رازهای ترسناک سئو

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

ذات بهینه سازی موتور جستجو (سئو) اونو به این سمتی که الآن هست سوق داده. برای همین عجیب نیست که با یه سری راز و رمزهای عجین شده. بعضی از این رمز و رازهای مهم خلاف واقع هستن و در واقع ضد واقعیت ها عمل میکنن. برای همین تو این مقاله براتون این دسته رو افشا میکنیم که دچار اشتباه نشید.

 

  • گوگل از سئو متنفره

همونطور که یه سری رازها سئو رو احاطه کردند، یه مسئله مهمی این وسط جا مونده. قضیه اینه که گوگل از سئوی بد متنفره. به عبارت دیگه، بروزرسانی های الگوریتمها و تغییر سیاستها نشون میدن که گوگل از سئوی کلاه سیاه مثل محتوای تکراری، اسپم و پنهان سازی بخشی از متن متنفره. استفاده از این روشهای مشکوک برای سئو، کیفیت لینکهای عبارتهای جستجو رو پایین میاره و نهایتا به نتایج جستجوی گوگل لطمه وارد میکنه.
اتفاقا گوگل میگه اگه سئو قانونی انجام بشه، مفیده و حتی خودش یه راهنما برای تازه کارهای عرصه سئو ارائه داده. وقتی سئو درست انجام بشه، به پیدا کردن محتوای مفید روی صفحه نتایج گوگل کمک میکنه. بهینه سازی ساختار سایت، کلیدواژه ها و محتوا از اون سئوهای مفیدیه که باعث میشه محتوا در دسترس الگوریتم جستجو قرار بگیره.

  • ایجاد لینک قدیمی شده

پارسال، اگه کسی میپرسید ایجاد لینک برای رتبه جستجوی طبیعی سایت خوبه یا نه، خود مهندسین گوگل میگفتن "من خودم به شخصه سعی میکنم این کارو نکنم". این جواب دیگه آب پاکی رو میریزه رو دست آدم و همه کاربرها به این نتیجه میرسن که ایجاد لینک دیگه برای همیشه منسوخ شده. اما بخشی از حرفا هست که وبلاگ نویسها و منتقدها عمدا ندید میگیرن، وقتی که میگه: "البته ما از لینکهایی که به محتوای شما داده میشه به عنوان بخشی از الگوریتممون استفاده میکنیم، اما در کنارش عوامل دیگه ای هم دخیل هستند. بنابراین نباید فقط روی ایجاد لینک تمرکز کنید، وگرنه دچار مشکل میشید".
به عبارت دیگه مهندسان گوگل میخواستن بگن به روشهای بد و اشتباه این کارو نکنید. ایجاد لینک هنوز هم مهمه و از نظر الگوریتم های گوگل هم تأیید شده. اما کارهای اسپم به رتبه سایت لطمه میزنن.

  • کامپیوترهای خانگی دیگه منسوخ شدند

تو فهرست رازهای سئو، این یکی یکم قابل درک تره. آمار جستجوهای موبایلی از جستجوهایی که با کامپیوترهای خونگی انجام میشن جلو زده و بروزرسانی های اخیر هم بیشتر روی بهینه سازی موبایل کار کردند. شکی نیست که موبایل بخش مهمی از سئو رو تشکیل میده، اما این وسط یه چیز دیگه ای هم هست. با اینکه جستجوهای تلفنهای هوشمند از جستجوهای کامپیوترها سبقت گرفتند، نرخ تبدیل کامپیوترها هنوز بیشتر از نرخ تبدیل تلفنهای هوشمنده.
اینکه چرا مردم کمتر با گوشی های هوشمندشون خرید انجام میدن هم دلایل خودشو داره، مثلا دلایل امنیتی و خوانایی صفحات. در سطح اولیه به نظر منطقی میاد. گوشی های هوشمند برای جستجوهای سریع استفاده میشن تا مثلا یه شرکتی رو پیدا کنن یا یه مسئله ای رو سریع چک کنن. اما وقتی نوبت به خرید میرسه، مردم هنوز تمایل دارن از خونه این کارو انجام بدن.

  • سئو منسوخ شده

این مادر همه رازهای سئوئه. ارزیابی الگوریتمهای جستجو و چشم انداز کلی آنلاین باعث شده خیلی از مردم فکر کنن که سئو دیگه مربوط به گذشته است. حقیقت اینه که خیلی از روشها هم واقعا قدیمی شدند. اما مثل فناوری های دیگه سئو هم روز به روز گسترده تر میشه و رشد میکنه. سئو هم تبدیل به یه چیز پیچیده تر و چالش برانگیز تر شده و شامل بهینه سازی نرخ تبدیل، ایجاد لینک و بهینه سازی محتواست، اما منسوخ نشده و هنوز داره این دور و اطراف پرسه میزنه و طبق پیش بینی ها در آینده هم وجود خواهد داشت.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز