راهنمای SEO برای تازه کارها

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

با سئو تازه آشنا شدید؟ فکر میکنید باید اطلاعاتتونو به روز کنید؟ این راهنما شامل نکات پایه ای سئو است که هر کدومشون میلیونها بار خونده و حالا تو این پست گردآوری و به زبون ساده نوشته شدند تا شما هم بتونید سایتتونو به طور حرفه ای سئو (بهینه سازی موتور جستجو) کنید.

 

بهینه سازی موتور جستجو (سئو) چیست؟

سئو یکی از روشهای بازاریابیه که بر پایه افزایش بازدید در نتایج طبیعی موتور جستجوست. سئو برای بهبود رتبه، هدایت ترافیک و آشنا کردن مردم با سایت، هم عناصر فنی رو در برمیگیره و هم عناصر خلاقانه. سئو جنبه های مختلفی هم داره، از کلماتی که روی صفحه وبسایتتون هست بگیرید تا روش لینکدهی سایر سایتها به سایت شما. گاهی هدفمون از سئو فقط اینه که سایت رو طوری ساختاربندی کنیم که موتورهای جستجو بتونن بشناسن.
سئو هدفشو فقط روی موتورهای جستجو نمیذاره، بلکه سعی میکنه سایت رو برای مردم هم مناسبتر کنه. از نظر ما – تو دارکوب – این دو عامل بهم مرتبطند.
این راهنما سعی داره حوزه های مختلف سئو رو توصیف کنه، از پیدا کردن اصطلاح ها و عبارات (کلیدواژه ها)یی که میتونن برای سایت ترافیک بگیرند تا سازگار کردن سایت با موتورهای جستجو و ساخت لینک و بازاریابی ارزشهای خاص سایتتون. اگه اینچیزها براتون نامأنوسند، بدونید که خیلی ها مثل شما هستند و ما هم اینجاییم که به شما کمک کنیم.

چرا سایت من باید سئو بشه؟

بیشترین ترافیک سایت از موتورهای جستجوی تبلیغاتی معروفی مثل گوگل و یاهو به سایت هدایت میشن. البته شبکه های اجتماعی هم میتونن بازدیدکننده برای سایت جذب کنند، اما موتورهای جستجو اولین راه مسیریابیِ بیشتر کاربرهای اینترنت به شمار میان، فرقی هم نمیکنه که سایتتون قراره خدمات ارائه بده یا محصولی میفروشه، یا اطلاعات و محتوایی ارائه میده یا درباره هرچیز دیگه ای که هست.
موتورهای جستجو از این نظر که ترافیک هدفمند برای سایت میفرستند اهمیت خاصی دارند. یعنی کسایی رو به سایت میفرستند که دنبال خدمات شما میگشتند. موتورهای جستجو حکم بزرگراههایی رو دارند که مردم رو هدفمند به طرف سایتهای مناسب هدفشون هدایت میکنند. اگه موتورهای جستجو نتونن سایتتونو پیدا کنند، یا محتوای سایتتونو به دیتابیس خودشون اضافه کنند، این موقعیت عالی جذب ترافیک رو از دست خواهید داد.
عبارتهای جستجو – یعنی عبارتهایی که کاربرها تو نوار جستجو سرچ میکنند – ارزش خیلی بالایی دارند. تجربه نشون داده ترافیک موتورهای جستجو میتونه منجر به موفقیت (یا شکست) یه شرکت بشه. ترافیک هدفمند میتونه برای سایت محبوبیت، برگشت سرمایه و شهرتی رو به همراه داشته باشه که از هیچ روش بازاریابی دیگه ای بدست نمیان. اگه روی سئو سرمایه گذاری کنید میتونه براتون در مقایسه با سایر روشهای بازاریابی و تبلیغاتی یه برگشت سرمایه استثنایی داشته باشه.

چرا موتورهای جستجو بدون سئو نمیتونن سایت منو بشناسند؟

موتورهای جستجو هوشمندند اما هنوز اونقدر هوشمند نشدند که دیگه کلا نیازی به کمک نداشته باشند. موتورهای بزرگ همیشه در حال بهتر کردن فناوریهاشون هستند تا بتونن وب رو عمقی تر بخزند و نتایج بهتری برای کاربرها ارائه کنند. اما با این وجود عملکرد موتورهای جستجو هم محدودیت هایی داره. با اینکه سئوی درست میتونه براتون هزاران بازدیدکننده همراه داشته باشه و توجه بیشتری رو به سایتتون معطوف کنه، حرکتهای اشتباه میتونه منجر به گم شدن سایتتون بین نتایج سرچ باشه و میزان بازدیدگرفتن سایتتونو به حداقل برسونه.
سئو علاوه بر اینکه محتوای سایت رو از طریق موتورهای جستجو در دسترس مردم قرار میده، به بهتر شدن رتبه سایت هم کمک میکنه و وقتی رتبه سایتتون بهتر بشه، سایت روی صفحه نتایج جستجو جایی قرار میگیره که کاربرهای موتور جستجو بتونن براحتی ببینن و اگه بخوان روش کلیک کنند. اینترنت داره روز بروز رقابتی تر میشه و شرکتهایی که سئو کرده باشند از نظر کسب بازدید و مشتری بر سایرین مزیت خواهند داشت.

من میتونم برای خودم سئو انجام بدم؟

دنیای سئو پیچیده است اما اکثر مردم براحتی میتونن با اصول اولیه اش آشنا بشن. حتی یه دانش سطحی هم میتونه کلی تفاوت ایجاد کنه. آموزش رایگان سئو هم همه جا روی وب در دسترسه، مثلا بخش مقالات دارکوب منبع جامع و کاملیه. اگه این دانش با یکم تجربه همراه بشه، میتونید برای خودتون یه استاد بشید.
بسته به زمانی که به این کار اختصاص میدید، میزان اشتیاقتون به یادگیری و سطح پیچیدگی سایت(ها)تون شاید بخواهید کنترل کارهای مربوط به سایتتونو به یه متخصص بسپرید. شرکتهای سئوکار با هم متفاوتند، بعضیها خیلی تخصصی اند ولی بعضیها جامع ترند و از روشهای عمومی تری استفاده میکنند.
در هر دو حالت، اگه مفاهیم اصلی رو به یه شرکت سئوکار بسپرید خیلی بهتره.

چقدر از این مقاله رو باید بخونم؟

اگه بطور جدی تصمیم دارید ترافیک جستجوی سایتتونو بهتر کنید ولی با سئو آشنا نیستید، پیشنهاد میکنم مقاله نکات پایه ای سئو رو مطالعه کنید. ما سعی کردیم تا جایی که میشه مفاهیم سئو رو تو این مقاله به طور دقیق و روان توضیح بدیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ساخت و طراحی سایت، سئو و روشهای مختلف بازاریابی و جذب ترافیک و هزاران موضوع جزئی تر دیگه به مقالات قبلی دارکوب مراجعه کنید.
تک تک قسمت های این راهنما برای فهم مؤثرتر روشهای سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو مهمند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز