گوگل چطور کارایی سایت را در رتبه بندی جستجو حساب میکند

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

اخیرا گوگل اطلاع داده سایتهایی رو که صفحات جانبی (پاپ آپ های آزار دهنده) داشته باشند جریمه میکنه و روی حرفش هم وایساده. مدهای تازه نشون میدن که این موتور جستجو تجربه کاربری سایت رو تو اولویت قرار داده.


پس یعنی انتظار نداشته باشید که اگه سایتتون پاپ-آپ داره بطور ناگهانی از صفحه اول نتایج جستجو بیرون بیفتید، چون صدها عامل دیگه هم هستن که روی رتبه سایت اثر دارن اما جالبه که طرز کار سایت از نقطه نظر کاربر به شدت روی رتبه سایت اثر میذاره.
تو این مقاله میخواهیم سه تغییر تازه ای که گوگل بر اساس تجربه کاربری در الگوریتم هاش اعمال کرده رو مرور کنیم:

  • رمز گذاری

گوگل روی رمزگذاری SSL موضع قاطع اتخاذ کرد و در سال 1393 تغییراتی در الگوریتمش ایجاد کرد تا سایتهایی رو که از تأییدیه SSL استفاده میکنند تشویق کنه. سالها این مسئله جزء اصلی سایتهای فروشگاهی بود، و این چراغ سبز راحت طلبانه برای افزایش ترافیک طبیعی جستجو هم مفید بود.
از نظر کاربر، رمزگذاری SSL خیلی عالیه چون این حس رو بوجود میاره که اطلاعات شخصی (ایمیل، اطلاعات کارتهای اعتباری، شماره تماس) موقع عبر از مرورگر به دیتابیس سایت به خوبی رمزگذاری شدند.

  • سایتهای سازگار با موبایل

این از اون تغییراتیه که به وضوح به تجربه کاربری مربوط میشه. گوگل به سایتهایی که رابط کاربری سازگار با موبایل داشته باشند تشویقی میده، این سازگاری به خصوص تو رتبه بندی جستجوی موبایلی خیلی تأثیر داره.
گوگل حتی یه ابزار مفید هم برای بررسی سازگاری سایت با موبایل ساخته. قانون کلی: اگه مجبورید کلی وقت صرف زوم کردن و بزرگ کردن سایتتون روی موبایل بکنید، یعنی سایتتون برای استفاده روی موبایل مناسب نیست و باید درستش کنید.

  • مرگ پاپ-آپ ها

یکی از آزاردهنده ترین امکانات اینترنت رفت تو لیست بدهای گوگل. این تغییر قرار نیست تا چند ماه آینده اعمال بشه، اما گوگل شروع کرده و رتبه سایتهایی رو که براحتی قابل دسترسی نیستند یا اذیت میکنند رو کم میکنه.
پاپ آپ هایی که از نظر قانونی نیاز هست بهشون از نظر گوگل مشکلی ندارند بعضی از پاپ آپ ها کل صفحه نمایش رو اشغال میکنن یا پاپ آپ هایی که بعد از یه تأخیر کوتاه ظاهر میشن و محبوبیت هم دارن باز هم جریمه میشن.
اگه شما هم نگران کارایی سایتتون هستید با گروه دارکوب تماس بگیرید و از مشاوره متخصص های تجربه کاربری ما بهره ببرید تا براتون کار با سایت رو برای کاربرهاتون ساده کنیم.
کارایی حالا به مهمترین عامل در جنگ رتبه گرفتن برای موتورهای جستجو تبدیل شده. درباره سئو یا سایر روشهای بازاریابی آنلاین با دارکوب تماس بگیرید. ما در افزایش بازدید سایت و روشهای مرتبط با دیجیتال مهارت داریم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز