سئوی خود را با موبایل سازگار کنید

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

وقتی میخواهید یه سایت خدماتی درست کنید باید چند تا مسئله رو مد نظر داشته باشید، به خصوص وقتی میخواهید طراحی موبایل رو هم رعایت کنید. اول باید به سئو فکر کنید و چون میانگین نرخ تبدیل گوشی های هوشمند 64% بیشتر از نرخ تبدیل کامپیوتره، طراحی رو با تأکید بر موبایل انجام بدید.
برای اینکه خیالتون راحت باشه که تو رقابت ها هم عقب نمیمونید، طراحی موبایلتونو برای سئو بهینه کنید، چون با این کار، دو تا از مهمترین معیارهای نرخ تبدیل به مشتری و برگشت سرمایه، یعنی بهتر دیده شدن و سرگرم کردن کاربرها برای مدت طولانی تر، میرسید.
اگه میخواهید از سازگاری طراحی موبایلیتون با سئو مطمئن بشید، به این نکات توجه داشته باشید:

سرعت صفحه

هیچی آزاردهنده تر از بارگذاری کند صفحه نیست، به خصوص روی موبایل اگه صفحات دیر لود بشن، معمولا دیگه کسی به محتوای مفید صفحه توجه نمیکنه.
هر چی تجربه سایت روی موبایل سریعتر باشه، بیشتر میتونید توجه کاربرها رو جلب کنید. بنابراین تمام عکسها و قطعات جاوااسکریپت و CSS رو تحلیل و هر جا لازم بود فشرده کنید. هر جا که میشد، تصاویر بزرگ رو فشرده کنید، روی موبایل هر یک بایت هم روی سرعت اثر میذاره.
برای چیزهایی که همیشه یکجور لود میشن، مثل لوگو، از کش استفاده کنید. وقتی لوگو رو کش میکنید سرعت دانلود ذخیره میشه و سرعت سایت در کل افزایش پیدا میکنه.
هفته ای یکبار، کش همه منابع استاتیک رو روی منابع خارجی مثل تبلیغات و ویجت ها تنظیم کنید، اما برای منابع خارجی مثل تبلیغات و ویجت­ها طول عمر کش باید یه روزه باشه.
ریدایرکت­هاتونو به حداقل برسونید، چون ریدایرکت­ها درخواستهای HTTP زیادی بوجود میارن و در نتیجه سرعت بارگذاری رو کند میکنن. گوگل پیشنهاد کرده سایتتونو طوری تنظیم کنید که کاربرهای موبایل بدون نیاز به ریدایرکتهای میانی به URL هم­تراز موبایل فرستاده بشن.
حواستون باشه هرچی سرعت صفحه روی دستگاه های موبایل سریعتر باشه، نرخ تبدیل به مشتری و خشنودی مشتری زیاد میشه. میانگین سرعت لود سایت هایی که نرخ خروجشون بالاست، 2/5 ثانیه از سایتهای دیگه کندتره.

پاپ-آپ­ها

صفحاتی که پاپ-آپ دارند تجربه ضعیفی برای کاربرهاشون بوجود میارن، این حرفیه که گوگل میزنه و به همین دلیل هم شرکتهایی رو که پاپ-آپ موبایلی دارند جریمه میکنه.
موتورهای جستجو برای اینکه بتونن تجربه کاربری بهتری روی نمایشگرهای کوچیک موبایل عرضه کنند، این جریمه ها رو بوجود آوردند. بنابراین سایتها باید استفاده از پاپ-آپ رو به حداقل برسونن، اما استفاده از پاپ-آپ­هایی مثل کادرهای تأیید سن (پنجره هایی که سن کاربر رو سوال میکنند) و بنرهای کوچک که قسمت زیادی از صفحه رو نمیگیرن مشکلی نداره. اگه بخواهید محتوای اصلی سایتتونو روی پاپ-آپ نمایش بدید یا یه پاپ-آپ مستقل بسازید که کاربر مجبور باشه قبل از مشاهده محتوای اصلی اونو بخونه یا ببنده، قطعا روی سئو و تجربه کاربری سایتتون اثر خواهد داشت.

انگشت­ها

طراحی موبایلی­تون باید یه مسیریابی نمایشگرهای لمسی داشته باشه. مهم نیست بزرگ باشه یا کوچیک، فقط باید بشه با انگشت براحتی اسکرولش کرد. اندازه انگشت شصت و سبابه رو برای طراحی موبایلی سایتتون در نظر داشته باشید و با توجه به اونها طوری طراحی کنید که تجربه کاربری روانی رو برای کاربرهاتون ارائه بدید تا کاربرها مدت زمان بیشتری روی سایتتون بمونن و متعاقبا سئوی سایتتون بهتر بشه.

عناوین و متا

استفاده از عنوانها و توصیفات متای اقدام محور که حاوی کلیدواژه­های هدف باشن، برای سایت و نحوه نمایشش روی موبایل خیلی اهمیت داره.
تو اردیبهشت ماه، گوگل تگ های عنوان موبایل رو به 78 کاراکتر افزایش داد، یعنی 8 تا بیشتر از تگ های عنوان دسکتاپ. اما بهتره برای عناوین، از همون 70 کاراکتر برای موبایل استفاده کنید.
توصیفات متا هم برای اینکه تجربه کاربری موبایلی مثبتی رو نمایش بدن، باید کوتاه بشن. گوگل هم طول توصیفات متا رو در حد 130 کاراکتر نگه داشته اما متن توصیفات متا رو روی موبایل زیاد کرده. اما چون معروفه که گوگل توصیفات متا رو روی موبایل کوتاه میکنه، بهتره شما کمتر از 130 کاراکتر استفاده کنید.
برای بهینه سازی طول توصیفات روی موبایل و دسکتاپ بهتره که از افزونه یوست استفاده کنید. یوست هم برای موبایل و هم برای دسکتاپ تنظیم میشه و برای بهینه سازی عنوان، URL و توصیفات متا به دردتون میخوره.

طراحی های ساده با درخواست برای اقدام روشن

با توجه به کوچک بودن نمایشگرهای موبایل، بهتره که طراحی موبایلی ساده باشه و اطلاعات روش ساده بشه تا صفحه شلوغ نشه و تجربه کاربری رو خراب نکنه. خراب شدن تجربه کاربری مساویه با خراب شدن سئو.
پس همیشه محتوای درون-صفحه رو کوتاه و مختصر نگهدارید و مستقیم برید سر اصل مطلب. یادتون باشه همیشه یه درخواست برای اقدام واضح و مشخص هم داشته باشید که کاربر رو با یک کلیک به اجرای اون درخواست برسونه. مثلا میتونه کاربر رو به صفحه تماس منتقل کنه یا شماره تماس و آدرس رو نمایش بده. اینطوری کاربرها بهتر درگیر سایت میشن و جریان تبدیل شدنشون به مشتری روون­تر میشه.
گزینه های فهرست­ها رو روی موبایل کوتاه کنید. این کار مسیریابی رو بهتر میکنه و روی سئو اثر مثبت میذاره. اگه تعداد فهرست­ها و گزینه های فهرستهاتون زیاد باشه ممکنه کاربرها گیج بشن و دیگه تمایلشون رو برای ادامه از دست بدن و فورا از صفحه خارج بشن. در نتیجه میانگین مدت زمانی که کاربرها روی سایتتون هستن کم میشه و به سئوی سایتتون لطمه وارد میکنه.
علاوه بر این، فرم تماستون باید با موبایل سازگار باشه و کار کنه. این اشتباهیه که خیلی از شرکتها مرتکب میشن و توجهی به درست کار کردن فرم تماس سایتشون روی موبایل ندارند. از ورودی HTML5 برای فرم تماس استفاده کنید، چون به طور خودکار کیبورد مناسب مرورگر موبایل رو ثبت میکنه.
با توجه به این که تعداد کاربرها موبایل دارن بیشتر و بیشتر میشن و از تعداد کاربرهای کامپیوتر سبقت گرفتند، داشتن یه سایت سئو شده با طراحی موبایلی برای موفقیت شرکتها از ضروریاته. الگوریتم ها هم که دارن دائما تغییر میکنند و به سایتهایی که با سئو سازگاری دارند امتیاز میدن، تا بتونن تجربه کاربری بهتری برای کاربرها فراهم کنند.

پس با نکاتی که تو این پست ارائه شد شروع کنید و خودتونو در زمینه الگوریتم موتور جستجو بروز نگهدارید تا سایت موبایلیتون همیشه پویا و فعال باقی بمونه.
اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز