ارتقای رنکینگ گوگل

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

تا حالا شده حس کنید سایتتون نامرئیه؟


یکی از گلایه های شرکت های کوچیک و متوسطی که نمیتونن سود کنن همینه. اینجاست که سئو (بهینه سازی برای موتورهای جستجو) به کارشون میاد. خبر بد اینکه الآن اینترنت خیلی شلوغتر از قبل شده و بنابراین بالارفتن رو صفحه نتایج سختتره. خبر خوب اینکه اصول سئو هنوز هم اثر دارن – اگه ازشون استفاده کنید!
تو این مقاله میخواهیم 10 تا نکته بهتون معرفی کنم که اگه همین الآن به کار ببندیشون دیگه مشکل نامرئی بودنتون روی گوگل حل میشه:

  • سایتتونو سازگار با موبایل کنید

احتمالا اصطلاح های "سازگار با موبایل"، "واکنشگرا"، یا "تطابقی" رو شنیده باشید. همه این ها میخوان بگن باید سایتتون روی کامپیوتر و تبلت و گوشی های تلفن همراه درست کار کنه. این روزها حدود 70% از سرچ ها از تلفن های همراه و تبلت ها انجام میشه. پس اگه سایتتون با مدل های قدیمی و قالب های غیرواکنشگرا ساخته شده باشه روی این دستگاه ها جواب نمیده. اینجاست که مشکل اساسی شما شروع شده. چون گوگل از سایتهایی که سازگار با موبایل نباشن خوشش نمیاد.
برای همین ما همیشه به مشتری هامون سایت های وردپرسی رو پیشنهاد می کنیم. قالب های وردپرس اکثرا سازگار با موبایلن و سایت های قدیمی تر هم میتونن به کمک افزونه هایی مثل WPTouch تبدیل به سایت سازگار با موبایل بشن. برای اینکه بتونیم یه ارزیابی سریعی از جایگاه سایتتون داشته باشید میتونید از ابزار سازگاری با موبایل گوگل یا Google’s Mobile-Friendly tool استفاده کنید و آدرس سایتتونو وارد کنید. این ابزار بهتون میگه که سایتتون از استانداردهای مدرن تبعیت می کنه یا نه.

  • وبلاگ نویسی رو شروع کنید

شما مجبورید برای کسب و کارتون یه سایت داشته باشید – دیگه این روزها این مسئله جای بحث نداره. اما فقط یه سایت خشک و خالی کافی نیست. برای اینکه بتونید ترافیک جذب کنید و به گوگل نشون بدید که ارزش نمایش داده شدن رو گوگل رو دارید باید سایتتون به جز فروش کالا، برای کاربر چیزهای با ارزشی ارائه کنه. ببینید کاربرها و مشتری های شما چه جور اطلاعاتی دوست دارن داشته باشن و درباره اون موضوعات مقاله های طولانی و مفید بنویسید. هرچی مقاله ها طولانی تر باشن بیشتر اثر میکنن، اطلاعات بشتری انتقال میدن، و احتمال اینکه کاربرها اونارو به اشتراک بذارن هم بیشتره. همین اشتراک گذاری شانس دیده شدنتونو رو صفحه نتایج جستجو بالا میبره. اما دقت کنید: فقط یک عبارت کلیدی برای هر مقاله در نظر بگیرید.

  • اما شبکه های اجتماعی دیگه و بازاریابی محتوا رو فراموش نکنید

یادتون باشه که محتوا قرار نیست برای موتورهای جستجو نوشته بشه – باید برای مردم باشه. موتورهای جستجو به این نگاه می کنن که این مقاله از نظر مردم چطوری بوده، چطوری خوندنش، چقدر به اشتراک گذاشتنش، بهش لینک دادن و روش کلیک کردن. با استفاده از این معیارها تعیین می کنن که سایتتون به نتایج یه کلیدواژه مرتبط هست یا نه. پست های وبلاگتونو روی توئیتر، فیسبوک، لینکدین و پینترست و هرجایی که فکر می کنید مشتری هاتون سر میزنن به اشتراک بذارید. هرچی آدمای بیشتری بخوننش و به اشتراک بذارنش، از نظر موتورهای جستجو مرتبط تر میاد و بیشتر روی نتایج جستجو سایتتونو نشون میدن.

  • صفحاتتونو به هم دیگه لینک کنید

صفحاتتونو پر از کلیدواژه های تکراری و بی معنی نکنید – گوگل باهوشه و حقه تونو میفهمه و برای این کار جریمه میشید. از عبارت "اینجا کلیک کنید" هم استفاده نکنید. برای لینک صفحات دیگه روی سایتتون از همون زبون محاوره معمولی استفاده کنید. صفحاتی رو لینک کنید که کاربرها بیشتر روشون کلیک می کنن یا اقدامی انجام میدن، مثلا بیشتر از اون صفحه خرید می کنن یا برای استفاده از خدماتتون ثبت نام میکنن.

  • اگه نقشه سایت ندارید حتما یه نقشه به سایتتون اضافه کنید

گوگل عاشق نقشه های XML هست. تا حالا دیدید تو صفحه نتایج گوگل برای بعضی سایتها، صفحه های سایتشون درست زیر لینک اصلی سایت نمایش داده میشه؟ این سایت ها از نقشه سایت XML استفاده کردن. وقتی سایتی نقشه سایت XML داشته باشه، گوگل بهتر میتونه قطعات مختلف سایت رو کنار هم بذاره و متوجه ارتباط سایتتون با عبارت جستجو شده بشه. همین الآن یه نقشه سایت XML برای سایتتون درست کنید. اگه کمک خواستید میتونید با دارکوب تماس بگیرید. ما کمکتون می کنیم.

  • اطمینان حاصل کنید که سایتتون سریع بارگذاری میشه

یه ابزار خیلی خوبی هست به اسم Google PageSpeed Insights که میزان سرعت بارگذاری سایتتونو نشون میده. به علاوه بهتون میگه دقیقا مشکل سایتتون چیه و میتونید با درست کردن مشکل، سرعت سایتتونو بالا ببرید.
یادتون باشه که سرنوشت سایت های کند، همون نامرئی شدنه که اول مقاله ازش حرف زدیم. به خصوص وقتی مشتری ها از تلفن های همراهشون یه چیزی سرچ کنن. شما شانس اینو پیدا می کنید که بتونید با سایتتون توجه یکی رو جلب کنید، اما وقتی اون کاربر روی سایتتون کلیک می کنه و وارد میشه، سایت لود نمیشه و کاربر هم برمیگرده و روی یه سایت دیگه کلیک می کنه.

  • URLهاتونو ساده انتخاب کنید و هرجا تونستید کلیدواژه ها رو بهش اضافه کنید.

URL های دینامیکی سالهاست که مورد غضب کاربرها قرار گرفتن ولی هنوز هم گاهی روی سایتها میبینیدشون. یه راه جدید و مناسب برای سئو برای سازماندهی URLها اما ساده و قابل خوندن توسط انسان اینه که وقتی یه صفحه جدید برای سایتتون درست می کنید سعی کنید URL صفحه تا حد ممکن خلاصه باشه و براحتی خونده بشه و حاوی کلیدواژه هایی باشه که میخواهید صفحه براشون رتبه بگیره.
باز هم وردپرس این کارو خیلی ساده کرده و این یکی از هزار دلیلیه که همیشه وردپرس رو به کاربرهام پیشنهاد می کنم.

  • ترتیب تگ های عنوان رو حفظ کنید

تگ های عنوان خیلی وقته تو سئو حضور دارن و هنوز هم بخشی از اصول اولیه سئو به حساب میان و اهمیت دارن (البته قرار نیست تا ابد همینطور باقی بمونه). به هر صفحه سایتتون باید یه تگ عنوان خاص اختصاص بدید که براحتی خونده بشه و نشون بده اون صفحه درمورد چیه. ابزار وبمستر گوگل امکاناتی داره که میتونید باهاش مشکلات تگ های عنوانتونو پیدا کنید. HTML Improvements Report  بهتون راهکار هم ارائه میده.

  • کنترل فهرست های مختلف و صفحات اجتماعیتونو خودتون به دست بگیرید.

سایت های جستجو، دایرکتوری و اجتماعی زیادی تو سراسر وب هست. صفحات زرد، گوگل، بینگ، سایت های جستجوی فارسی و غیره و غیره. اگه اطلاعات شرکتتون بروز نباشه و تو همه این فهرست ها اطلاعات یکسانی ارائه نشه، روی سئوی سایتتون اثر منفی میذاره. پس هرجا تو وب اسم سایتتون ذکر شده و اطلاعات تماسی داده شده رو پیدا کنید و کنترل کسب و کارتونو رو این سایت ها بدست بگیرید.
میتونید به کمک ابزار Moz Local همه این فهرست ها رو بطور خودکار بروز کنید. البته رایگان نیست و هزینه کوچیکی میگیره و در ازاش بروزترین اطلاعات شرکتتونو به سایت های دایرکتوری مختلف میفرسته. چند هفته ای طول می کشه تا همش بروز بشه (گاهی اینترنت واقعا آروم کار می کنه)، اما هرچی اطلاعات سایتتون روی وب هماهنگ تر باشه، گوگل بیشتر به چشم یه نتیجه مرتبط بهتون نگاه میکنه.

  • بچسبید به .com و .net و .org

اخیرا کلی دامنه های جالب و خلاقانه در دسترس قرار گرفتن. شاید شما هم خوشتون اومده باشه که میشه یه سایت داشت که آخرش مثلا به .construction ختم بشه، اما لطفا این کارو نکنید.
اکثریت جستجوها رو صفحاتی با دامنه های .com و .net و .org گرفتن. اوضاع تا یه مدت طولانی هم همینطور می مونه. استاندارد دامن های سطح بالا از نظر مردم اینهاست. اما این دامنه های هوشمندانه  و جدید از نظر مردم خیلی معتبر به نظر نمیان. پس به همون دامن های قدیمی بچسبید.
نکته آخر: از کمک گرفتن نترسید
اجرای هیچ کدوم از این نکات کار ساده ای نیست، اما غیرممکن هم نیست. اگه فکر میکنید سایتتون میتونه بهتر از اینی که هست باشه، اما اجرای این نکات هم براتون سخته، فقط کافیه با دارکوب تماس بگیرید. اتفاقا خوشحال میشیم اگه بتونیم کمکتون کنیم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز