اشتباهاتی که رتبه گوگل وبسایتتان را خراب میکند

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

سئوی بد پدیده جدیدی نیست و خیلی مواقع اتفاق میفته و میتونه رتبه بندی گوگلتونو خراب کنه. تو این مقاله در مورد سئوی بد و کارهایی که میتونه اثر منفی روی سئوی سایتتون داشته باشه توضیح میدیم.

 

سئوی بد چیست؟

ترفندهای غیراخلاقی، قدیمی یا خارج از حد و مرزی که گوگل وبمستر تعیین کرده، همه، به عنوان سئوی بد در نظر گرفته میشن. پس منظور از "سئوی بد" اینهاست. خودِ سئو یعنی بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو، در حالی که سئوی بد منجر به نتایج برعکس میشه.
حالا که با مفهوم سئوی بد آشنا شدید بریم سراغ ترفندهایی که میتونن به رتبه وبسایتتون لطمه وارد کنند و از اون مهمتر اینکه شما از این روشها باید دوری کنید.

1- محتوای تکراری

قبلا پستهای زیادی در مورد سئوی محتوای وبسایت نوشتیم و مهمترین نکته ای که تو همه اونها تکرار میشه اینه که اطمینان حاصل کنید تا محتوایی که میخواهید منتشر کنید نو و منحصر به فرد یا یکتا باشه. بنابراین باید از انتشار محتوای تکراری در وبسایتتون خودداری کنید.
محتوا اگر یکتا نباشه از نظر سئو مناسب نیست. مهمترین دلیلش هم اینه که وقتی محتوای تکراری منتشر میکنید، موتورهای جستجو همون محتوا رو از قبل دارن و دیگه دلیلی نداره صفحه شما رو فهرست کنند، چون چیز جدیدی ارائه نداده.
اگه فکر میکنید محتوایی انقدر مفیده که نیاز به تکرار داره یا اگه میخواهید بخاطر طبیعت کسب و کارتون یه محتوای خاصی رو دوباره منتشر کنید باید اون صفحات تکراری رو نوفالو و نوایندکس (no follow & no index) کنید تا روی سئو اثر منفی نذارن.

2- گنجاندن کلیدواژه ها

تکرار یکسری کلیدواژه بارها و بارها، اونهم نه به این دلیل که به درد میخورن، بلکه فقط با هدف بهینه سازی مطلب یکی از اون روشهای سئوی بد محسوب میشه.
این کار علاوه بر اینکه خواننده رو خسته میکنه، بلکه به موتورهای جستجو این پیام رو میده که شما میخواستید (با توسل به ترفندها) تو الگوریتمهاشون دست ببرید.
به جای این کار، اگه کلیدواژه هاتونو تو عنوان، توصیف محتوا، پاراگراف اول و چند بار هم به طور طبیعی توی متن به کار ببرید کافیه.

3- پست نویسی به عنوان مهمان با هدف لینک گرفتن

پارسال خیلی از وبمسترها میگفتن برای اینکه بتونید برای وبسایتتون لینک بگیرید میتونید توی وبلاگهای دیگه پست مهمان بنویسید و از اون پست به سایتتون لینک بدید. با اینکه این روش هم میتونه خوب باشه اما اگه اشتباه انجام بشه و پست سطحی و ضعیف نوشته بشه باعث تخریب رتبه سایتتون میشه.
اگه دوست داشته باشید میتونید تو انجمنهای مرتبط به حوزه کاری خودتون سایتتونو معرفی کنید اما نه با هدف لینک گرفتن، بلکه برای اینکه بیشتر در معرض دید مردم قرار بگیرید و شناخته بشید.
دارکوب یه مقاله داره با عنوان بهینه سازی بک لینک و اثر آن بر سئو، این پست میتونه اطلاعات خوبی در مورد نحوه لینک گرفتن بهتون ارائه بده.

4- پذیرش پستهای مهمان با کیفیت پایین

شما به شرطی میتونید مطالب نویسنده های جدید رو بپذیرید که منحصر به فرد، مرتبط و برای مخاطبهاتون مفید باشن. اگه نمیتونید این شرایط رو برای همه پستها اعمال کنید بهتره که اصلا چیزی منتشر نکنید.
انتشار محتوای تازه اونهم به طور منظم یکی از اون روشهاییه که اثر مثبتی روی سئو داره اما در عین حال باید بین محتوای تولیدیِ خودِ سایت و محتوایی که با هدف تبادل لینک، از بیرون به سایت داده شده یه تعادلی برقرار کنید.

5- متن نامرئی

مخفی کردن متن لینکها و نمایش یه نسخه متفاوت از صفحه به خزنده ها و کاربرها هم یکی از اون روشهای رایج قدیمیه که دیگه کاربردی نداره، چون اگه بخواهید هنوز از این روشها استفاده کنید اثر بدی روی رتبه سایتتون خواهد داشت.
فقط باید یه نسخه برای صفحه داشته باشید که همون هم برای کاربرها نمایش داده بشه و هم به خزنده های موتورهای جستجو. ضمنا مواظب باشید تا محتوای سایت و تبلیغات متفاوت باشن و کاربر بتونه بینشون تمایز قائل بشه.

6- تبلیغات بیش از حد، در تای بالایی صفحه

در صنعت چاپ و روزنامه نگاری به نیم صفحه ای که روی روزنامه قرار میگیره تای بالا گفته میشه. همین اصطلاح در سایتها هم وارد شده و به بخشی که اول از همه و بدون نیاز به اسکرول کردن روبروی مخاطب قرار میگیره اطلاق میشه. حالا اگه تبلیغات زیادی روی این قسمت از سایتتون داشته باشید توسط گوگل جریمه میشید.
اگه دیدید به طور ناگهانی ترافیک سایتتون افت کرده باید بررسی کنید که تحت تأثیر الگوریتم قالب بندی صفحه قرار نگرفته باشید.

7- لینکهای پولی (از هر نوع)

ساخت یه وبسایت یا وبلاگ کاربرپسند زمان میبره و مستلزم سخت کوشی و تلاش برای تولید محتوا و گرفتن بک لینک های طبیعی ارزشمنده. اگه به جای این کار بخواهید میانبر بزنید، شاید اولش موقتا به هدفتون برسید اما خیلی زود با شکست سختی روبرو میشید.
خرید لینک از هر نوعی که باشه سئوی بد محسوب میشه و گوگل هم دیر یا زود میفهمه و به احتمال زیاد منجر به از دست دادن رتبه تون میشه. اونوقت مجبو میشید خیلی سختتر تلاش کنید تا دوباره به جای قبل برگردید.

8- عدم استفاده از ابزار وبمستر گوگل

گوگل ابزار وبمستر رو توسعه داد تا یه جامعه از وبمسترهای برتر رو دور هم جمع کنه. اونجا یه خروار اطلاعات مفید درباره سایت و ابزارهای مفیدی که برای سئو و رتبه گرفتن به دردتون میخوره میتونید پیدا کنید.
میتونید در مورد لینکهای بد، خطای خزنده، عنوانها و توصیفات تکراری و غیره در همونجا بخونید.

9- لینکهای خروجی زیاد

نه تنها لینکهای ورودی، بلکه لینکهای خروجی هم میتونن منجر به تخریب وبسایتتون بشن. وبسایتهایی که لینکهای خروجی زیادی دارند و از تگ نوفالو برای لینکهاشون استفاده نکردند ممکنه به عنوان مزرعه لینک یا دایرکتوری پولی شناخته بشن.
در کل باید برای هر لینکی که بعنوان تبلیغ استفاده میکنید یا در موردش میخواهید نقدی بنویسید یا خودتون بهش اعتماد ندارید از تگ نوفالو استفاده کنید.

10- سایتهای کند یا سایتهایی که در دسترس نیستند

وبسایتتون باید بتونه ظرف 4-5 ثانیه لود بشه و همیشه 24 ساعته و هفت روز هفته در دسترس باشه. هر سایتی که تو این قانون نگنجه از نظر من بد سئو کرده.
برای اینکه به صورت شبانه روزی در دسترس باشید نیاز به یه ارائه دهنده خدمات هاستینگ خوب دارید و برای ساخت یه سایت سریع نرم افزارهای مدرن (مثل وردپرس) لازمه.

نتیجه

این روزها اون چیزی که برای موفقیت وبسایت از هر چیزی مهمتره تبعیت از روشهای خوب سئوی اخلاقی مبتنی بر استانداردهای گوگل و بروزرسانی سایت بر اساس آخرین تغییرات الگوریتمهای رتبه بندی است.
روشهای قدیمی مثل گنجاندن کلیدواژه، ساخت لینکهای بیشمار و گذاشتن بنر منسوخ شدند و بدون شک باید ازشون دوری کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز