محتوای تازه: یک ضرورت برای موفقیت در سئو

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

اگه شما یه کسب و کاری دارید و برای افزایش دسترسی مشتریهاتون از وبسایت استفاده میکنید، حتما نگران آمار بازدید سایتتونید. یکی از بهترین راههای بالا بردن آمار بازدید سایت بهینه سازی موتور جستجو یا سئوی سایته.
در سئو، هدف اصلیمون اینه که از بین سایتهایی که گوگل رو صفحه نتایجش نشون میده بتونیم رتبه بالاتری بگیریم تا سایت خودمون بالاتر از بقیه بیاد و کاربر حتما ببیندش.
برای این منظور به جز یه طراحی خوب برای وبسایت به خیلی چیزهای دیگه نیاز دارید. باید محتوای مرتبط داشته باشید، استفاده از بهینه سازی کلیدواژه و سایر روشهای سئوی درون-صفحه هم الزامیه. اما از بین همه اینها، یه موردی که همه روش تأکید دارند، محتوای تازه است.
یه اصل مهم بازاریابی آنلاین میگه، همین که روی وبسایتتون محتوا داشته باشید کافی نیست، بلکه باید محتواتون تازه و مرتبط باشه.

 

چرا محتوای تازه برای سئو الزامیست؟

گوگل وبسایتهایی که محتوای جدید دارند رو ترجیح میده. البته شاید بگید این دلیل برای من کافی نیست، خب منم میگم، به جز این، مزیتهای دیگه ای هم هست؛ الگوریتم گوگل محتوای بروز رو با ارزش تر ارزیابی میکنه. این یکی قانع کننده است نه؟ اطلاعات تازه و بروز جالبترند، دقیقترند و برای کاربرها مفیدتر از محتوای قدیمی اند.
وبسایتهایی که بالای صفحه نتایج میان، وبسایتهایی هستند که محتواشون از بقیه جدیدتره (همه وبسایتهای معروف این ویژگی رو دارن). پس اگه میخواهید یه استراتژی موفق برای سئوی سایتتون داشته باشید باید برای تولید محتوای تازه یه استراتژی درست کنید.

بهینه سازی کلیدواژه

وقتی برای تولید محتوا برنامه داشته باشید، موقعیتی پیش میاد که باید تحقیق و برنامه ریزی کنید و از کلیدواژه های مفیدتر برای وبسایتتون استفاده کنید. همینطور که نیازهای سرچ تغییر میکنند، شما هم باید با مدهای جدید پیش برید و دائما در حال اصلاح روشتون باشید. حالا که میخواهید زود به زود محتوا تولید کنید، به کلیدواژه های بیشتری هم نیاز پیدا خواهید کرد. اینطوری احتمالش هم خیلی زیاده که رتبه سایتتون بهترشه.
علاوه بر این، بروزرسانی منظم یعنی دیگه باید از کلیدواژه های رقابتی و کلی تر فاصله بگیرید. میتونید خیلی هدفمند و با قاعده، از کلیدواژه های طولانی تری که موضوع رو محدود میکنند استفاده کنید؛ مثلا دانش آموز یک کلیدواژه خیلی کلیِ ، اما میتونیم با استفاده از کلیدواژه "دانش آموزان کلاس دهم رشته ریاضی و فیزیک تهران" موضوعمونو محدود یه این دسته از دانش آموزان کنیم. اینطوری رتبه وبسایتتون برای مخاطب مورد نظر بالاتر میره.  تو مثالی که زدیم مخاطب هدف میتونه همین دانش آموزان باشن، یا معلمانشون و یا والدینشون. پس میبنید که مخاطبمونو دقیق تر مشخص کردیم.

کسب اعتبار

هدف تمام کمپینهای بازاریابی داخلی اینه که با تولید و انتشار محتوای مفید برای مخاطب هدف بتونن خدمت رسانی خوبی از خودشون نشون بدن. با سالی یه بار مطلب گذاشتن، نمیشه به این هدف رسید. در مقابل، وقتی مخاطب بدونه شما در زمانهای مشخصی مطلب جدید میذارید و محتواتون هم جالب خواهد بود، به خدماتتون اعتماد میکنه و به سایتتون هم بیشتر سر میزنه.
از نظر گوگل، وبسایتی که برای انتشار محتواش از نظم مشخصی تبعیت میکنه، تو حوزه کاری خودش معتبرتره. ضمنا اگه این کارو بکنید سایتتون به دفعات بیشتری فهرست بندی میشه و در نتیجه رتبه های بالاتری میتونید بگیرید.
یه بخشی از بازار هدفتونو انتخاب کنید و روی همونا سرمایه گذاری کنید. سعی نکنید برای همه مردم همه چیزی داشته باشید. مثلا به جای اینکه راجع به "بیمه" بنویسید، بهتره در حوزه "بیمه بدنه ماشین در تهران" تبدیل به بهترین بشید. درسته که تعداد سرچ هاش کمتره اما میتونید برای همین سرچ ها، جایگاه های بالایی فهرست نتایج گوگل رو بگیرید. بنابراین ترافیک وبسایتتون بالا میره و اون هم ترافیک مرتبط، یعنی دقیقا همون کسایی میان که شما براشون خدمات رسانی میکنید، و برای این دسته افراد، احتمال اینکه ازتون خرید کنند بیشتره.

چطور محتوای جدید تولید کنیم

در واقع اگه برای هر کدوم از روشهای بازاریابی آنلاین زحمت زیادی بکشید، محتوای جدید تولید کردید.
اکثر شرکتها در تولید محتوا افتضاح عمل میکنند.
برای اینکه به طور منظم به وبسایتتون محتوا اضافه کنید بهترین کار وبلاگ نویسیه. هر پست رو برای کلیدواژه های مشخصی بهینه کنید و یک دسته از مشتریهاتونو هدف قرار بدید. برای وبلاگ نویسی از مقاله مراحل مهم نوشتن یک پست وبلاگ استفاده کنید و برای افزایش ترافیکش هم به مقاله نکاتی برای افزایش ترافیک یک پست وبلاگ مراجعه کنید.
قسمت سخت ماجرا اینه که بتونید منابع مناسبی (از جمله بودجه، زمان و کارمند) برای این کار کنار بذارید. تقریبا هیچ کدوم از شرکتهایی که با بهینه سازی موتور جستجو، جذب کاربر و فروش آنلاین درگیرند، کارمند، بودجه یا زمانی برای تولید محتواشون اختصاص نداده اند. خب ساده نیست ولی با تمرین راحتتر میشه.
اگه شرکتتون درگیر تولید محتوای تازه و مرتبطه دعوتتون میکنم از مقالات دارکوب که در این ارتباط نوشته شده اند استفاده کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز