فرایند ساخت وب سایت به چه صورت است؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

فرایند ساخت وب سایت :Process Of Building A Website

فرآیند ساخت یک وب سایت به آن اداره که فکر می کنید ساده نیست . قالب های انتخابی برای ساخت وب سایت امروزه در اینترنت بسیار است بسیاری از افراد بسیاری از افرد ، بسیاری از افراد به سراغ سایت هایی مانند wix.com میروند تا از امکانات رایگان آنها برای وب سایت استفاده کنند . اما استفاده از امکانات رایگان نظیر قالب رایگان برای طراحی سایت مناسب نیست زیرا این قالب ها با اینکه فراوان هستند اما امکان تغییرات در آنها وجود ندارد و شخص مجبور میشود به چارچوب طراحی آنها مقید شود .قالب های آماده در سایت های مرتبط هم به صورت رایگان و هم غیر رایگان وجود دارند .البته استفاده از قالب های آماده هم مزیت های خود را دارد و هم معایب .اما بهتر است طراحی سایت خود را به دست افراد متخصص در این زمینه بسپارید .برای دانستن معایب و فواید استفاده از قالب آماده پیشنهاد می شود " طراحی سایت با قالب های آماده وب سایت : مزایا و معایب" را مطالعه فرمایید .شما طراحی سایت خود را در یک سایت دیگر که خدمات طراحی سایت را ارائه میدهد انجام دهید در واقع منافع خود را با آن سایت تقسیم کرده اید و این مسئله برای برندینگ شدن شما خوب نیست .مسئله دیگر ، وقتی شما از قالب رایگان استفاده میکنید ممکن است بعدها دچار مشکل شوید و مجبور به تغییر سایت شوید همچنین اکثر این قالب های آماده سنگین میباشند وممکن است کاربر در بالا آوردن سایت شما به مشکل برخورد کند و این مسئله در سئو شما تاثیر منفی میگذارد.

طراحی وب چیست؟

طراحی وب فرآیند برنامه ریزی، مفهوم سازی و اجرای طرح طراحی وب سایت به گونه ای است که کاربردی باشد و تجربه کاربری خوبی را ارائه دهد. تجربه کاربر در فرآیند طراحی وب بسیار مهم است. وب‌سایت‌ها دارای مجموعه‌ای از عناصر هستند که به روش‌هایی ارائه شده‌اند که حرکت در آنها را آسان می‌کند. طراحی وب اساساً شامل کار بر روی هر ویژگی وب سایتی است که افراد با آن در تعامل هستند، به طوری که وب سایت ساده و کارآمد باشد، به کاربران اجازه دهد به سرعت اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند و از نظر بصری دلپذیر به نظر برسد. همه این عوامل، وقتی با هم ترکیب شوند، تعیین می کنند که وب سایت چقدر خوب طراحی شده است.

نحوه ایجاد یک وب سایت در 11 مرحله

ساختن یک وب سایت از ابتدا، اگرچه فشرده است، اما راهی عالی برای اطمینان از اینکه سایت شما منعکس کننده اهداف شرکت شما است. در واقع، انجام این کار به شما این امکان را می‌دهد که دیدگاه منحصربه‌فرد خود را از مراحل اولیه سایت ترکیب کنید و جنبه‌هایی مانند زیبایی‌شناسی، ناوبری و قابلیت استفاده کلی را متناسب با آن تنظیم کنید.

1. مهارت های مربوطه را تقویت و تراز کنید

قبل از مفهوم‌سازی وب‌سایت جدید، مهم است که ابتدا مهارت‌های پیش‌نیاز مرتبط خود را بررسی کنید - یعنی مهارت‌هایی که ریشه در توسعه وب و کدنویسی دارند. چنین مهارت‌هایی می‌توانند در ایجاد سایت DIY مؤثر باشند، زیرا می‌توانند به شما کمک کنند تا مراحل فنی مهم را به طور مستقل مدیریت کنید که ممکن است فرآیند توسعه نرم‌تر و کنترل خلاقانه‌تر را امکان پذیر کند. پیش نیازهای مفید توسعه وب سایت ممکن است شامل کدنویسی به زبان هایی مانند جاوا اسکریپت و HTML/CSS (برای عوامل مختلف طراحی و قابلیت استفاده)، عیب یابی و اشکال زدایی (برای اطمینان از کارآمد بودن سایت شما، به روز بودن و عاری از نقص های امنیتی مهم) و جستجو باشد. بهینه سازی موتور (یا سئو – برای بهینه سازی و بازاریابی موثر سایت شما به طوری که در الگوریتم جستجوی گوگل قابل کشف و رقابت باشد).

2. یک هدف تعیین کنید

با هماهنگی مهارت های کلیدی، قدم بعدی شما ایجاد یک هدف گسترده برای وب سایت جدیدتان است. از خود بپرسید: هدف بلند مدت این سایت چیست؟ آیا برای فروش محصولات است؟ برای بیان و گسترش هویت برند خود؟ امیدوارید چه نوع تجربه کاربری ارائه دهید؟ چه معیارهای کاربری را از طریق سایت ردیابی خواهید کرد؟

3. نام دامنه را انتخاب کنید

انتخاب نام دامنه وب سایت ممکن است در تئوری سریع و ساده باشد، اما همانطور که GoDaddy اشاره می کند، انتخاب با نام یک شرکت قابل مقایسه است. این می تواند به کمی تفکر و توجه نیاز داشته باشد، زیرا نام دامنه شما نقش مهمی در هویت آنلاین شما دارد. از منظر سئو، یک نام دامنه موثر می تواند سایت شما را در جستجوی کلمات کلیدی قابل کشف تر کند و همچنین می تواند سایت شما را از طریق کمپین های بازاریابی دیجیتال آسان تر کند.

4. یک ارائه دهنده هاستینگ را انتخاب کنید

انتخاب یک ارائه دهنده هاست یک بخش نسبتا آسان، اما بسیار مهم در ایجاد وب سایت است. بسیاری از پلتفرم‌های میزبانی پیشرو (مانند Bluehost و HostGator) این فرآیند را تسریع کرده‌اند و اغلب ثبت دامنه رایگان، ابزارهای ایجاد وب‌سایت با تخفیف و سایر امتیازات را برای ثبت‌نام برای اولین بار ارائه می‌دهند.

5. قالب یا طرح سایت را انتخاب کنید

طرح‌بندی وب‌سایت شما در تسهیل تجربه کاربری مورد نظر شما بسیار مهم خواهد بود و باید با برنامه‌ریزی دقیق و تحقیقات قبلی انتخاب شود. می‌توانید با انتخاب یک سازنده وب‌سایت با مجموعه‌ای از قالب‌های سایت کاربردی شروع کنید، و گزینه‌های خود را به سبک‌ها و ساختارهایی که دیدگاه شما را منعکس می‌کنند، کاهش دهید. چنین ملاحظاتی ممکن است شامل این باشد که آیا شما به عناصر تجارت الکترونیکی، زمان‌بندی قرار ملاقات یا سایر عملکردهای ذاتی کسب‌وکارتان نیاز دارید. با فرض اینکه تم به دلخواه شما قابل تنظیم است، از آن به عنوان پوسته ای برای ایده های توسعه ای بزرگتر مانند پلاگین ها و ویجت های خاص، طرح های رنگی و ترتیب صفحه و سلسله مراتب استفاده کنید.

اگر به دنبال طراحی راحت برای سایت خود هستید که هزینه کمتری هم پرداخت کنید می توانید از سایت سازها استفاده کنید.

 3 روش برتر که می توانید برای ساخت هر نوع وب سایتی انتخاب کنید

  • نرم افزار وب سایت ساز

  • WordPress.ORG (سیستم مدیریت محتوا)

  • HTML/CSS/JavaScript/Python/SQL/Mongo DB (هر زبان برنامه نویسی و پایگاه داده)

نرم افزار وب سایت ساز

وب سایت سازها نرم افزارهای از پیش طراحی شده ای هستند که ابزارهایی را برای طراحی و ساخت وب سایت ارائه می دهند. مانند همه چیز در زندگی، موارد رایگان دارای عملکرد محدودی هستند اما موارد پولی دارای ویژگی ها و گزینه های پیشرفته هستند. این سازندگان وب سایت آنلاین اختصاصی برای افراد غیر فنی بهترین هستند، که شامل برنامه نویسی کم یا بدون برنامه هستند.آنها همچنین به همراه خدمات مختلف دیگر، همه در یک بسته ارائه می شوند. مانند دامنه، هاست، قالب ها و محتوا. بنابراین استفاده از یک سازنده وب سایت برای ایجاد وب سایت توسط و برای افراد عادی، راهی برای انجام آن است.

WordPress.ORG (سیستم مدیریت محتوا)

WordPress.org یک نرم افزار مدیریت محتوای متن باز است که هر کسی می تواند از آن برای ایجاد فروشگاه آنلاین، وبلاگ، کسب و کار و وب سایت نمونه کارها، سازگار با سئو، پاسخگو استفاده کند. می توانید از تم ها و افزونه های رایگان ورد پرس و ممتاز برای ایجاد و سفارشی کردن هر وب سایتی استفاده کنید. این یکی از بهترین روش ها برای ایجاد یک وب سایت است. برخی می گویند که بهترین راه برای یادگیری ساخت وب سایت در زمان امروز وردپرس است.

قالب های وردپرسقالب های وردپرس قالب های وب سایت از پیش طراحی شده ای هستند که می توانید از آنها استفاده کرده و با محتوای خود جایگزین کنید. تم های رایگانی وجود دارد که می توانید از آنها برای تمرین استفاده کنید و همچنین می توانید تم های ممتاز خریداری کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک وب‌سایت تجاری آژانس مسافرتی با قابلیت‌های پیشرفته برای رزرو مهمان و غیره بسازید، باید تم‌های ممتاز بخرید.

پلاگین های وردپرس: - افزونه ها کدهای الحاقی هستند که عملکرد و گزینه های ساخت وب سایت را برای کاربران افزایش و افزایش می دهند. پلاگین های پولی و رایگان برای تقریباً همه انواع ویژگی ها وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد یک وب سایت حرفه ای استفاده کنید.

 HTML/CSS/JavaScript/Python/SQL/Mongo DB (هر زبان برنامه نویسی و پایگاه داده)

تقریباً تمام وب سایت های موجود در وب با استفاده از HTML/CSS و زبان های برنامه نویسی مانند PHP، Java، jquery، python و غیره ایجاد و طراحی می شوند. حتی برنامه های سازنده وب سایت، wordpress.com، wordpress.org، wix.com، google. com، facebook.com و amazon.com همه این وب سایت ها با استفاده از HTML، CSS و زبان های برنامه نویسی مختلف ایجاد شده اند. استفاده از زبان های برنامه نویسی بر اساس سطح عملکردی است که هر کسی در وب سایت به آن نیاز دارد.

6. بهینه سازی برای موتورهای جستجو

رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو یکی از با ارزش ترین راه ها برای افزایش بازدید است. به همین دلیل است که اولویت بندی بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) در مراحل اولیه ایجاد وب سایت حرفه ای بسیار مهم است. بخش کلیدی بازاریابی آنلاین،بهینه سازی سایت و سئو به خودی خود یک علم است. عناصر کلیدی آن عبارتند از:

تحقیق کلمات کلیدی: خود را به جای بازدیدکننده یا مشتری بالقوه سایت خود قرار دهید. چه سوالات یا عباراتی را می توانند در گوگل جستجو کنند که می تواند آنها را به وب سایت شما برساند؟ کلمات کلیدی در جستارهای جستجوی آنها استراتژی سئوی شما را راهنمایی می کند.با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، می توانید تصمیم آگاهانه ای در مورد کلمات کلیدی که باید هدف قرار دهید، بگیرید. این همچنین می تواند برای انتخاب نام دامنه مرتبط و قابل جستجو مفید باشد.

متن: هر قطعه از متن در وب سایت شما، از منوی شما گرفته تا صفحه سؤالات متداول، وبلاگ، پاورقی یا بخش بیو، باید با در نظر گرفتن سئو نوشته شود. در حالی که نکات سئوی زیادی برای تقویت وب سایت شما وجود دارد، ایده کلی این است که راه های ظریف و ظریفی برای ادغام کلمات کلیدی خود در محتوای متنی سایت خود بدون افت کیفیت پیدا کنید.

متا تگ ها: موتورهای جستجو مانند گوگل ابرداده های شما را می خوانند. این شما هستید که باید کنترل کنید که آنها چه چیزی می بینند و چگونه سایت شما را در نتایج جستجو نشان می دهند. ارزش آن را دارد که برای افزودن متا تگ های سفارشی به سایت خود با هدف بهینه سازی محتوای خود و کمک به موتورهای جستجو در درک محتوای صفحات شما وقت بگذارید.

متن جایگزین: تصاویر نیز نقش برجسته ای در تلاش های سئوی شما دارند. هر تصویری که در وب سایت خود آپلود می کنید باید متن جایگزین (مخفف متن جایگزین) به آن اضافه شود. متن جایگزین یک خط بسیار کوتاه است که به موتورهای جستجو توضیح می دهد که تصویر چه چیزی را به تصویر می کشد.

لینک سازی: به طور کلی، اگر وب سایت های دیگری به سایت شما لینک می دهند، احتمالاً رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو بهبود می یابد. می توانید با ارسال وب سایت حرفه ای خود به دایرکتوری ها شروع کنید، مطمئن شوید که تمام پروفایل های رسانه های اجتماعی شما به سایت شما پیوند دارند و بازدیدکنندگان سایت را تشویق کنید تا محتوای شما را نیز به اشتراک بگذارند.

7. ایجاد یک سیستم پرداخت (در صورت وجود)

اگر سایت شما برای ارائه خرید آنلاین در نظر گرفته شده است، آن را با یک چیدمان فروشگاه مناسب که محصولات یا خدمات شرکت شما را نشان می دهد، مجهز کنید. تراکنش‌های دیجیتال روان معمولاً به عنوان یک ویژگی ساخت یا شکست برای سایت‌های خرده‌فروشی در نظر گرفته می‌شوند، بنابراین حتماً ویترین فروشگاه خود را مطابق با آن طراحی کنید. برای شروع، بیشتر ویترین های دیجیتال موفق از انواع روش های پرداخت، از اعتبار و بدهی گرفته تا خدمات متصل مانند Google Pay و PayPal پشتیبانی می کنند.

8. سایت خود را تست و تنظیم دقیق کنید

اکنون که بخش‌های کلیدی سایت شما آماده شده‌اند، باید زمان مناسبی را به آزمایش و تنظیم دقیق محصول نهایی خود اختصاص دهید. از آنجایی که قابلیت استفاده یکی از بزرگترین شاخص های موفقیت سایت در سال 2021 باقی می ماند، ملاحظات اصلی شما باید رابط کاربری سایت (UI) و انتقال تجربه کاربر (UX) باشد. این عناصر را می توان از طریق تست قابلیت استفاده و ممیزی فنی قسمت های جلویی و پشتی سایت ارزیابی کرد. برای آزمایش قابلیت استفاده، کاربرانی را که در حال گشت و گذار در سایت شما هستند مشاهده کنید و نقاط ضعف، سردرگمی و سایر کاستی های مشاهده شده در این مسیر را یادداشت کنید.

9. بهینه سازی برای موبایل

اطمینان از عملکرد وب سایت شما در موبایل به همان اندازه که روی دسکتاپ انجام می دهد در این عصر بسیار مهم است. در واقع، آمار استفاده از تلفن همراه نشان می دهد که دستگاه های تلفن همراه بیش از 50 درصد از بازدیدهای صفحه وب در سراسر جهان را تشکیل می دهند. نه تنها این، بلکه از آنجایی که گوگل ایندکس موبایل را پیاده سازی کرد، وب سایت ها در نتایج جستجو عمدتاً بر اساس نسخه های تلفن همراه خود رتبه بندی می شوند. واضح است که ارزش آن را دارد که وقت خود را برای بهینه سازی وب سایت موبایل خود صرف کنید. هنگامی که یک وب سایت حرفه ای با Wix ایجاد می کنید، ویرایشگر موبایل به طور خودکار طراحی دسکتاپ شما را به یک سایت سازگار با موبایل تبدیل می کند. سپس می‌توانید چیدمان و طراحی را متناسب با دستگاه‌های تلفن همراه تنظیم کنید و به خوانایی، اندازه متن و پیمایش توجه ویژه‌ای داشته باشید. حتی می‌توانید وب‌سایت خود را به برنامه‌ای تبدیل کنید تا کاربران آن را در گوشی‌های هوشمند خود دانلود کنند.

10. سایت خود را تبلیغ کنید

پس از اینکه سایت شما فعال شد، زمان آن فرا رسیده است که آن را در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید. خوشبختانه، راه‌های مؤثر متعددی برای بازاریابی دیجیتالی یک وب‌سایت وجود دارد. حساب های رسانه های اجتماعی ابزاری فوق العاده برای ایجاد آگاهی از سایت هستند. بسیاری از این رسانه ها به کاربران این امکان را می دهند که مستقیماً URL های سایت را پیوند دهند، محتوای سایت را سندیکایی کنند و دنبال کنندگان را به طور یکپارچه به صفحات مختلف سایت راهنمایی کنند. بسیاری از قالب‌های سایت دارای فرصت‌هایی برای جاسازی مستقیم پیوندهای اجتماعی هستند که می‌تواند برای همه نهادهای مرتبط از نقطه‌ نظر سئو مفید باشد، زیرا پیوند ارگانیک می‌تواند تأثیر مثبتی بر رتبه‌بندی داشته باشد.

11. سایت خود را به روز نگه دارید

حتی پس از اینکه سایت شما ساخته شد و یک فالوور ایجاد کرد، حتما آن را به روز نگه دارید. همانطور که سایت شما به صورت آنلاین تصدی خود را ایجاد می کند، کاربران شما ممکن است در نهایت با محتوای قدیمی، قدیمی و عوامل کاربری سایت که مدیریت ضعیفی دارند (لینک های شکسته، چند رسانه ای ناکارآمد و غیره) بی تاب شوند یا درگیر شوند. بنابراین، مهم است که سایت خود را فعال نگه دارید، و این فراتر از ارسال و وبلاگ نویسی به تنهایی است.

انواع طراحی وب سایت در شرکت دارکوب

ما سه نوع طراحی سایت داریم که در اینجا مطرح کرده ایم

1. طراحی سایت شرکتی : طراحی سایت شرکتی برای معرفی محصول یا شرکتی است که فقط معرفی دارد. شما با قیمت بسیار کم می توانید یک سایت با کیفیت بالا برای خود طراحی کنید. هزینه ساخت سایت از 1.400 شروع می شود.

2. طراحی سایت فروشگاهی : در طراحی سایت فروشگاهی علاوه بر معرفی محصولات شما اقدام به فروش محصول هم می کنید .شروع قیمت پکیج های فروشگاهی ما از2600 است.

3. طراحی سایت سفارشی : طرح های جز طراحی سایت های سفارشی می شوند که علاوه بر معرفی محصول و فروش آن امکانات دیگری هم در سایت خود قرار دهند مثل امکان بر گذاری وبینار .

شرکت دارکوب علاوه بر طراحی سایت در زمینه های دیجیتال مارکتینگ و سئو هم تخصص دارد شما برای خدمات دیگر می توانید به سایت شرکت دارکوب مراجعه کنید و از خدمات ما استفاده کنید.

 استفاده از قالب های آماده دارکوب

اگر به دنبال هزینه کمتر هستید می توانید از قالب های آماده شرک دارکوب استفاده کنید که با ورد پرس و جوملا طراحی شده است. چند نمونه از مزایا و معایب قلب های آماده را بررسی کنیم :

مزایا استفاده از قالب های آماده

  • با توجه به آماده بودن قالب وب سایت با سرعت بیشتری آماده می گردد و تنها کافی است مطالب خود را در وب سایت بارگذاری نمایید.
  • هزینه طراحی شده طراحی وب سایت پایین می آید و فقط کافی است هزینه پیاده سازی، پشتیبانی، امن سازی و درج اطلاعات را پرداخت نمایید و حتی می توانید درج اطلاعات وب سایت را خود بر عهده بگیرید و هزینه آن را صرفه جویی نمایید.
  • قالب وب سایت خود را از تنوع بسیاری انتخاب می نمایید. به عنوان مثال در صورتی که قصد خرید قالب را داشته باشید می توانید قالب مورد نظر وب سایت را از بین 100 هزار قالب موجود انتخاب نمایید.

معایب استفاده از قالب های آماده

  • در صورتی که از قالب های آماده رایگان وب سایت استفاده نمایید با توجه به میزان استفاده بالای این قالب ها برای طراحی وب سایت به جهت رایگان بودن ممکن است این موضوع به برند سازی شما لطمه وارد نماید.
  •  مشکلی که معمولا از بابت استفاده از قالب های آماده پیش می آید آن است که به زمانی که توسط افراد مبتدی مورد استفاده قرار می گیرد معمولا ایمن سازی نمی گردد و وب سایت دچار مشکلات امنیتی می گردد.

شرکت طراحی سایت دارکوب

شرکت طراحی سایت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه طراحی سایت و سئو و طراحی بیش از 4000 وب سایت می تواند به شما کمک کند. شما می توانید برای طراحی وب سایت خود از مشاوره رایگان طراحی سایت با کارشناسان با تجربه دارکوب استفاده کنید. برای اینکه وب سایت شما حرفه ای باشد و در رتبه های اول گوگل قرار بگیرد بهتر است کار طراحی خود را به متخصصان حرفه ایی در شرکت دارکوب بسپارید . طراحان ما با آخرین متدهای طراحی و راه های افزایش بازدید سایت و در نتیجه سئو بهتر آشنا هستند و با حداقل هزینه وب سایت مورد نظر شما را طراحی میکنند . 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز