سئو کلاه سفید برای موتورهای جستجو چیست؟

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

سئوی کلاه سفید
سئوی "کلاه سفید" چیه و من چطوری میتونم برای سایتم ازش استفاده کنم؟ برای اینکه جواب این سوالارو متوجه بشید باید بدونید سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه چه فرقی با هم دارن. دارکوب قصد داره تو این مقاله یه شمای کلی از تفاوت های بین این دو روش و کارهایی که میتونید برای اجرای تکنیک های کلاه سفید رو سایت خودتون انجام بدید ارائه بده. این مقاله برای متخصصین طراحی سایت و سایر کسانی که تمایل دارند خودشون سایتشونو طراحی کنند نوشته شده. اگه تمایل دارید خودتون شخصا با کارشناس سئوکار دارکوب خانم عمادی صحبت کنید، میتونید با ما تماس بگیرید.


اما بهینه سازی کلاه سفید برای موتور جستجو چیه؟
تعریف ها بسته به اینکه از کی بپرسید ممکنه متفاوت باشه، اما در هر حال اصول کار یکیه. به تکنیک هایی که برای افزایش عمر بهینه سازی موتور جستجوی یه سایت استفاده میشه، سئوی کلاه سفید میگن. از وقتی الگوریتم های موتور جستجو بروزرسانی شدند، این تکنیک ها هم مهمتر شدند و همه برای اینکه مطمئن بشن کارهایی که برای سئو می کنن، برای یه مدت طولانی جوابگوئه، از این تکنیک ها استفاده می کنن. در مقابلش سئوی کلاه سیاه وجود داره که به تکنیک هایی می گن که به رتبه گیری سریع تر سایت کمک می کنن. از وقتی بروزرسانی ها انجام شدند، محتوا و بک لینک هایی که با این تکنیک ها بوجود اومدند اسپم محسوب میشن. جمع کردن کلیدواژه یا بک لینک های غیرمتعبر فقط چند نمونه کوچیک از کارهاییه که متخصص های سئوی کلاه سیاه رو سایت ها انجام میدن. اگه میخواهید واقعا تفاوت این دو مدل سئو رو درک کنید، به این فکر کنید که از اول برای چی میخواستید سایتتونو سئو کنید. احتمالا میخواستید در کوتاهترین زمان ممکن به بهترین نتایج برسید و همونجا بمونید. نظریه کلاه سفیدا میگه برو دنبال این هدف. پس حتما چند تایی تکنیک هم براش داره. با ادامه مقاله همراه باشید تا تکنیک های کلاه سفید رو براتون توضیح بدم.
تکنیک های کلاه سفید بهینه سازی برای موتور جستجو

  • محتوا به سایت حکمرانی می کنه

قبل از اینکه بخوام این قسمت رو توضیح بدم باید بدونید مهمترین بخش تکنیک های کلاه سفید، محتواست. موتورهای جتسجو توصیه می کنن هر پست یا مقاله حداقل 300 لغت باشه. اما بیشترِ کارشناسان بهینه سازی موتور جستجو اعتقاد دارن باید حداقل در هر صفحه 500 لغت داشته باشید. به هر حال، هر چقدر که هست حتما باید مطلبتون واضح، خاص و مرتب نوشته شده باشه و اطلاعاتی که ارائه میده مفید و به درد بخور باشن. تراکم کلیدواژه هایی که تو هر صفحه به کار میبرید باید بین 2% تا 4% باشه. مثلا اگه یه صفحه ی 100 کلمه ای دارید میتونید کلیدواژه رو 2 تا 4 بار تکرار کنید. اگه بتونید کلیدواژه ها رو به صفحات داخلی یا خارجی (صفحه ای که رو یه سایت دیگست) لینک بدید که بهتر هم میشه. ضمنا فونتش درشت (buld)، کج (italic) و زیر خط دار باشه. یادتون باشه که متن رو درست پاراگراف بندی کنید. اولین جمله هر پاراگراف باید مشخص کنه که اون پاراگراف میخواد راجع به چی صحبت کنه و بعد توی جملات بعدی برای حرفتون دلیل و مدرک ارائه بدید. آخرین جمله پاراگراف هم باید جمع بندی و نتیجه اون پاراگراف رو ارائه بده. موضوعاتی که تو اولین جمله های پاراگرافها مطرح میشه باید همون تگ های heading باشن. هر صفحه باید یه تگ H1 داشته باشه، 1 یا 2 تگ H2 داشته باشه و حداقل یک تگ H3. ضمنا سعی کنید حداقل یه عکس هم رو هر صفحه بذارید و برای عکس ها هم متن جایگزین بنویسید تا موتورهای جستجو بتونن موضوع عکس رو بفهمن. اگه بتونید یکی از کلیدواژه هاتونو جای متن عکس بذارید هم خوب میشه.

  • متا تگ ها

موتورهای جستجو به کمک متا تگ ها میفهمن هر صفحه از سایت در مورد چه چیزیه. ضمنا وقتی کسی عبارتی رو سرچ می کنه که جزء کلیدواژه های شماست، موتور جستجو به صورت پیش فرض متا تگتونو رو صفحه نتایج نشون میده. معروفترین متا تگ ها عبارتند از تگ عنوان، توصیف تگ و تگ کلیدواژه ها. با اینکه کلیدواژه ها قبلا نقش مهمی داشتن اما گوگل میگه دیگه جزء فاکتورهای رتبه بندی سایت ها محسوب نمیشن. اگه سایتتون وردپرسی باشه میتونید از افزونه های رایگانی مثل سئو یوست یا All In One SEO pack استفاده کنید. 

  • بک لینک ها

موتورهای جستجو به کمک بک لینک ها اعتبار آنلاین سایت ها رو میسنجند. منظور از بک لینک تعداد لینک هاییه که سایت های دیگه به سایت شما دادن. اگه سایتتون تازه ساخته شده باشه، بک لینک گرفتن یکم سخت میشه. اما هر چی بیشتر جا بیفتید، بقیه راحتتر بهتون لینک میدن. فقط کافیه یکی از جملاتی که شما تو پست های وبلاگتون گفتید رو نقل قول کنن و اون نقل قول رو به پست مربوطه تو سایت شما لینک کنن. خودتون هم میتونید یه مقاله برای یه سایت مرتبط با حرفه خودتون بنویسید و ازشون بخواهید مقالتونو به سایتتون لینک کنن. خیلی ها نمیدونن از شبکه های اجتماعی هم میتونن برای سایتشون بک لینک بگیرن و اعتبار و اقتدار دامنه سایتشونو توسعه بدن. به جز اینها، برای بک لینک گرفتن میتونید تو وبلاگ ها به عنوان مهمان پست بنویسید، تو دایرکتوری ها، اکانت های شبکه های اجتماعی و آموزش های آنلاین لینک بگیرید یا حتی به همون روش قدیمی تبادل لینک با سایت های دیگه، ازشون بک لینک بگیرید. البته باید حواستون باشه از چه سایتی دارید لینک میگیرید. وقتی سایتی به شما لینکِ فالو (fullow link) میده، اعتبار و رتبه سایتش به شما منتقل میشه. بنابراین اگه میخواهید تلاش هایی که برای سئوتون می کنید درست نتیجه بده، باید از سایت هایی که مرتبط با موضوع یا حوزه کاری خودتون هستن لینک بگیرید. لینک هایی که از دامنه های .edu و .gov میگیرید از همه بهترن، اما باز هم بقیه (.com, .net, .org, …) رو از دست ندید.

  • پیوند به شبکه های اجتماعی

تو شبکه های اجتماعی برای کارتون صفحه باز کنید و از پست هاش به مقاله های سایتتون لینک بدید. اینجور بک لینک ها معمولا نوفالو (nofullow link) هستن اما بهرحال از لحاظ موضوعی مرتبطن و از اون مهمتر ترافیک میفرستن رو سایتتون و مشهورتون می کنن. برای اینکه این مرحله رو پر و پیمون تر انجام بدید، روی سایتتون هم متاکارت های شبکه های اجتماعی رو بذارید. موتورهای اجتماعی از این طریق اکانت های مختلف شبکه های اجتماعی شرکتتونو شناسایی می کنه. اگه از افزونه سئوی وردپرس استفاده می کنید، خودش یه صفحه تنظیمات برای این قسمت داره. اما اگه وردپرس ندارید برای این کار به کمی دانش فنی احتیاج هست.
جمع بندی
ما به شدت به همه توصیه می کنیم که سئو یاد بگیرن. درسته که زمانبره، اما این تکنیک ها هم خیلی بیشتر از اونی هستن که بشه تو یه مقاله جمعشون کرد. همه باید تا حدی سئو بلند باشن و فرق بین روش های کلاه سیاه و کلاه سفید رو بدونن تا وقتی با یه شرکت طراحی سایت کار می کنن، بهتر تصمیم بگیرن. البته دارکوب علاوه بر خدمات توسعه، طراحی و بازطراحی سایت، خدمات مشاوره هم ارائه میده و اگه نیاز به راهنمایی داشتید میتونید تماس بگیرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز