راهکارهای سئو برای بیشتر دیده شدن سایت

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

وقتی که سایتتون طراحی شد، مهمترین کار هر طراح سایتی اینه که بالاترین جایگاه صفحه نتایج جستجوی گوگل رو بگیره تا بتونه ترافیک رو به بیشترین حد ممکن برسونه. شما باید سایتتونو طوری بهینه کنید که رتبه بهتری بگیره و تبدیل به یه پلتفرم عالی برای برندتون بشه. به عنوان یه طراح سایت که باید کارش همیشه با قوانین موتورهای جستجو و نیازهای مشتریش مطابق باشه، و از راهکارهای کلاه سیاه ها یا روش های غیر اخلاقی تبعیت نکنه، میتونم بگم همه این ها باعث میشه در حوزه رتبه بندی سایت ها جلوتر از بقیه رقبا بایستم.
سئو: یک نیازِ ضروری


سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو، یکسری روشهاست که طراحان سایت بکار میبرن تا وقتی عبارت مرتبط با سایت تو یه موتورجستجو سرچ میشه، سایت ما بهتر و بیشتر دیده بشه. این دسته از روش ها میتونه شامل افزایش سرعت سایت، ساختار و مطالب و حتی راهکارهای بیرون صفحه مثل بازاریابی شبکه های اجتماعی، ساخت لینک و غیره باشه. یه سئوی خوب میتونه تضمین کنه که سایت توی جستجوهای طبیعی که کاربرهای موتورجستجو انجام میدن، تو جایگاه بالایی قرار میگیره. به هر حال چه بخواهید چه نخواهید، بالا رفتن تو صفحه نتایج هنوز هم خیلی مسئله مهمیه، چون بیشتر از نصف ترافیک سایت از همین جستجو های طبیعی وارد سایت میشن و راه های دیگه مثل تبلیغات، شبکه های اجتماعی و رتبه گیری های دیگه خیلی کمتر اثر دارن.
چون این روزها گوگل بین موتورهای جستجوی دیگه پرآوازه تر شده و سهم زیادی تو جستجوی طبیعی داره، تمام سایت ها باید برای جستجوهای گوگل بهینه سازی انجام بدن. شما هم برای اینکه بتونید یه سئوی عالی داشته باشید، باید بدونید موتورهای جستجو چه چیزهایی رو توی بررسی هاشون مد نظر قرار میدن. اینجا میخواهیم 10 تا از ضروریات سئو رو براتون شرح بدیم:

  • ارتباط

گوگل خیلی روی این حساسه که نتایجی که ارائه میده واقعا با عبارت جستجو شده مرتبط باشن. برای اینکه بتونه این ارتباط رو دربیاره الگوریتم هایی رو طراحی کرده و اصولش رو مثل یه راز برای خودش نگه میداره و به جهان بیرون بروز نمیده. این الگوریتم ها تعیین می کنن که عبارت جستجو شده و پست ارسال شده تو یه سایت چقدر بهم ارتباط دارن. عوامل زیادی تو این الگوریتم ها دخیلند، مثل محل فرد جستجو کننده، زمان جستجو، تاریخچه جستجوی کاربر و جستجوهای قبلیش.

  • کیفیت مطالب

گوگل همیشه مطالب با کیفیت رو تشویق کرده و اینطور که مشاهده کردیم، مطالبی رو بیشتر انتخاب می کنه که از نظر کاربرد کلمات و صحت مطالب درست و صحیح باشن و کلیدواژه های درستی انتخاب شده باشه. مقاله هایی که بر اساس نصحیت های تجربی نوشته شده باشن و پشتش فکر و تجربه باشه، ترافیک بیشتری میگیرن، چون گوگل بهشون دید مثبتی داره.

  • تجربه کاربری

الگوریتم های جستجوی گوگل اهمیت زیادی به تجربه کاربری میدن و صفحاتی که به راحتی جهتیابی میشن و مطالب مناسب و مرتبط با پیوند های داخلی دارن، همیشه رتبه های بالایی گرفتن.

  • سرعت سایت

گوگل توی رتبه بندی هاش سرعت سایت رو هم مد نظر قرار میده و حتی نتایجی رو که برای تلفن های همراه سریع هستن، تگ می کنه.

  • سازگاری با دستگاه های مختلف

چون این روزها تعداد جستجوهایی که از دستگاه های تلفن های همراه انجام میشه رو به افزایشه، باید سایت ها با همه سایز صفحه نمایشی سازگار باشن. گوگل اعلام کرده که طراحی های واکنش گرا ارجحیت دارن. پس با این اعلام گوگل دیگه این مسئله حیاتی تر هم میشه.

  • پیوندهای داخلی

وقتی سایت پیوندهای داخلی داشته باشه، بازدیدکننده جلوی خودش گزینه هایی داره که نگاه کنه و راجع به مسائلی به جز چیزی که سرچ کرده هم اطلاعات کسب کنه، اینطوری رتبه سایت برای کلیدواژه های خاصی هم بالا میره. اما حتما باید پیوندهایی که میذارید درست کار کنن و انکورتکست واضح و صریح نوشته شده باشه. بهتره انکورتکست هایی که به یه صفحه ای اشاره دارن، با هم متفاوت باشن که گوگل مشکوک نشه. موتورهای جستجو از روبات ها برای کشف و بررسی سایت ها استفاده می کنن.

  • اعتبار

اگه سایتتون بتونه یه لینک بگیره، اعتبارش میره بالا و یعنی میشه بهش اعتبار کرد. هرچی کیفیت مطالبتون بهتر و موثق تر باشه، شانس بیشتری برای لینک گرفتن از سایت های معتبر دارید. البته برعکسش هم دیده شده. یعنی گاهی شده که ارتباط مستقیمی بین پیوندها و کاهش رتبه سایت وجود داشته. برای همین احتمال داره این عامل برای سئو خیلی مهم نباشه.

  • سئوی محلی

الان روش گوگل اینه که به کسب و کارهای محلی رتبه های بالاتری بده تا کاربرهای محلی بتونن سریعتر به نتیجه برسن و نیازهاشونو توی گوگل پیدا کنن. برای اینکه شما هم از این مزیت بهره ببرید باید توی My Business گوگل ثبت نام کنید و اطلاعاتتون رو وارد کنید.

  • تصاویری که به درستی تگ شده باشند

حتما باید دقت کنید که عکس ها رو با اندازه های مناسب روی سایت بذارید و ALT تگ ها رو هم براشون بنویسید تا گوگل راحتتر مضمونشونو متوجه بشه. اگه این کارو نکنید و فقط عکس ها رو بذارید، بدون اینکه ALTتگ رو وارد کنید، گوگل نمیتونه درست بفهمه این عکس درمورد چیه. ضمنا با استفاده از تصاویر با کیفیت، کیفیت مطالبتون هم افزایش پیدا می کنه و گوگل به صفحه رتبه بهتری میده.

  • پلتفرم های شبکه های اجتماعی

دیده شدن و فعال بودن در شبکه های اجتماعی به بالا رفتن رتبه سایت کمک می کنه. یکی از راه های موثر و عملی برای اینکه گوگل بشناسدتون همینه. وقتی توی وبلاگ ها مطالب خوبی بنویسید، میتونید از کاربرها بخواهید جواب بدن و از این موقعیت برای عمومی کردن آدرس سایتتون استفاده کنید. سایت های مختلفی از شبکه های اجتماعی توسط گوگل ترول میشن و اگه آدرس سایت شما هم توشون باشه، قطعا گوگل از همین طریق پیداش می کنه و بهش رتبه میده. اما مهمترین بخش اینه که مطالب خوبی روی صفحه شبکه اجتماعیتون بنویسید. محتوا حرف اول رو میزنه.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز