چرا در سال 1403، بازاریابی آنلاین مهمتر میشود؟

رتبه بندی کاربر: 3 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

تکنیک‌های بازاریابی به‌عنوان روش‌هایی که مصرف‌کنندگان اطلاعات را به دست می‌آورند، تغییر کرده‌اند. تبلیغات رادیویی منجر به تبلیغات تلویزیونی شد، که سپس با ظهور اینترنت به بازاریابی دیجیتال تغییر کرد. علاوه بر این پیشرفت‌های طبیعی بازار، همه‌گیری COVID-19 دامنه بازاریابی دیجیتال را حتی به صورت آنلاین بیشتر می‌کند.


در حالی که تلویزیون یک رسانه تبلیغاتی اصلی برای بسیاری از مشاغل است، بازاریابی دیجیتال به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا به صورت آنلاین به مخاطبان جهانی دست یابند. همانطور که ابتکارات بازاریابی دیجیتال با سرعتی سریع به رشد خود ادامه می دهد، تعداد مشاغل در این زمینه به طور طبیعی در حال افزایش است.

7 روش بازاریابی اینترنتی در سال 1403

این مقاله موضوعات مختلف و حوزه های بازاریابی دیجیتال را پوشش می دهد که به شما در کشف فرصت های شغلی مختلف در این زمینه کمک می کند، از جمله:

  • تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال
  • اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی
  • ویدیو پادشاه باقی می ماند
  • هوش مصنوعی
  • واقعیت افزوده و مجازی
  • بازاریابی همه کانالی
  • محتوا برای تعامل بیشتر

چرا شرکت ها از بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند؟

همانطور که دامنه فناوری های بازاریابی دیجیتال در حال تکامل است، شرکت ها با افزودن اجزای آنلاین به فروشگاه های آجری خود یا ترکیب استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای ایجاد حضور اینترنتی، به روز می مانند.

از آنجایی که اکثر مصرف کنندگان قبل از خرید از گوشی های هوشمند و محصولات تحقیق آنلاین استفاده می کنند، استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارها بسیار مهم است. اما شرکت‌ها در سرتاسر جهان از بازاریابی دیجیتال نیز استفاده می‌کنند تا مخاطبان خود را راحت‌تر به صورت آنلاین و از طریق دستگاه‌های تلفن همراه هدف قرار دهند و بسیاری به دلیل این تلاش‌ها شاهد بازگشت سرمایه قابل توجهی (ROI) هستند.

سهولت هدف گیری مخاطب

با بازاریابی آنلاین حرفه ای، کسب و کارها می توانند از داده ها برای هدف قرار دادن مخاطبان بر اساس عواملی مانند جنسیت، سن، مکان، علایق و تحصیلات استفاده کنند. شرکت ها همچنین می توانند با استفاده از روش ها و پیام های مختلف برای هر مخاطب، مشتریان بالقوه ای را که از قبل با برند آنها آشنا هستند، مجدداً هدف گیری کنند. گواهینامه های بازاریابی آنلاین پیشرفته ای وجود دارد که می تواند به بازاریابان دیجیتال کمک کند تا یاد بگیرند چگونه بهترین مخاطبان را هدف قرار دهند.

سرمایه گذاری کم، ROI بالا

هزینه هر سرنخ با بازاریابی دیجیتال یا ورودی، 61 درصد کمتر از بازاریابی سنتی است. کسب‌وکارهایی که در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند، از جستجوی پولی استفاده می‌کنند و سایر استراتژی‌های دیجیتال را به کار می‌گیرند، به‌طور قابل‌توجهی برای کمپین‌های خود هزینه کمتری می‌کنند. این به این دلیل است که بسیاری از شرکت ها از استراتژی های پرداخت به ازای کلیک (PPC) برای کاهش هزینه ها و هدف قرار دادن مخاطبان خاص استفاده می کنند. به طور کلی، کمپین های بازاریابی دیجیتال، بازگشت سرمایه بیشتر و سریع تری را ارائه می دهند.

دسترسی به کاربران موبایل

بیش از 14 میلیارد دستگاه تلفن همراه در سراسر جهان وجود دارد و پیش بینی می شود که این تعداد تا سال 1403 به تقریباً 18 میلیارد برسد. از آنجا که تقریباً همه تلفن های هوشمند به اینترنت دسترسی دارند، دسترسی کسب و کارها به مشتریان بالقوه در هر کجا و در هر زمان آسان تر از همیشه است.

دامنه بازاریابی دیجیتال: رسانه های اجتماعی و فراتر از آن

بیش از نیمی از مصرف کنندگان شرکت ها را از طریق فیدهای خبری رسانه های اجتماعی کشف می کنند. شرکت‌ها می‌توانند تنها از طریق اینستاگرام به ۱ میلیون مشتری دست یابند و بیش از ۹ میلیون کسب‌وکار از فیس‌بوک برای ارتباط با مشتریان استفاده می‌کنند. شرکت‌ها از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای کمپین‌های بازاریابی دیجیتال کسب‌وکار به کسب‌وکار (B2B) و تجارت به مصرف‌کننده (B2C) استفاده می‌کنند.

B2B: برای ایجاد سرنخ، بازاریابان B2B در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند لینکدین و توییتر فعال هستند. آنها همچنین اغلب به کمپین های PPC برای دستیابی به مخاطبان هدف خود بدون صرف هزینه زیاد متکی هستند.

B2C: بازاریابان B2C بر بهبود آگاهی از برند و جذب مشتریان به وب سایت ها و محصولات خود با استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام و پینترست تمرکز می کنند.

در حالی که ارسال تبلیغات و محتوا در فیس بوک و سایر پلتفرم های محبوب همچنان راهی موثر برای دستیابی به بازار هدف شما است، دامنه بازاریابی دیجیتال بسیار فراتر از رسانه های اجتماعی است. علاوه بر رسانه‌های اجتماعی، کسب‌وکارهای باهوش از روش‌های زیر نیز برای دستیابی به مخاطبان جدید در حین ایجاد (و حفظ) آگاهی از برند خود استفاده می‌کنند:

1. جستجوی پولی: هر زمان که کسی کلمه کلیدی شما را تایپ کند، بازاریابان به گوگل و سایر شرکت‌های موتور جستجو مبلغی پرداخت می‌کنند و تبلیغ آنها در بالای نتایج جستجو نشان داده می‌شود (مدل «PPC»).

2. جستجوی ارگانیک (یا طبیعی): این روش ظرافت بیشتری نسبت به PPC دارد زیرا بازاریابان از تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و سایر روش‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) استفاده می‌کنند تا به طور طبیعی محتوای خود را به بالای فهرست نتایج جستجوی طبیعی در گوگل و سایر موتورهای جستجو هدایت کنند.

3. کمپین های بازاریابی ایمیلی: باور کنید یا نه، کمپین های بازاریابی ایمیلی (اگر به درستی انجام شوند) همچنان در دستیابی به بازار هدف شما بسیار موثر هستند و همچنین برای مشاغل کوچک بسیار در دسترس هستند.

4. بازاریابی محتوا: انتشار مقالات مفید، راهنماها، آموزش‌ها و سایر محتوای آنلاین (علاوه بر وبینارها و پادکست‌ها) که مخاطبان هدف شما را درگیر می‌کند، جوهره بازاریابی محتوا است.

5. وبینارها: این یک راه عالی برای ارائه چیزی ارزشمند برای مشتریان هدف است و در عین حال برند و محصولات شما را نیز تبلیغ می کند.

6. پادکست: محتوای صوتی جذاب راه دیگری برای دستیابی به مخاطبان است و می‌توان از آن به همراه رسانه‌های دیگر برای کمپین‌های بازاریابی گسترده‌تر استفاده کرد.

گرایش های بازاریابی دیجیتال هر ساله با ورود شرکت های بیشتری به فضا و ظهور فناوری های جدید تغییر می کند. با نگاهی به سال 1403، در اینجا چند روند وجود دارد که به ادامه شکل دادن به این فضا کمک می کند.

1. تجزیه و تحلیل بازاریابی اینترنتی

تجزیه و تحلیل دیجیتال مارکتینگ معمولاً بعد از واقعیت انجام می شود. به عنوان مثال، بازاریابان یک قطعه از محتوا را منتشر می کنند و سپس بررسی می کنند که بعد از چند هفته چقدر موثر بوده است. این مطمئنا مفید است، اما تجزیه و تحلیل بلادرنگ شروع به تکان دادن دنیای خدمات دیجیتال مارکتینگ کرده است. انجام تجزیه و تحلیل بلادرنگ به بازاریابان این امکان را می دهد که هم محتوا را برای زیرمجموعه های کوچکتری از مصرف کنندگان شخصی سازی کنند و هم سریعتر به عملکرد آنها پاسخ دهند.

2. اینفلوئنسرهای شبکه های اجتماعی

تبلیغ‌کنندگان در همه بخش‌ها با اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی ارتباط برقرار می‌کنند تا به ارتقای برند خود کمک کنند. ثابت شده است که این یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر است، عمدتاً به این دلیل که مصرف کنندگان تمایل دارند به سایر مصرف کنندگان بیشتر از شرکت هایی که محصولات را تبلیغ می کنند اعتماد کنند. انتظار داشته باشید که شرکت‌های بیشتری در سال 1403 و پس از آن از این تأثیرگذاران برای افزایش فروش استفاده کنند.

همچنین، انتظار داشته باشید که افراد مشهور کمتری محصولات را تبلیغ کنند، زیرا مصرف کنندگان نسبتاً از حمایت های آنها خسته شده اند. در عوض، این روند بیشتر به سمت تأثیرگذارانی می رود که ارتباط مستقیم بیشتری با محصول دارند. می توانید از خدمات اینستاگرام دارکوب استفاده کنید که در کمترین زمان بازدید پیج شما را چند برابر می کنند.

3. ویدیو پادشاه باقی می ماند

ویدیو در سال 1403 همچنان به عنوان یک استراتژی برتر باقی خواهد ماند، زیرا بازاریابان دیجیتال از تمرکز کوتاه کاربران و تمایل آنها برای مشاهده محتوا به جای خواندن آن سرمایه گذاری می کنند. از آنجایی که ۷۴ درصد از مصرف‌کنندگان در ایران هر هفته ویدیوهای آنلاین را تماشا می‌کنند، این رسانه همچنان نقش مهمی در ارتباط مشتریان و کسب‌وکارها خواهد داشت. اکثر کانال های رسانه های اجتماعی از میزبانی و اشتراک گذاری ویدیو پشتیبانی می کنند.

یکی از گرایش‌هایی که باید به آن توجه کرد، سئوی تصاویر و ویدیوها است. به طور معمول، افراد کلمات کلیدی مربوط به یک تصویر یا ویدیوی خاص را تایپ می کنند، اما این ممکن است خسته کننده باشد. کاربران بیشتر و بیشتری متوجه می شوند که می توانند از تصاویر موجود یا جدید برای جستجوی سایر تصاویر مرتبط به صورت آنلاین استفاده کنند. این به شدت دامنه بازاریابی دیجیتال را افزایش می دهد. تبلیغ‌کنندگان با افزودن کلمات کلیدی مرتبط به عناوین تصاویر و ویدیوهای خود، از جمله متن جایگزین در توضیحات تصویر، و استفاده از روش‌های دیگر، یافتن آنها را برای مشتریان بالقوه آسان‌تر می‌کنند.

4. هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) بازاریابان دیجیتال را قادر می سازد تا داده های کاربران را بهتر تجزیه و تحلیل کنند تا بتوانند سفر مشتری را بیشتر سفارشی کنند. هوش مصنوعی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا اطلاعات زیادی در مورد مشتریان و نحوه بهترین هدف قرار دادن مخاطبان داشته باشند.

هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ همچنین تجربه شخصی‌سازی‌شده‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به آنها در هر مرحله از فرآیند خرید کمک می‌کند. کسب‌وکارها می‌توانند با خودکارسازی تبلیغات برای مخاطبان هدف با استفاده از تبلیغات برنامه‌ای، به این تجربه مشتری دست یابند. انتظار می رود تبلیغات برنامه ای بیش از 72 درصد از هزینه های بازاریابی آنلاین را در سال 1400 به خود اختصاص دهد.

5. واقعیت افزوده و مجازی

شرکت‌ها به استفاده از واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) در استراتژی‌های بازاریابی خود برای افزایش آگاهی از برند و برآورده کردن تقاضای مشتری ادامه خواهند داد. شرکت‌هایی مانند Starbucks، Nivea و Volkswagen کمپین‌های موفقیت‌آمیز AR و VR را راه‌اندازی کرده‌اند تا تجربه‌ای را به مشتریان ارائه دهند که آنها را بهتر به مارک‌ها و محصولاتشان متصل کند.

6. بازاریابی همه کانالی

در حالی که مصرف کننده امروزی انتظار دارد که هر کسب و کاری حداقل حضور آنلاین داشته باشد، استفاده از رسانه های مختلف برای درگیر کردن بازار هدف شما به شیوه ای یکپارچه ایده آل است. این رویکرد که اغلب به عنوان بازاریابی "همه کانال" شناخته می شود، هرگونه مانع یا "سیلوی" را که رسانه های مختلف ممکن است تحمیل کنند برطرف می کند. به عنوان مثال، محصولی که در تلویزیون تبلیغ می‌شود باید یک اتصال آنلاین نیز داشته باشد که هم برای کاربران دسکتاپ و هم برای کاربران موبایل بهینه شده است.

نکته این است که مصرف کنندگان ممکن است قبل و بعد از خرید از رسانه های مختلفی برای آشنایی با محصول (یا خدمات) شما و تعامل با آن استفاده کنند. اگر در بین این پلتفرم‌های مختلف یک انتقال صاف وجود نداشته باشد، ممکن است به تجربه آسیب برساند و منجر به فروش از دست رفته شود.

7. محتوا برای تعامل بیشتر

محتوای تعاملی چیز جدیدی نیست، اما به عنوان یک ابزار بازاریابی دیجیتال موثر بیشتر از همیشه مورد استقبال قرار گرفته است. آنها نه تنها مدت زمانی که یک مشتری بالقوه با برند شما درگیر می شود را افزایش می دهند، بلکه به شما امکان می دهند داده های بیشتری را جمع آوری کنید و به نوبه خود، استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را به خوبی تنظیم کنید.

از منظر گسترش دامنه بازاریابی دیجیتال، محتوای تعاملی ممکن است شامل مسابقات (به عنوان مثال، "در این پست نظر دهید و آن را در جدول زمانی خود به اشتراک بگذارید تا وارد شوید")، نظرسنجی، نظرسنجی یا حتی بازی باشد. دادن فرصت های بیشتر به کاربران برای تعامل با برند شما نیز به هدف نهایی شخصی سازی بیشتر کمک می کند.

بهترین شرکت بازاریابی اینترنتی

یکی از بهترین شرکت های دیجیتال مارکتینگ در ایران و تهران شرکت دارکوب است که شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات طراحی سایت حرفه ای، خدمات سئو سایت ارزان و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد. شما می توانید تمامی کار های دیجیتال کارکتینگ کسب و کار خود را به شرکت دارکوب بسپارید. از جمله سئو، خدمات اینستاگرام و تبلیغات کلیدی را دارکوب بسپارید. برای آموزش بازاریابی دیجیتال می توانید در کلاس های دیجیتال مارکتینگ دارکوب شرکت کنید تا تمامی مباحث دوره دیجیتال مارکتینگ را بی آموزید.

مشاغل در بازاریابی دیجیتال

بازاریابان دیجیتال باید آخرین تحولات را دنبال کرده و آنها را در استراتژی های خود بگنجانند. با توجه به اینکه شرکت های بیشتری برای دستیابی به مخاطبان بیشتری به تبلیغات آنلاین روی می آورند، مشاغل بازاریابی دیجیتال همچنان در حال رشد هستند.

مدیران بازاریابی دیجیتال در ایران به طور متوسط ​​سالانه بیش از 10 میلیون حقوق دریافت می کنند. دیگر نقش‌های پردرآمد بازاریابی دیجیتال شامل متخصصان بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، کارشناسان PPC، مشاوران بازاریابی دیجیتال، کارشناسان تجزیه و تحلیل دیجیتال و مدیران بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) هستند. وبلاگ نویسان و یوتیوب نویسان همچنین فرصت هایی برای نوشتن و ویدئو وبلاگ ها به صورت حرفه ای برای اهداف بازاریابی دیجیتال دارند.

نتیجه

بسیاری از مشاغل بازاریابی دیجیتال در دسترس هستند، اما برای موفقیت در سال 1403، به ویژه با توجه به چالش‌های جدیدی که همه‌گیری ایجاد کرده است، به درک کاملی از تمام تکنیک‌ها در حوزه بازاریابی دیجیتال نیاز دارید. برنامه رایگان مبانی بازاریابی دیجیتال دارکوب به بازاریابان دیجیتال کمک می کند تا اصول اولیه این رشته در حال رشد را تسلط یابند. از طریق آموزش آنلاین اختصاصی، می‌توانید تمام آنچه را که باید در مورد رسانه‌های اجتماعی، PPC، SEO، تجزیه و تحلیل وب، ایمیل، محتوا و بازاریابی موبایلی بدانید، یاد بگیرید تا بتوانید کمپین‌های مؤثر راه‌اندازی و حفظ کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز