تغییرات سئو از سه سال پیش تا کنون

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

از سه سال پیش تا کنون، سئو چه تغییراتی کرده است؟
شاید حدود 16 سال پیش میشد سایت هایی رو دید که فقط با رعایت چند تا تکنیک ساده، بدون دردسر و سریع میرسن به بالای فهرست نتایج گوگل. اون وقت ها، سئو بیشتر مثل یه بازی ریاضی ساده بود. اما الان، یه فرمول پیچیده شده که برای حلش حتما باید تجربه و دانش کافی داشت. چیزی که قبلا فقط شامل انتخاب کلیدواژه های مناسب میشد، الآن شامل:


موثق بودن
کلیدواژه ها
مدیریت شهرت و اعتبار
محتوای سایت
اطلاعات محل
و خیلی چیزهای دیگه میشه. حالا با ظهور هوش مصنوعی گوگل از اینم پیچیده تر شده. و دیگه با اینکه حتی از چیزی که قبلا بود مهمتر هم شده، ولی دیگه نمیشه گفت هنوز همون بازیه. تو این مقاله 3 تا دلیل اینکه چرا سئو دیگه همون بازی سابق نیست رو براتون میگم.

  • دیگه سئو خیلی فراتر از رتبه صفحاته

رتبه صفحات یه الگوریتم که رتبه سایت ها رو بر اساس کمیت و کیفیت پیوندهای سایت میسنجید و اگه الآن 10 سال پیش بود، یکی از تجارت هایی بود که خیلی ها واردش میشدن. اما الآن دیگه کارایی نداره. گوگل باهوش تر شده. حالا دیگه حدود 200 فاکتور مختلف تو محل قرار گیری صفحات تو صفحه نتایج گوگل تأثیر داره.
الآن باید روی چی تمرکز کنیم؟
الآن نباید هدفتونو فقط بذارید رو انتخاب کلیدواژه (هرچند هنوزم اهمیت داره اما) گوگل الآن بیشتر به موثق بودن، راحتی کار با سایت، محتوای سایت و دهها عامل خیلی مهم دیگه علاوه بر رتبه صفحه اهمیت میده. سئو باید ترکیب خوبی از پیوندهای باکیفیت، محتوای درجه یک و تجربه کاربری درجه یک تر باشه.

  • بیشتر از اینکه تراکم کلیدواژه ها مهم باشه، محل قرارگیریشون مهمه

هنوزم تراکم استفاده از کلیدواژه ها اهمیت داره – اگه زیادی زیاد باشه یا زیادی کم باشه رتبه ای بهتون تعلق نمیگیره – اما به اندازه محل قرارگیریشون مهم نیست. بعنوان یه شرکت، باید هدفتون گذاشتن کلیدواژه ها تو مطالب درجه یک و در جای صحیحی از سایتتون و صفحات فرودتون باشه، و باید مواظب باشید که همون کلیدواژه هایی رو بکار ببرید که کاربرها دنبالشن. یادتون باشه، هدفتون جذب گوگل و مخاطب باهمه.

  • الآن دیگه گوگل از علم معناشناسی استفاده می کنه

قبلا گوگل فقط از کلیدواژه های کوتاه استفاده میکرد. اون بازی قدیمی دیگه کاملا عوض شده. الآن گوگل دیوونه ی کلیدواژه های طولانیه و تنها راه خلق این کلیدواژه ها استفاده از عبارت هاییه که از نظر معنایی درست باشن. مثلا احتمال اینکه عبارت "باشگاه های ارزان در مشهد" بتونه ترافیکی بگیره که تبدیل به مشتری بشن بیشتر از "باشگاه ها تهران" هست. هرچند هر دوتاشونم از اون چیزهایی هستن که کاربرها زیاد دنبالشن.
گوگل الآن تو جستجوی معناگرا حتی از اینم فراتر رفته. یعنی الگوریتمش اونقدر پیشرفته شده که میتونه از چیزهایی که مردم سرچ می کنن نتیجه گیری کنه. پس محتوا و تجربه کاربریتون باید انقدر خوب و قوی باشه که بتونه گوگل رو جذب کنه تا در نهایت اونم براتون مشتری بفرسته.
سئو دیگه مثل سابق نیست، اما هنوز هم مهمه. چیزهایی که تو این مقاله گفته شد فقط 3 تا از مواردیه که نشون میده دیگه سئو به سادگی قبل نیست. این بازی دائما در حال رشد و توسعه است و برای اینکه بتونید همچنان درست بازی کنید، نیاز به تحلیل و صرف وقت دائم دارید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز