انواع مختلف بازاریابی محتوا

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

در طول سالهای متمادی، بازاریابی محتوا رشد کرده و دیگه به انتشار داستان های برند یا شرکت به صورت مقاله تو روزنامه ها، مجلات و وبلاگها محدود نمیشه. الآن روشهای مختلفی برای انتقال پیام به مخاطب بوجود اومده که در این مقاله با فهرستی از انواع جالب اون تحت عنوان انواع مختلف بازاریابی محتوا آشنا میشید.

دقت کنید که این فهرست میتونه خیلی گسترده تر از چیزی که اینجا هست باشه، اما ما فقط به خلاصه ای از مهمترین روشها بسنده کردیم.

الف) انواع مختلف بازاریابی محتوا

پست های شبکه های اجتماعی

این روزها دیگه بدون چند تا اکانت شبکه اجتماعی، شرکتها نمیتونن کار کنند. با پلتفرم هایی مثل توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام و تلگرام خیلی راحت میشه پیام شرکت رو همه جا پخش و با مشتریها ارتباط برقرار کرد. اما اگه میخواهید از طرف مشتریها و سهامداران هم پاسخی دریافت کنید، باید استراتژی مناسبی رو در پیش بگیرید.

فیلم

فیلم هم روش فوق العاده ایه برای ارسال پیام به مخاطب. خیلی هم جذاب تر و سرگرم کننده تر از متن خالیه و میتونید خیلی راحت در مورد شرکتتون به بیننده اطلاعات بدید. اما حواستون باشه که وقتی فیلم و ویدئو قدیمی شد حتما یه فیلم جدید جاش بذارید و اون فیلم قدیمی رو پاک کنید. این کار از عکس گذاشتن و متن نوشتن خیلی راحتتره. محتوای ویدئویی رو جاهای مختلفی میشه شیر کرد، هم میتونید روی وب سایت خودتون بذارید، هم روی شبکه های اجتماعی و وبلاگها.

تصویر

شاید دیگه کلیشه ای شده باشه اما نمیشه از این واقعیت گذشت که یه عکس به اندازه هزاران کلمه ارزش داره. مثلا وقتی میخواهید داستان تاریخچه شرکتتونو بگید، میتونید همین داستان رو با چند تا عکس از شرکتتون در سالهای گذشته و الآن تقویت کنید. توجه داشته باشید که همیشه عکسها مرتبط با مطلبی که نوشته شده باشند و حتما لوگوی شرکتتونو روش ثبت کنید تا وقتی مردم عکس یا پستتونو شیر میکنند، شرکت هم به همراهش شیر بشه.

راهنما

راهنماهای عملی هم خیلی با ارزشند. هم کاربرها خیلی ازشون استقبال میکنند و هم شما رو در حوزه کاری خودتون یک متخصص جلوه میدن. در اینجا هم باید محتواتونو برند کنید و عکس لوگو رو داشته باشید. در ارتباط با مطالب راهنما سعی کنید از تصاویر واضح و فیلمهای مرتبط هم استفاده کنید.

گزارش

میتونید از گزارشهایی به صورت تصویر یا نمودار استفاده کنید و به این ترتیب تخصصتونو در حوزه خاصی به نمایش بذارید. حتما توجه کنید که قالب بندی گزارش خوب باشه و لوگو در تمام گزارش واضح دیده بشه.

وبلاگهایی که برای حل مشکلات مرتبط مطلب مینویسند

وبلاگ هم روش خیلی خوبی برای ارسال پیامه. توی پست هاتون از نظرات شخصی خودتون هم استفاده کنید و نشون بدید که تو موضوع خاصی اطلاعات جالب توجهی دارید. یکی از مزیت های بزرگ وبلاگ نویسی اینه که وبلاگ، برخلاف سایر شبکه های اجتماعی، مال خودتونه. اما تو شبکه های اجتماعی دیگه، ممکنه با حذف پلتفرم، کل اکانت شما هم پاک بشه یا اون پلتفرم تصمیم بگیره بخاطر شکایت های مردم، سیاست های خاص خودش یا تحریم، اکانت شما رو حذف کنه.

اینفوگراف

اینفورگراف هم تصاویر مفیدی به کاربرها ارائه میده و میشه در یک چشم بهم زدن، اطلاعات زیادی رو به مخاطب منتقل کرد. در اینجا هم اینفورگرافی هاتونو با ثبت لوگو برند کنید تا بیننده بدونه متعلق به شماست. حتی شاید تو شبکه های اجتماعی هم شیر بشه و از این طریق کاربرهایی رو به سمت شما روونه کنه.

وبینار

وبینار هم کم و بیش معادل فایل ویدئویی راهنماها هستند. وبینارها هم محبوبیت زیادی کسب کردن و از طرف تعداد زیادی از علاقه مندان به فیلم های اینتراکتیو با هدف اشتراک گذاری اطلاعات بکار میره. بعد از ارائه نمایش – که میتونه از طریق وب سایتتون توسط خیلی از مردم دیده بشه – کاربرها میتونن سوالاتشونو ازتون بپرسند و باهاتون تماس بگیرند. با این کار علاوه بر اینکه خودتونو بعنوان یک متخصص از بقیه رقبا متمایز میکنید، میتونید به کسایی که به حوزه کاری شما علاقه دارند دسترسی پیدا کنید و اطلاعات تماسشونو بگیرید.

بازی

این روزها بازی سازی هم از موضوعات داغ شده. البته هزینه بیشتری رو میطلبه و وقتگیر تر از سایر روشهاییه که در بالا بهشون اشاره کردیم، اما میتونه بازاریابی فوق العاده خوبی محسوب بشه. با ساخت بازی مرتبط با کارتون میتونید شرایطی رو برای مشتریها فراهم کنید که بتونن تجربه خاصی با محصولات و برند شما داشته باشند.

ب) انتخاب نوع بازاریابی محتوا

متاسفانه انتخاب نوع بازاریابی محتوا به این سادگی نیست و نمیشه همینطوری یکی از روشها رو به دلخواه یا فقط محض اینکه با بودجه یا برنامه زمانبندی تون همخوانی داره انتخاب کنید. بلکه باید جنبه های مختلفی رو در نظر بگیرید. در اینجا هم براتون لیستی رو آماده کردم که البته میتونست موارد بیشتری رو شامل بشه، اما چون خسته کننده میشد، به موارد ممکن و اصلی بسنده کردم:

مخاطب هدف

میخواهید پیامتونو به کی برسونید؟ برای این منظور باید مخاطبتونو تعریف کنید. مثلا از نظر سن، سطح تحصیلات یا محل زندگی و غیره. بعد باید ببینید با چه نوع محتوایی میتونید نظر این مخاطبی که تعریف کردید رو جلب کنید. مثلا ساخت بازی بیشتر برای افراد بین 15 تا 25 ساله مناسبه تا 67 تا 75 ساله ها.

محصول یا برند خودتون

طبیتا نوع بازاریابی محتوا باید با برند یا محصولاتی که میخواهید بفروشید هم تناسب داشته باشه. مثلا اگه میخواهید آموزش بدید که چطوری اطراف باغچه رو میشه کاشی کاری کرد، وبینار نمیتونه خیلی مفید باشه و شاید اگه از عکس های راهنما یا فیلم استفاده کنید بهتر باشه.

هدف

برای هر یک از مراحلی که مشتری در سفر خرید در اون قرار گرفته، یه محتوای خاص نیاز هست. مثلا در ابتدای کار که میخواهید تازه برندتونو بشناسونید، باید بیشتر تمرکزتونو روی تهیه فیلمها و بازیهای برند شده بذارید تا تولید محتوای متنی. به این ترتیب بیننده ها بهتر برند رو به خاطر میسپرند. برای معرفی یکی از محصولاتتون هم میتونید از کمپین های شبکه های اجتماعی، شامل تصاویر و اینفوگرافی استفاده کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز