سئو کردن به معنی دغل بازی نیست

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

معمولا تجار درست نمیدونن وقتی میخوان از خدمات یه شرکت سئو استفاده کنن، چه جور خدماتی قراره دریافت کنن. به خصوص وقتی اصطلاحات پیچیده ای مثل تقسیم بندی صفحه، فاصله معنایی و تحلیل های استنادی اشتراک در متن، رو میشنون شاید فکر کنن همه این کارها نشدنیه. اما بخاطر اینکه میدونن تو بازاریابی دیجیتالی اینترنت یه جنگی راه افتاده و نمیخوان از قافله عقب بمونن، دوست دارن تو این کارها شرکت کنن.


آقای بالوی پور، سئوکار شرکت دارکوب، تعریف می کردن که بخاطر این سردرگمی هایی که مردم درباره سئو دارن، معمولا زیاد میبینیم که بین مشتری هامون و شرکاشون اخلاف نظر پیش میاد. اغلب هم حول مسائلی مثل زمانبندی نتایج، پیشرفت های قابل محاسبه یا روشهای اجرای کارها. و وقتی مشتری اطلاعات ضعیفی داشته باشه و تو کارها هم شرکت نکنه، ممکنه پیش فرض های اشتباهی درباره اعتبار کارهای سئو تو ذهنش ساخته شه و حس کنه که سئو یه روش بازاریابی دغل کاریه که هیچ فایده ای برای کسایی که گولشو خوردن نداشته، یا اگر هم داشته خیلی کم و ناچیز بوده.
متاسفانه بعضی از شرکت های سئو هم هستن که فقط سر و صداشون زیاده، ولی در عمل کار خاصی نمیکنن. مسئولیت پذیر نیستن، شفافیتی تو کارهاشون ندارن و به طرق مشکوک برای مشتری هاشون رتبه کلیدواژه و بک لینک میگیرن. و مردم هم اینا رو نماینده اکثریت یا همه جامعه سئوکارها میدونن.
شما اگه قبلا تو کارتون با طناب یکی از این جور شرکت ها تو چاه افتادید، اما حالا میدونید که همشون اینجوری نیستن و گزینه های خوب هم بین سئوکارها پیدا میشه. اما برای اینکه بتونید پیداشون کنید باید اول راجع به سئو یه سری اطلاعات داشته باشید.

  • سئو یک پدیده ی در حال رشد است

گوگل داره با بروزرسانی های کوچیک و بزرگی که تو رابط کاربری، الگورتیم ها و توسعه سیستمش میده، دائما کارهاشو تغییر میده تا بتونه بهترین نتایج ممکن رو برای کاربرهاش فراهم کنه. در نتیجه روش هایی که تو دنیای سئو استفاده میشن (و راههای اندازه گیریشون) هم دائما تغییر می کنن.
بعضی از روش هایی که قبلا خیلی معمول بودن، الآن ضررشون بیشتر از نفعشونه. کلیدواژه انبار کردن، لینک جمع کردن با انکورتکست، سایت های مزرعه لینک داخلی، فقط یه تعداد کمی از این روش های قدیمی هستن که هم انجامشون آسونه و هم خیلی سریع میشه تعمیرشون کرد، اما تو طولانی مدت جواب نمیدن و حتی شاید منجر به جریمه هم بشن. اگه اصرار دارید همچین کارهایی بکنید، پس پای خودتون.
شاید از نظر شرکت های قدیمی ده ساله یا حتی صد ساله، سئو به منزله ی یه تاکتیک فروش آبکی یا ذغل بازی باشه که شرکت های کلک باهاش مشتری های ساده تر رو چپاول می کنن. اما اصلا این طور نیست. سئو هم یه کار معتبره که رو رفع جدیدترین نیازهای مشتری هاش کار میکنه و میخواد براشون محصولات یا خدمات با ثبات تری فراهم کنه، دقیقا مثل همون کاری که شما میکنید. حالا این کار چیه؟ وقتی گوگل یه الگوریتم جدید منتشر می کنه، به مشتری هاشون مشاوره میدن و شاید حتی با توجه الگوریتم جدید مجبور بشن حرفایی بزنن که مشاوره های قبلیشونو نقض کنه. اما این متخصصان در واقع بخاطر تغییر الگوریتم ها مجبور میشن حرف هاشونو عوض کنن. ما هم تو شرکت دارکوب متخصص های سئو کار زیادی داریم که میتونید ازشون مشاوره بگیرید.

  • امروز کجای کار ایستاده ایم؟

سال 95 سئو چه شکلیه؟
اگه بخوام به این سوال نسبتا پیچیده یه جواب ساده بدم، باید بگم سئو یه متخصص رزم آرایی دیجیتالی تو جنگه. "قلب سئو اهداف گوگل رو کشف می کنه. گوگل میخواد به آسون ترین شکلی که میشه به اطلاعات مرتبط با نیاز کاربر دست پیدا کنه و براش ارائه بده و به این طریق برای خودش اعتبار کسب کنه. در نتیجه سایت شما هم رتبه میگیره."
حالا اگه فکر می کنید این تعریفی که الآن ارائه دادم خیلی مبهمه و نمیشه یه روش جستجو بر اساسش تعریف کرد، ما هم با شما موافقیم. برای همین هم چهار تا توصیه مشخص و قابل اجرای دیگه هم تعریف کردیم تا بتونید همین امسال کارایی جستجوی سایتتون رو بالا ببرید. البته نمیشه یه روش سئو ارائه داد که برای همه درست جواب بده، اما چهارتا نکته ای که در ادامه میخونید، میتونن پاسخگوی اهداف اساسیتون باشن.

  • محتوای باارزش همچنان مهم است

این جمله دیگه زیادی تو بازاریابی های دیجیتال تکرار شده، اما واقعا مهمه. محتوا پادشاه سایته و همیشه هم بوده. اما با هر بروزرسانی )جدیدترین بروزرسانی های گوگل، پاندا و پنگوئن که خیلی هم خوب مستند شدند( مطالب باکیفیتی که رو کاربر تمرکز دارند مهم تر هم میشن. فرفی هم نداره که چه نوع مطالبی تولید می کنید (پست وبلاگ، کتاب الکترونیک، ویدئو، اینفوگرافی) هرچی مطالبتون بیشتر بر وفق مراد و خواسته مشتری هاتون باشه بهتره.

  • از مطالب محلی بهره ببرید

خب قطعا بروزرسانی های پاندا و پنگوئن خیلی مهم بودن، اما برای کاسبی های محلی، بروزرسانی کبوتر گوگل حیاتی تره. یه قسمتی از این الگوریتم مستقیما مربوط به کسب و کارهای محلی و مطالب این کسب و کارها میشه. تو این الگوریتم، گوگل برای اطلاعاتی که محلی باشن تو نتایج جستجوهاش ارزش بیشتری قائل میشه. پس دیگه تأکید نکنم، اگه یه شرکت محلی دارید، محتوایی تو سایتتون بذارید که هدفش رفع نیازهای جامعه ی محلتون باشه.

  • هوش مصنوعی دوستدار سایت های با کیفیت

همونطور که قبلا هم گفتیم، گوگل خیلی به سایت های با کیفیتی که مرتبا مطالب مفید تولید می کنن کمک می کنه و براشون مشتری های بیشتری میفرسته. گوگل اولین بار این کارو اواخر سال 93 شروع کرد و سایت هایی که تیترهای قابل انتشار داشتن رو فهرست کرد. بعد در اواخر سال 94، یه قدم جلوتر رفت و با هوش مصنوعی تونست برای خودش تعریف دقیق تری از سایت های با کیفیت درست کنه. یه لحظه فکر کنید – آخرین باری که یه عبارت تقریبا رقابتی سرچ کردید و یه سایت به درد نخور با تجربه کاربری ضعیف رو بالای فهرست صفحه نتایج گوگل دیدید کی بود؟
پس در همین حال که با روش های سئوی خارج از سایت آشنا میشید و روشون کار می کنید، به ظاهر کلی، کارایی و ارزش سایت خودتون هم توجه کنید. مطمئنا میتونه تغییر بزرگی تو کارتون ایجاد کنه.

  • روابط عمومی و سئو به تدریج با هم می آیند

هر بروزرسانی الگوریتمی که میاد و میره، از بابت یه چیزی مطمئن تر میشیم – گوگل بیشتر از همه به سایت های خوشنامی که جزء پیشرو های کارشون هستن علاقه داره و به وضوح، وقتی میخواد اعتبار یه دامنه رو بسنجه، عواملی رو حساب می کنه که بیشترشون با توجه به تعداد بک لینک های سایت میزبان، اون سایت رو به عنوان یه منبع موثق به حساب میارن.
اینجاست که روابط عمومی دیجیتالی مهم میشه. توانایی بک لینک گرفتن از سایت های معتبر، الان خیلی بیشتر از قبل اهمیت پیدا کرده. بخاطر همین هم باید سعی کنید روابطتونو با نشریات مرتبط با کارتون گسترش بدید تا سئوی سایتتون بهتر بشه.

  • هیچ حقه و دغلی در کار نیست

برای هممون حداقل یه بار پیش اومده که یه فروشنده ماهر تونسته باشه با حقه و دغل پولی رو که با زحمت زیاد به دست آوردیم به هدر بده. اما با وجود سئوکارهای کلاه سیاه که از مردم پول میگیرن و در مقابلش کار خاصی هم انجام نمیدن، اکثریت سئوکارها متخصصان بازاریابی سختکوش و پرتلاشی هستن. به متخصص سئوتون وقت بدید و دستشو باز بذارید تا بتونه کارتونو به نتیجه برسونه. خیلی زود، وقتی زمانش برسه می بینید که به همون نتایجی که میخواستید دارید میرسید.
رتبه سایت شما هم خیلی جالب نیست؟ شاید هم تا اینجای کار خیلی خوب پیش رفتید اما نمیدونید قدم بعدی چی باید باشه؟ در هر حال میتونید از مشورت متخصصان سئوکار ما بهره ببرید. همین امروز تماس بگیرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز