بهینه سازی سایت برای شرکت های صنعتی

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

% ارائه میده و حالا تو این مقاله میخواهیم چند تا از رازهامونو درباره سئوی صنایع تولیدی و اینکه چه چیزهایی تو این صنعت مهمند با شما درمیون بذاریم. با انتخاب شرکت سئوی مناسب به کسب و کارتون رونق بدید.


تو این مقاله در مورد سه موضوع صحبت خواهیم کرد:

  • بهینه سازی موتور جستجو یا سئو چی هست و چی نیست
  • چه مقدار از سئو رو خودتون میتونید انجام بدید و برای چه کارهایی به کمک یه نفر دیگه نیاز دارید
  • یه شرکت خوب برای سئوی صنایع تولیدی چه ویژگی هایی داره

بهینه سازی موتور جستجو یا سئو چیست

بهینه سازی موتور جستجو ترکیبی از بهترین روشها و بهبودهاییه که هم باید روی وب سایت شما انجام بشه (سئوی درون-صفحه) و هم خارج از وب سایت (سئوی برون-صفحه) تا سایتتون بتونه در موتورهای جستجویی مثل گوگل و یاهو، بالاتر از سایت های رقیب قرار بگیره و مشتریها قبل از اینکه در صفحه نتایج سرچ، سایت رقبای شما رو ببینند، اول سایت شما رو ببینند و روش کلیک کنند.

سئوی درون-صفحه چیست

سئوی درون-صفحه یعنی ساختاربندی وب سایت به طوری که گوگل و سایر موتورهای جستجو بتونن اطلاعاتتونو بخونن و بعد هم وقتی کسی یه عبارت مرتبط با سایت شما رو سرچ میکنه، شما رو در نتایج جستجو قرار بدن.
برای اینکه به این هدف برسید، باید بدونید که میخواهید برای چه عبارتهایی روی صفحه نتایج نمایان بشید. این عبارتها هستند که مشتریها رو به وب سایتتون می­کشونن و براتون سودآوری میکنند. باید عبارتهایی رو انتخاب کنید که فکر میکنید وقتی کسی به محصول یا خدمات شما نیاز داره اون رو سرچ میکنه. به این ترتیب مشتری اون عبارت رو سرچ میکنه و (چون شما پیش بینی کرده بودید و براش سئو انجام داده بودید و از این طریق خودی به گوگل نشون داده بودید) گوگل وب سایت شما رو روی صفحه نتایج میاره و مشتری میبینه و روش کلیک میکنه.
از جمله اقدامات مهم سئوی درون-صفحه، ارائه منظم محتوای بروز بر روی وب سایته، به طوری که مطالب ارائه شده برای بازدیدکننده ها مفید باشه.

سئوی برون-صفحه چیست

سئوی برون-صفحه هم به اندازه سئوی درون-صفحه و حتی شاید بیشتر اهمیت داره. کار سئوی برون-صفحه اینه که مشتری هاتونو از سایتهای دیگه به سایت شما بکشه.
دارکوب علاوه بر اینکه از نتایج تحقیقات محققان حوزه سئو استفاده میکنه، خودش هم تحقیقاتی در این زمینه انجام میده تا بتونه معیارهای مؤثر در سئو و رتبه گرفتن وب سایتها رو پیدا کنه. متخصصان صنعت سئو همه اتفاق نظر دارند که اگه وب سایتی، سئوی درون-صفحه بسیار عالی هم داشته باشه، بدون سئوی برون-صفحه نمیتونه روی موتورهای جستجو رتبه بگیره. تقریبا میشه گفت غیرممکنه که سایتی فقط از طریق نوشتن محتوا رتبه بگیره.
با اینکه هزاران معیار در سئوی برون صفحه نقش دارند ولی یکی از مهمترین معیارهای سئوی برون-صفحه، بک لینک­ها هستند.
اگه بخواهیم عوامل مختلفی رو که روی عملکرد موتور جستجوی وب سایت اثر میذارن، به ترتیب اولویت فهرست کنیم، تنها چیزی که بالاتر از بک لینک قرار میگیره، گوگل پلاسه. در حال حاضر گوگل پلاس بیشترین تأثیر رو از بین شبکه های اجتماعی داره و علتش هم اینه که کمتر استفاده میشه. بنابراین اولویت ما میشه بک لینک گرفتن.

بک لینک چیه؟

بک لینک یه لینکه که وقتی روش کلیک میشه، سایت شما باز میشه. مثلا شرکت شما ممکنه تو یه دایرکتوی صنایع تولیدی اومده باشه و یه لینک هم به سایتتون داده باشه. لینکها به گوگل این پیام رو میدن که سایت شما انقدر معتبر بوده که یه نفر تو حوزه کاری مرتبط با خودتون بخواد کاربرهاشو به وب سایت شما بفرسته.
شاید با خودتون بگید من میتونم هزار جا لینکهای وب سایتمو بذارم و اینطوری روی گوگل رتبه اول بشم! اما مسئله اینجاست که ارزش همه بک لینک ها یکی نیست. مثلا حالتی رو مقایسه کنید که یه سایت خیلی معتبر و مشهور به شما لینک بده با حالتی که یه وب سایت تازه تأسیس و بی نام و نشون لینک بده. به جز قضیه اقتدار و شهرت وب سایتی که به شما لینک میده، مرتبط بودنِ اون وب سایت به حوزه کاری شما هم مهمه. پس اگه شما تولیدی لوازم خانگی باشید و از وب سایتی که در زمینه پوشاک فعالیت میکنه لینک بگیرید، تأثیری در رتبه وب سایتتون نخواهد داشت.
با این دو ابزاری که در پایین می­بینید میتونید اقتدار خودتون و رقباتونو در حوزه کاریتون چک کنید:
– https://majestic.com/
– https://moz.com/researchtools/ose/
حالا اگه سایتی که به شما لینک میده، یه سایت قدیمی و مقتدر باشه اما در یه حوزه متفاوت از کار شما، اونوقت میتونه تأثیری روی رتبه تون داشته باشه؟ در این مورد، بک لینکهایی که داده میشن، توانایی اینو دارن که به رتبه گرفتنتون کمک کنند اما نه به اندازه وقتی که مرتبط با کار شما باشند.
از کجا میشه این فرصتهای گرفتن بک لینک رو پیدا کرد؟ یکی از رایج ترین روشهای گرفتن بک لینک اینه که مقاله هایی بنویسید و توشون کسب و کارتونو معرفی کنید و این مقاله ها رو در وبلاگ های مختلف مرتبط با کارتون منتشر کنید.
پیدا کردن وب سایتها و وبلاگهای باکیفیت و بعد هم تولید اون همه محتوا برای خیلی از شرکتها کار سختیه. اینجاست که یه شرکت سئو مثل دارکوب میتونه به کمکتون بیاد.

بهینه سازی موتور جستجو چی نیست؟

1- بهینه سازی موتور جستجو این نیست که برای تقویت جایگاهتون در صفحات نتایج موتورهای جستجو از نرم افزار استفاده کنید. یه زمانی بود که میشد نرم افزارهایی خرید که یکدفعه هزاران بک لینک تولید میکردند و همین رتبه موتور جستجوی وب سایت رو تقویت می­کرد. امروزه موتورهای جستجو هوشمندتر شدند و اقتدار و ارتباط بک لینکها رو میتون بسنجند. چونکه برای سئوی برون-صفحه هیچ روش خودکاری وجود نداره، باید دو تا کار انجام داد:

  • استراتژی محتوایی درست کنید که سایتتون پر از محتوای باارزش بشه تا سایت­های صنعت خودتون، بدون اینکه شما چیزی بگید، دلشون بخواد بهش لینک بدن
  • برای تبلیغ محتوای وب سایتتون یه استراتژی مناسب داشته باشید

2- بسته ای برای بهینه سازی موتور جستجو وجود نداره. میدونم که با گفتن این حرف، کلی دشمن برای خودم درست میکنم. چون یه سری شرکتهای سئوکار هستند که برای سئوی وب سایتها بسته هایی درست کردند و مثلا یه بسته حاول فلان تعداد بک لینک، فلان تعداد انتشارات خبری، فلان تعداد پشت شبکه اجتماعی و از این دست موارد درست کردند و به اسم بازاریابی و با قیمتی بسیار نازل­تر به مشتریها میفروشند. همه این بسته ها آشغالند، میدونید چرا؟ چون به جای ارائه یه راه حل درست و حسابی، فقط روی معیارهایی تمرکز میکنند که تأثیر کمی روی بهبود رتبه وب سایت دارند.
3- سئو، شبکه های اجتماعی نیست. با اینکه بین رتبه سئو و لایکها، شیرها، توئیت­ها و سایر نشونه های شبکه های اجتماعی یه ارتباطاتی دیده میشه اما به این معنی نیست که اونها باعث این افزایش رتبه شده باشند. دارکوب صدها آزمایش در اینباره انجام داده و نتیجه ارتباط بین رتبه و نشونه های شبکه های اجتماعی، فقط منحنی های خطی افقی بود. ما که هیچ وقت نتونستیم ارتباط معنی داری بین نشونه های شبکه های اجتماعی و رتبه بندی موتورهای جستجو پیدا کنیم. تنها چیزی که پیدا کردیم اینه که، شرکتهایی که برای شبکه های اجتماعیشون وقت میذارن، برای ایجاد بک لینک و تولید محتوا هم وقت صرف میکنند و این دو عامل باعث بالارفتن رتبه وب سایتشون میشن.

چه مقدار از سئو رو خودتون میتونید انجام بدید و برای چه کارهایی به کمک یه نفر دیگه نیاز دارید

جواب این سوال تا حدی بستگی به میزان دسترسی و توانایی شما در ویرایش سایت و به اطلاعاتتون در زمینه مسائل مهم سئوی درون-صفحه داره. اگه واقعا دوست دارید بدونید چطوری میشه سایتتونو ساختاربندی کنید، من براتون چند تاشو تو مقاله ای که در مورد سئوی درون-صفحه نوشتم آوردم. یه چیز مهمی که حتما باید در موردش فکر کنید اینه که ببینید چه اطلاعات و منابعی میخواهید در اختیار مشتری هدفتون قرار بدید. هرچی مشتریها بیشتر شما رو تو حوزه کاری خودتون متخصص ببینن، احتمال اینکه برای خرید به سراغتون بیان بیشتره. وبلاگ نویسی کنید و روی وب سایتتون محتوا بذارید. نباید روی سایتتون فقط از خودتون حرف بزنید و خودتونو تبلیغ کنید، بلکه هدفتون باید ارائه اطلاعات مفید به خواننده ها باشه.
تیم دارکوب متشکل از متخصصان سئو، میتونن به سایتتون نگاه کنند و پیشنهاداتی برای بهبود سئوی سایت بهتون ارائه بدن.
یه روش دیگه برای بهبود رتبه موتور جستجوی سایت اینه که یه فهرست از سایتهای دیگه ای که میتونن محتوای شما رو تبلیغ کنند تهیه کنید و یکی یکی باهاشون تماس بگیرید و ببینید قبول میکنند بهتون لینک بدن. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بک لینک، پیشنهاد میگنم به مقاله های قبلی دارکوب مراجعه کنید.

یه شرکت خوب برای سئوی صنایع تولیدی چه ویژگی هایی داره

اگه شما هم مثل اکثر شرکتهای دیگه باشید، پس احتمالا اطلاعاتتون در زمینه سئو به قدری نیست که خودتون بتونید سئوی وب سایتتونو به عهده بگیرید. پس پیشنهاد میکنم با خوندن مقاله هایی که دارکوب در مورد سئوی وب سایت و نحوه انجام اون نوشته، اطلاعاتتونو بالا ببرید. اما اگر فکر میکنید برای این کار وقت ندارید، می تونید سئوی سایتتونو به شرکتهای سئوکار (مثل دارکوب) بسپرید. در ادامه این پست میخوام شما رو با 5 نکته کلیدی برای ارزیابی شرکتهای سئوکار آشنا کنم.
1- باید نتیجه محور باشند. یکی از مهمترین مسائلی که پیدا کردن یه شرکت مناسب سئوکار رو سخت میکنه بخاطر گستره کارهاییه که براتون انجام میدن. این شرکتها یه لیست بلند بالا میذارن جلوتون که یادتون میره تنها هدف ما از سئو کسب نتیجه بوده و فقط نتایجن که میتونن موفقیت ما رو تأیید کنند. نتایج باید یه بهبود ثابت و دائم رو در رتبه وبسایتتون نشون بده. اگه دو ماه بگذره و رتبه وب سایتتون تغییر خاصی نکنه، باید بطور جدی با شرکت سئوکارتون صحبت کنید و ببینید چرا اینطور شده. البته نتایج همیشه بصورت افزایش ترافیک نیستند اما در نهایت سئو باید ترافیک، نرخ تبدیل مشتری و تعداد کاربرهای دائمتون رو افزایش بده.
2- باید در زمینه طراحی وب سایت کار کرده باشند. البته این قانون 100 درصدی نیست ولی کلا سئو و طراحی وب سایت با هم ارتباط تنگاتنگی دارند. وب سایت، هدف و منبع سئوست، پس متخصصی که میخواد براتون سئو کنه بهتره این منبع رو بشناسه.
3- بهینه سازی موتور جستجو و نگهداری، دو مقوله جداگانه هستند. وقتی به رتبه ای که سرش توافق کردید رسیدید دیگه نباید توقع داشته باشید برای همون سطح از سئو کار ادامه پیدا کنه. شرکت ما وقتی به کلیدواژه های قدیمی رسید، برای کلیدواژه های جدید برنامه ریزی میکنه. وقتی برای کلیدواژه هایی که مد نظرتون بود به رتبه دلخواهتون رسیدید، میتونید با پرداخت مبلغ کمی برای نگهداری وب سایت، جایگاهی رو که روی صفحه نتایج جستجو به دست آوردید حفظ کنید.
4- شرکت سئوکار نباید فقط یه لیست از کلیدواژه هاتونو بگیره و سئو رو شروع کنه. حتی اگه میتونن برای اون عبارتها براتون رتبه بگیرند، باز هم ممکنه اصلا اون عبارتها درست نبوده باشند. شرکت باید سایتتون و استراتژی محتواتونو تحلیل کنه. باید مشخص بشه اون کلیدواژه هایی که شما انتخاب کردید چه ارزشی دارند.
پی نوشت: اگه میخواهید بک لینکهای رقیبتونو ارزیابی کنید، میتونید topical trust flow رو که عددی بین 9 تا 100 داره بدست بیارید. این عدد نشون دهنده بک لینکهای وب سایته. وقتی تونستید بک لینکهای خوبی بدست بیارید و اقتدار/رتبه وب سایتتونو بسازید، میریم سراغ بک لینکهای خاصی که بتونن این نتایج رو بهتر کنند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز