چگونه تیترهای تأثیرگذار بنویسیم؟

رتبه بندی کاربر: 2 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

شما وقتی پست وبلاگتونو بعد از ساعتها تحقیق و نوشتن و پاک کردن بالاخره تموم میکنید، چطوری براش تیتر میذارید؟


اولین چیزی که به ذهنتون میرسه رو فوری مینویسید و دیگه بهش فکر نمیکنید؟
اگه اینطوره، پس روشتون درست نیست.
تقریبا 5 برابرِ تعداد آدمایی که متن اصلی رو میخونن، تیترها رو میخونن.
انتخاب تیتر برای مخاطب آنلاین کار مشکلیه ولی اگه تیتری بنویسید که هم اطلاعات خوبی راجع به محتوا بده و هم مخاطب رو بتونه جذب کنه، حتما روی موفقیت سایتتون تأثیر خواهد داشت. اما در واقع برعکسه، کسایی که تیترهاتونو میخونن، دیگه ادامه نمیدن و محتوا رو نمیخونن و کسایی هم که شروع به خوندن میکنن، از خط اول اونورتر نمیرن.
اگه اینطوره، حتما نکاتی رو که تو این مقاله مطرح میشه بخونید.
برای انتخاب تیتر، همیشه به سوالات چرا، کجا، چی و کی قصتون فکر کنید. چرا اصلا خواننده ها باید به این پست وبلاگتون اهمیت بدن؟ از خودتون بپرسید اگه خودتون روی تیترتون کلیک کرده بودید، توجهتون جلب میشد؟

  • واضح، دقیق و صادق باشید

خیلی خوبه که تو استفاده از کلمات خلاقیت به خرج بدید، اما زیادی باهوش بازی درنیارید، سعی کنید واضح منظورتونو برسونید تا خواننده متوجه بشه این محتوا راجع به چیه. نباید تیتر زیادی کلی باشه و خواننده ها و مشتری ها متوجه نشن که موضوع مورد علاقشون هست یا نه. ضمنا وعده های هیجان انگیری ندید که مردم رو فریب بدید که یه بیان یه چیز کسل کننده رو بخونن. باید ارزششو داشته باشه و محتوا اونقدر جذاب باشه که با تیتر همخونی داشته باشه.

  • از احساسات استفاده کنید

احساسات میتونن حس کنجکاوی خواننده رو تحریک کنن. اونقدر که دیگه خواننده ها نمیتونن جلوی خودشونو بگیرن و قطعا روی پستتون کلیک میکنن و به اشتراک میذارن، میخرن، لایک میکنن یا عضو میشن تا بخوننش. شاید فکر کنید این نکته خیلی هم واضحه ولی برای این کار باید از کلماتی استفاده کنید که عبارات احساسی بسازن. مثلا برای نوشتن یه عبارت امن و رضایت بخش، از کلماتی مثل راحت، آزادی، همیشه و راحت استفاده کنید. به وقتش از عباراتی استفاده کنید که حس کنجکاوی، ممنوعیت، تناقض، پنهان کاری و غیره رو نشون بدید.

  • کلیشه ای نباشید

استفاده از ترفندهای تیترنویسی دیجیتالی مرسوم مثل سوال پرسیدن، حذف اسم و استفاده از تیترهای تلگرافی دیگه اثر ندارن. شاید دلیلش این باشه که خواننده ها خسته شدن. یکم وقت بذارید و برای نوشتن تیترها تحقیق کنید. گاهی نوشتن تیتر قبل از خودِ پست میتونه به وحدت متن کمک کنه و برای ویرایش های بعدی دستتونو باز بذاره.

  • برای پلتفرم شبکه های اجتماعی بنویسید

یه تیتر خوبی که برای پست وبلاگ مناسبه، به درد فیسبوک یا توئیتر نمیخوره. همینطور میشه گفت، تیتری که برای فیسبوک نوشته شده باشه شاید روی توئیتر یا اینستگرام نتونه خواننده ها رو جلب کنه. هر پلتفرم شبکه اجتماعی فرهنگ خاص خودشو داره و شما باید تیترهاتونو یکمی برای هر پلتفرم تغییر بدید تا مناسبِ کاربرهاش بشه.
یکم بیشتر برای تیترهاتون وقت بذارید و درباره اینکه چه چیزهایی میتونن توجه مخاطبینتونو جلب کنن فکر کنید. اطمینان حاصل کنید که تیتری که نوشتید در عین اینکه توجه کاربرها رو جلب میکنه، میتونه صادقانه محتوا رو توصیف کنه. همین نکات رو رعایت کنید، نه تنها پشیمون نمیشید بلکه خواننده ها ممنونتون هم میشن.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز