سایت های ریسپانسیو رتبه های بالاتری در گوگل می گیرند

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

اگه مقالات قبلی دارکوب رو خونده باشید حتما اطلاع دارید که گوگل سازگاری سایت با تلفن های همراه رو به عنوان یکی از فاکتورهایی اعلام کرده که تو رتبه بندی الگورتیم اثر داره.  سایت هایی که با موبایل سازگار باشن، رو صفحه نتایج گوگل با تگِ mobile-friendly  مشخص میشن. گوگل مشخصا گفته "ما داریم معیار سازگاری با موبایل رو به عنوان یه معیار رتبه بندی در نظر میگیریم". همین یه جمله ساده برای مدیرهای سایت ها به معنی اینه که خیلی کار واسه انجام دارن.

 

  • یعنی باید برای سایتم چی کار کنم؟

فعلا، خیلی کار سنگین و سختی نیست. گوگل فعلا داره خیلی چیزهای دیگه ای رو تست می کنه، و برای همین شاید به این زودی ها برای تست سازگاری با موبایل وقت نداشته باشه. اما انتظار داریم اهمیت این عامل به آرومی بیشتر و بیشتر بشه. اگه سایتتون هنوز سازگار با موبایل نیست، باید اصلاحشو تو اولویت های کاریتون بذارید. سایت هایی که همه ترفندهای کوچیک و بزرگ سئو رو تو سایتشون اعمال می کنن میتونن تو رقابت سر موتورهای جستجو، رقیب های بزرگشونو شکست بدن. شاید فقط با همین تغییر بتونید از صفحه دوم نتایج جستجو بیایید صفحه اول و حریف ها رو پشت سر بذارید. تو رتبه بندی موتورهای جستجو، همین پرش های کوچیک کلی روی ترافیک ورودی به سایت اثر میذارن.
اصلا ترفندهای سئو به کنار، باید به خاطر تعداد زیاد کاربرهای موبایل هم که شده، سایتتونو با موبایل سازگار کنید. سازگاری با موبایل میتونه تأثیر قابل توجهی رو نرخ تبدیل بذاره.

  • چطور سایتم رو برای روبات های گوگل بررسی کنم؟

گوگل خودش یه ابزار ارائه داده که مدیرهای سایتها میتونن باهاش سایتشونو چک کنن و ببینن با موبایل سازگاری داره یا نه. فقط باید آدرس سایتتونو تو نوار URL وارد کنید تا نتیجه رو بهتون اعلام کنه.
گوگل وقتی سازگاری یه سایت رو بررسی می کنه، میخواد ببینه یه سری عوامل رو تو سایتتون دارید یا نه. فقط کافیه این عوامل رو رعایت کنید و میبینید که فقط بخاطر سازگاری با موبایل، چقدر سئوی سایتتون بهتر شده. این عوامل اینها هستن:
عدم استفاده از نرم افزارهایی که در دستگاههای تلفن همراه رایج نیستند، مثل فلش
استفاده از متونی که بدون زوم کردن قابل خوندن باشن
محتوا از نظر انداره با صفحه نمایش مطابقت داشته باشه تا نیازی نباشه کاربرها صفحه رو زوم کنن یا به صورت افقی اسکرول کنن
فاصله لینک ها از هم به قدری باشه که به راحتی بشه با انگشت روشون ضربه زد و لینک اشتباهی باز نشه

  • سایت من با موبایل سازگار نیست، چی کار کنم؟

بخاطر عوامل متعددی که در سازگاری سایت با موبایل نقش دارند، جواب دادن به این سوال یکم مشکله، اما خوشبختانه گوگل برای مدیرهای سایتها راهنما ارائه داده. نکات و منابعی که برای سازگاری با موبایل یه سایت باید داشته باشه رو توش شرح داده. برای درک این راهنما لازم نیست حتما توسعه دهنده و طراح سایت باشید، فقط کافیه کمی انگلیسی بدونید. در ضمن گوگل ابزارهای خوبی هم برای بررسی و تضمین سازگاری سایت با موبایل ارائه کرده که میتونید ازشون استفاده کنید. اگه هنوزم براتون کافی نیست، شاید لازم باشه سایتتونو دوباره طراحی کنید، به خصوص اگه سایتتون خیلی قدیمی باشه این کار رو توصیه می کنم. ما خوشحال میشیم تو گروه توسعه و طراحی سایت دارکوب بهتون کمک کنیم. میتونید باهامون تماس بگیرید. آقایان احمد بالوی پور، محمد بالوی پور و علی بالوی پور با 14 سال سابقه طراحی و توسعه سایت و بیش از 2000 سایت طراحی شده میتونن بهترین نتایج رو برای سایتتون به ارمغان بیارن.
پی نوشت:
7 اسفند 93، گوگل اعلام کرد که از این به بعد بیشتر بر سازگاری سایت ها با موبایل تأکید داره و از تاریخ 1 اردیبهشت 94 اهمیت این مسئله برای رتبه بندی سایت ها بیشتر خواهد شد.
پی نوشت 2:
از این به بعد سایت های ریسپانسیو جایگاه بهتری رو صفحه نتایج خواهند داشت. حتما مواظب باشید که سایتتون با تلفن های همراه سازگاری داشته باشه.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز