قوانین کپی رایت گوگل DMCA

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

در مقالات دارکوب از اهمیت کیفیت محتوا زیاد گفته ایم. با این حال هنگامی که شما محتوای آنلاین را منتشر می کنید، احتمال دارد که دیگران بتوانند آن را کپی کرده و آن را در وب سایت خود دوباره منتشر کنند. بسیاری از آنها این کار را از نادانی انجام می دهند، اما در نهایت شما و آن ها باید بهای آن را پرداخت کنید: با از دست دادن ترافیک و رتبه بندی.

گوگل در یافتن صفحاتی که مطالب شما را کپی می کنند، روز به روز دقیق تر و بهتر عمل می کند، اما نه در همه موارد. گاهی اوقات وقتی دیگران مطالب خود را از وبلاگ دیگران کپی می کنند، و صفحه کپی شده آنها بالاتر از محتوای اصلی شما رتبه بندی می شود.

هنگامی که این صفحات کپی شده را به گوگل گزارش می کنید، گوگل آن را از فهرست وب خود حذف می کند و رتبه بندی اصلی شما بازیابی خواهد شد. اگر شما محتوایی را در پلت فرم BlogSpot  یا Blogger گزارش می کنید، گوگل این مطالب تکراری را سریعا حذف خواهد کرد.

در تجربه من حدود 2 تا 10 روز طول می کشد تا درخواست شما توسط گوگل پردازش کنند. (توجه: در حالی که گوگل قدرت حذف پست های وبلاگ های  BlogSpot یا Blogger را دارد، برای وبلاگ های شخصی خود میزبان Self-hosted، شما با DMCA گوگل فقط می توانید آن را از جستجوی وب گوگل حذف کنید. برای حذف کامل آن وبلاگ، باید یک اعلان DMCA را به وب میزبان آن سایت ارسال کنید.)

شما می توانید با استفاده از Google DMCA Tool محتوای تولید شده خود را که بدون اجازه شما در وب سایت دیگری قرار داده شده را گزارش دهید. شما برای این کار می توانید از Google Alert برای کشف محتوای کپی شده خود استفاده کنید. همچین اگر کسی محتوای شما را کپی و سپس به شما لینک داد می توانید از External Links Tool From Google Webmaster آن را پیگیری کنید، تا آن صفحه با محتوای کپی شده از نتایج جستجوی گوگل حذف شود.

وقتی کسی محتوای شما را بدون اجازه در وب سایت یا وبلاگ خود کپی می کند، پس از ارسال درخواست DMCA به گوگل، گوگل آن محتوا را بررسی و سپس از فهرست خود حذف می کند.

اگر کسی محتوای شما را در یکی از محصولات گوگل مانند Blogger، YouTube و غیره کپی کند، او به طور مستقیم از گوگل یک پیغام اخطار از طریق ایمیل دریافت می کند و یا حتی ممکن است گوگل حساب کاربری آن شخص را به Adsense گوگل مسدود کند. همچنین گوگل به آن کاربر در حساب کاربری Google Webmaster Account این مسئله را اعلام می نماید.

 

چطور محتوای کپی یا دزدیده شده خود را بیابیم؟

همه می دانیم که تعداد زیادی وب سایت و وبلاگ های تازه کار در اینترنت وجود دارد، که محتوای دیگران را در وب سایت خود کپی می کنند. و این مسئله معمولا در وبلاگ های رایگان مانند Blogger، WordPress و Tumblr دیده می شود. این پلتفرم های وبلاگ نویسی به کاربران شان امکانات و فضای برای نشر محتوا می دهند بدون آن که کاربر هزینه ایی برای آن بپردازند. با این امکانات است که بعضی از افراد تازه کار در تولید محتوا و وبلاگ نویسی محتوای شخصی یا وب سایتی را بدون کسب اجازه کپی کرده سپس به همان سایت اصلی لینک می کنند. متاسفانه این کاربران فکر می کنند که چون در انتهای این محتوا لینک منبع را قرار داده اند مشکلی وجود ندارد. اما در حقیقت قرار دادن نام و لینک منبع کافی نبوده و می بایستی قبل از همه این ها از صاحب محتوا اجازه این کار را بگیرند.

خوب من اینجا می خواهم به شما بگویم که چطور می توانید بطور اتوماتیک محتوای کپی شده خود را بیابید، تا به کمک DMCA گوگل بتوانید محتوای دزدیده را پایین بکشید.

 

چرا ابزارها شخص ثالث به غیر از گوگل موثر نیستند؟

مردم برای دسترسی به محتوای تکراری از ابزارهای کشف محتوای کپی شده استفاده می کنند، اما در واقع آنها نمی توانند همه محتوای تکراری را پیدا کنند. هیچ سایت دیگری به جز موتور جستجو وجود ندارد که خزنده (Crawler) و فهرست محتوای وب را تهیه کرده باشد. بنابراین سایت های کشف سرقت ادبی (Plagiarism) و مانند آن، به همان اندازه که فکر می کنید، به شما کمک نمی کند.

 

استفاده از Google Alert برای کشف محتوای دزدیده شده

ما همه می دانیم که بهترین راه برای کشف محتوای تکراری جستجوگر گوگل است. شما می توانید با جستجوی عنوان پست یا محتوای خود با گوگل و یا جستجوی پاراگرف یا نقل قولی از محتوای خود، از طریق نتایج جستجو به URL های محتوای کپی شده خود دست پیدا کنید. و سپس با گزارش آن به DMCA گوگل برای حذف آن اقدام کنید. اما اگر شخص دیگری دوباره محتوای شما را کپی کرد چطور؟ آیا می خواهید هر روز با جستجوی حجم زیادی از محتوای وب سایت خود از طریق جستجوی گوگل، آدرس وب سایت آن شخص را بیابید؟ مسلما نه! این کار برای وبلاگ نویسان و تولید کنندگان محتوا کار بسیار دشواری خواهد بود، کسانی که صدها یا هزاران محتوای مختلف در وب سایت یا وبلاگ خود قرار داده اند. اینجاست که Google Alert کار را برای شما آسان می کند.

گوگل همیشه در حال کامل کردن فهرستی از محتوای وب است. Google Alert اگر محتوایی جدید به این فهرست اضافه شود به شما یک پیغام می دهد. بنابراین با این ابزار وقتی کسی محتوای شما را کپی کرد، شما پیغامی دریافت کرده و هر روز شما با این ابزار در زمان خود صرفه جویی می کنید.

برای استفاده از Google Alert ابتدا باید یک حساب کاربری در گوگل باز کنید. سپس در قسمت Google Alert یک عبارت خاص یا عنوان خاص را وارد می کنید و سپس روی Create Alert کلیک نمایید. در این زمان به شما لیستی از آدرس هایی نمایش داده می شود که محتوای وارد شده ی شما در آن قرار دارد. عبارت وارد شده شما بسیار با اهمیت است چون این ابزار آن را ویرایش نمی کند. پس اگر شما یک عبارت خیلی عمومی را ثبت کنید، این ابزار به شما تعداد خیلی زیادی نتیجه را نشان خواهد داد که این روش بهینه ایی برای استفاده از آن نیست.

بنابراین هر زمان که پستی را در وبلاگ خود منتشر می کنید، یک هشدار گوگل برای آن ایجاد کنید. نگران نباشید شما می توانید تعداد نامحدودی از هشدار گوگل ایجاد کنید. بنابراین هر زمان که هر پیام هشدار دهنده ای را در ایمیل خود دریافت می کنید، و اگر فکر می کنید، این محتوا از وب سایت شما دزدیده شده است، می توانید از ابزار Google DMCA برای گزارش این محتوای دزدیده استفاده کنید.

 

چطور یک محتوای دزدیده شده را به گوگل گزارش کنیم؟

اول به Google DMCA Dashboard بروید و روی Create A New Notice کلیک کنید.

حالا تمام اطلاعات درخواست شده را وارد کنید اطلاعاتی مانند نام، آدرس ایمیل و غیره. و سپس به قسمت Copyright بروید.

اطلاعات درخواستی بسیار ساده و مشخص هستند. نیازی به هیچ کار و توضیح حرفه ایی در آن نیست.

هنگامی که هر کارمند گوگل، اطلاع شما را چک کرد و اگر آنها را تایید کنند، آن URL را از نتایج جستجو حذف خواهد شد. همچنین شما می توانید در داشبورد DMCA بررسی کنید که آیا گزارش شما تأیید شده است یا نه.

 

برخی سوالات متداول

من وقت ندارم درخواست Google DMCA را ارسال کنم، آیا این برای یک وبلاگ نویس خوب است؟

اغلب گوگل وب سایت با کیفیت بالا را درک می کند. من هرگز ندیده ام که یک وب سایت با کیفیت بالا پایین تر از یک وب سایت با کیفیت پایین رتبه بندی شده باشد، به جز افرادی که محتوای دیگران را به زبان های دیگر ترجمه می کنند و فکر می کنند، در حال حاضر محتوای آنهاست، بنابراین نوع مطالب ممکن است کمتر از سایت های رقبای رتبه بگیرند. بنابراین من توصیه می کنم تمام مقالات را خودتان بنویسید و اجازه دهید گوگل برای شما کار کند. اما شما همیشه می توانید از این ابزار استفاده کنید. مثلا هنگامی که کسی به طور رایگان محتوای حقوقی مانند کتاب، نرم افزار، ویدئو متعلق شما را به اشتراک می گذارد.

کسی محتوای وب سایت من را کپی کرده و به من پیوند داده است، آیا درست است؟

من می دانم که با انجام این کار شما یک بک لینک (Backlink) دریافت می کنید، اما کیفیت لینک آن هیچ تاثیری (حتی کوچک) در رتبه بندی ندارد، بنابراین من فکر نمی کنم، شما باید این کار را برای هدف بک لینک انجام دهید. به خصوص، زمانی که وب سایت شما جدید است و شما به اندازه کافی لینک های مورد اعتماد ندارید، شما نباید این کار را انجام دهید.

آیا گوگل سایت من را برای محتوای تکراری مجازات می کند؟

همانطور که گفتم، گوگل وب سایت با کیفیت بالا را درک می کند، بنابراین اگر فردی محتوای شما را کپی کند شما مجازات نخواهید شد.

در مورد مقاله های بازنویسی شده چطور؟

گوگل همیشه سعی می کند محتواهای با کیفیت پایین را به کاربران نشان ندهد، اما اگر فکر می کنید که برخی افراد بک لینک خریداری کرده اند و با محتوای دزدی رتبه بهتری نسبت به وب سایت شما گرفته اند، می توانید به گوگل گزارش دهید.

آیا روش دیگری بجز DMCA گوگل وجود دارد؟

بله، شما می توانید در خواست های خود را به آدرس های زیر هم بدهید:

  • مطالب کپی شده در یکی از وبلاگ های وردپرس را در این فرم را پر کنید.
  • مطالب کپی شده در یکی از پست های LinkedIn را در این فرم را پر کنید.

 

در آخر باید اشاره کنم که از نظر ما در دارکوب اهمیت محتوا در سئو به حدی است که باید برای آن زمان صرف کرده و نسبت به کلمات کلیدی و موضوع وب سایت در آن سرمایه گذاری کرد. بدون محتوای با کیفیت سئو و رتبه وب سایت به تدریج افت خواهد کرد و جایگاه بهتر به وب سایت هایی اختصاص پیدا می کند که به طور هوشمندانه محتوا تولید کرده و برای کاربران شان ارزش تولید می کنند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز