سئو داخل سایت و خارج سایت چیست؟

رتبه بندی کاربر: 1 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

سئو در حال حاضر یک بازار پر سر و صدا می باشد.چگونه می خواهید با بهینه سازی سایت، صدایتان را به گوش دنیا برسانید؟این مسئله از حصول اطمینان از به روز بودن همیشگی وبسایت شروع می شود.یعنی اگر می خواهیم تعداد بازدیدهای ما بالا برود یک کلید اصلی وجود دارد و آن همیشه به روز بودن وبسایت است. در طول چند سال گذشته قوانین و دستورالعمل های گوگل به منظور نمایش هرچه بهتر نمایش تغییرات زیادی داشته است.در حال حاضر نتایج جستجو الزاما فقط نتایجی را که تطابق صد در صد با چیزی که کاربر جستجو کرده که می توان این تطابق های دقیق را از کلمات کلیدی یا تگ های عناوین و توضیحات متا تنظیم کرد، را نمایش نمی دهد بلکه نتایج مشابه را هم در صفحات پایین تر نمایش خواهد داد. در حال حاضر ما با الگوریتم های رتبه بندی گوگل شامل مرغ مگس خوار، پاندا و پنگوئن مواجه هستیم که نقش های اصلی را در رتبه بندی صفحات ما دارند.گوگل روز به روز باهوش تر می شود پس سئوی سایت شما هم باید هوشمندانه تر شود.

سئو چیست؟

سئو به معنای بهینه‌سازی موتور جستجو است و فرآیندی است که برای بهینه‌سازی پیکربندی فنی، ارتباط محتوا و محبوبیت لینک یک وب‌سایت به‌کار می‌رود تا صفحات آن به راحتی قابل یافتن، مرتبط‌تر و محبوب‌تر در مورد جستارهای جستجوی کاربر شوند و در نتیجه، موتورهای جستجو رتبه‌بندی بهتری به آن‌ها می‌دهند. موتورهای جستجو تلاش‌های سئو را توصیه می‌کنند که هم برای تجربه جستجوی کاربر و هم برای رتبه‌بندی صفحه مفید است، با ارائه محتوایی که نیازهای جستجوی کاربر را برآورده می‌کند. این شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در عناوین، توضیحات متا، و سرفصل ها (H1)، شامل URL های توصیفی با کلمات کلیدی به جای رشته های اعداد، و نشانه گذاری طرحواره برای مشخص کردن معنای محتوای صفحه، از جمله بهترین روش های SEO است.

انواع سئو 

1. سئوی درون صفحه : هر چیزی در صفحات وب شما – وبلاگ ها، کپی محصول، کپی وب.
2. سئوی خارج از صفحه : هر چیزی که دور از وب سایت شما اتفاق می افتد و به استراتژی سئو شما کمک می کند - بک لینک ها.
3. سئوی فنی : هر چیزی که برای بهبود رتبه بندی جستجو انجام می شود – نمایه سازی سایت برای کمک به خزیدن ربات.
بیایید این موارد را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم و به شما نشان دهیم چگونه StudioHawk در همه آنها به شما کمک می کند.

سئو داخل سایت چیست؟

به سئو داخل سایت (On Page SEO) سئو داخل صفحه هم گفته می شود.به مجموعه کارها و تمریناتی که به منظور بهینه شدن صفحات وب برای کسب رتبه بالاتر و جذب ترافیک مرتبط با سایت صورت می گیرد، سئو می گویند.سئو داخل سایت هم شامل محتوا می باشد و هم منابع کد HTML در صفحات وب که باید بهینه شوند، در صورتی که سئو خارج سایت (Off Page SEO) که به سئو خارج صفحه هم مشهور است شامل لینک ها و کارهایی است که خارج محیط سایت انجام می پذیرد. سئو داخل صفحه تمام جنبه های یک صفحه وب را در نظر می گیرد که اگر تمامی تکنیک ها با هم پیاده سازی شوند می توانند رتبه سایت را تا حد خوبی اعتلا ببخشند.همانطور که گفتیم گوگل در حال پیچیده تر شدن است و محور اصلی این پیچیدگی و فاکتور اصلی آن "مرتبط بودن" است.چگونه می توانید صفحات خود را تا حد امکان با جستجوی کاربران مرتبط کنید؟این دقیقا همان سوالی است که خیلی ها به دنبال آن می باشند.

از سئو و وظایفی که برای شما در نظر گرفته شده، به عنوان یک مزیت برای کاربران خود در نظر بگیرید، چرا که شما و وبسایتتان حدودا 8 ثانیه برای اثرگذاری و جذب بازدیدکننده دارید و سئو در این امر به شما یاری خواهد داد.سئو جذب بازدیدکننده، جذاب تر شدن سایت، ماندگاری طولانی تر کاربر و حس و تجربه مثبت برای کاربر را به دنبال خواهد داشت. زمانی که شما این استراتژی ها را پیاده سازی کنید، خواهید دید که بازدیدکنندگان شما افزایش خواهند داشت.

 عوامل سئو داخل سایت

1. تگ های متا (Meta Tags)

شاید یکی از مهمترین جنبه هایی که برای سئو انجام می شود همین پیاده سازی این برچسب ها می باشد. این برچسب ها کارایی گذشته را ندارند، اما هنوز هم اگر درست به کار گرفته شوند بی شک می توانند در ارتقای ترافیک موثر باشند. برچسب های متا در گذشته بیشتر در جهت نمایش اطلاعات صفحه به موتورهای جستجو استفاده می شد.برای رسیدن به رتبه های بالای جستجو، این کلمات باید با چیزی که کاربران جستجو می کنند مرتبط باشد؛ چرا که این تگ ها امروزه بیشتر برای بالا بردن میانگین کلیک بر روی لینک و ورودی بیشتر استفاده می شوند.

2. تگ های عنوان (Title Tags)

برچسب های متععدی در صفحات شما وجود دارد که مهمترین این برچسب ها، برچسب عنوان شماست.عنوان  صفحه همان عبارتی است که کاربران اینترنت در نتایج جستجو آنها را مشاهده می کنند، کلماتی که در بالای هر تب وبسایت وجود دارند و برای ورود به هر وبسایت در نتایج موتورهای جستجو باید بر روی آنها کلیک کرد.به این عبارت ها عنوان سایت می گویند. تگ های عناوین خواهند گفت که صفحه وب راجع به چه موضوعی است.در هنگام رتبه بندی صفحات براساس جستجوهایی مشخص، گوگل عنوان صفحه را با سایر محتوای آن صفحه مقایسه می کند تا میزان شباهت و ارتباط آنها را بفهمد. در عین اینکه این عناوین باید توصیفی باشند و موضوع صفحه را به خوبی مشخص کنند، باید کوتاه هم باشند.گوگل اخیرا محدودیت کاراکتر برای عناوین صفحات را تا 70 کاراکتر افزایش داده است.در عنوان های صفحات از کلمات کلیدی و اصلی استفاده کنید، کاربران کورکورانه بر روی اولین نتایج کلیک نمی کنند، آنها اغلب عنوان سپس توضیحات پایین آنرا می خوانند سپس وارد مرتبط ترین صفحه با جستجوی خود می شوند.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

5. توضیحات متا (Meta Description)

در واقع این توضیحات به کاربران خواهد گفت که چه چیزی در این صفحه وجود دارد و آنها چه چیزی در صفحه خواهند دید و آنها را به مطلب مورد نظر هدایت می کند؛ در واقع آخرین بخش برای تصمیم گیری ورود کاربر به وبسایت همین بخش است.در حالی که این قسمت فاکتور مستقیمی برای رتبه بندی محسوب نمی شود، اما موتورهای جستجو از توضیحات متا برای فهمیدن موضوع صفحه و ارزشی که برای بازدیدکنندگان خواهد داشت استفاده می کنند. نوشتن یک توضیح متا خوب می تواند مزایای رقابتی خوبی را برای ما در نتایج نمایش داده شده ایجاد کند و شانس ورود به صفحه وبسایت ما را افزایش می دهد.با اینکه احتمال حذف توضیح متا توسط گوگل وجود دارد و ممکن است به جای آن بخشی از محتوای متنی صفحه را در قسمت توضیح متا قرار دهند اما توصیه می شود  که در تمامی صفحات یک توضیح متا داشته باشید.

قبل از سال 2016  گوگل اندازه کاراکترهایی که می تواند در توضیحات متا قرار بگیرد را برای پلتفرم های دسکتاپی و موبایلی افزایش داد.بر طبق آن برای دسکتاپ و کامپیوترهای شخصی 200 کاراکتر در بخش توضیحات متا به کاربر نمایش داده می شود و در نسخه های موبایلی تعداد این کاراکترها 172 می باشد.برای داشتن توضیحاتی کارآمد و بهتر است این تعداد بین 165 تا 175 کاراکتر باشد.توضیحات را طوری نگارش کنید تا به کاربر بگویید چه چیزی برایش در سایت دارید. برای داشتن ترافیک موفق و پابرجا به سمت سایت باید قدم اول را از عنوان و برچسب (تگ) متا شروع کرد و سپس فاکتور بعدی توضیحات متا می باشد؛ اما جذابیت وبسایت و ماندگاری بازدیدکننده در آن کاملا به تجربه کاربری بازدیدکننده از سایت و کیفیت محتوا بستگی دارد.

6. تگ تیتر (Heading Tags)

صفحات و وبلاگ ها در وبسایت ها بهتر است از تگ های مختلف از h1 تا h6 استفاده شود که h1 بالاترین درجه اهمیت را دارد که معمولا برای تیترهای اصلی صفحه استفاده می شود.هرگز نباید بیش از یک تگ h1 در هر صفحه از وبسایت وجود داشته باشد.زمانی که از تگ h1 استفاده شد می توان در قسمت های پایینی مقالات و عناوین های دیگر(زیرعناوین) از تگ های h2 یا h3 استفاده کرد. از عنوان ها و تگ های مختلف برای نشان دادن بخش های مختلف صفحه استفاده کنید.با اینکار شما هم از مزایای سئو تگ ها بهره مند می شوید و هم کارایی و نظم وبسایت شما حفظ خواهد شد.

7. عوامل سئو

به عنوان یک عامل سئو، عنوان صفحه با توجه به کلمات و تگی که برای آن به کار گرفته می شود باید یک دید کلی و واضح درباره صفحه بدهد. الگوریتم موتور جستجو قسمتی از محتوا را با تیترهای مختلف آن قسمت که با تگ های متفاوت جداشده اند مقایسه می کند و براین اساس میزان ارتباط و هماهنگی آنها را در می یابد. کلمات کلیدی اصلی هر صفحه باید در جایی که از تگ h1  استفاده شده است بکار بگیریم(که گفتیم معمولا عنوان اصلی کل صفحه است).از استفاده از تگ h1 در کل صفحات اجتناب کنید، چرا که هم بازدیدکنندگان و هم گوگل تصور می کنند که کل متن، موضوع آن صفحه می باشد!خیلی از وبلاگ ها، خصوصا آنهایی که وردپرسی هستند، عنوان اصلی پست ها و وبلاگ ها به طور پیش فرض بر روی h1 تنظیم شده است.حتما به نسخه html صفحه توجه کنید و از حاضر بودن و پشتیبانی این نسخه از تگ h1 اطمینان حاصل کنید. از یک عنوان مشابه با تگ h1 برای صفحات مختلف استفاده نکنید.این اتفاق می تواند نتایج زیان باری را برای سئو سایت داشته باشد از این جهت که گوگل نمی داند برای جستجوهایی که برای مطلب مورد نظر می شود کدام صفحه را باید در رتبه بندی براساس آن جستجو قرار دهد.

8. عوامل کارا

به یاد داشته باشید، کاربرانی که از طریق موتورهای جستجو وارد صفحات می شوند، اغلب تمام صفحه را مطالعه نخواهند کرد.آنها صفحه را یک مرور اجمالی و وارسی سریع می کنند، و به دنبال قسمتی می گردند که به سوالاتشان پاسخ داده شود یا برای آنها ارزش داشته باشد می گردند. عناوین و دسته بندی های آنان و زیر عناوین مطالب صفحه را جدا می کند و محتوایی که ارائه می شود واضح تر و بیشتر قابل درک می باشند.

زیرعناوین به کاربر در حرکت بر روی صفحات جهت چیزی که می خواهند کمک خواهد کرد.زیر عناوین همانطور که می دانید بیشتر به 2 منظور استفاده می شود؛ یکی عوض کردن موضوع عنوان اصلی سایت و توضیح دادن مطلبی دیگر و بعدی پرداختن به وجه دیگری از همان موضوع.برای مثال تیتر اصلی صفحه "طراحی سایت دارکوب" می باشد؛ برای مثال "سایت چیست؟" سوالی است که ممکن است خیلی از مردم آنرا ندانند و در زیرعناوین موضوع اصلی سایت قرار میگیرد که با عنوان اصلی تفاوت دارد."سئو در دارکوب" عنوانی است که وجهه دیگری از طراحی سایت دارکوب را شرح خواهد داد و می تواند در زیر منو قرار بگیرد.برای زیر منو اصولا از تگ h2 استفاده می شود و اگر بخواهیم برای خود زیر منوها، زیرمنو و عنوان سطح پایین دیگری در نظر بگیریم باید از تگ های پایین تر مانند تگ h3  استفاده کنیم. تیترها نباید نادیده گرفته شوند.آنها اعتبار و وزن بیشتری نسبت به تگ های پاراگراف بندی استاندارد <p> یا کلمات بولد شده (پررنگ) دارند.

9. رشته های URL

زمانی که رشته URL برای صفحه ای نوشته می شود باید کوتاه، راحت برای خواندن و مختصر و مفید باشد.چگونه می توان یک رشته URL کامل و خوب را ساخت؟ طبق آنالیزهای انجام شده این قضیه اثبات شده است که URLهای کوتاه تر به کسب رتبه بهتر کمک خواهند کرد.در URLها نام دامنه یک فولدر و هر بک اسلش(/) بعد از نام دامنه اصلی یک فولدر محسوب می شود.همچنین طبق گزارشات، URLهایی که فولدرهای کمتری دارند هم امتیاز مثبتی در موتورهای جستجو خواهند گرفت.برای نوشتن یک URL می توان از کلمات مهم اطلاعات محصول یا خدمت تا پست وبلاگی صفحات استفاده کرد.هر کلمه باید با خط تیره (-) جدا شود نه با خط پایینی یا همان Underline (_) جدا شوند. زمانی که دو صفحه در وبسایتتان دارید که بخش زیادی از محتوا و اطلاعات آنها شبیه به هم است از Redirect 301 استفاده کنید تا صفحه قدرتمندتری داشته باشید. این کار از داشتن محتوای تکراری جلوگیری می کند و به گوگل نمایش خواهد داد تا کدام صفحه را برای رتبه بندی انتخاب کند.

URL را باید کوتاه نگه داریم.URL  کوتاه تجربه کاربری و حس مثبت تری را به بازدیدکنندگان سایت می دهد و همچنین به اشتراک گذاری آن صفحه راحت تر می باشد.هر کسی می خواهد تا خوانندگان سایتشان بدون دیدن دسته بندی ها، سمبل ها و نمادها و... متوجه شوند که صفحه سایت حول چه محوری صحبت خواهد کرد. کلمات کلیدی اصلی صفحه را هم حتما در URL به کار ببرید.مانند دیگر فاکتورهای سئو داخل سایت URLها هم نباید به طور غیر طبیعی پر از کلمات کلیدی باشند.

10 محتوای معتبر و کاربر پسند

زمانی که خزندگان گوگل در صفحات شما کاوش می کنند، به دنبال این هستند که آیا کاربر سایت به مقصود می رسد یا خیر.محتوا باید به طور کامل و وضوح بالا  محصول یا خدمتی که ارائه می شود را توضیح دهد. اینترنت مملو از محتواهای مختلف است که برخی از آنها بی کیفیت و برخی دیگر کارگشا هستند اما مسئله اینجاست که شما برای سایت خود باید اطمینان حاصل کنید که محتوایتان منحصر به فرد است.معروف ترین جمله ای که احتمالا در دنیای سئو شنیده اید همین جمله معروف "Content Is King" (محتوا پادشاه است می باشد).در واقع بهینه سازی برای موتورهای جستجو با محتوا رابطه تنگاتنگ و همپوشانی بالایی دارند.این دو مکمل یکدیگر هستند.محتوا شامل کلمات اصلی متن و کلمات کلیدی می باشد که باید برای مردم ارزشمند باشد تا موتورهای جستجو هم برای سایت ارزش قائل شوند.این پایه و اساس اصلی سئو و بخش عظیمی از سئو داخل سایت می باشد.

خود را جای خوانندگان سایتتان بگذارید.آیا آنها با ورود به سایت شما به آن علاقه مند می شوند و استقبال می کنند؟یا خیلی زود از آن خسته می شوند و آن را ترک می کنند؟زمانی که برای سایت محتوا تولید می شود، شما را در فیلد کسب و کاریتان اعتبار می بخشد؛ در مقابل محتوای ضعیف می تواند اعتبار برندتان را کاهش دهد.محتوای خوب، محتواییست که می تواند با کاربران سایت ارتباط برقرار کند و حتی با آنها صحبت کند. محتوای خوب سایت به کاربران سایت القا می کند که آنها برای صاحبان سایت ها مهم هستند.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

11. از الگوریتم های گوگل اطلاعات داشته باشید

الگوریتمی که برای کمک به مردمی که در اینترنت فعالیت می کنند، تعبیه شده تا سایت های هرز مانند سایت هایی که از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده می کنند یا آنهایی که محتوای ضعیفی دارند را جریمه کنند.این الگوریتم که پاندا نام دارد، در فوریه سال 2011 توسط گوگل ارائه شد و از آن به بعد تا کنون مرتبا به روز شده است.شک نکنید اگر وبسایتتان محتوای با کیفیت پایین داشته باشد و یا مقدار این محتوا کم باشد، هرگزدر رتبه بندی نمایش داده نمی شود. در حال حاضر پاندا یکی از اصلی ترین و هسته رتبه دهی گوگل است، و اگر به طور مداوم خواسته های کاربران را برآورده کنید و در راستای دستورالعمل های گوگل پیش بروید، رتبه وبسایت افزایش پیدا خواهد کرد.در حالی که به روز کردن محتوا را ادامه می دهید، اطمینان حاصل کنید که در حین اینکه محتوای مفید و با کیفیت تولید می کنید از کلمات کلیدی مناسب به تعداد درست هم استفاده کنید.

12. محتوا با کلمه کلیدی هدفمند

همانطور که گفتیم در حالی که سایت باید کاربر پسند باشد و در آن محتوای مفید وجود داشته باشد، اما تمرکز بر روی کلمات کلیدی را نباید فراموش کرد.همانند تگ(برچسب) متا، وبسایت شما باید برای اجناس یا خدماتی که دارد براساس جستجوهایی که مردم می کنند، توضیحاتی داشته باشند که شامل کلمات کلیدی باشد؛ که معمولا برای وبلاگ ها تمرکز روی کلمه کلیدی صورت می گیرد. چرا کلمه کلیدی هدفمند مهم است؟ استفاده درست از کلمات کلیدی به صورت مستقیم بر روی سرمایه گذاری بازاریابی دیجیتال تاثیر می گذارد.هرچه راجع به کلمات کلیدی بیشتر بدانید، بازاریابی راهبردی تری خواهید داشت.

13. بهینه سازی تصاویر

زمانی که شما به وبسایت و صفحات آن تصویر اضافه می کنید، مزایای خوبی برای سایتتان به همراه خواهد داشت و وبسایت به کاربرانش حس مثبت خواهد داد.اما شما می توانید به وسیله بهینه کردن تصاویر به استراتژی های سئو خود کمک کنید.برای اسم زیر تصاویر از کلمات کلیدی اصلی آن صفحه استفاده کنید، همچنین برای عنون عکس یک عبارت منحصر به فرد که با عکس تناسب داشته باشد انتخاب کنید.

بهینه سازی متن تصاویر و عناوین آن، نشان و عامل دیگریست که برای موتورهای جستجو خواهد گفت که صفحه موردنظر راجع به چه موضوعی می باشد."alt tag" باید تشریح کند که عکس راجع به چه چیزی است، که بازهم به مبحث ارتباط و سنخیت برمیگردیم.اما اهمیت alt tag در تصاویر اینجا مشخص می شود که فکر کنید عکس برای کاربر سایت بارگزاری نمی شود، خب اولین چیزی که او خواهد دید چیست؟مسلما alt tag و نوشته زیر و مرتبط به عکس.همانطور که بارها گفته شده چه در محتوا از جمله alt tag ها از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده نکنید و سعی کنید که توضیحات با خود عکس مناسبت و ارتباط داشته باشد.به گفته اکثر طراحان و گسترش دهندگان وب "تصویر باید بازتابی از موضوع پست وبسایت باشد و یا راوی و گویای هدف مقاله باشد".

14. برای نسخه موبایلی بهینه باشد(Responsive)

برای اینکه تعداد افرادی که سایت را بتوانند در سطح اینترنت پیدا و مشاهده کنند و همچنین وبسایت از نظر سئو داخل سایت ارتقا پیدا کند، وبسایت شما نیاز به نسخه سازگار با موبایل که اصطلاحا به آن Responsive می گویند دارد. وبسایت ریسپانسیو همان تجربه و حس مثبتی را که سایت ارائه می دهد را به کاربر ارائه خواهد داد بدون اینکه مشکلی در نمایش سایت در هر دستگاهی باشد.ریسپانسیو بودن سایت مزیت های متعددی برای صاحبان سایت و البته برای کاربران دارد.خواهید دید که این کار چه تاثیر مثبتی بر روی رتبه وبسایت خواهد داشت، تخصیص امتیاز مثبت به سایتهایی که ریسپانسیو می باشند از سال 2015 کلید خورد. بالای 50 درصد از کاربران وبسایت به وسیله دستگاه های موبایلی در اینترنت به کاوش می پردازند.نرم افزارهای مختلفی برای محک زدن نمایش سایت در نمایشگرهای مختلف وجود دارد.

15. سرعت وبسایت

در عصر تکنولوژی امروز، سرعت مسئله بسیار مهم است.اکثر مردم زمانی برای از دست دادن ندارند.اگر صفحه وبسایت به درستی و با سرعت مناسب بارگزاری نشود، جستجو کنندگان به سراغ سایت دیگری خواهند رفت، چرا که این اتفاق دید کاربر را نسبت به سایت منفی خواهد کرد. تقریبا نیمی از کاربران موبایلی اگر وبسایت در عرض 3 الی 4 ثانیه بارگزاری نشود آنرا ترک خواهند کرد.شما می توانید به راحتی با افزایش سرعت سایت، میزان رضایت کاربران آنها را بالا ببرید و نرخ تبدیل بازدیدکنندگان را افزایش دهید (منظور از نرخ تبدیل همان تبدیل کاربر و جستجوکننده معمولی به کاربر و مشتری ثابت و وفادار است). بهینه سازی سایت و عمل به فاکتورهایی که در پایین تر خواهیم گفت باعث خواهد شد که زمان بارگزاری وبسایت چند ثانیه کاهش داشته باشد.

  • استفاده از اهرمی بنام "کش مرورگر"
  • بهینه سازی تصاویر و پلاگین ها
  • از فشرده سازی GZIP استفاده کنید
  • از هاست های سریع و پرقدرت استفاده کنید
  • کدهای HTML و CSS را بهینه و پاکسازی کنید
  • تبلیغات در سایت را تا حد امکان کاهش دهید و حذف کنید
  • هدایتگرها(Redirect) را به حداقل برسانید

سئو داخلی سایت بسیار دنیای وسیعی دارد که این تنها بخشی از تکنیک های آن بود و در دل همین تکنیک ها تکنیک های دیگری هم موج می زند.

عوامل سئو خارج سایت

برخلاف سئو داخل سایت، سئو خارج سایت به فعالیت هایی که خارج از مرزهای وبسایت انجام می شود می گویند.مهمترین آنها عبارتند از:

  • لینک سازی
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • ارائه مقالات در منابع دیگر

در ادامه به تشریح این موارد می پردازیم اما در ابتدا اهمیت و مزایای سئو خارج صفحه را بیان خواهیم کرد.

چرا سئو خارج صفحه مهم است؟

همانطور که گفتیم موتورهای جستجو برای چند دهه می باشد که تلاش دارند تا بهترین نتایج را به کاربرانشان ارائه دهند.با توجه به این مسئله، به جز مواردی که در بالا گفته شد که بخشی از عوامل کیفیت سایت است، فاکتورهای کیفی دیگری هم برای سایت در این بخش وجود دارد. وبسایتی که کیفیت و کارایی بالایی دارد، معمولا هم شامل پیوندها و منابع معتبر از سایت های دیگر می باشند؛ این سایت ها ارتباط بهتر و بیشتری با شبکه های اجتماعی نظیر توئیتر، فیس بوک، گوگل پلاس، اینستاگرام و... دارند و همچنین این سایت ها در جوامع شناخته شده تر می باشند و مردم آنها را بیشتر به اشتراک می گذارند.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

مزایای سئو خارج صفحه برای صاحبان وبسایت چیست؟

استراتژی درست و موفق سئو خارج صفحه برای صاحبان سایت مزایای زیر را دارد.

1. افزایش رتبه: وبسایت ها رتبه بالاتری در نتایج جستجو بدست می آورند و این به معنی ترافیک ورودی بیشتر به وبسایت می باشد.

2. افزایش در رتبه صفحات: رتبه یک سایت عددی بین 0 تا 10 است که نشان دهنده اهمیت سایت از نظر گوگل می باشد.این سیستمی است که لری پیج (Larry Page) و سرگی برین (Sergey Brin)، موسسان گوگل اختراع کردند و یکی از دلایل موفقیت گوگل هم همین سیستم می باشد چرا که مرتبط ترین نتایج را به جستجو کنندگان نمایش می دهد.امروزه رتبه صفحه تنها یکی از 250 فاکتوریست که گوگل برای رتبه سایت از آنها استفاده می کند.

3. بیشتر دیده شدن: رتبه بالاتر بازهم به معنی بیشتر دیده شدن است چون زمانی که وبسایت در رتبه بندی در موقعیت های بالا باشد: پیوندهای بیشتری بدست می آورد(سایت های دیگر لینک صفحات ما را در سایت خود قرار می دهند)، بازدید بیشتر و اشاره های بیشتر شبکه های اجتماعی به سایت را در پی خواهد داشت.

1. لینک سازی

لینک سازی رایج ترین و تاثیرگذارترین روش سئو خارج سایت است.اساسا ساختن لینک خارجی در سایت دیگر که منجر به ورود به سایت ما می شود، با این کار تلاش می کنیم که برای خود رای و امتیاز جمع کنیم، به طوری که می توانیم از رقبای خود سبقت بگیریم و بالاتر از آنها قرار داشته باشیم.برای مثال شخصی که به مطلب یا مقاله و منبعی در سایت ما علاقه مند است می تواند با قراردادن لینک سایت ما در صفحات خود به موتورهای جستجو بگوید که این اطلاعات مفید و خوب می باشند. در طول سالیان گذشته مدیران سایت هاهمواره تلاش کرده اند تا با ساختن لینک رتبه سایت خود را افزایش دهند و برای اینکار راه های زیادی اختراع شده است که به این امر کمک می کند.رایج ترین این روش ها عبارتند از:

1. راهنماهای وبلاگها: چیزی شبیه به صفحات زرد بود اما هر لینک یک نقطه ورودی به وبسایت مدنظر داشت.

2. امضا انجمن: بسیاری از مردم کامنت ها و اظهار نظرهایی در انجمن های وبسایت ها قرار می دادند و در این کامنت ها بک لینک های صفحات سایت خود را هم قرار می دادند.این روش هم در حال حاضر جز محبوب ترین و بهترین روش های سئو خارج سایت می باشد.

3. لینک کامنت: مفهوم و کارایی آن شبیه به همان روش انجمن است به صورتی که در سایت ها و وبلاگ های دیگر با قرار دادن کامنت برای سایت خود لینک ورودی بدست می آوریم.تنها تفاوتی که این روش دارد اینست که در کامنتها به جای استفاده از نام واقعی خود از کلمات کلیدی مطلب استفاده می کنیم.به جای استفاده از نام و نام خانوادگی خود به عنوان نویسنده برای مثال می نویسیم "نوشته شده توسط سئو خارج سایت توسط آروین کارن".

4. دایرکتوری مقالات: با پخش و ارائه مقالات خود در بخش مقالات و دایرکتوری های مختلف که مخصوص پخش و آرشیو مطالب هستند، شما می توانید یک یا دو بک لینک به سمت سایت خودتان داشته باشید.برخی از سایت ها و دایرکتوری های مقالات فقط مطالب منحصر به فرد و جدید را قبول می  کنند و در مقابل منابعی هم هستند که هر نوع مقاله ای را قبول می کنند و انتشار می دهند حتی مقالاتی که قبلا هم منتشر شده اند.

5. دایرکتوری های به اشتراک گذاری محتوا: وبسایت هایی هستند مانند hubpages که به شما اجازه می دهند تا محتوای خود را در آنها به اشتراک بگذارید و لینک های خود را هم درآن قرار دهید.

6. تبادل لینک: به جای اینکه تلاش کنید محتوای خود را منتشر کنید، می توانید با صاحبان سایت های دیگر در ارتباط باشید و تبادل لینک کنید.

البته می توان همزمان چندتا از این روش ها را که هنوز هم رایج هستند با هم انجام داد، نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.البته برخی از روش های بالا کاملا منسوخ شده اند و استفاده از آنها حکم فریب موتورهای جستجو را دارد و سایت را جریمه خواهد کرد.

تولد سئو کلاه سیاه

ساختن لینک کار نسبتا آسان و کم هزینه ای بود که به وسیله آن امکان جلب توجه موتورهای جستجو وجود داشت اما بسیاری از اسمپرها و هرزنویسان سعی کردند تا با استفاده از مزایای این روش به طور غیر اصولی و غیر استاندارد این روش را برای افزایش رتبه سایت خود بکار ببرند که به طور عمومی به آن سئو کلاه سیاه می گویند. گوگل با معرفی الگوریتم پاندا و پس از آن پنگوئن و مرغ مگس خوار در شناسایی تکنیک های سئو کلاه سیاه (Black hat SEO) بسیار خبره تر شده و از بروز مشکلات در نتایج جستجو محافظت می کند.البته هنوز هم استثتاهایی وجود دارد اما هر کدام از این الگوریتم ها در حال پیشرفته تر شدن می باشند و به زودی همین حیله ها و استثناها هم شناسایی می شوند.

لینک خوب چیست؟

اول از همه شما باید بدانید که برای لینک سازی فقط تعداد لینک هایی که ساخته می شود مهم نیست بلکه مهم تر از آن کیفیت آن لینک ها می باشد. به بیان دیگر، خیلی مهم نیست که چند پیوند (لینک) به سمت سایت ما وجود داشته باشد اما کاملا ضروری است که لینک هایی که در سایت های دیگر قرار می دهیم در کجاها باشد و کاربران از چه سایتی وارد سایت ما می شوند.برای مثال اگر لینک ما در یک وبلاگ یا سایت معمولی قرار بگیرد امتیازی که برای ما خواهد داشت به مراتب کمتر از امتیازی است که یک سایت قدرتمند به ما می دهد.

 چگونه می توان این لینک ها را بدست آورد؟

گوگل می گوید که هر صفحه و پیوندی که به سایت شما اشاره کند یک لینک طبیعی محسوب می شود و البته برای ما امتیاز محسوب می شود.پیوند های طبیعی دقیقا همان چیزی هستند که نامشان به آنها اشاره دارد.صاحبان وبسایت ها و وبلاگ نویسان مایلند که پیوندشان به صورت طبیعی و بدون تبلیغات اضافی دیگر و فقط براساس کیفیت مطالبشان در سایت ها و وبلاگ های دیگر قرار بگیرد.اما بازهم این سوال پیش می آید که آیا واقعا این اتفاق می افتد یا خیر فقط یک بازی تبلیغاتی و در حد حرف می باشد؟در پاسخ باید گفت که بله این واقعیت است اما  مستلزم تلاش های بسیاری می باشد.برای مثال در مورد همین مقاله ای که در حال مطالعه آن هستید، به دلیل جامع و جذاب بودن این مقاله بسیاری دیگر از افراد لینک این مقاله را از سایت دارکوب برداشته و در سایت خود قرار می دهند تا کاربران آن ها هم از این مطالب استفاده کنند و برعکس این قضیه هم وجود دارد که ما هم مقاله ای مفید را در سایت خود لینک کنیم. لینک طبیعی خوب و مفید هدفش جلب نقطه نظرات کاربران می باشد  نه صرفا بالا بردن رتبه خود در موتورهای جستجو.

شبکه های اجتماعی

شبکه اجتماعی بخش دیگری از سئو خارج صفحه است، و اگر به آن توجه کنید حالتی از لینک سازی هم می باشد.لازم به ذکر است که تمام لینک هایی که از رسانه های اجتماعی دریافت می کنید "No Follow" هستند به این معنی که گوگل برای این لینک ها در مورد سئو ترتیب اثری نخواهد داد اما این لینک ها بی ارزش نیستند و به وسیله آنها ورودی هایی وارد سایت خواهد شد. شبکه های اجتماعی تقریبا به صورت غیرمستقیم  بر روی سئو تاثیر می گذارند و آثاری که روی سایت از جمله ورودی هایی که دارند باعث افزایش رتبه سایت و بهبود سئو می گردد.

 

شرکت دارکوب

 اگر به دنبال ارتقاء کسب و کار خود هستید و میخواهید جز رتبه های اول گوگل شوید بهترین راه شرکت دارکوب است. شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه طراحی سایت حرفه ای و خدمات سئو فعالیت دارد. شرکت ما با داشتن کارشناسان با تجربه با جدید ترین متد های روز برای وب سایت شما سئو انجام میدهند. برخی از خدمات شرکت دارکوب را در اینجا شرح داده ایم که به صورت زیر است :

نتیجه گیری

سئو خارج سایت (Off Page Seo) هم به اندازه سئو داخل سایت اهمیت دارد.اگر می خواهید که سئو موفق و رتبه خوبی را داشته باشید باید از هر دو روش استفاده کنید.برای بدست آوردن لینک راه آسان و بی دردسر را انتخاب نکنید بلکه لینک ها و ورودی های به سایت خود را از جاهای سخت و وبسایت های معتبر بدست آورید.شاید بدست آوردن این لینک ها سخت باشد، اما به مراتب ارزش بالاتری دارد. در گذشته بدست آوردن لینک و گرفتن ورودی به منظور بهبود جایگه سایت از این طریق بسیار کار آسانی بود اما امروزه نیاز به تلاش و تکنیک های بیشتری دارد پس توصیه می کنیم که این کار را به شرکت های متخصص این زمینه نظیر شرکت طراحی سایت دارکوب بسپارید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز