همکاری سئو و روابط عمومی

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

چطور باید سئو و روابط عمومی دوشادوش هم کار کنند؟
یه زمانی بود که سئو و رابط عمومی دو تا بخش جدا به حساب میومدن که میشد از هر کدوم بهره برد. از نظر سازمانی، شرکت ها یه بخش برای روابط عمومی در نظر میگیرن و سئو میره زیر دسته بازاریابی دیجیتالی که خودش یه بخش دیگه است و یه مدیر مجزا داره. برای همین بر خلاف اینکه هر دو اهداف یکسانی دارند، اما به عنوان دو بخش جدا کار می کنن.


البته این مشکل فقط مربوط به کشور ما نیست و حتی تو کشورهای غربی هم همینطور به قضیه نگاه میشد. اما به تازگی نهضتی بین کارشناسان ارتباطات جهان پیش اومده که صحبت از اهمیت داشتن یک کانال ارتباطی واحد می کنن. اگه بخوان همچین کاری رو پیش ببرن باید کمپین های برندسازی و بازاریابی رو متحد کنن. در واقع نباید این دو تا رو به عنوان دو تا ماشین مجزا ببینیم، بلکه این ها هر دو اهرم های یک ماشین هستند. با وجود اینکه مجریان سئو و روابط عمومی هر کدوم تحصیلات و مهارت های متفاوتی دارن، باید بتونن دوشادوش هم کار کنن تا تلاش های بازاریابی و روابط عمومی رو به بهتر از قبل به ثمر بنشونن.
جوابِ یک "چرا"ی مهم:

  • افزایش به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

امروزه دیگه تولید محتوا کافی نیست. بلکه باید کاری کنید که محتوای تولید شده علاوه بر اینکه به دست مخاطب هدف میرسه، بهونه کافی هم به کاربر میده تا روی شبکه های اجتماعی مختلف به اشتراک بذارتش. سئو و روابط عمومی میتونن با همدیگه قدرت کمپین های شبکه های اجتماعی رو تقویت کنن. هرچند گوگل و موتورهای جستجوی دیگه نمیتونن پیوندهای تقویت شده رو پیگیری کنن و تشخیص بدن، اما مهم اینه که اسم برند توی این مطالبی که دست به دست میچرخه تکرار میشه. کارشناسان روابط عمومی میدونن چطوری روی تأثیرگذاران جامعه، شبکه های اجتماعی قدرتمند و گروه های مختلف مصرف کننده ها اثر بذارن و کاری کنن که اسم برند تو شبکه های اجتماعی بیشتر تکرار بشه. از اون طرف، سئو میتونه عملکرد این کارها رو پیگیری کنه و با واحدهای اندازه گیری مختلفی که در دست داره اونها رو گزارش کنه تا ببینن تلاش هاشون چقدر تونسته به بار بشینه.

  • گرفتن بک لینک های خوب

پیوندهای داخلی خوب، یکی از عوامل مهم سئو به شمار میرن. سئوکارها به وبلاگ نویس ها و سایر گروه های تأثیرگذار پل میزنن و مجریان روابط عمومی هم توسعه رسانه های پولی رو کنترل می کنن. چون نفوذ خوبی بین مردم دارن. سئو کارها هم میتونن تو بهینه سازی انتشارات خبری بهشون کمک کنن و مطالبی رو که کارشناسان روابط عمومی منتشر می کنن از نظر کلیدواژه و انکورتکست بهینه کنند تا بیشتر توی صفحات نتایج جستجوی گوگل نمایش داده بشن. ضمنا سئوکارها میتونن کارشناس های روابط عمومی رو با انکورتکست ها هم آشنا کنن تا هر جا لازم بود به مطالب دیگه لینک بدن و حتی بتونن انکورتکست هایی با یکی دو تا کلیدواژه  مرتبط بسازن و به اشتراک بذارنش تا به عنوان یه مرجع دست به دست بچرخه و رتبه دیجیتالی رو بالا ببره.

  • صدای استوار برند

خیلی مهمه که همه کانال های ارتباطی که با مردم داریم، یه حرف مشترک بزنن. اگه سئوکارها و کارشناس های روابط عمومی با هم کار کنن، میتونن با همکاری هم از طریق همه اشکال مختلف تولید محتوا یک صدای واحد رو به گوش مشتری برسونن تا برند بتونه یه هویت ثابت و استوار داشته باشه.
جوابِ یک "چرا"ی مهم:
بخش های سئوکار و روابط عمومی میتونن به جای اینکه جدا از هم کار کنن، روی پروژه های مختلفی کار کنن. میتونن لیست تماس، مواد تحقیق و مهارت های همدیگه رو تغذیه کنن. باید یه تقویم وظایف درست کنن تا شرح وظایف هر کس به طور مجزا مشخص باشه تا چیزهای مختلف همزمان با هم تبلیغ نشن یا هر گروه همزمان با هم سعی نکنن توجه ها رو به کارهای مختلفی جلب کنن. اینطوری به نحوی تبدیل به رقیب هم میشن. سئوکارها میتونن تو بهینه سازی تصاویر و پیوندها به کارشناس های روابط عمومی کمک کنن و alt tagها، تگ های عنوان، متاتگ ها، توصیفات متا و کلیدواژه ها رو براشون درست کنن.
اگه این دو گروه با هم کار کنن از انجام کلی از کارهای تکراری جلوگیری میشه. میتونن با هم مشورت کنن و هر کدوم روی اثرگذارهای مختلف و گروه های هدف مختلفی کار کنن و هر جا که لازم بود از گروه دیگه کمک بگیرن. در واقع باید این دو گروه با هم شریک باشن نه رقیب.
اگه تو شرکت شما هم سئوکارها و کارشناس های بازاریابی هنوز زیر چترهای مختلفی دارن کار می کنن، داشتید ترافیک آنلاین و حتی مردم آفلاین زیادی رو که میتونستید با جمع بندی این دو بخش بدست بیارید از دست میدادید. با اصلاح این اشتباه میتونید برندتون رو به پرواز دربیارید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز