرید، اونموقع بهتره قراردادهای جدا جدا برای هر کاری ببندید.
مشاوره ساعتی (از ساعتی 100 هزار تومان تا 300 هزار تومان)
اگه دنبال مشاوره سئو می گردید، باید بیشتر از ساعتی 100 تومن هزینه کنید تا یه فایده ای براتون داشته باشه. این رنج قیمت واقعا عالی و به صرفه ست.
یادتون باشه هر کاری برای سئوتون بکنید یه جورایی سرمایه گذاری کردید، پس هی از اینور اونورش نزنید. یه مشاور با تجربه و حرفه ای پیدا کنید تا به اهدافتون برسید. شاید مشاورهای ارزون تر هم بتونید پیدا کنید اما عموما متخصص نیستن و با اونا دیرتر به نتیجه میرسید.
هزینه های کارمندها
شاید شرکتتون یه سری نیازهایی هم داشته باشه که توجه مداوم بخواد و شما خودتون تو شرکتتون بتونید بهشون رسیدگی کنید. البته اگه بخواهید میتونید برای همون ها هم مدیر یا سئوکار حرفه ای استخدام کنید. حقوق سئوکار هم، به موقعیت جغرافیایی خودتون و تجربه سئوکار بستگی داره.
مثلا یه سئوکار تو یه شرکت بزرگ تو تهران، میتونه سالی حدود 20 میلیون دربیاره.
حالا شاید بعضی راه حل هایی که ارائه میشه، از نظر مالی برای شرکتتون مقدور نباشه. اینا همه گزینه های پیش روتونه و انتخاب مسیری که انتخاب می کنید دیگه با خودتونه. فقط بدونید هر مسیری که انتخاب می کنید باید در جهت اهدافتون پیش برید و اینکه زمان میبره تا سرمایه تون برگرده.
معمولا شرکت ها، یه مدیر سئو یا بازاریابی استخدام می کنن که کارهاشون انجام بشه. اما اگه هدف های بلندپروازانه ای دارید بهتره یه سری کارها مثل ساخت پیوند و کپی سایت که زمانبر و تخصصین رو به متخصصای خارج از شرکتتون محول کنید.
نکته هایی که برای انتخاب روش سئو باید در نظر داشته باشید
برای اینکه ببینید از بین راهکارهایی که بهتون پیشنهاد میشه، کدوماش برای شرکتتون لازمه، باید با تحقیق، یه شریک خوب انتخاب کنید که از مشاورش بهره ببرید. میدونید برای انتخاب یه شریک خوب باید به چه نکاتی توجه کنید؟

  • ادعای نتیجه فوری گرفتن و ضمانت ها و وعده های بیش از حد

هر چقدرم که یه مشاور یا شرکت سئو ادعا می کنه خوبه، بازم نباید وعده موفقیت صد در صد و بلاشک بده. به هر حال کار سئویی که خوب روش کار شده باشه حدود 6 ماه زمان میبره تا کم کم شروع کنه نتیجه بده.
باید از سئوکارتون بخواهید براتون توضیح بده که چطوری میخواد شما رو به اهدافتون برسونه و چقد زمان میبره. البته از جزئیات کارشون بهتون نمیگن ولی در حدی که شما رو قانع کنن و بتونید یه نظارت نسبی رو کار داشته باشید باید کافی باشه. از نظر زمان کار، بستگی به کارتون داره. اگه کار پیچیده ای باشه، میتونه تا یه سال هم طول بکشه تا بالاخره نتیجش معلوم شه.

  • درباره روش های ساخت پیوند هوشیار باشید

اگه بهتون پیشنهاد شد که لیست ایمیل، فالوئر، یا لینک بخرید باید حواستونو جمع کنید و یکم نگران بشید. چون این روش ها فقط تو کوتاه مدت جواب میدن ولی در مقابل شهرت سایتتونو خراب می کنن.
گوگل، یاهو و خلاصه همه موتورهای جستجو مواظب فعالیت های مشکوک سئوی سایت ها هستن و اگه همچین فعالیت هایی از سایتی ببینن، یکی از کارهای زیرو انجام میدن:

  • سایتتونو جریمه می کنن
  • سایتتونو تو لیست سیاه میذارن

پس باید حتما مطمئن بشید که مشاورتون تو جریمه ها هم تخصص داره و بک لینک های مشکوکو میشناسه.
اتفاقا این روزها خیلی از شرکت ها سعی می کنن از این راه یه نمره منفی برای شرکت رقیبشون ثبت کنن. اگه شرکت سئوی با تجربه ای رو انتخاب کنید دیگه رقبا هم نمی تونن کاری بکنن و از این بابت تضمینید.

  • انتخاب بازارهای کم هزینه

اگه دیدید یکی از انتخاباتون زیادی داره ارزون تموم میشه باید نگران بشید. شاید نشونه کم تجربگی شرکت باشه و هزینه ای که میکنید بی نتیجه بمونه.
البته همیشه هم اینطور نیست، چون گاهی شرکت های سئویی که تازه کارشونو شروع کردن هم برای جذب مشتری با قیمت های پایین کار می کنن. بهترین کار اینه که یکم چونه بزنید و ببینید بهتون اسم و اطلاعات تماس مشتری های قبلیشونو میدن.

  •  شرکت های گرونی که نمونه کار ندارن

شاید بعضی گزینه ها گرون تر از بعضیای دیگه باشن. اگه کسی قیمت بالایی برای کارش پیشنهاد میده باید دلیلی داشته باشه، پس حتما ازشون بخواهید مدرک و دلیل بیارن که قانع بشید موفقیتشون حتمیه.
یادتون باشه باید شرکت هایی رو انتخاب کنید که به کار شما مربوط باشن. باید برای اهدافتون یه پیشنهادیه دقیق و گویا آماده کنید و از این شرکت ها بخواهید توضیح بدن چرا شما باید اونارو انتخاب کنید و چه برتری هایی نسبت به بقیه دارن.

  • سایر شرکت های موفق

فکر نکنید که فلان شرکت سئو، چون قبلا برای شرکت های دیگه یا برای رقباتون کار کرده، پس حتما کار سئوی شما هم قبول می کنه و انجام میده. هر شرکتی اهداف و نیازهای خودشو داره. اگه بخواهید خودتونو فقط به یه شرکت محدود کنید آسیب می بینید.
مثلا شاید یه بازاریاب محتوا برای یه استارتاپ کار کنه اما معنیش این نیست که اگه برای یه فروشنده محلی هم بخواد کار کنه، همون نتیجه رو میبینه.
وقتی میخواهید شرکت سئوکارتونو انتخاب کنید، فقط به قیمتش فکر نکنید. هرچند معمولا بیشترین انگیزه آدما همین اعداد و ارقامه اما شما مزایا و معایب رو در نظر بگیرید و عجله نکنید.
برای اینکه بتونید بهترین انتخاب رو داشته باشید باید شرکتی رو انتخاب کنید که علاوه بر اینکه با بودجه تون هماهنگه، اهداف و نیازهای شرکتتون هم براورده می کنه و در طول زمان براتون برگشت سرمایه رو به ارمغان بیاره.
فکر می کنید اگه برای یه سئوی خوب هزینه کنید چی میشه؟ تا حالا فکر کردید با کمک یه متخصص یا شرکت سئو به کدوم هدف های شرکتتون میرسید؟ به نظرتون مهمترین قسمت سئو چیه؟ برای اینکه به بهترین نتیجه برسید باید چه چیزهایی رو در نظر بگیرید؟
وقتی جواب این سوال هارو پیدا کردید، می تونید مزایا و معایب گزینه های سئوی پیش روتونو بسنجید و بهترین انتخاب رو داشته باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز