نفرین یک سئوی منفی

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

مقدمه

آرزوی هر مدیریه که شرکتش جز 10 سایت بالای صفحه نتایج گوگل ظاهر بشه. اگه بتونید رتبه های بالایی در موتورهای جستجو بدست بیارید، یه قدم از رقباتون جلو میزنید، چون مردم وقتی چیزی رو سرچ می کنن اول شرکت شما رو میبینن و در نتیجه به نظر معتبرتر و حرفه ای تر میایید. اما هیچ راهی نیست که تضمینی رتبه شرکتتونو بالا ببره. باید خودتونو برای استفاده از بهترین راهنمایی ها و روشهایی که موتورهای جستجو ارائه میدن آماده کنید تا موفق بشید. تو این مقاله میخواهیم همه جنبه های منفی سئو و بهترین روشهای ایجاد یه سئوی مثبت رو معرفی کنیم.

 سئو منفی چیست؟

سئو منفی زمانی است که یک رقیب از تاکتیک های کلاه سیاه استفاده می کند تا سعی کند رتبه یک وب سایت یا صفحه وب رقیب را خراب کند. این عمل نه تنها غیراخلاقی، بلکه گاهی غیرقانونی است.

انواع حملات منفی سئو

ایجاد لینک های با کیفیت پایین در مقیاس شاید رایج ترین و غیر پیچیده ترین نوع سئو منفی باشد زیرا انجام آن بسیار آسان و ارزان است. وب‌ سایت‌های زیادی وجود دارند که هزاران بک لینک هرزنامه را تقریباً به قیمت هیچ می‌فروشند.

سایر انواع رایج سئو منفی عبارتند از:

 

  1. ارسال درخواست حذف لینک جعلی
  2. گذاشتن نظرات منفی جعلی
  3. هک کردن سایت ها و سایر اشکال حملات سایبری

آیا سئو منفی کار می کند؟

موضع رسمی گوگل در مورد این موضوع تا سال 2021 منفی است و سال هاست که همینطور بوده است. گری ایلیس، یکی دیگر از نمایندگان گوگل، اظهارات مشابهی را بیان کرده است: من صدها مورد فرضی سئوی منفی را بررسی کردم، اما هیچ کدام دلیل واقعی آسیب دیدن یک وب سایت نبوده است. در حالی که سرزنش سئوی منفی آسان‌تر است، معمولاً مقصر کاهش ترافیک چیز دیگری است که شما در مورد آن نمی‌دانید  شاید ‌بروزرسانی الگوریتم یا مشکلی در وب‌ سایت آن ها. گری ایلیس، تحلیلگر روندهای وب مستر گوگل اما بسیاری از کارشناسان سئو به شما خواهند گفت که در نظر گرفتن کلمات گوگل همیشه بهترین ایده نیست. بنابراین این چیزی است که ما فکر می کنیم:

سئو منفی هنوز هم می تواند کار کند، اما مشکل آن بسیار کمتر از گذشته است. می‌ دانم که این بیانیه جسورانه‌ای است، بنابراین اجازه دهید به این موضوع بپردازم که چرا به این باور داریم.

1. اکنون گوگل به جای کاهش رتبه سایت ها، ارزش هرزنامه لینک ها را کاهش می دهد

پنگوئن بخشی از الگوریتم اصلی گوگل است که برای دریافت هرزنامه لینک ها طراحی شده است. قبل از سال 2016 به این صورت عمل می کرد:

پنگوئن هجوم لینک های هرزنامه را به یک وب سایت می بیند وب سایت ممکن است در نتایج جستجوی ارگانیک (به عنوان مثال، رتبه بندی و کاهش ترافیک) تنزل یابد. اما پس از آن، گوگل پنگوئن 4.0 را منتشر کرد. اکنون، به جای کاهش رتبه کل سایت ها، گوگل ارزش هرزنامه لینک ها را کاهش می دهد (یا حداقل تلاش می کند). در اینجا گری ایلیز تفاوت بین کاهش ارزش و تنزل رتبه را توضیح داد: تنزل دادن به عنوان در تنظیم رتبه یک سایت. بی ارزش کردن مانند "اوه، نگاه کنید، برخی از مزخرفات به سمت این سایت می آیند. بیایید مطمئن شویم که بر رتبه آن تأثیر نخواهد گذاشت.» به طور خلاصه، گوگل سعی می‌کند لینک‌های با کیفیت پایین را شناسایی و نادیده بگیرد تا بر رتبه‌بندی شما تأثیری نگذارند. گوگل به وضوح در نادیده گرفتن این حمله منفی آشکار سئو کار بسیار خوبی انجام می دهد.

2. پنگوئن 4.0 "گرانول تر" است

پنگوئن برای تنزل دادن کل سایت‌های دارای لینک هرزنامه استفاده می‌کرد. بنابراین، اگر یک حمله منفی سئو را در یک صفحه تجربه کنید، پنگوئن کل سایت شما را جریمه می‌کند و رتبه‌بندی در سراسر صفحه کاهش می‌یابد. اما از پنگوئن 4.0، همه چیز همیشه اینطور کار نمی کند. در اینجا آنچه گوگل در بیانیه رسمی خود گفته است:

پنگوئن در حال حاضر دانه دانه تر است. پنگوئن اکنون ارزش هرزنامه‌ها را با تنظیم رتبه‌بندی بر اساس سیگنال‌های هرزنامه به جای تأثیر بر رتبه‌بندی کل سایت کاهش می‌دهد. سردرگم؟ در اینجا "توضیح" گوگل در مورد معنای این است: این بدان معنی است که بر دانه بندی دقیق تری نسبت به سایت ها تأثیر می گذارد. این بدان معنا نیست که فقط بر صفحات تأثیر می گذارد. هنوز گیج هستید؟ در اینجا بهترین تفسیر ما است: پنگوئن سعی می کند ارزش هرزنامه لینک های پیچیده مرتبط با اکثر حملات منفی سئو را کاهش دهد (نادیده بگیرد). با این حال، پنگوئن همچنان به دنبال جریمه کردن کسانی است که عمداً به صورت الگوریتمی پیوندهای دستکاری می‌سازند. این تمام هدف پنگوئن است. اگر هرزنامه لینک را ببیند، ممکن است تصمیم بگیرد صفحه ای را که پیوندهای دستکاری شده به آن نشان می دهد، زیربخشی از وب سایت یا کل وب سایت را کاهش دهد. بستگی دارد به عبارت دیگر، شانس موفقیت یک حمله سئو منفی در حال حاضر کمتر از دوره قبل از پنگوئن 4.0 است. علاوه بر این، اگر موفقیت آمیز باشد، احتمالاً گوگل کل سایت شما را تنزل نخواهد داد بنابراین تأثیر منفی در زندگی واقعی احتمالاً بسیار کمتر از گذشته فاجعه بار خواهد بود.

3. مدل کسب و کار گوگل بر کار نکردن سئو منفی متکی است

سئو منفی تاکتیکی است که معمولاً توسط صاحبان وب سایت استفاده می شود که نمی توانند به تنهایی رتبه بندی کنند. آن ها به جای بهبود سایت خود، از سئو منفی استفاده می کنند تا رقبای شایسته تر را که بالاتر از آنها قرار می گیرند، از بین ببرند. این شبیه رقابت با یوسین بولت در المپیک و بستن بند کفش های او به هم است. اگر اجازه داده می شد هیچ کس بازی های المپیک را تماشا نمی کرد. تماشای تقلب یک بازنده به سمت اوج لذتی ندارد. به طور مشابه، اگر صفحه با رتبه برتر همیشه هرزنامه باشد، هیچ کس از گوگل استفاده نمی کند. و اگر کسی از گوگل استفاده نکند، شرکت هیچ درآمدی از تبلیغات ندارد. کسب و کار آنها از هم خواهد پاشید. به همین دلیل گوگل پنگوئن 4.0 را معرفی کرد. به همین دلیل است که در زمان واقعی اجرا می شود و هدف آن کاهش ارزش هرزنامه لینک ها به جای کاهش کل وب سایت ها است. و به همین دلیل است که گوگل به سرمایه گذاری در تلاش برای خنثی کردن سئو منفی ادامه می دهد.

4. پیوند هرزنامه نیست

او فقط نوعی سئو منفی است سه نکته بالا توضیح می دهد که چرا حملات سئوی منفی مبتنی بر لینک بسیار کمتر از گذشته مشکل ساز هستند. اما همه حملات منفی سئو مبتنی بر لینک نیستند. کسی می تواند وب سایت شما را هک کند و پیوندهای هرزنامه را تزریق کند، نظرات منفی جعلی را به صورت آنلاین ارسال کند یا چیز بسیار بدتری. این نکته مهمی است که باید در نظر داشت. تشخیص و انحراف سئوی منفی دیگر به معنای یافتن و رد کردن پیوندها از وب سایت های مخدوش نیست. در حال حاضر این در مورد مراقبت از حضور آنلاین خود و به کارگیری اقدامات امنیتی مثبت برای دور نگه داشتن "بدها" است. نحوه شناسایی، اجتناب و رفع رایج ترین انواع حملات منفی سئو در زیر قصد دارم نحوه شناسایی و دفاع در برابر این هفت نوع حمله منفی سئو را توضیح دهیم :

  • ساخت لینک اسپم
  • درخواست حذف پیوند جعلی
  • خراش دادن محتوا
  • پارامترهای URL نادرست
  • بررسی های جعلی
  • هک کردن سایت شما
  • حملات DDoS

بیایید با تاکتیکی که بیشتر با سئو منفی مرتبط است شروع کنیم.

1. ایجاد لینک هرزنامه

ایجاد لینک‌های بی‌کیفیت به یک سایت رقیب احتمالاً رایج‌ترین شکل سئو منفی و مطمئناً ساده‌ترین شکل است. خواه این پیوندهای هرزنامه از گیگ های ارزان Fiverr، هرزنامه نظرات Scrapebox یا یک PBN (شبکه وبلاگ خصوصی) آمده باشند، نتیجه یکسان است: هجوم ناگهانی لینک های مبهم که به سایت شما اشاره می کنند. چگونه لینک های اسپم می توانند به سایت شما آسیب برسانند در رابطه با سئوی منفی دو رویکرد برای پیوند دادن به اسپم وجود دارد و یک سئوی نادرست ممکن است از یکی (یا در واقع هر دو) از آنها استفاده کند. رویکرد حجم: ایجاد هزاران هزار پیوند با کیفیت پایین در سایت شما. رویکرد متن لنگر بیش از حد بهینه شده: نشان دادن تعداد زیادی لینک با متن لنگر با تطابق دقیق در یک صفحه رتبه بندی برای دادن نسبت متن لنگر غیر طبیعی به آن. هدف هر دو رویکرد این است که سایت شما را جریمه کند چه به صورت الگوریتمی توسط پنگوئن یا از طریق یک اقدام دستی از تیم اسپم گوگل. خوشبختانه هر دوی این تاکتیک ها به راحتی قابل تشخیص هستند.SIDENOTE  برای اطلاعات بیشتر در مورد پیوندهای هرزنامه و اینکه چگونه آنها می توانند به سایت شما آسیب برسانند، به راهنمای ما برای پیوندهای بد مراجعه کنید.

نحوه تشخیص حمله لینک اسپم

در اینجا سه ​​روش وجود دارد که می توانید از آنها برای شناسایی پیوندهای هرزنامه (که شما نساخته اید) استفاده کنید که به سایت شما اشاره می کنند.

روش 1: پیوندهای هرزنامه را در زمان واقعی پیدا کنید

ساده ترین راه برای تشخیص حمله هرزنامه فعال لینک نظارت بر بک لینک های جدید است که به سایت شما اشاره می کنند. می توانید این کار را با تنظیم یک هشدار Backlinks در Ahrefs’ Alerts انجام دهید.

هشدارها > بک لینک ها > هشدار جدید > دامنه را وارد کنید > بک لینک های دید > تنظیم فاصله ایمیل > افزودن

یک ایمیل معمولی دریافت خواهید کرد که شما را از تمام پیوندهای جدیدی که Ahrefs کشف کرده است و به سایت شما اشاره می کند، مطلع می کند. تصویر بالا توزیع استاندارد روزانه دامنه های ارجاع دهنده جدید به ahrefs.com را نشان می دهد. پیوندهای دامنه های 0-30 DR همیشه رایج تر خواهند بود. برخی از آنها اسپم هستند. طبیعی است و جای نگرانی نیست. پس از تنظیم هشدار و بررسی تاریخچه دامنه های ارجاع دهنده جدید، باید در مورد هجوم پورتفولیو بک لینک روزانه خود ایده ای داشته باشید. اگر تعداد غیر عادی دامنه های ارجاع دهنده جدید را مشاهده کردید، تقریباً به طور قطع یک حمله سئو منفی است.

روش 2: دامنه ها و نمودار صفحات ارجاع را بررسی کنید

از دامنه ها و نمودارهای صفحات ارجاع دهنده در اکسپلورر سایت Ahrefs استفاده کنید تا به سرعت اسپک ها را در نمایه بک لینک خود شناسایی کنید.

Site Explorer > Enter domain > Overview

اکنون، توجه به این نکته مهم است که افزایش ناگهانی دامنه های ارجاع دهنده می تواند چیز خوبی باشد. به عنوان مثال، یکی از پست‌های شما ممکن است ویروسی شده باشد، یا می‌توانید با یک کمپین تبلیغاتی موفقیت‌آمیز داشته باشید. اما می تواند نشانه ای از حمله منفی سئو نیز باشد. در اینجا نحوه بررسی بیشتر با استفاده از Ahrefs Site Explorer آمده است:

روی گزارش Backlinks کلیک کنید

حالت را به "یک پیوند در هر دامنه" تغییر دهید

روی فیلتر Dofollow کلیک کنید

روی فیلتر بک لینک های جدید کلیک کنید

دوره ای را انتخاب کنید که سنبله رخ داده است

نتایج را با افزایش ترافیک دامنه مرتب کنید

نحوه مقابله با حمله هرزنامه لینک

حذف لینک های هرزنامه

 عملا غیرممکن است، بنابراین تنها کاری که می توانید به طور فعال انجام دهید این است که آنها را رد کنید. اینجاست که شما فهرستی از صفحات پیوند دهنده (یا وب‌سایت‌ها) را در قالبی خاص به Google آپلود می‌کنید، که به طور مؤثر به آن‌ها می‌گوید: «من این پیوندها را تضمین نمی‌کنم - لطفاً آنها را نادیده بگیرید».

اما موضوع اینجاست:

از زمان معرفی پنگوئن 4.0 که ارزش هرزنامه لینک ها را کاهش می دهد و در زمان واقعی اجرا می شود، اتفاق نظر بین سئوکاران این است که نیازی به رد کردن لینک ها نیست، مگر اینکه ابتدا اثرات منفی آنها را تجربه کنید (یعنی کاهش رتبه/ترافیک). دلیل آن این است که گوگل در نادیده گرفتن هرزنامه های لینک آشکار بسیار خوب است، بنابراین رد کردن آن اغلب فقط اتلاف وقت شما است. علاوه بر این، رد کردن پیوندهای اشتباه می تواند آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشد.

نحوه مقابله با حمله هرزنامه لینک

حذف لینک های هرزنامه عملا غیرممکن است، بنابراین تنها کاری که می توانید به طور فعال انجام دهید این است که آنها را رد کنید. اینجاست که شما فهرستی از صفحات پیوند دهنده (یا وب‌سایت‌ها) را در قالبی خاص به Google آپلود می‌کنید، که به طور مؤثر به آن‌ها می‌گوید: «من این پیوندها را تضمین نمی‌کنم - لطفاً آنها را نادیده بگیرید».

اما موضوع اینجاست:

از زمان معرفی پنگوئن 4.0 که ارزش هرزنامه لینک ها را کاهش می دهد و در زمان واقعی اجرا می شود، اتفاق نظر بین سئوکاران این است که نیازی به رد کردن لینک ها نیست، مگر اینکه ابتدا اثرات منفی آنها را تجربه کنید (یعنی کاهش رتبه/ترافیک).

دلیل آن این است که گوگل در نادیده گرفتن هرزنامه های لینک آشکار بسیار خوب است، بنابراین رد کردن آن اغلب فقط اتلاف وقت شما است. علاوه بر این، رد کردن پیوندهای اشتباه می تواند آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشد.

  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو

سئو به پروسه ای میگن که به دیده شدن یه سایت در نتایج طبیعی یه موتور جستجو اثر میذاره. دو نوع سئو وجود داره: سئوی منفی و مثبت. سئوی مثبت به روشهای مفیدی میگن در طول زمان کمک می کنن سایت رتبه گوگل بالایی بگیره. سئوی منفی به روش های غیراخلاقی میگن که استفاده ازش باعث میشه سایت یا یه صفحه از سایت توسط موتورهای جستجو جریمه بشه. این جریمه ها معمولا کاهش رتبه سایتن که جبرانش واقعا کار سختیه.

  • سئوی منفی

سئوی منفی به استفاده از روش های غیراخلاقی میگن که عده ای با استفاده از این روش ها سعی می کنن به سایت های دیگه ضربه بزنن. معمولا یه نفر دیگه برای یه شرکت رقیبش تکنیک های سئوی منفی رو اجرا می کنه تا رتبه سئوی سایتشونو کاهش بده و مدیر شرکت رو به دردسر بندازه. اما گوگل فرض رو بر این میذاره که مدیر سایت خودش از این روشها استفاده کرده تا رتبه سایتشو سریعتر بالا ببره و در نتیجه شما رو جریمه می کنه. این روش های غیراخلاقی به "سئوی کلاه سیاه" معروف شدند و حتی خیلی مواقع روی ظاهر و احساس سایت اثری ندارن. پس اگه مواظب نباشید نمیتونید متوجه بشید کسی داره برای سایتتون این کارها رو انجام میده. یه سری روش های سئوی کلاه سیاه هستن که میتونن سایت رو به دردسر بندازن و رتبه سایتو برای یه مدت بیارن پایین:

  • لینکهای اسپم: ممکنه یه شرکت دشمن داشته باشید که محتوای بی ربط به سایت شما لینک کنه. معمولا اگه لینک های زیادی به سایت شما وود داشته باشه خوبه، ولی باید این لینک ها حتما مرتبط با محتوای سایت شما باشن. گوگل میفهمه که تعداد لینک های سایتتون غیرطبیعی زیاده و برای همین جریمه میشید و رتبه سایتتون کم میشه.
  • محتوای تکراری: احتمالش هست که یه شرکت دیگه که احتمالا رقیبتونه، به طریقی به سایتتون دسترسی پیدا کنه و محتوای سایتتونو قبل از اینکه خودتون منتشر کنید، سراسر اینترنت روی صفحات مختلف منتشر کنه. گوگل متوجه میشه و فکر می کنه شما از اون صفحات کپی کردید و مطالبشونو دزدیدید.
  • شکایت حق نشر: ممکنه یه شرکت بدطینت، ادعا کنه که شما دارید محتوای اونارو منتشر می کنید، در نتیجه به طور خودکار صفحات شما برای 10 روز پاک میشن. این مسئله به خصوص اگه وسط یه تبلیغ باشید و یکی از صفحات مهمتون بسته بشه، خیلی بهتون ضرر میزنه.
  • بک لینک های ناخوشایند: یه دشمن، تعداد زیادی بک لینک های ضعیف به سایتتون روونه می کنه. گوگل فکر می کنه خودتون میخواستید با این کار رتبه صفحاتتونو بالا ببرید و در نتیجه رتبه سایتتونو به حد زیادی پایین میاره.
  • هک کردن سایت: در موارد خیلی ناجور، هکرها با گذاشتن یه تگ noindex  بین کدها یا ارسال هزاران لینک بد به سایتتون، سایتتونو میدزدند. حملات تکذیب سرویس (DDoS) هم گاهی برای به زمین زدن سایت استفاده میشن. یعنی هکر حجم زیادی از ترافیک رو به سایتتون میفرسته و سایت نمیتونه این حجم درخواست رو کنترل کنه، و گوگل هم نمیتونه به سایتتون بخزه.
  • خزنده ها: کسایی که میخوان تو سایت شما خرابکاری کنن، میتونن خزنده ها رو بفرستن سراغ سایتتون و سرعت سایتتون بیارن پایین. به این ترتیب سرعت بارگذاری و استفاده از سایتتون کم میشه و نهایتا مشتری ها و کاربرها بخاطر تجربه کاربری ضعیف از سایتتون خارج میشن.
  • دزدی نظرات: رقبای شما میتونن نظرات الکی تو سایتتون بذارن، گوگل فکر می کنن اینها رو خودتون دارید میفرستید و با کاهش رتبه جریمه میشید.

اینها معروف ترین روشهایی بودن که برای پایین آوردن رتبه موتورجستجوی یه سایت یا صفحه استفاده میشن. خیلی سخت میشه تشخیص داد که مورد حمله قرار گرفتید، برای همین تنها راه اینه که گوش به زنگ باشید و احتیاط کنید.
اگه رتبه سایتتون بخاطر روش های سئوی منفی یه شرکت دیگه پایین اومد چی میشه؟ اگه رتبه سایتتون به سرعت پایین بیاد، مخاطبین سایتتون خیلی خیلی کم میتونن سایتتونو ببینن که این مسئله برای شرکت هایی که متکی به ظهور دیجیتالی مثبت باشن مثل فاجعه میمونه.
اما نگران نباشید. درسته که شرکت های متخاصم یا رقیب میتونن با روش های سئوی منفی رتبه موتورجستجوی سایتتونو بیارن پایین، اما شما هم میتونید با روش های سئوی مثبت با این روشهای پلیدانه مبارزه کنید و رتبه سایتتونو بالا ببرید.

  • رتبه سئوی مثبت

سئوی مثبت به روش های درستی میگن که برای رسوندن سایت یا صفحه به اوج رتبه های جستجوی گوگل استفاده میشن. اگه مورد حمله یه شرکت بدطینت قرار گرفتید، براتون خبرهای خوبی دارم. با هوشیاری و اقدام درست میتونید از این حملات سئوی منفی جلوگیری کنید و مانع ضرر و زیان های جدی بشید.
شرکت ها همیشه میخوان تو رقابت با برندهای حریف برنده باشن، اما استفاده از روشهای غیراخلاقی برای خراب کردن دیگران غیرقابل قبوله. همچین رفتارهایی میتونه ضررهای جبران ناپذیری به زندگی دیگران وارد کنه. حتی ممکنه باعث بشه کلا از نتایج جستجوی گوگل حذف بشن.

  • چطور میتونم با سئوی منفی مقابله کنم؟

برای محافظت خودتون در برابر حملات سئویی میتونید از روشهای متعددی استفاده کنید. بهترین کار اینه که مراقب سایتتون باشید و هر چیز غیرعادی رو به گوگل گزارش کنید.

  • ابزارهای وبمستر: ایمیلتونو تو هشدار ایمیلی گوگل وبمستر وارد کنید (Google Webmaster Email Alerts) تا وقتی سایتتون مورد حملات بدافزارها قرار گرفت یا هکرها صفحات رو noindex کردند یا از طرف گوگل جریمه گرفتید، گوگل وبمستر براتون یه ایمیل هشدار بفرسته. میتونید تذکر موبایلتونم فعال کنید تا همون لحظه براتون روی موبایلتون هشدار ظاهر بشه و سریعتر باخبر بشید.
  • بک لینکهاتونو بررسی کنید: میتونید با استفاده از یه سری ابزارها متوجه بشید اگه کسی داره براتون بک لینک میسازه. ابزارهای مثل Ahrefs.com یا monitorbacklinks.com سایتتونو آنالیز می کنن و وقتی سایتتون بک لینک بگیره یا بک لینک از دست بده، جزئیاتشو براتون گزارش می کنن. اینطوری میتونید متوجه لینک های بد بشید و پاکشون کنید یا به گوگل گزارش بدید.
  • از بک لینکهاتون محافظت کنید: شاید عده ای بخوان بک لینکهای خوبتونو پاک کنن و اینطوری به رتبه سایتتون ضربه بزنن. معمولا این افراد با مدیر سایتی که بک لینک روشه تماس میگیرن و خودشونو به جای شما معرفی می کنن و ازشون میخوان که بک لینکتونو پاک کنن. شما میتونید با یه سری تدابیر مانع این اقدام بشید. فقط با آدرس ایمیلی از دامنه خودتون با مدیر سایت تماس داشته باشید، به این ترتیب کار اسپمرها سخت تر میشه. ضمنا باید بک لینک های سایتتونو به ترتیب مفید بودن منظم کنید و مفیدترین هاشونو شناسایی و تگ کنید تا اگه مشکلی بوجود اومد سریعتر متوجه بشید مشکل چیه.
  • سایتتونو امن کنید: با استفاده از پسورد از سایتتون محافظت کنید. پسورها باید حاوی اعداد و کاراکترهای خاص باشن تا دسترسی برای اسپمرها سختتر بشه. از فایلهاتون به طور منظم پشتیبان بگیرید تا اگه مشکلی پیش اومد بتونید به راحتی همه چیزو برگردونید.
  • دنبال محتوای تکراری بگردید: میتونید به کمک ابزارهای آنلاینی که هست بررسی کنید که صفحات سایتتون جای دیگه ای کپی نشده باشند. سایت هایی مثل Siteliner.com نشون میدن که محتواتون چه جاهایی دیگه ای بدون اجازه شما منتشر شدند.
  • اسمتونو تو شبکه های اجتماعی بررسی کنید: معروفه که اسپمرها اکانتهای قلابی تو شبکه های اجتماعی به اسم شما یا شرکتتون میسازن. این پروفایل ها رو قبل از اینکه فالوئرهاشون بیشتر بشن، به عنوان اسپم گزارش کنید تا پاکشون کنند.
  • چپاندن کلیدواژه ها: هیچ وقت کلیدواژه هایی رو که تو تبلیغاتتون بکار بردید تو صفحات فرودتون به صورت بی معنی و پشت سرهم تکرار نکنید. اگه رو صفحاتتون بیش از حد کلیدواژه داشته باشید، چون یه روش طبیعی نیست، گوگل به عنوان سئوی منفی بهش نگاه می کنه و رتبه سایتتونو پایین میاره.
  • لینک نخرید: برای صفحه هاتون لینک های داخلی نخرید. از نظر گوگل این کار از روشهای مصنوعی جذب ترافیک به سایت محسوب میشه و نگاه مثبتی بهش نداره. لینک ها باید به صورت طبیعی بوجود بیان و روی صفحاتی باشن که محتوایی مرتبط با محتوای سایت شما داشته باشن.
  • از رتبه سایتتون محافظت کنید

برای شرکت هایی که کاملا دیجیتالی هستن، بهینه سازی مثبت برای موتورهای جستجو و گرفتن رتبه های بالا در گوگل خیلی حیاتیه. اگه این روشها نباشن وقتی مشتری ها نتونن سایتشونو ببینن یا اصلا از کسی اسمشو هم نشنیده باشن، چطوری میتونن محصولاتشونو بفرشون یا بین مشتری ها شهرت پیدا کنن؟ متاسفانه افرادی هستن که شاید بخوان به سایت شما لطمه بزنن تا به این طریق خودشونو بهتر جلوه بدن. شما میتونید با بکار بردن روش های مثبت رتبه سایتتونو بالا ببرید تا اعتبار سایتتون بیشتر بشه، اما در مقابل اگه بخواهید به کمک روشهای منفی ترافیک بگیرید جریمه میشید. با بکار بردن روش های بالا و هوشیاری در برابر اشکالات از خودتون محافظت کنید. بدون هیچ شک و تردیدی این اختلالات رو به گوگل گزارش و ایمیل کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز