اصول اولیه سئو – راهنمای کامل آموزشی

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

همونطور که هرچیزی باید یادگرفته بشه، هر چیزی هم باید از یه جایی شروع بشه. البته قبل از آموزش هم شاید بعضی ها از یه سری دیگه بیشتر بدونن، اما به هر حال هرکسی میتونه با آموزش هرچی که میخوادو یاد بگیره. تو این مقاله دارکوب قصد داره اصول اولیه سئو رو از پایه آموزش بده. سعی کردیم همه چیزهایی که باید سایت دارها در مورد سئو بدانند رو تو این مقاله بگنجونیم، تا با مطالعه این مقاله بتونن یه سئوی موفقیت آمیز برای سایتشون داشته باشند.


سئو چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو فرآیندی است که باید برای بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو دنبال کنید. فرآیند سئو دارای مجموعه‌ای از قوانین است که می‌توانید در وب‌سایت خود اعمال کنید تا موتورهای جستجو فهرست‌بندی وب‌سایت شما را آسان‌تر کرده و محتوای شما را بهتر درک کنند. به یاد داشته باشید که خزنده‌ها و الگوریتم‌ها انسان نیستند، بلکه برنامه‌های رایانه‌ای هستند و نمی‌توانند مانند کاربران واقعی یک وب‌سایت را بخوانند یا ببینند. خزنده ها کد HTML یک صفحه وب را می خوانند، اطلاعات مورد نیاز خود را استخراج می کنند و به فهرست اضافه می کنند. سپس این وظیفه الگوریتم‌ها است که تصمیم بگیرند کدام وب‌سایت‌ها برای پرس و جوهای خاص رتبه بالاتری داشته باشند. در طول این فرآیند مداوم، خزنده‌ها و الگوریتم‌ها به دنبال سرنخ‌هایی برای کمک به تصمیم‌گیری صحیح هستند و وب‌سایت‌هایی که می‌توانند این کار را کارآمدتر انجام دهند و در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشند. این همان چیزی است که سئو در مورد آن است.

اجزای سئو

همانطور که در بالا ذکر شد، الگوریتم رتبه بندی گوگل بیش از 255 فاکتور رتبه بندی را هنگام ارزیابی کیفیت یک صفحه وب در نظر می گیرد. برای سهولت در مدیریت، عوامل مختلف سئو را می توان در سه فرآیند فرعی اصلی گروه بندی کرد. هر یک از این فرآیندهای فرعی با تعدادی از عوامل سر و کار دارند و وقتی با هم اعمال شوند، نتیجه نهایی یک وب سایت کاملاً بهینه شده است که می تواند به رتبه های بالایی در گوگل دست یابد. در اینجا خلاصه ای سریع از آنچه هر فرآیند شامل می شود آورده شده است. نگران نباشید اگر چیزی گیج کننده است، ما عمیق تر خواهیم شد و همه چیز را با جزئیات بیشتر در بخش های زیر توضیح خواهیم داد.

1. سئوی فنی

 سئوی فنی به فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای مرحله خزیدن و نمایه سازی اشاره دارد. با سئوی فنی، می‌توانید به موتورهای جستجو کمک کنید بدون هیچ مشکلی به وب‌سایت خود دسترسی پیدا کنند، بخزند، تفسیر کنند و فهرست کنند. به آن "فنی" می گویند زیرا هیچ ارتباطی با محتوای واقعی وب سایت یا تبلیغ وب سایت ندارد. هدف اصلی سئو فنی بهینه سازی زیرساخت یک وب سایت است.

2. سئوی درون صفحه

هدف شما از سئوی درون صفحه، صحبت کردن به «زبان موتور جستجو» و کمک به خزنده ها برای درک معنا و زمینه صفحات شما است. این بخشی است که در آن شروع به پرداخت به کلمات کلیدی و بازاریابی محتوا می کنید و روی بهینه سازی صفحات خود برای کلمات کلیدی خاص کار می کنید.

3. سئوی خارج از صفحه

سئوی خارج از صفحه مربوط به روش های ارتقای وب سایت است : تکنیک هایی که فراتر از طراحی و محتوای وب سایت بر پایه سئو است. این بخش مهمی از کل فرآیند سئو است، اما شما تنها پس از تکمیل دو فرآیند دیگر (سئو فنی و سئو داخلی) باید با آن مقابله کنید. به عنوان مثال، سئوی محلی بیشتر برای مشاغلی مناسب است که حضور فیزیکی دارند و می خواهند مشتریان بیشتری را به درب خود جذب کنند، در حالی که سئوی تجارت الکترونیک در درجه اول برای فروشگاه های آنلاین است.

چرا از سئو برای بهینه سازی سایت استفاده می کنیم؟

اگر تعجب می کنید که چرا باید سئو را تمرین کنید، چه با تبدیل شدن به یک متخصص سئو یا با برون سپاری سئو به افراد حرفه ای، پاسخ ساده است.

  1. رتبه بالاتر در موتورهای جستجو

با SEO شما در گوگل رتبه بالاتری خواهید داشت و این به معنی ترافیک بیشتر وب سایت است. ترافیک (بازدید) تنها مهم ترین عنصری است که می تواند موفقیت وب سایت شما را تعیین کند یا خیر. بدون ترافیک، تبدیل، فروش، مشترکین یا توجهی که وب سایت شما شایسته آن است نخواهید داشت.

  1. ترافیک مورد نظر را به وب سایتتان منتقل کنید

بله، منابع ترافیک دیگری نیز وجود دارد، به عنوان مثال، ترافیک از شبکه های رسانه های اجتماعی (فکر کنید فیس بوک یا اینستاگرام)، اما هیچ منبع ترافیکی به اندازه ترافیک ارگانیک هدفمند نیست. کاربرانی که پرس و جوی جستجو را در گوگل تایپ می کنند، در حالی که کاربران در فیس بوک برای سرگرمی یا به دست آوردن دوستان خود در حال مرور هستند، هدف بسیار خاصی دارند. این تفاوت بزرگی در هنگام تبدیل ایجاد می کند. وقتی چیزی را به صورت آنلاین می فروشید، در صورت بازدید از گوگل، احتمال فروش آن بیشتر از فیس بوک است.

  1. سئو به شما اجازه می دهد تا کسب و کار خود را توسعه دهید

در مورد سئو و بهینه سازی هیچ تضمینی وجود ندارد. گوگل به طور مداوم در الگوریتم رتبه بندی خود تغییراتی ایجاد می کند و هر بار که این کار را انجام می دهند ممکن است برخی از وب سایت ها رتبه هایی کسب کنند یا از دست بدهند. اما، اگر هیچ قانونی را زیر پا نگذارید و به طور مداوم بر روی سئوی خود کار نکنید و سابقه تمیزی داشته باشید، می توانید نوعی پیش بینی در مورد سطح ترافیک مورد انتظار داشته باشید.

این بدان معنی است که شما می توانید برای رشد کسب و کار خود برنامه ریزی و اجرا کنید. به عنوان مثال، اگر در حال فروش آنلاین خدمات هستید و می دانید که در سال گذشته به طور متوسط ​​10 سرنخ در ماه دریافت کرده اید (از ترافیک ارگانیک)، می توانید فرض کنید که این تعداد در سال آینده مشابه خواهد بود و پرسنل جدیدی را برای رسیدگی به موارد اضافی دریافت کنید. حجم کار و غیره

  1. موقعیت های برتر اکثر ترافیک جستجو را به خود اختصاص می دهند

بیایید نگاهی به ساختار صفحه نتایج جستجوی گوگل بیندازیم که هنگام جستجوی یک پرس و جو در گوگل، چگونه است. یک صفحه معمولی دارای اجزای زیر است.

  • تبلیغات گوگل (ترافیک پولی)
  • نتایج برتر (ترافیک ارگانیک -> اینجاست که سئو وارد عمل می شود)
  • افراد همچنین از بخش یا نتایج سئوی محلی (Google Map) یا ویدیوها می پرسند
  • نتایج ارگانیک بیشتر
  • جستجوهای مرتبط

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

 مزایای سئو 

علاوه بر مزایای فوق، مزایای متعدد دیگری نیز برای تمرین سئو وجود دارد.

آگاهی از برند

وب سایت هایی که در نتایج برتر قرار دارند، هر بار که برای جستجوی مربوطه جستجو می کنند توسط هزاران کاربر مشاهده می شوند و این باعث بهبود آگاهی از برند می شود.

اعتماد به برند

  • کاربران به نتایج گوگل و وب سایت هایی که در بالا ظاهر می شوند اعتماد دارند.
  • افزایش اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی 
  • وب‌سایت‌های با رتبه بالا اشتراک‌گذاری‌ها و اشاره‌های بیشتری در شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند.

بک لینک های بیشتر 

انواع وب مسترها بیشتر به وب سایت هایی که در صفحات اول گوگل ظاهر می شوند ارجاع می دهند.

مراحل اصول اولیه سئو

مرحله 1: مبانی فنی سئو

به موتورهای جستجو کمک کنید محتوای شما را پیدا کنند

حتی قبل از شروع به فکر کردن در مورد کلمات کلیدی و محتوای SEO، باید مطمئن شوید که خزنده ها می توانند بدون هیچ مشکلی به وب سایت شما دسترسی داشته باشند و آن را بخوانند. هر گونه مشکل در سئوی فنی می تواند تلاش های شما را از بین ببرد، به همین دلیل مهم است که سئوی فنی خود را درست قبل از اقدام به مراحل بعدی دریافت کنید. در این مرحله باید تنظیمات مربوط به موارد زیر را بررسی و بهینه کنید:

نحوه تنظیم دامنه شما : در دنیای سئو، دامنه ای با www در جلو با دامنه بدون www در جلو یکسان نیست.

کدام صفحات توسط موتورهای جستجو قابل دسترسی هستند : در بالا ذکر کردم که خزنده های موتورهای جستجو سعی می کنند تمام صفحاتی را که به صورت عمومی در اینترنت در دسترس هستند فهرست بندی کنند. گاهی اوقات به دلایل مختلف این چیزی نیست که شما ممکن است بخواهید. به عنوان مثال، شما صفحاتی دارید که فقط برای کارمندان شما هستند یا صفحاتی که می خواهید فقط بازدیدکنندگان فیس بوک آنها را ببینند.

ساختار سایت و ناوبری : ساختار سایت برای سئو بسیار مهم است. وب‌سایت‌ها باید ساختار سلسله مراتبی داشته باشند که هم توسط خزنده‌ها و هم توسط کاربران قابل پیمایش باشد. اگر اکنون یک وب سایت راه اندازی می کنید، باید مدتی را به این فکر کنید که وب سایت شما چگونه ساختار خواهد داشت. اشتباه رایج بسیاری از طراحان این است که بر ظاهر یک وب سایت تمرکز می کنند، بدون اینکه به ساختار و مسیریابی فکر کنند.هنگامی که خزنده ها یک وب سایت را کشف می کنند، فرآیند نمایه سازی را از صفحه اصلی شروع می کنند و سپس همه پیوندها را از آنجا دنبال می کنند. این به این معنی است که شما باید با دنبال کردن پیوندهایی از صفحه اصلی مطمئن شوید که هر صفحه از وب سایت شما با کمتر از 3 کلیک قابل دسترسی است.

URL ها : علاوه بر انتخاب یک نام دامنه خوب و طراحی ساختار سایتی که استفاده از آن آسان است، باید URL های خود را نیز بهینه کنید. URL ها که به عنوان اسلاگ یا پیوند ثابت نیز شناخته می شوند، باید به طور دقیق توضیح دهند که صفحه درباره چه چیزی است. به عنوان مثال، این دو URL را در نظر بگیرید:

  • https://www.example.com/343/bg/page.html
  • https://www.example.com/what-is-seo

اولی نمونه ای از URL بد است، در حالی که دومی نمونه ای از URL دوستانه SEO است.

وقتی کاربر به دنبال صفحه‌ای می‌گردد که دیگر در دسترس نیست، چه اتفاقی می‌افتد : گاهی اوقات وقتی روی پیوندی کلیک می‌کنید، در نهایت یک صفحه خالی یا صفحه‌ای با برخی اصطلاحات فنی که نمی‌فهمید مشاهده می‌کنید. این تجربه خوبی برای کاربران یا خزنده ها نیست. راه هایی برای کنترل نحوه رفتار وب سایت شما در چنین شرایطی وجود دارد. به جای اینکه یک صفحه خالی 404 را به کاربران نشان دهید، می‌توانید گزینه‌هایی در مورد چگونگی یافتن آنچه به دنبال آن هستند به آنها بدهید.

سرعت صفحه : من در بالا ذکر کردم که سرعت صفحه وب سایت یکی از فاکتورهای شناخته شده رتبه بندی است. گوگل وب‌سایت‌های سریع را دوست دارد و تصمیم گرفت با افزایش رتبه‌بندی به آن‌ها پاداش دهد. وظیفه شما به عنوان یک سئوکار این است که مطمئن شوید که وب سایت شما در سریع ترین زمان ممکن بارگذاری می شود. این بدان معنی است که شما باید زیرساخت سرور خود و بسیاری از موارد دیگر را که به سرعت مربوط می شود بررسی کنید.

امنیت وب سایت : علاوه بر سرعت، گوگل وب سایت های امن را نیز دوست دارد. نصب SSL برای https کردن وب سایت شما دیگر اختیاری نیست.

سازگار با موبایل : اکنون بیش از 60 درصد جستجوها در دستگاه های تلفن همراه انجام می شود. این بدان معنی است که وب سایت شما باید سازگار با موبایل باشد و تجربه خوبی را به کاربران در تلفن همراه ارائه دهد. گوگل موبایل را بسیار جدی می‌گیرد و به همین دلیل است که یک فهرست اول موبایل ایجاد کرده است که برای ارائه بهتر جستجوهای موبایل استفاده می‌شود. بخشی از بررسی فنی سئوی شما این است که وب سایت خود را بر روی دستگاه های تلفن همراه مختلف آزمایش کنید و اطمینان حاصل کنید که بارگیری سریع و آسان برای استفاده انجام می شود.

نحوه پیکربندی وب سایتی که به بیش از یک زبان در دسترس است : هنگامی که وب سایتی دارید که به بیش از یک زبان در دسترس است، پیکربندی سئوی خاصی برای آن وجود دارد. وقتی پستی دارید که خیلی بزرگ است و به چند صفحه تقسیم می شود، راهی برای مقابله با آن نیز وجود دارد تا گوگل بتواند بفهمد که آن پست یکسان است اما به چند قسمت تقسیم شده است.

مرحله 2: کلمات کلیدی در سئو 

کلمه کلیدی چیست؟

بدون شک یکی از رایج ترین اصطلاحات مورد استفاده در سئو، کلمه کلیدی است. کلمه کلیدی کلمه یا عبارتی است که کاربران در کادر جستجو وارد می کنند. یک کلمه کلیدی می تواند یک کلمه مانند "SEO" یا "کفش" یا چندین کلمه مانند "What is SEO" یا "Indian Restaurants در نزدیکی من" یا حتی کلمات بیشتری مانند "تفاوت بین SEO و SEM چیست" باشد. هنگامی که دکمه جستجو فشار داده می شود، الگوریتم های موتورهای جستجو سعی می کنند بهترین صفحات مربوط به عبارت جستجوی مورد استفاده را پیدا کرده و برگردانند. وظیفه شما به عنوان یک سئوکار این است که هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران مشخص کنید که محتوای شما با کدام کلمات کلیدی مرتبط است.

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنیم که برای وب سایت شما مهم هستند تحقیق کلمات کلیدی فرآیندی است برای یافتن آنچه کاربران در جستجوی آن هستند تا بتوانید محتوا و وب سایت خود را برای ارضای هدف آنها بهینه کنید. بیایید بگوییم که شما یک وب سایت دارید که «لباس شنا» می فروشد. قبل از تصمیم‌گیری درباره ساختار وب‌سایت یا نحوه سازماندهی محصولات خود، می‌توانید جستجوی کلمات کلیدی را انجام دهید تا بفهمید کاربران از چه کلماتی در رابطه با «لباس شنا» استفاده می‌کنند.

کلمات کلیدی دم دراز

طبیعی است که کلمات کلیدی بالا نیز بسیار رقابتی هستند. جستجوی "دستور پخت نان تست آووکادو" در گوگل 46 میلیون صفحه را برمی گرداند. این بدان معنی است که شانس شما برای رتبه بندی برای آن عبارت جستجو محدود است، به خصوص اگر اکنون شروع به کار کنید.

راه حل در این مورد چیست؟ کلمات کلیدی دم دراز

کلمات کلیدی دم بلند، عبارت‌های جستجویی هستند که شامل تعدادی کلمه هستند و عموماً حجم جستجوی کمتری دارند اما رقابت کمتری نیز دارند. این یک فرصت بزرگ برای SEO ها ایجاد می کند زیرا آنها می توانند محتوایی را برای هدف قرار دادن آن کلمات کلیدی ایجاد کنند و در واقع شانس کسب رتبه و ترافیک بالا از گوگل را دارند.

آیا کلمات کلیدی متا برای سئو مهم هستند؟

ممکن است با عبارت "توضیحات متا در سئو سایت" برخورد کرده باشید که کلمات کلیدی هستند که در هدر یک صفحه وب برای توصیف محتوای یک صفحه وارد می شوند. در مراحل اولیه سئو، این روشی بود برای اینکه به موتورهای جستجو بگویید یک صفحه درباره چیست. در طول سال‌ها، موتورهای جستجو استفاده از اطلاعات متا کلیدواژه‌ها را متوقف کرده‌اند، بنابراین دیگر مهم نیستند و توسط موتورهای جستجو مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

مرحله 3: اصول سئو داخلی

گام بعدی در این فرآیند، بهینه سازی صفحات و محتوای خود است. هدف شما در این مرحله این است که به موتورهای جستجو کمک کنید تا زمینه محتوای شما را درک کنند و برای کدام کلمات کلیدی می خواهید رتبه بندی کنید. فرآیند سئو درون صفحه را می توان به دو بخش تقسیم کرد:

بهینه سازی سئو روی صفحه

همانطور که از نام آن پیداست، سئوی داخلی به تنظیمات/قوانینی مربوط می شود که در سطح صفحه قابل اجرا هستند.

عنوان صفحه : هر صفحه از وب سایت شما باید یک عنوان منحصر به فرد داشته باشد. عنوان صفحه از ابتدای پیدایش گوگل فاکتور سئوی بسیار مهمی بود و امروزه اهمیت زیادی دارد. عنوان صفحه همان چیزی است که کاربران در نتایج جستجو می بینند و اولین عنصری است که خزنده ها می خوانند.

توضیحات صفحه (توضیحات متا) 

 توضیحات متا برای کاربران قابل مشاهده نیست، اما اگر توسط Google انتخاب شده باشد ممکن است در نتایج جستجو نشان داده شود. توضیحات متا صفحه خلاصه ای کوتاه از صفحه است و برخلاف متا کلمات (که در بالا ذکر شد) توسط موتورهای جستجو مورد توجه قرار می گیرند.

عنوان اصلی (H1)  

علاوه بر عنوان صفحه، یکی دیگر از عناصر مهم سئو در صفحه، عنوان صفحه اصلی سئو شده است. در زبان HTML، این تگ <h1> یک صفحه است. شیوه های خوب سئو حکم می کند که یک صفحه باید فقط یک تگ h1 داشته باشد.

عنوان‌های فرعی (H2، h3) 

علاوه بر H1، یک پست یا صفحه باید چندین بخش داشته باشد تا خواندن آن توسط کاربران آسان‌تر شود. استفاده از سرفصل ها باید به صورت سلسله مراتبی انجام شود. به عبارت دیگر عنوان اصلی H1 است و پس از آن زیر عنوان ها می توانند H2 یا H3 باشند.

بهینه سازی تصاویر، صدا و ویدئو 

همه محتوا متن نیست. یک وب سایت همچنین می تواند فیلم، صدا (پادکست) و تصاویر را منتشر کند. گوگل نمی تواند به راحتی بفهمد که یک تصویر چیست یا چه نوع محتوایی در یک ویدیو ارائه می شود.

بهینه سازی محتوا (سئوی محتوا)

بهینه سازی محتوا به محتوا مربوط می شود و این مرحله ای است که باید بیشترین توجه خود را در آن صرف کنید. ضرب المثلی در سئو وجود دارد که «محتوا پادشاه است» و این به دلیل موفقیت گوگل بسیار مرتبط است. گوگل یک ماموریت بسیار ساده دارد: «به کاربران نتایج باکیفیت ارائه می‌کند تا بتوانند برای جستجوهای بیشتر بازگردند». این بدان معنی است که اگر محتوای شما پادشاه نباشد، از بررسی های کیفیت انجام شده توسط الگوریتم های گوگل در طول فرآیند رتبه بندی جان سالم به در نخواهید برد. حتی با وجود اینکه قرار است محتوای شما توسط انسان ها خوانده نشود، بلکه توسط ربات های کامپیوتری خوانده می شود، روند آنها به قدری پیشرفته است که می توانند به راحتی محتوای خوب را از محتوای بی کیفیت تشخیص دهند.

مرحله 4: اصول بازاریابی محتوا

سئو با بهینه سازی جنبه های فنی یک وب سایت شروع می شود. پس از انجام این کار، تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را انجام می دهید و سپس سعی می کنید محتوای با کیفیت بالا و بهینه سازی شده برای آن کلمات کلیدی ایجاد کنید. فرآیند تکرار دو مرحله آخر (تحقیق کلمات کلیدی و تولید محتوا) و انتشار محتوایی که بتواند هدف کاربر را برآورده کند، بازاریابی محتوا نامیده می شود. بازاریابی محتوا در مرکز هر کمپین سئو قرار دارد. یک لحظه درباره آن فکر کن. اینترنت چیست؟ این مجموعه وسیعی از صفحات وب است که اطلاعات را از طریق موتورهای جستجو در اختیار کاربران قرار می دهد. بنابراین، برای داشتن هر گونه شانس موفقیت آنلاین، به محتوا و در بسیاری از موارد محتوای زیادی نیاز دارید.

بازاریابی محتوا چگونه می تواند در سئو به شما کمک کند؟

در حال حاضر میلیون ها صفحه در وب برای هر موضوعی که می توانید تصور کنید وجود دارد، اما برخی از آنها قدیمی هستند و مطمئناً بسیاری از آنها را می توان بهبود بخشید. راه پیشبرد این امر به نفع خود این است که بدانید با کدام کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود می توانید محتوای بهتری ایجاد کنید. منظور ما از محتوای بهتر، ایجاد چیزی است که با آنچه که قبلاً به صورت آنلاین منتشر شده است متفاوت باشد (مفهوم تر، دقیق تر).

مرحله 5: سئوی خارج از صفحه

وب سایت خود را در اینترنت تبلیغ کنید. من در بالا اشاره کردم که محتوا پادشاه است و گوگل در تمایز محتوای عالی از محتوای متوسط ​​بسیار خوب است. یکی از پارامترهایی که توسط الگوریتم رتبه بندی گوگل در نظر گرفته شده و وزن زیادی دارد، میزان محبوبیت یک صفحه وب در وب است. محبوبیت، در این مورد، به تعداد بک لینک های یک صفحه وب از سایر صفحات مرتبط در وب اشاره دارد. فرآیند تبلیغ وب سایت شما در وب برای افزایش محبوبیت، سئوی خارج از صفحه نامیده می شود.

رتبه صفحه

از اول بگیریم در دهه 1990 زمانی که گوگل در مراحل اولیه خود بود، لری پیج و سرگئی برین سیستمی را برای محاسبه ارزش یک صفحه ایجاد کردند.آنها فکر می کردند که صفحه ای که ارجاعات (پیوندها) بیشتری از صفحات دیگر در وب دارد، برای سایر کاربران مهمتر و مفیدتر از صفحاتی است که ارجاعات کمتری دارند یا اصلاً هیچ مرجعی ندارند.

بک لینک چیست؟

بک لینک لینکی است که از یک دامنه به دامنه دیگر اشاره می کند. برای وب‌سایتی که لینک می‌دهد، «لینک خروجی» و برای وب‌سایتی که پیوند را دریافت می‌کند، «لینک ورودی» نامیده می‌شود. بک لینک ها به عنوان رای اعتماد عمل می کنند و این مورد توسط الگوریتم گوگل در طی فرآیند رتبه بندی در نظر گرفته می شود.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

بک لینک ها چقدر در سئو مهم هستند؟

در طول سال‌ها، گوگل تلاش کرد راهی برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌هایی که کمتر به بک لینک‌ها وابسته بودند، بیابد. علی‌رغم تلاش‌هایشان و تعدادی آزمایش انجام‌شده، آنها به این نتیجه رسیدند که صفحات وب با تعداد لینک‌های ورودی بیشتر، در واقع برای کاربران مفیدتر از صفحات با لینک‌های کمتر هستند. بنابراین، بک لینک ها برای سئو بسیار مهم هستند. یک وب سایت با محتوای عالی و سئو داخلی خوب می تواند به صفحه اول گوگل راه پیدا کند. یک وب سایت با محتوای عالی، سئو داخلی خوب و بک لینک می تواند به جایگاه های برتر برسد.

لینک بیلدینگ

از جمله بالا مشخص می شود که برای دستیابی به رتبه های بالا در گوگل به بک لینک نیاز دارید. سوال واضح این است که چگونه آنها را بدست آوریم؟ آیا همه لینک ها برابر هستند؟اصطلاح لینک بیلدینگ اینگونه متولد شد. با افزایش محبوبیت گوگل، وب مسترها به اهمیت بک لینک ها پی بردند و شروع به ساخت لینک از سایر وب سایت ها کردند تا نیازهای الگوریتمی را برآورده کنند، رتبه های بالاتر و ترافیک بیشتری را برای وب سایت های خود به دست آورند.

مشکل اینجاست که خیلی زود این وضعیت از کنترل خارج شد. وب مملو از وب سایت هایی بود که تنها هدف آنها ارائه پیوند به وب سایت های دیگر بدون افزودن ارزش واقعی به وب یا کاربران بود.اینها به عنوان دایرکتوری پیوند و بعداً به عنوان دایرکتوری مقاله شناخته شدند.نتیجه نهایی این بود که وب‌سایت‌های با کیفیت پایین در بالای نتایج جستجوی گوگل ظاهر شدند، نه به این دلیل که ارزش زیادی برای کاربران ایجاد کردند، بلکه به این دلیل که بک لینک‌های زیادی داشتند.

پنالتی های گوگل

اینگونه بود که پنالتی های گوگل متولد شدند. گوگل قوانین بیشتری را به الگوریتم رتبه بندی خود اضافه کرد تا لینک های خوب را از لینک های بد متمایز کند. سایت هایی که بک لینک های بد زیادی دارند جریمه می شوند و این بدان معناست که یا رتبه آنها کاهش می یابد یا از فهرست گوگل ناپدید می شوند. برای کمک به مدیران وب‌سایت‌ها در پیروی از سیاست‌های خود، آنها همچنین مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را معرفی کردند که اطلاعات بیشتری در مورد پیوندها و موارد مجاز یا غیر مجاز ارائه می‌دهد.

لینک خوب چیست؟

  • پیوندی که توسط مدیر وب سایت بدون پرداخت غرامت اضافه شده است

  • پیوندی که از یک وب سایت مرتبط می آید

  • پیوندی که از وب سایتی می آید که مورد اعتماد گوگل است

  • پیوندی که به کاربران آن وب سایت ارزش بیشتری می بخشد.

هر پیوندی که در یکی از دسته‌های بالا قرار نگیرد، پیوند بدی محسوب می‌شود و اگر می‌خواهید از مشکل دور بمانید، باید از آن‌ها اجتناب کنید.

خدمات سئو ارزان با بالاترین کیفیت

اگر شما هم به دنبال سئو کردن سایت خود هستید که با بالاترین کیفیت انجام شود یکی از بهترین شرکت های سئو بهینه سازی استاندارد وبسایت، شرکت دارکوب است. شرکت دارکوب با بیش از از 20 سال سابقه درخشان در زمینه طراحی وب سایت و سئو با کمترین هزینه خدمات سئو برای سایت شما انجام می دهد. شما میتوانی برای ارتقاء سایت خود از مشاوره رایگان سئو سایت شرکت دارکوب استفاده کنید تا با سئوکاران با تجربه بهترین انتخاب را برای ارتقاء وب سایت خود داشته باشید.

آموزش سئو ارزان با کیفیت عالی

اگر دوست دارید که سئو سایت خود را انجام دهید اما بوجه زیادی برای هزینه کلاس های سئو ندارید می توانید در کلاس های سئو آموزشگاه دارکوب شرکت کنید. آموزشگاه دارکوب با کمترین هزینه کلاس های سئو برگذار می کند و شما انتهای دوره می توانید در آزمون فنی حرفه ای شرکت کنید و مدرکت فنی حرفه ای شرکت کنید.

نتیجه

طبیعی است که برخی چیزها ممکن است در حال حاضر چندان منطقی نباشند، به خصوص اگر این را برای اولین بار خوانده باشید. ناامید نشوید، سئو چیزی نیست که بتوانید یک شبه یاد بگیرید. خواندن و تمرین بسیار بیشتری نیاز است تا به طور کامل درک کنید که داشتن یک وب سایت کاملاً بهینه چه چیزی لازم است، اما در واقع علم موشکی نیست. سئو رشته ای است که هر کسی که بخواهد زمان لازم را برای مطالعه در مورد سئو و امتحان کردن چیزها در زندگی واقعی اختصاص دهد، می تواند بر آن مسلط شود. سئو یک مفهوم تئوری نیست، اما عملی است و تنها راه برای فهمیدن اینکه آیا سئو را می شناسید، راه اندازی یک وب سایت و تلاش برای رتبه بندی آن در گوگل است. اگر هنوز وب سایت ندارید، یک وبلاگ جدید راه اندازی کنید. این احتمال وجود دارد که شما از همان اول به درستی نخواهید رسید، اما این یک فرصت عالی برای آزمایش دانش و درس گرفتن از اشتباهاتتان است.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز