ترفندهای سئو و بهینه سازی سایت در سال 1403

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE
شرکت خدمات سئو

دیگه با این همه توضیحاتی که تا حالا دادیم، بهونه ای پذیرفته نمیشه. حتما دیگه میدونید که سایتتون چقدر روی مردم و حسی که نسبت به کار شما دارن اثر میذاره. از اون مهمتر، روی فروشتون اثر داره. به واقع سرمایه گذاری روی سایت، تو این عصر جدید، بخصوص سال 1403 میتونه سود کسب و کارتون رو افزایش بده و افزایش خواهد داد.

سئو و بهینه سازی سایت چیست؟

سئو سایت (بهینه سازی موتور جستجو) مجموعه ای از فرآیندها است که با هدف بهبود دید وب سایت در موتورهای جستجو، مانند گوگل، با هدف به دست آوردن ترافیک ارگانیک بیشتر انجام می شود. سئو در مورد برآوردن نیازهای جستجوی کاربران با ایجاد محتوای مرتبط و با کیفیت بالا و ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن است.

12 ترفند سئو در سال 1403

1. اولویت بندی تجربه کاربر (UX)

افزایش تجربه کاربری برای سئو و حفظ بازدیدکنندگان ضروری است. زمان بارگذاری را با فشرده سازی تصاویر، استفاده از حافظه پنهان مرورگر و به حداقل رساندن CSS/Javascript بهینه کنید. اطمینان حاصل کنید که طراحی وب سایت شما بصری است و ناوبری در همه دستگاه ها یکپارچه است. به طور منظم تست کاربر را برای شناسایی و رفع موانع UX انجام دهید. آزمایش A/B طرح‌بندی‌های مختلف، طرح‌های رنگی، و دکمه‌های فراخوان نیز می‌تواند بینش‌هایی در مورد اولویت‌های کاربر ارائه دهد و نرخ تبدیل را افزایش دهد.

طراحی مجدد وب‌سایت Airbnb را در نظر بگیرید که با اولویت‌بندی اولویت‌های فردی نسبت به مقاصد پرطرفدار، بر روی UX تمرکز داشت و منجر به افزایش رزرو می‌شود. آنها سفر کاربر را ساده کردند و بازدیدکنندگان را برای یافتن و رزرو اقامتگاه های دلخواه خود آسان تر کردند. برای سایت خود، به کاهش مراحل تبدیل، استفاده از تصاویر جذاب و ارائه فراخوان های واضح برای اقدام فکر کنید. A/B طرح‌بندی‌های مختلف را آزمایش می‌کند و تعاملات کاربر را دنبال می‌کند تا به طور مداوم UX را اصلاح کند.

2. بر اصل E-E-A-T تمرکز کنید

گوگل در چند سال گذشته تمرکز زیادی روی E-E-A-T گذاشته است. و به نظر می رسد که در سال 2024 به اوج خود می رسد. در اینجا چند نکته برای E-E-A-T وجود دارد:

  • محتوای عمیقی ایجاد کنید که تخصص شما را به نمایش بگذارد.
  • به طور مرتب گواهینامه ها و افتخارات خود را در سایت خود به روز کنید.
  • محتوای خود را تازه، مرتبط و مفید نگه دارید.
  • از طریق نظرات یا انجمن ها با کاربران درگیر شوید تا جامعه و اقتدار ایجاد کنید.
  • بیوگرافی نویسنده را همراه با اعتبارنامه برای پست های وبلاگ قرار دهید.

به دست آوردن بک لینک از سایر سایت های معتبر در جایگاه شما از طریق وبلاگ نویسی مهمان یا مشارکت نیز می تواند باعث افزایش اعتماد سایت شما شود. به طور منظم محتوای خود را از نظر دقت بررسی کنید، به خصوص در زمینه هایی که به سرعت در حال توسعه هستند، تا قابلیت اطمینان آن حفظ شود.

یک مثال خوب، وب سایت کلینیک های پزشکی است که به دلیل محتوای پزشکی قابل اعتماد خود مشهور است. آنها حاوی مقالاتی هستند که توسط متخصصان پزشکی نوشته شده اند، با بیوگرافی و اعتبارنامه نویسنده واضح. برای سایت خود، انتشار مطالعات موردی دقیق، مقالات سفید و توصیفات کاربران را در نظر بگیرید. مرتباً صفحه «درباره ما» خود را با شرایط تیمی و جوایز صنعتی به روز کنید. همچنین اگر نویسنده محتوای وب سایت شما متخصصی با نفوذ و اعتبار اینترنتی معتبر باشد، بسیار کمک می کند.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

3. برای جستجوی معنایی و هدف بهینه سازی کنید

هدف کاربر از پرس و جوها را درک کنید و بر اساس آن محتوا را بهینه کنید. به جای پر کردن کلمات کلیدی، از اصطلاحات و مترادف های مرتبط استفاده کنید که زمینه را به محتوای شما اضافه می کند. محتوای خود را طوری ساختار دهید که به سؤالات مربوط به موضوع شما، «چه کسی»، «چه چیزی»، «کجا»، «چه زمانی» و «چگونه» پاسخ دهد. ابزارهایی مانند «مردم نیز سؤال می‌کنند» گوگل اطلاعاتی را در مورد پرسش‌های مرتبط ارائه می‌کنند. ایجاد بخش‌های پرسش‌های متداول یا راهنماهای اختصاصی نحوه انجام بر اساس این سؤالات نیز می‌تواند دید و قدرت شما را افزایش دهد.

4. از محتوای ویدیویی استفاده کنید

محتوای ویدیویی همچنان در بازاریابی محتوا و چشم انداز سئو اهمیت بیشتری پیدا می کند. برای استفاده حداکثری از محتوای ویدیویی، روی داستان سرایی و ارائه ارزش تمرکز کنید. اطمینان حاصل کنید که ویدیوهایتان با اضافه کردن شرح‌های بسته و رونوشت‌های توصیفی در دسترس هستند. برای افزایش نرخ کلیک، تصاویر کوچک و عناوین جذاب ایجاد کنید. جلسات پرسش و پاسخ زنده یا وبینارها را میزبانی کنید تا در زمان واقعی با مخاطبان خود درگیر شوید. با اینفلوئنسرها یا رهبران صنعت همکاری کنید تا دسترسی خود را گسترش دهید. کانال و ویدیوهای خود را با استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات و برچسب های خود بهینه کنید.

کانال یوتیوب یک نمونه عالی برای استفاده مؤثر از محتوای ویدیویی است. آنها محتوای تولید شده توسط کاربر را با استفاده از دوربین های خود به نمایش می گذارند و محتوای معتبر و جذاب ارائه می دهند. برای کسب و کار خود، ایجاد ویدیوهای آموزشی، تورهای پشت صحنه یا مجموعه‌ای از گواهی‌های مشتری را در نظر بگیرید. عناوین و توضیحات ویدیوی خود را با کلمات کلیدی بهینه کنید و فراخوانی برای اقدام در آن گنجانده شود.

5. مسلط به سئوی موبایل

بیایید با آن روبرو شویم: اگر وب سایت شما سازگار با موبایل نباشد، نمی توانید در سال 1403 به صورت آنلاین موفق شوید. اطمینان حاصل کنید که طراحی وب سایت شما واکنش گرا است و به راحتی با اندازه های مختلف صفحه نمایش سازگار است. پنجره‌های بازشو و میان‌افزارهای مزاحم را که می‌توانند کاربران تلفن همراه را ناامید کنند، به حداقل برسانید. از دکمه های بزرگ و آسان برای کلیک استفاده کنید و مطمئن شوید که اندازه متن بدون بزرگنمایی قابل خواندن است. سایت تلفن همراه خود را به طور منظم با Google's Mobile-Friendly Test آزمایش کنید و هر مشکلی را فوراً برطرف کنید. برای ارائه محتوای هدفمندتر، زمینه موبایل کاربر، مانند مکان و زمان روز را در نظر بگیرید.

آمازون نمونه بارز سئوی موثر موبایل است. این سریع، آسان برای پیمایش است، و یک تجربه خرید یکپارچه را فراهم می کند. ویژگی های آن را برای الهام تجزیه و تحلیل کنید: منوهای ساده، زمان بارگذاری سریع، و فرآیند پرداخت آسان. از ابزار Google's Mobile-Friendly Test برای سنجش عملکرد سایت خود و انجام تنظیمات لازم استفاده کنید.

6. سئوی محلی و نمایه کسب و کار گوگل

فراتر از ادعای فهرست نمایه کسب و کار Google خود، مشتریان راضی را تشویق کنید تا نظرات مثبت خود را ارائه دهند. در عناوین و توضیحات متا خود از کلمات کلیدی محلی استفاده کنید. محتوایی ایجاد کنید که اخبار، رویدادها یا فعالیت های محلی مرتبط با کسب و کار شما را برجسته کند. با تأثیرگذاران محلی درگیر شوید و در رویدادهای اجتماعی شرکت کنید تا دید محلی را افزایش دهید. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما دارای یک آدرس و اطلاعات تماس واضح و آسان برای یافتن است.

7. بهینه سازی جستجوی صوتی

  • هنگام بهینه سازی جستجوی صوتی، روی زبان طبیعی با لحن مکالمه تمرکز کنید.
  • کلمات کلیدی دم بلندی را که معمولاً گفته می شود، ترکیب کنید.
  • ساختار محتوا با پاسخ های مستقیم به سوالات احتمالی.
  • از نشانه گذاری طرحواره برای ارائه زمینه به موتورهای جستجو در مورد محتوای خود استفاده کنید و احتمال استفاده از آن در نتایج جستجوی صوتی را افزایش دهید.
  • اطمینان حاصل کنید که سئوی محلی شما قوی است، زیرا بسیاری از جستجوهای صوتی ماهیت محلی دارند.

شرکت دارکوب به مشتریان این امکان را می دهد که از طریق اینترنت طراحی سایت خود را سفارش دهند. آنها فرآیند سفارش خود را برای جستجوی صوتی، درک عبارات معمولی و زبان مورد استفاده بهینه کردند. رایج ترین عبارات مکالمه ای که مشتریان شما ممکن است برای یافتن محصولات یا خدمات شما استفاده کنند و آنها را در محتوای شما ادغام کنند، در نظر بگیرید.

8. تنوع محتوا و چند رسانه ای

علاوه بر متن، فیلم ها، پادکست ها، وبینارها و اینفوگرافیک های با کیفیت تولید کنید. هر نوع محتوا باید برای موتورهای جستجو و تعامل کاربر بهینه شود. به عنوان مثال، تصاویر و ویدئوها باید دارای نام فایل های توصیفی و غنی از کلمات کلیدی و متن جایگزین باشند. پادکست ها را می توان برای ایجاد محتوای نوشتاری اضافی رونویسی کرد. محتوای تعاملی مانند آزمون ها یا نظرسنجی ها نیز می تواند تعامل و زمان صرف شده در سایت شما را افزایش دهد.

9. هوش مصنوعی و اتوماسیون در تولید محتوا

از هوش مصنوعی برای جمع‌آوری داده‌ها در مورد موضوعات پرطرفدار یا درک ترجیحات محتوای مخاطبان خود استفاده کنید. ابزارهایی مانند GPT-4 می‌توانند به ایجاد پیش‌نویس‌های محتوای اولیه یا تولید ایده‌ها کمک کنند. با این حال، همیشه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را اصلاح کنید تا اطمینان حاصل کنید که با صدای برند شما هماهنگ است و استانداردهای کیفیت را رعایت می کند. کارهای معمولی مانند ارسال پست در رسانه های اجتماعی یا تجزیه و تحلیل معیارهای وب سایت را برای تمرکز بیشتر بر استراتژی و ایجاد محتوا به صورت خودکار انجام دهید.

استفاده افراد از هوش مصنوعی برای تولید محتوای خبری یک مثال قابل توجه است. آنها از یک ابزار هوش مصنوعی برای کمک به تجزیه و تحلیل داده ها و پیشنهاد ایده های داستان استفاده می کنند. اگرچه ممکن است به چنین ابزارهای پیشرفته‌ای نیاز نداشته باشید، برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی ساده‌تری را برای تهیه پیش‌نویس مطالب، تغییر کاربری محتوای اصلی یا زمان‌بندی پست رسانه‌های اجتماعی در نظر بگیرید.

10. تحلیل و یادگیری مستمر

از Google Analytics استفاده کنید تا بفهمید ترافیک شما از کجا می آید، کدام صفحات محبوب ترین هستند و کاربران در کجا ترک می کنند. برای اندازه‌گیری اثربخشی محتوا و استراتژی‌های سئو، اهدافی را تعیین کنید و تبدیل‌ها را دنبال کنید. تکنیک های جدید را آزمایش کنید و به طور مداوم رویکرد خود را بر اساس بینش های مبتنی بر داده اصلاح کنید.

دارکوب مجدداً با استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها برای هدایت تصمیم گیری، مطالعه موردی خوبی ارائه می دهد. آن‌ها دائماً تغییرات وب‌سایت را آزمایش می‌کنند و تأثیر آن را بر رزرو می‌سنجد. وب سایت بازطراحی شده آنها - و تعامل کاربر بهبود یافته در وب سایت جدید - نیز از درک عمیق آنها از داده های کاربر ناشی می شود.

برای سایت خود، شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را ایجاد کنید و به طور منظم آنها را بررسی کنید تا بفهمید چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست. از ابزارهایی مانند Google Analytics، SEMRush، Google Search Console و Crazy Egg برای ردیابی و تجزیه و تحلیل ترافیک سایت و عملکرد SEO خود استفاده کنید.

11. عضویت

توی سایتتون آدرس ایمیل ها رو جمع می کنید؟ تا الآن به اندازه کافی جمع شده؟ معمولا "عضویت در سایت با ایمیل" هایی که بالا یا پایین سایت ها گذاشته میشن به چشم نمیان. باید از مزایای عضویت برای کاربرهای سایتتون بگید تا توجهشونو جلب کنید. نکات عضو گیری:

  • یک کوپن تخفیف برای کسایی که توی خبرنامه عضو میشن در نظر بگیرید.
  • یک کتاب الکترونیکی رایگان برای کسایی که توی خبرنامه عضو میشن در نظر بگیرید.
  • از یک پاپ-آپ خبرنامه که توی صفحات به خصوصی ظاهر میشه یا مثلا بعد از یه مدت مشخصی ظاهر میشه استفاده کنید و نتیجش رو امتحان کنید.
  • به مشتری ها این امکان رو بدید که طی بازدید، ایمیلشون رو به فهرستتون اضافه کنن.

اگر برای هرکدوم از بهینه سازی هایی که گفته شد به کمک احتیاج داشتید میتونید از گروه دارکوب مشاوره بگیرید.

شرکت طراحی سایت دارکوب

12. باز طراحی سایت

فناوری وب و طراحی با سرعت نور حرکت می کند. طبق تخمینی که ما زده ایم، معمولا یه سایت بعد از 3 سال به نظر قدیمی میاد (اون هم به شرطی که توسط یه گروه با استعداد و آگاه طراحی شده باشه). اگه بیشتر از 3 سال طول بکشه، مشتری ها و بازدیدکننده هاتون متوجه این قضیه میشوند. جدا از ظاهر قدیمی سایت، فناوری های قدیمی و مشکلات کارایی هم احتمالا برای سایتتون پیش میاد.
یادتون باشد که وقتی مردم آنلاین خرید می کنند، به چند تا سایت سر میزنند و اگه سایت های رقباتون بهتر کار کنند و خوشگل تر باشند، از اون ها خرید می کنند.
نکته: اگه سایتتون واکنش گرا نیست (سازگار با موبایل)، ظاهر سایتتون مشکل دارد و خیلی وقته که از زمان بروزرسانی سایتتون گذشته. امروزه ترافیک تلفن همراه از ترافیک کامپیوترهای رومیزی سبقت میگیره و روز به روز هم بیشتر میشود. نکات طراحی سایت:

  • با طراحی واکنش گرا با یه تیر دو تا نشون بزنید. سایتتون هم صفحه نمایش های بزرگ رو پر میکنه و هم صفحه نمایش های کوچیک.
  • عکس های بزرگ و زیبا تفاوت بزرگی ایجاد می کنند، و تصاویر بی کیفیت میتوانند یه سایت عالی رو خراب کنند. یه متخصص برای اینکار استخدام کنید.
  • با شرکت طراحی ای کار کنید که هم در سئو تخصص داشته باشد و هم در تجربه کاربری.
  • یه سایت زیبای بی محتوا هیچ هدفی رو دنبال نمی کند. مخاطبانتون رو با مطالب مفید جذب کنید.

شرکت طراحی سایت دارکوب با متخصصان حرفه ای در زمینه سئو و گرافیک سایت بهترین تجربه کاربری و سئو رو برای سایتتون فراهم می کنند. علاوه بر این، با استفاده از خدمات گروه ما میتوانید از دانش و تجربیات کارشناسان شرکت در زمینه برنامه نویسی سایت بهره مند بشید و بهترین نتایج رو برای سایت و شرکتتون بدست بیاورید.

نتیجه

با غواصی عمیق تر در هر یک از این زمینه ها و اجرای استراتژی های ارائه شده، به خوبی مجهز خواهید شد تا عملکرد سئو و بازاریابی محتوای وب سایت خود را در سال 1403 ارتقا دهید. به خاطر داشته باشید که سئو و بازاریابی محتوا زمینه هایی پویا هستند، بنابراین مهم است که بمانید. به روز شده با آخرین روندها و به روز رسانی الگوریتم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز