در سئو محتوا پادشاه است

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

جریان از چه قراره؟
"محتوا به سایت حکمرانی می کنه"


حتما تو مقاله هایی که راجع به سایت و رتبه بندی موتورهای جستجو هستند، زیاد از اهمیت محتوا شنیدید. عبارت "content is king" که ما اینجا ترجمه کردیم "محتوا به سایت حکمرانی می کنه" برای چند سال، مکتب متخصص های سئوی سراسر جهان بود، تا اینکه گوگل همین خط فکری رو تو آخرین بروزرسانی الگوریتمش دخیل کرد. هرچند ما قبلا تو دارکوب از هوش مصنوعی گوگل و پیشرفت هاش گفته بودیم، اما هنوز هم شاید باشن کسایی که ندونن الگوریتم گوگل و روبات های کوچیکش چقدر طی این چند سال اخیر پیچیده شدند.

  • سئو برای الگوریتم و روبات های گوگل

بله، یه چیزایی هست بهش میگن روبات های گوگل که برای خودشون سراسر اینترنت رو میخزن و از طریق لینک ها از یه صفحه میپرن به یه صفحه دیگه. کارشون فهرست کردن صفحات وب است. گوگل از اطلاعاتی که این روبات ها جمع می کنن استفاده میکنه تا به صفحات سایت در ارتباط با عبارت هایی مورد جستجو رتبه بده.  الآن گوگل بیشتر از قبل به سایت ها میخزه و اطلاعاتی رو که تحلیل کرده در سطح وسیعتری آزمایش می کنه. حالا شما باید این وسط چی کار کنید؟ وظیفه شما اینه که دسترسی به سایتتونو برای روبات های گوگل تا جایی که میشه ساده کنید و محتوای درست روی سایتتون بذارید تا هم کاربرها راضی بشن و هم الگوریتم گوگل.

  • گوگل دنبال چه نوع محتوایی میگرده؟

قبلا گوگل فقط تو متن دنبال کلیدواژه ها میگشت به خصوص تو قسمت های استراتژیک سایت (یعنی نزدیک بالای مقاله). اما دیگه اینطور نیست. روبات های گوگل میتونن خیلی بیشتر از این ها رو بررسی و تحلیل کنن. این روبات ها میتونن فرمت HTML و عبارت های کلیدی رو تشخیص بدن و دنبال محتوای کپی شده و تکراری بگردن. چیزهای دیگه ای که این روبات ها بهش توجه می کننن شامل اینهاست:
سطح خوندن
ساختمان جمله
طول متن
فرمت متن
متن در مقابل تصاویر
واژه ها و عبارت های کلیدی
ابزارها

  • مخاطبتونو بشناسید

اگه فکر کنیم گوگل میتونه چیزهایی مثل سطح خوندن محتوای شما رو هم معین کنه، دیگه یعنی داریم در مورد یه چیز خیلی پیشرفته حرف میزنیم. اما قضیه حتی از این هم پیچیده تره: گوگل فقط دنبال یه سطح خوندن ساده نمیگرده، بلکه میخواد سطح خوندن رو با عبارت سرچ شده تطبیق بده. مثلا اگه شما عبارتی مثل "نانو لوله های مهندسی ژنتیک" رو گوگل کنید، توقع دارید مرتبط ترین و مفیدترین صفحات براتون باز بشن که سطح خوندن بالایی داشته باشن. یعنی یه سری داده های فنی مشخص میخواهید. حالا فرض کنید یه عبارت کلی و عمومی مثل "بهترین کفش ورزشی" رو سرچ می کنید، گوگل صفحاتی رو جدا می کنه که برای عموم مردم سطح خوندن متوسطی یا زیر متوسط دارن.
حتی گوگل عبارت های جستجو شده رو ارزیابی می کنه و مشخص می کنه که باید نتایجی که براش میاد بیشتر متن داشته باشن یا بیشتر عکس و ویدئو باشن. مثلا اگه یه چیزی مثل "طبیعت کوه دماوند" رو سرچ کنید، گوگل به صفحه هایی رتبه بالاتر میده که حاوی عکس و ویدئو باشن.

  • "خانواده" ی کلیدواژه ها

موقع تحلیل کلمات هر صفحه، گوگل کلمه ها رو دسته بندی می کنه. درسته که کلیدواژه های صفحه مهمند ولی گوگل دیگه موقعِ انتخاب بهترین صفحات به عنوان نتیجه یه عبارت سرچ شده، فقط کلیدواژه ها رو مد نظر قرار نمیده، بلکه علاوه بر واژه های کلیدی، کل عبارت ها و کلماتی رو که در ارتباط با عنوان روی صفحه هستن رو بررسی می کنه. مثلا اگه عبارت "غلات صبحانه" رو گوگل کنید، گوگل دنبال صفحاتی میگرده که علاوه بر عبارت غلات صبحانه، عبارت هایی مثل کالری، قند، پروتئین و فیبر هم داشته باشن. حتی شاید از این هم فراتر بره، یعنی میتونیم توقع داشته باشیم که مقدار دقیق فیبر رو هم توی فهرست بذاره.

  • شاید کلمات کافی نباشند

اگه شما یه موسسه مالی باشید که میخواهید خدمات وام مسکن ارائه بدید، گوگل باید یه ابزار محاسبه روی سایت شما ببینه تا بتونه برای عبارتی مثل "محاسبه نرخ وام مسکن" رتبه بده. گاهی شاید کلماتی که در یه محتوا بکار رفته کافی نباشند. شاید باید یه ابزار هم روی صفحتون بذارید.

  • از کجا شروع کنیم؟

حالا شاید فکر کنید وبلاگ نویسی برای شرکت شما خیلی سختتر و پیچیده تر از قبله. اما در واقع ساده تر از قب شده. چرا؟ چون شما حالا دیگه متخصص شدید. میدنید چطوری به سوالات سخت مشتری ها، مصرف کننده ها و کاربرها جواب بدید. همه این ارتقاهایی که گوگل ایجاد کرده برای اینه که تجربه کاربری رو بالا ببره و به صفحاتی که مرتبط ترین اطلاعات رو در ارتباط با یه موضوع یا عبارت جستجو ارائه بدن رتبه های بالاتری مده. حالا بهتر میتونید با سایت های دیگه رقابت کنید. چون اونا فقط دنبال ترفند های سئو میگردن. اما این ترفند نیست. این مسئله مربوط به پاسخگویی به سوالات مشتری و ارتباط محتوا با عبارت سرچ شده است. شما بهتر از بقیه میتونید این کارو انجام بدید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز