ضرورت وجود وبلاگ در وب سایت

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

سخت ترین کاری که امروزه بازاریابان با آن مواجه هستند، جمع آوری و جذب کاربر است. علی رغم رشد سریع اینترنت در سال های اخیر، رقابت بر سر جذب کاربران بسیار جدی ست. بازاریابان بودجه های سنگینی صرف تبلیغات می کنند، مثل PPC(pay per click، پرداخت برای هر کلیک) و تبلیغات در وب سایت های محبوب یا حتی تلویزیون و رادیو. تمامی این تلاش ها و هزینه ها فقط برای بالا بردن ترافیک وب سایتشون انجام می گیرد.

 

برای اینکه اهمیت وبلاگ رو توضیح دهم، اول هدف اصلی اینترنت که پخش و انتشار اطلاعات هست را بررسی می کنیم. به طور کلی، کاربران از سایتی دیدن می کنند که برایشان جالب باشد، با اینکه خیلی ساده به نظر میرسد، اما بسیاری از بازاریابان این مساله ی ساده رو فراموش می کنند و انرژی و پولی که برای اینکار در نظر گرفتن را به هدر می دهند. آنها اصلا به محتوایی که کاربر را جذب می کند توجه نمی کنند. اگر کاربران به سایت شما جذب نشوند، در نتیجه واکنشی هم نشان نمی دهند ( مخصوصا اگر هدف وب سایت شما فروش محصولات یا ارائه خدمات باشد، این موضوع پر اهمیت تر می شود.) خب درنتیجه آنها وب سایت شما را از طریق شبکه های اجتماعی که دارند پخش نمی کنند.

داشتن یک وبلاگ پویا که خوب هم نوشته شده باشد، کمک می کند که این مشکل حل شود.

1. وجود وبلاگ ارزش وب سایت شما را افزایش می دهد.

در بعضی موارد، حتی تلاش برای ارتقای محتوای وبلاگ مهم تر از بخشهای دیگر سایت هست. دلیلش هم این هست که پست های وبلاگ برای پخش شدن و انتشار، با رسانه های اجتماعی سازگارترند، مخصوصا اگر شما یک ویدجت کوچک و زیبا پایین هر مقاله تون، اضافه کنید. کاربرانی که از محتوای شما لذت بردند ( به عنوان مثال یک پست جالب یا بحث برانگیز) ممکن است که بخواهند اون محتوا را با دوستانشون در فیسبوک، توییتر، یا شبکه های اجتماعی دیگر پخش کنند.

2. ماهیت اجتماعی بودن وبلاگ ها، کاربران را وادار به عکس العمل نسبت به وبلاگ می کند.

یک وبلاگ خوب، کاربران را جذب می کند و ممکن است که تعداد قابل توجهی از این کاربران با نظر دادن در قسمت نظرات، با همدیگر یک جامعه ی کوچک را تشکیل دهند. حتی ممکن است که دیگر وبلاگ هایی که ارزشمند هستند را جذب کنید و بتوانید ارتباط موثری با آنها برقرار کنید. به همین دلیل ارتباط با خوانندگان وبلاگ در قسمت نظرات، بسیار پر اهمیت است. مجموعه ای پویا است که با محتوا و برند شما درگیر باشد.

3. وبلاگ، شما را به عنوان یک حرفه ای معرفی می کند.

اگر هدف اولیه ی شما در وب سایت، فروش محصولات و ارائه خدمات باشد، این موضوع خیلی مهم است. مردم دوست دارند از کسی خرید کنند که حرفه ای باشد و درک کاملی از محصولات خود داشته باشد. برای مثال شما نیازمند یک شرکت هاست برای راه اندازی وب سایت خود هستید. کدام یک را ترجیح می دهید؟ اینکه با شرکتی کار کنید که تا به حال اسم مدیر آن شرکت به گوشتان نخورده یا کسی که به عنوان حرفه ای در این صنعت کار می کند؟ پس محتوای حرفه ای، باعث جذب اعتماد به شما و برند شما می شود.

4. وبلاگ باعث افزایش ترافیک در وب سایت شما می شود.

یکی از شعارهای معروف و ماندگار گوگل این است، "محتوا رئیس است". موتورهای جستجو محتوای جدید، مفید، موثر و مرتبط را ترجیح می دهند، که باعث ماندگاری مقاله ها و پست های با کیفیت می شود. اگر مقاله های وبلاگ شما آن کیفیت مورد نظر را داشته باشند، گوگل آنها را نمایش می دهد و در نتیجه تعداد بازدیدکنندگان وب سایت را بالا می برد. یک مطالعه ی کوتاه بر روی کلمات کلیدی، به شما می گوید که محتوای شما در چه صورتی برای خوانندگان جذاب تر است و خب تولید محتوای باکیفیت باعث هجوم کاربران و افزایش ترافیک ارگانیک در گوگل و سایر موتورهای جستجو می شود. این کار آسان تر از پرداخت هزینه ی مالی برای تبلیغات است.

5. شما محصولات و خدمات خود را به خوانندگان وفادار و ثابت وبلاگ شخصی تون معرفی می کنید.

وبلاگ باعث دسترسی شما به تعدادی مخاطب می شود که به نظرات و ایده های شما اعتماد دارند. شما می توانید از این طریق آنها را تشویق به حمایت از محصولات و خدماتی کنید که قصد دارید آنها را در آینده معرفی کنید.

به مخاطبان خود احترام بگذارید؛ آنها هم در مقابل، به شما احترام می گذارند.

6. وبلاگ همانند یک اهرم قدرت در صنعت شما عمل می کند.

وبلاگ همانند یک پلت فرم است، چیزی که اجازه می دهد شما بتوانید در مخاطب نفوذ کرده و اثرگذار باشید. حتی می توانید آنها را در رابطه با موضوع مشخصی رهبری کنید. اگر شما در موقعیتی قرار بگیرید که نیازمند دفاع از اعتبار و شهرت خود باشید، وبلاگ ها بسیار کارآمد خواهند بود.

هر چقدر زودتر اقدام به ساخت محتوای عالی کنید، زودتر نتایج مفید آن را می بینید. حتی اگر در وب سایت خود وبلاگ داشتید، این مقاله باعث شد تلاش خود را در رابطه با بهتر کردن وبلاگ دوبرابر کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز