راهنمای ارتقای رتبه الکسا

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

خیلی ها از ما درباره نحوه افزایش رتبه الکسای سایتشون میپرسن. ما اهمیت این معیار رو برای شما و کارتون درک میکنیم. به عنوان یه معیار محبوب، سرمایه گذارها، کسایی که میخوان تبلیغی رو منتشر کنن و شرکا همه به رتبه الکساتون نگاه میکنن و با اون ارزش کسب و کارتونو میسنجند. به همین دلیل بهبود رتبه میتونه براتون سود زیادی داشته باشه و درآمدتونو کلی افزایش بده.


یه توضیح بدم راجع به الکسا، برای اونهایی که احتمالا تا حالا رتبه الکسا به گوششون نخورده، الکسا یه معیار واحده که یه خلاصه کوتاه از عملکرد سایت نسبت به سایتهای دیگه ارائه میده. اگه بهش کم توجهی کنید شاید ارزش کسب و کارتون به حداکثر مقداری که لایقشه نرسه و بازدید سایتتون کم بشه. در کل، رتبه الکسا معمولا به اعتبار یک سایت روی وب تعبیر میشه.
اما قبل از اینکه بحثمونو در مورد نحوه افزایش رتبه الکسا شروع کنیم باید یه پله به عقب برگردیم. یعنی باید اول بدونیم رتبه الکسا از کجا میاد و چطوری حساب میشه تا بتونیم بفهمیم چطوری ارتقاش بدیم.

  • رتبه الکسا چیه؟

رتبه الکسای شما یه تخمین از میزان محبوبیت سایتتون نسبت به همه سایتهای دیگه است. رتبه الکسا به سوالاتی مثل "نسبت به سایتهای دیگه، عملکرد سایت من چطوره؟" جواب میده. دقت کنید که چون رتبه الکسا یه معیار نسبیه، رتبه سایتتون فقط به ترافیک سایت خودتون بستگی نداره بلکه بسته به ترافیک سایر سایتها میتونه تغییر کنه.

  • الکسا داده هاشو از کجا میگیره؟

الکسا یه پنل ترافیک بزرگی شامل میلیونها نفر از سراسر جهان داره. بسته به داده هایی که از این جامعه نمونه بدست میاد، تعداد کاربرهای همه سایتهای روی اینترنت تخمین زده میشه. محاسبات پیچیده ای داره و حتی احتمال تبعیضهایی که ممکنه پیش بیاد رو اصلاح میکنه و ترافیک اسپم یا ساختگی رو شناسایی و حذف میکنه. وبلاگ الکسا ادعا میکنه "متخصصهای داده ما تو کارشون بهترینند و اطمینان حاصل میکنند که داده هایی که ما ارائه میکنیم خالص و عاری از آمار غیرانسانی باشند تا بتونید بهترین تصمیم ها رو برای کسب و کارتون بگیرید".

  • رتبه الکسا چطور محاسبه میشه؟

هر روز الکسا میانگین بازدیدکننده های روزانه و تعداد مشاهده های صفحات همه سایتها ظرف 3 ماه گذشته رو تخمین میزنه. سایتی که بیشترین تعداد بازدیدکننده و مشاهده صفحات رو طی 3 ماه گذشته داشته باشه، رتبه اول میشه. کمترین رتبه هم حدودا 30 میلیون میشه. بر این اساس، سایتی که همچین رتبه ای گرفته یعنی هیچ بازدیدکننده ای ظرف 3 ماه گذشته نداشته و اصلا هیچ رتبه ای برای این سایت وجود نداره.

  • تعداد بازدیدکننده های یک سایت چطور میتونه روی رتبه الکسا اثر بذاره؟

اگه یه نمودار برای تعداد بازدیدکننده های سایت نسبت به رتبه سایت بکشیم، خواهیم دید که در رتبه 1 تعداد بازدیدکننده ها در حالت ماکزیمم قرار داره و این میزان با کاهش رتبه سایت افت ناگهانی میکنه تا جایی که وقتی به دم نمودار که سایتهایی با رتبه های خیلی بد رو نشون میده میرسه تعداد بازدیدکننده تقریبا مساوی صفر میشه. نکته ای اینجا خیلی اهمیت داره اینه که شکل این توزیع نشون میده تعداد بازدیدکننده از رتبه 100000 به بعد دیگه تغییر زیادی نمیکنه و در واقع همه سایتهایی که رتبه هایی بالاتر از 100000 دارن، تقریبا میشه گفت تعداد بازدیدکننده هاشون برابر صفره.
اما هرچی به سر نمودار (رتبه 1) نزدیکتر بشیم، تعداد بازدیدکننده ها با شیب زیادی بالا میره، به طوری که بین تعداد بازدیدکننده های سایتی با رتبه 10 در مقایسه با رتبه 200 اختلاف زیادی هست.

  • گرفتن یک رتبه الکسای صحیح تر

برای اینکه رتبه الکسای صحیح تری بگیرید، میتونید معیارهای سایتتونو روی الکسا تأیید کنید. سایتهایی که معیارهاشون تأیید شده باشه دیگه رتبشون رو بر اساس پنل داده ها تخمین نمیزنن بلکه مستقیما محاسبه میکنند. اما دقت کنید با تأیید معیارها، رتبه صحیح تر خواهد بود و الزاما شاید رتبه بهتر نشه. البته این کار مزایای دیگه ای هم داره که میتونید از روی سایت الکسا مطالعه کنید.

  • چطور رتبه الکسای سایتمونو بهتر کنیم؟

روشهای زیادی برای این کار هست:
1- تولید محتوای جذاب و بکر
سایتتونو مرتبا به روز کنید تا با این کار برای مخاطبانتون ارزش قائل شده باشید. محتوا اگه جالب نباشه نمیتونه مخاطب وفادار برای سایت جذب کنه. وقتی یه منبعی از نظر خواننده ها مفید و جالب میاد در آینده هم باز به سایت سر میزنن تا مطالب جالب جدید مطالعه کنند و حتی اونها رو با دوستانشون به اشتراک بذارن (در نتیجه برای سایتتون لینک سازی میشه) و کاربرهای جدیدی که هر کدوم احتمال تبدیل شدن به مشتری و خریدار رو دارن به سایتتون رفت و آمد میکنند. محتوای باکیفیت از نظر گوگل هم قابل تحسینه و باعث میشه کاربر نهایی زودتر به جوابهاش برسه.
2- سایتهای مرتبط بیشتری به سایت شما لینک بدن
این لینکها در طرف مقابل لینکهای داخلی قرار دارن. این روش کمک میکنه که موتورهای جستجو بهتر حوزه کاری شما رو بشناسن و اعتماد و کیفیت سایتتونو افزایش میده.به عبارت دیکه سایتهای دیگه با لینک دادن به شما، شما رو سایت مقتدری معرفی میکنند و با لینکهای داخلی اعتبار کسب میکنید. این روش باید همراه با تولید محتوای تازه و بکر انجام بگیره، چون لینکها فقط بازدیدکننده به سایت شما میفرستن ولی اگه شما محتوای جذابی نداشته باشید که این بازدیدکننده ها رو روی سایت نگه دارید، چه فایده ای داره؟
از طرف دیگه لینکهای داخلی، لینکهایی هستند که از یک صفحه یا پست سایت خودتون به یه صفحه یا پست دیگه از سایت خودتون لینک میشن. این کار هم مفیده و کاربرها رو در سایت هدایت میکنه (یعنی جهتیابی سایت) و اونها رو با محتوای مرتبط درگیر نگه میداره. یه سری لینک سایت هم داریم که روی موتور جستجو، زیر لینک صفحه اصلی نمایش داده میشن. اما باز هم تأکید میکنم که تولید محتوای جذاب و باکیفیت و خاص با روش لینکسازی باید همزمان صورت بگیره تا اطمینان حاصل کنید که محتوای تولید شده مرتبطه و در جهت منفعت و جذب بازدیدکننده کار میکنه.
در نهایت هم لینکهای داخلی و هم خارجی، هر دو، به موتورهای جستجو کمک میکنند تا محتوای سایت شما رو درک کنند و ارزشمندیشو برای کاربرانتون تعیین کنند. اما باید از این روش درست استفاده کنید. لینک سازی مفرط و بیش از حد میتونه اعتبار و خوانایی سایتتونو کاهش بده و حتی منجر به جریمه شدن سایتتون از طرف موتورهای جستجو بشه.
3- کلیدواژه هایی که برای رقباتون ترافیک میفرستن رو پیدا کنید
ببینید چه کلیدواژه هایی تو حوزه کاری شما خوب ترافیک جذب میکنند و برای اونها بهینه سازی کنید. میتونید با یکم تحقیق کلیدواژه این کلیدواژه ها رو کشف کنید و متوجه بشید مخاطبانتون چی و چطور سرچ میکنند. تحقیق کلیدواژه یعنی اینکه زبون مشتریهاتونو یاد بگیرید و حرفشونو بفهمید، ببینید چه نیازها و خواسته هایی دارن. دارکوب مقاله ای برای آموزش انجام دادن تحقیق کلیدواژه داره که میتونید مطالعه کنید و کلیدواژه های مناسب رو برای رونق کسب و کارتون پیدا کنید. ضمنا میتونید از ابزار  Keyword Difficulty Tool هم استفاده کنید.
4- روش بازاریابی رقباتونو بشناسید و ببینید کدوم روشها بهتر جواب میدن
دلایل زیادی برای این کار وجود داره اما به طور کلی تحلیلهای رقابتی باعث میشه خیلی از گود فاصله نگیرید و بفهمید کدوم معیارها مهمترند، کدوم روشها  (برای کار شما و برای رقباتون) جواب میدن و کمک میکنه گرایشات صنعت خودتونو بشناسید و حتی گرایشاتی که در آینده بوجود خواهند اومد رو پیش بینی کنید. همه این زوایا کمک میکنه تصمیمات تجاریتون رو بر اساس دانش بگیرید تا اثر مثبتی رو بازاریابیتون داشته باشن.
میتونید از ابزار رقابت هوشمند Competitive Intelligence Tools هم کمک بگیرید.
5- از روشهای سئو در سایتتون استفاده کنید
سئو برای صنایع اهمیت خیلی زیادی داره و لازمه که وقت و توجه کافی براش صرف بشه. اما دقت کنید که سئو فقط به معنی بیشتر دیده شدن سایتتون نیست، بلکه برای ساخت یه سایت بهتر برای مشتریها هم کاربرد داره، چون سایت شما داره به عنوان یه رابط بین مشتری و برند شما عمل میکنه. بدون یه تجربه کاربری خوب نمیشه چندان امیدی به حفظ یا تبدیل کاربرها داشت.
برای اصلاح روشهای سئوی سایتتون میتونید از ابزار SEO Audit Tool استفاده کنید.
منابع بی شماری برای یادگیری سئو روی نت هست، اما الکسا یه منبع بازاریابی رو پیشنهاد میکنه که شامل تحقیق کلیدواژه، رقابت هوشمند و ابزار تحلیل سایت و خیلی برنامه های پیشرفته دیگه است. این ابزار در مورد نحوه ارتقای رتبه بندی موتور جستجو، کارایی، عملکرد صفحه، بک لینک دادن و غیره دستورالعملهایی ارائه میده.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز