چرا سایت من در گوگل افت می کند؟

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

اغلب مشتریان ما در دارکوب از ما درباره زمان نتیجه دهی سئو می پرسند. اینکه چقدر طول می کشد که وب سایت شان در نتایج جستجوی گوگل در یک کلمه کلیدی خاص به یک رتبه مطلوب برسد. باید بگویم که پاسخ این سوال بسته به مسائلی که ما بر روی آن کنترل داریم و آن مسائلی که خارج از دست ما هست، و تغییرات الگوریتم های موتورهای جستجو می تواند تقریب زمانی حدودی و نسبی باشد. با این حال کارشناسان ما با تجربه و تحقیق می توانند پاسخ مناسبی به برای یک سایت خاص ارائه کنند و این زمان برای همه سایت ها یکسان نیست. اما این مسئله چطور با افت سایت در ارتباط است؟

بنابراین وقتی رتبه جستجوی شما کاهش می یابد - یا ترافیک شما کاهش می یابد - این یک مشکل است. این که آیا شما یک بازاریاب دیجیتال، متخصص سئو، مدیر وب سایت یا سایر ذینفعان هستید، ممکن است این مسئولیت شما باشد که مشکل را بررسی کنید و بفهمید که چگونه می توانید همه چیز را به مسیر خود بازگردانید. اگر ترافیک شما کاهش یافته است و به راه حلی نیاز دارید، در اینجا 22 مکان برای شروع جستجو وجود دارد.

22 علت افت رتبه سایت در گوگل

1. شما رتبه‌ بندی‌های اشتباه را دنبال می‌کنید

اگر سایت شما چندین سال آنلاین بوده است، ممکن است کلمات کلیدی شما امروز مرتبط نباشند. به رفتار جستجوی خود فکر کنید و آن را با کلمات کلیدی که در داده های کنسول جستجوی شما نشان داده می شوند مقایسه کنید. آیا از اصطلاحات صنعتی یا تخصصی استفاده می کنید که ممکن است با آنچه مشتریان بالقوه شما می دانند مطابقت نداشته باشد؟ بسیاری از افراد انواع مختلف یک سوال را جستجو می کنند و هنوز نمی توانند پاسخ یا راه حلی برای مشکل خود بیابند. مهندسان گوگل توانایی درک زبان طبیعی خود را بسیار بهبود بخشیده اند. امروزه، مردم می توانند برای یافتن نتایج به زبان طبیعی تر تایپ کنند. اگر محتوای خود را به زبان ساده نیز نگه دارید، رتبه بندی برای آن چیزها آسان تر است.

2. لینک های از دست رفته

دلیل دیگری که ممکن است باعث کاهش رتبه جستجو و ترافیک سایت شما شوند دلیل آن این است که لینک ها را از دست داده اید. با استفاده از ابزاری (مانند Majestic، Ahrefs، CognitiveSEO) سایت خود را برای لینک های گم شده در 90 روز گذشته بررسی کنید. اگر تعداد زیادی لینک را از دست داده اید، این ممکن است دلیل کاهش رتبه شما باشد. سوالات بیشتری در مورد این از دست دادن پیوند وجود دارد که باید بپرسید:

  • آیا حذف لینک در سراسر سایت است؟
  • آیا لینک های از دست رفته در همان صفحاتی از سایت شما قرار دارند که در آن رتبه بندی افت کرده اید؟
  • آیا لینک های ورودی به صفحات شما که رتبه خود را از دست داده اند کاهش یافته است؟
  • آیا پیوندهای کاهش یافته به صفحاتی را در وب سایت خود می بینید که به صفحات دیگری که رتبه پایین تری دارند پیوند می دهند؟

اگر لینک های ورودی شما شکسته یا گم شده اند، باید دقیقاً مشخص کنید که آن لینک ها از کجا می آیند و چرا شکسته شده اند.

  • اگر پیوندها به عمد حذف شده باشند، می تواند نشان دهد که آنها پیوندهای طبیعی نبوده اند و اگر قبلاً نبوده اند، می توانند توسط گوگل پرچم گذاری و جریمه شوند. این پیوندها را رها کنید.
  • گاهی اوقات لینک ها در طول به روز رسانی سایت شکسته یا تغییر می کنند. در این موارد، ممکن است شانسی برای متقاعد کردن مالک سایت برای بازیابی آنها داشته باشید.
  • اگر پیوندهای داخلی با پیوندهای جدید به منبع دیگری جایگزین شدند، می‌توانید به منبع جدید نیز پیوند دهید.

3. تغییر مسیرهای شکسته

اگر یک وب سایت جدید راه اندازی می کنید، به یک سرور جدید مهاجرت می کنید، یا هر گونه تغییر ساختاری در سایت خود انجام می دهید، احتمالاً با کاهش رتبه خود مواجه خواهید شد، مگر اینکه برنامه ریدایرکت 301 مناسبی داشته باشید. تغییر مسیرهای شکسته بدترین کابوس هر متخصص SEO است. هنگام استفاده از ریدایرکت 301، باید مطمئن شوید که نقشه‌های سایت XML، تگ‌های متعارف و پیوندها نیز به‌روزرسانی می‌شوند. تغییر مسیر 301 شبیه به تغییر آدرس برای وب است. این اطلاعیه به موتورهای جستجو می گوید که یک صفحه، چندین صفحه یا کل وب سایت شما منتقل شده است. شما می خواهید که بازدیدکنندگان وب سایت شما به آدرس جدید شما ارسال شوند و نه آدرس قبلی شما.

4. اقدامات دستی

اگر افت ناگهانی و قابل توجهی در رتبه بندی وب سایت خود مشاهده کردید، می تواند نشان دهنده جریمه سایت شما توسط گوگل باشد. اقدامات دستی به‌جای به‌روزرسانی الگوریتمی، به‌صورت دستی اعمال می‌شوند. اگر سایت شما همچنان در موتورهای جستجوی دیگر مانند یاهو یا بینگ رتبه بندی می کند، این نشانه تقریباً مطمئنی است که شما از جریمه گوگل رنج می برید. چه جریمه شما دستی یا خودکار باشد، باید مشکل را برطرف کنید و جریمه را حذف کنید. بهترین راه برای شروع این است که به اعلان‌ها از داخل حساب کنسول جستجوی Google خود نگاه کنید.

5. تغییرات الگوریتم

گوگل همیشه به دنبال راه هایی برای بهبود استراتژی های سئو و نتایج با ایجاد تغییرات الگوریتم است. بسیاری از سایت ها از این تغییرات آسیب دیده اند و از رتبه سایت های پایین تر رنج می برند. برای جلوگیری از فلج شدن توسط به‌روزرسانی‌های Google، از یک استراتژی بازاریابی بین کانالی و ترافیک مؤثر استفاده کنید که شامل رسانه‌های اجتماعی و سایر کانال‌های بازاریابی است.

 شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

6. تغییرات طبیعی در جستجو

مواقعی وجود دارد که ممکن است متوجه کاهش رتبه بندی موتورهای جستجوی خود شوید که نتیجه هیچ چیز مستقیماً مرتبط با وب سایت شما نیست. گوگل اغلب بر اساس رفتار کاربر تغییراتی در نوع نتایج ایجاد کرده است. به عنوان مثال، اگر یک افزایش ناگهانی در جستجو برای یک موضوع خاص وجود داشته باشد، ممکن است گوگل ابتدا نتایج جدیدتری را ارائه کند و محتوای ثابت را به سمت پایین تر بکشد. اگر محتوای شما در دسته دوم قرار گیرد، در رتبه بندی خود دچار افت خواهید شد. می توانید به Google Trends نگاه کنید تا ببینید آیا تغییراتی وجود دارد که ممکن است این اختلافات را توضیح دهد.

7. تغییرات UX در گوگل

گوگل گاهی اوقات UX صفحات جستجو را طوری تغییر می دهد که کلیک ها را از بین می برد. شاید یک قطعه ویژه در یک نتیجه جستجوی کلیدی ظاهر شود و ترافیک را به آن سمت هدایت کند. شاید برخی آزمایشات جستجو بر نرخ کلیک تأثیر گذاشته باشد. بررسی کنید که چه شرایطی کاهش یافته است و ببینید آیا چیزی تغییر کرده است.

8. اختلاف موقعیت جغرافیایی

رتبه بندی شما بسته به مکانی که در آن جستجو انجام شده متفاوت خواهد بود. اگر رتبه های خود را در یک منطقه جغرافیایی بررسی می کنید، باید آنها را در چندین منطقه دیگر بررسی کنید تا درک دقیق تر و دقیق تری از رتبه بندی خود داشته باشید. آیا متوجه شده اید که نتایجی که برای یک جستجوی خاص به دست می آورید می تواند کاملاً با شخص دیگری که همان جستجو را انجام می دهد متفاوت باشد؟ همچنین، اگر در حین ورود به حساب گوگل خود جستجو کنید و بعد از خروج دوباره جستجو کنید، نتایج متفاوتی دریافت خواهید کرد.

9. بهبود رقبا

این امکان وجود دارد که شما همه کارها را به درستی انجام می دهید، اما همچنان ترافیک خود را از دست می دهید و در رتبه بندی خود افت می کنید. یکی از دلایل این امر ممکن است این باشد که رقیب شما کار بهتری انجام می دهد. با تجزیه و تحلیل و نظارت بر فعالیت های رسانه های اجتماعی، استراتژی های لینک سازی و بازاریابی محتوا، رقبای خود را زیر نظر داشته باشید. می توانید از ابزارهایی مانند Wayback Machine یا Versionista استفاده کنید تا ببینید رقبای شما چه تغییراتی ایجاد کرده اند. همچنین می توانید از ابزارهای بک لینک استفاده کنید تا ببینید آیا آنها هجوم بک لینک های جدید داشته اند یا خیر. آنها ممکن است یک کمپین سئو برای خودشان اجرا کنند.

10. سرعت صفحه

سرعت بارگذاری محتوای صفحات شما نه تنها بر رتبه بندی شما بلکه بر تجربه کاربری بازدیدکنندگان وب سایت شما نیز تأثیر می گذارد. وقتی بارگذاری صفحات بیشتر طول می‌کشد، نرخ پرش بیشتر می‌شود، زیرا مردم نمی‌خواهند برای دیدن محتوای شما منتظر بمانند. برای بررسی سرعت صفحه خود، از ابزار جدید و بهبود یافته PageSpeed ​​Google استفاده کنید. این ابزار برای ترکیب داده های واقعی کاربر اصلاح شد. صفحات، بسته به سرعت بارگیری، سریع، آهسته و متوسط ​​رتبه بندی می شوند.

11. مشکلات سرور

اگر سایت شما با مشکلات سرور مواجه می شود، ممکن است نتیجه عملکرد حافظه پنهان شکسته یا نشانه گذاری خالی ارائه شده به Googlebot باشد. بسیار مهم است که مشکلات سرور را به سرعت حل کنید. به دنبال خطاها در گزارش‌های سرور خود بگردید و از ابزار Fetch and Render Google برای آزمایش نحوه نمایش یا خزیدن یک URL در سایت خود استفاده کنید.

12. سایر موارد حیاتی وب

گوگل گفته است که سایر سیگنال‌های UX و موارد حیاتی وب، مانند “Cumulative Layout Shift” می‌توانند نحوه رتبه‌بندی سایت شما را تغییر دهند.

  • تجربه کاربری در صفحه شما چگونه است؟
  • آیا طرح بندی زیاد تغییر می کند؟
  • آیا تبلیغات زیادی وجود دارد؟

13. ناوبری داخلی

ناوبری وب سایت شما به بازدیدکنندگان شما می گوید که چه چیزی و از کجا اطلاعاتی را در سایت شما پیدا می کنند.سعی کنید یک ساختار مسطح و باریک از دو یا حداکثر سه سطح عمیق برای ناوبری داخلی سایت خود داشته باشید. اگر بازدیدکنندگان شما مجبور باشند برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند، بارها کلیک کنند، به احتمال زیاد آنها را ترک خواهند کرد. این امکان وجود دارد که موتورهای جستجو خزیدن محتوایی که در اعماق وب سایت شما دفن شده است را متوقف کنند. این به نوبه خود رتبه شما را پایین می آورد و ترافیک کمتری به حوزه های محتوای مهم خواهید داشت.استراتژی‌های لینک داخلی نه تنها بخشی از بهینه‌سازی جستجوی خوب هستند، بلکه در دیگر استراتژی‌های حفظ مشتری شما نیز نقش دارند. ساده و منطقی کردن لینک های داخلی و ناوبری، حفظ مشتری را بهبود می بخشد و سایر معیارهای رتبه مانند زمان در سایت را افزایش می دهد. استفاده از لینک‌های داخلی غنی از کلمات کلیدی به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا به سرعت تعیین کنند که سایت شما در مورد چیست و آیا محتوای شما با جستارها مرتبط است یا خیر.

14. مجازات های لینک با کیفیت بد

همه لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند. اگر از استراتژی‌های ایجاد لینک خطرناک، اسپم یا قدیمی استفاده می‌کنید، گوگل سایت شما را جریمه می‌کند. گوگل در پاراگراف اول بخش راهنمای کنسول جستجوی خود به نام طرح‌واره‌های پیوند، به وضوح بیان می‌کند که چه پیوندی با کیفیت پایین است: هر پیوندی که برای دستکاری رتبه صفحه یا رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل باشد، ممکن است بخشی از یک طرح پیوند و نقض دستورالعمل های وبمستر گوگل در نظر گرفته شود. این شامل هر رفتاری می شود که لینک های سایت شما یا لینک های خروجی از سایت شما را دستکاری می کند." برای جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل و افزایش ترافیک جستجوی ارگانیک خود، برای ایجاد یک استراتژی لینک سازی با کیفیت بالا وقت بگذارید. چند پیشنهاد برای ایجاد لینک خوب:

  • لینک های شکسته خود را با ساخت لینک های جدید و ارزشمند برطرف کنید.
  • از روابط عمومی برای دریافت استناد در محتوای آنلاین یا یک مقاله خبری استفاده کنید.
  • محتوای استثنایی بنویسید و آن را به شدت در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید تا مردم بتوانند آن را پیدا کنند.
  • برای پیشنهادات دیگر، راهنمای SEO Link Building را بخوانید.

 شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

15. تغییرات اخیر وب سایت و طراحی مجدد

اگر تصمیم دارید وب سایت خود را دوباره طراحی کنید، آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که ترافیک و رتبه هایی را که برای ایجاد آن زحمت کشیده اید از دست بدهید. برخی از گام‌های خاصی که می‌توانید برای آسیب نرساندن و حتی کمک به رتبه‌بندی خود بردارید عبارتند از: اطمینان حاصل کنید که همه 301 تغییر مسیرها به درستی ترسیم شده اند.
ساختار پیوند پیوندهای ورودی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در سایت جدید شما به درستی کار می کنند.
قبل از راه‌اندازی وب‌سایت جدید، برخی از گزارش‌های معیارهای پایه مانند ردیاب رتبه، ممیزی سایت، ترافیک و نقشه‌برداری URL صفحه را دریافت کنید.

16. مسائل فنی ساده

سئوی فنی معیار سلامت پایه فنی وب سایت شما است. این به کار SEO اشاره دارد که بر نحوه خزیدن و فهرست بندی محتوای شما توسط موتورهای جستجو تأثیر می گذارد. رایج ترین اشتباهات فنی سئو را ببینید: چقدر شدید هستند؟ برای برخی از رایج ترین مسائلی که می تواند بر ترافیک وب سایت و رتبه بندی شما تأثیر بگذارد. آگاهی از مسائل فنی سئو به شما کمک می کند تا بهتر از وب سایت خود مراقبت کنید و رتبه خود را بالا نگه دارید. مسائل فنی سئو برخی از مشکلات پایه است که می تواند شما را از رتبه بندی باز دارد.

17. اضافه بار سرور

اگر سرور شما راه اندازی نشده باشد یا برای افزایش ناگهانی ترافیک آماده نشده باشد، ممکن است بیش از حد بارگیری شود و از کار بیفتد. آنهایی که در یک سرور مشترک هستند شانس بیشتری برای از کار افتادن دارند زیرا ممکن است شخص دیگری در همان سرور شاهد افزایش ناگهانی ترافیک باشد. اگر از محدوده پهنای باند خود فراتر بروید، بسیاری از بسته های میزبانی سایت شما را از بین می برند. اگر سایت شما موفق شود در یک سایت محبوب برجسته شود، این اتفاق می افتد.

18. اطلاعات متا

اطلاعات متا یا متا تگ ها برای اینکه به موتورهای جستجو اطلاع دهند که سایت شما چه اطلاعاتی را ارائه می دهد استفاده می شود. یکی از مهم ترین انواع متا دیتا که به افزایش رتبه سئو شما کمک می کند، تگ عنوان است. انواع دیگری از اطلاعات متا که می توانند به رتبه بندی وب سایت شما کمک کنند، هدرها و توضیحات متا هستند. هنگام ارائه اطلاعات متا خود از متناقض بودن خودداری کنید. به عنوان مثال، اگر تاریخ یک مقاله را در سایت خود تغییر می دهید، حتماً آن را در توضیحات متا نیز تغییر دهید. شما می خواهید از تکرار اطلاعات متا یا استفاده از عناوین بی معنی و عمومی مانند "خانه" خودداری کنید.

19. منبع ترافیک

ترافیک وب سایت شما نه تنها شامل تعداد بازدید از سایت شما می شود، بلکه تعداد صفحات کلیک شده و مدت زمان صرف شده در هر صفحه را نیز شامل می شود. ترافیک می تواند از چندین منبع باشد از جمله:

20. زمان در سایت

تعامل کاربر می تواند بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر بگذارد. نرخ پرش و میانگین زمان صرف شده در صفحات وب شما دو معیاری هستند که می توانید به راحتی در Google Analytics اندازه گیری کنید. این معیارها یک عامل رتبه‌بندی مستقیم نیستند، اما نشان می‌دهند که آیا تجربه خوبی را برای کاربران خود ارائه می‌کنید یا خیر. آیا می خواهید نرخ پرش بالا را کاهش دهید؟ 20 تاکتیک اثبات شده که نرخ پرش بالای وب سایت شما را کاهش می دهد را بررسی کنید. آیا می خواهید مردم را وادار کنید که زمان بیشتری را صرف جستجوی محتوای شما کنند؟ 3 نکته برای افزایش زمانی که افراد صرف خواندن مطالب شما می کنند را بخوانید.

21. محتوای تکراری

گوگل محتوای تکراری را به‌عنوان بلوک‌های قابل‌توجهی از محتوا تعریف می‌کند که در سراسر یا درون دامنه‌هایی ظاهر می‌شوند که به طور قابل‌توجهی مشابه یا کاملاً مطابق با محتوای دیگر هستند. این همیشه فریبنده یا مخرب تلقی نمی شود و همیشه منجر به رتبه بندی پایین تر در موتورهای جستجو نمی شود. هنگامی که محتوا به طور واضح عمداً برای دستکاری رتبه‌بندی و افزایش ترافیک تکراری شود، سایت شما جریمه می‌شود. این می تواند به این معنی باشد که محتوای شما برای همان جستارها رقابت می کند، و زمانی که گوگل فکر می کند یک پرس و جو باید تنوع بیشتری داشته باشد، ممکن است یکی از آن صفحات را جریمه کند.

22. شما از تکنیک های قدیمی Clickbait استفاده می کنید

برخی از راه‌ها برای جذب کاربران به سایت شما - مانند فهرست‌ها - هنوز کار می‌کنند، اما کاربران می‌توانند از این نوع تکنیک خسته شوند و از کلیک کردن روی پیوندهای شما اجتناب کنند.

  • آیا عناوین شما دقیقاً آنچه را در صفحه است توصیف می کنند؟
  • آیا از ترفندهایی مانند «حدس نمی زنید بعد چه اتفاقی می افتد» اجتناب می کنید؟
  • آیا توضیحات متا شما افراد را جذب می کند یا آنها را از خود دور می کند؟
  • توضیحات و عناوین متا تست A/B را امتحان کنید تا ببینید آیا اصلاحاتی وجود دارد که می تواند افراد بیشتری را جذب کند.

 شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

تاثیر سئو در افت نکردن سایت در گوگل

سئو دارای پیچیدگی های خاص خود است و گاه کاملا پیش بینی ناپذیر. اما کاری که ما به عنوان متخصص سئو می توانیم انجام دهیم این است که مسائل فنی را تا جایی که شده دقیق و صحیح انجام دهیم که وب سایت دچار افت رتبه یا جریمه از سوی موتورهای جستجو نشود. یعنی اینکه، اصولی وجود دارند که با تلاش و سرمایه گذاری بر روی آن سئو دیر یا زود به شکل صحیح جواب می دهد و نتیجه مطلوب حاصل می شود. نتیجه مطلوب چیست؟ رتبه و پایداری سئو. و از سوی دیگر سئوی غیر حرفه ایی می تواند رتبه سایت برای مدتی بالا برده و پس از مدتی وب سایت را دچار مشکلات جدی کند. یعنی یک سئوی ناپایدار. شاید با اصطلاح تکنیک سیاه (Black Hat) سئو آشنا باشید. این تکنیک های غیر مجاز شناخته شده از سوی موتورهای جستجو قادرند که رتبه وب سایت را به شکل چشمگیر و سریعی بهبود دهند. اما از آنجایی که این تکنیک ها ممنوع و سیاه به حساب می آیند، پس از شناسایی وب سایتی که از این طریق به رتبه دست پیدا کرده، به سرعت توسط موتورهای جستجو جریمه شده و رتبه آن تنزل پیدا می کند. این جریمه می تواند تا جایی پیش برود که یک وب سایت از لیست نتایج جستجو حذف شده یا به اصطلاح وارد لیست سیاه موتورهای جستجو شود. آسیبی که به یک وب سایت بخاطر استفاده از روش های کلاه سیاه وارد می شود، می تواند بسیار جدی بوده و فرصت بزرگی را از دارنده وب سایت یا آن کسب و کار بگیرد. در اینجا قصد داریم برای شما کمی از این روش های ممنوع صحبت کنم.

ده ها تکنیک سیاه برای سئو وجود دارد که هنوز هم امروزه توسط برخی افراد مورد استفاده قرار می گیرند. این مقاله حاوی برخی از مهمترین روش های سیاه سئو است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و به شما و یا مشتریان تان کمک می کند که بتوانند روش های ممنوع استفاده شده را تشخیص دهند. روش هایی که سریعا رتبه وب سایت شما را بالا می برند اما بعد از مدتی رتبه سایت کاهش چشمگیری پیدا می کند. ما درباره این می گوییم که در داخل و خارج وب سایت تان به دنبال چه چیزی بگردید، و همچنین به شما می گوییم که از شرکتی که برای شما کار سئو انجام داده چه سوالاتی بپرسید تا اطلاعات دقیق تری از اینکه چه اتفاقی برای وب سایت تان افتاده بدست آورید. ما سعی می کنیم که وارد آنالیزهای خیلی فنی و تخصصی نشویم تا هر کسی با دانش معمولی بتواند تا حدی بر این مسئله واقف شود.

بررسی لینک ها به سایت شما

متداول ترین تکنیک های سئوی کلاه سیاه خارج از وب سایت

  • خرید لینک: کمپانی هایی وجود دارند که کار آن ها فروش لینک است. بعضی مواقع این کمپانی ها لینک هایی از وب سایت های خود را می فروشند و گاهی هم دسترسی به خرید یک لینک از وب سایت هایی را که مالک آن نیستند فراهم می کنند. اغلب می توان با انتخاب از میان لیستی از وب سایت ها با قیمت های متنوع، لینکی از آن ها خریداری نمود.
  • تبادل لینک: این روش قبلا بسیار متداول بود تا زمانی که گوگل توانست آن را ردیابی کند. این روش بر اساس توافق دو وب سایت برای دادن لینک به یکدیگر است و یا بصورت پست میهمان در وب سایت های یکدیگر صورت می پذیرد.
  • شبکه بلاگ های خصوصی: این وب سایت ها علیرغم ظاهر عادی و طبیعی خود تنها برای فروش لینک ایجاد شده اند. معمولا این وب سایت ها دارای بنرهای تبلیغاتی، کامنت های بلاگ، پروفایل های اجتماعی و هر چیزی که ظاهری موجه به آنها بدهد هستند.

البته تا حدی می توان گفت شما در سئو به درستکاری شرکت طرف قرارداد خود وابسته هستید. چون کشف برخی از روش های غیر مجاز بالا اصلا آسان نیست. جدا از پرسیدن از آن شرکت، یافتن لینک ها به وب سایت تان است و اینکه کیفیت آنها را ارزیابی کنید. اینجا روشی آسان برای بررسی لینک ها را به شما آموزش می دهم که می توانید از آن ها برای بررسی کیفیت لینک های سایت خود هر چند وقت یکبار استفاده کنید.

  • مرورگر اینترنتی خود را باز کنید.
  • به Search Console بروید.
  • با اکانت خود لاگین کنید.
  • اگر شما دسترسی ادمین برای سرویس های گوگل ندارید باید از کمپانی خود بخواهید که شما را در اکانت گوگل به عنوان صاحب سرویس معرفی کند.
  • شما ممکن است چندین سایت مختلف را بطور لیست شده مشاهده کنید. از میان آن ها سایتی را که می خواهید بررسی کنید انتخاب نمایید. یا شاید در لیست چندین سایت را بطور تکراری مشاهد کنید، در این حالت باید روی هر کدام کلیک کنید تا ببینید که کدامیک دارای دیتا است.
  • در سمت چپ روی Search Traffic کلیک کنید.
  • در منوی آبشاری Search Traffic بر روی Links To Your Site کلیک کنید.
  • حالا شما باید دو ستون در وسط صفحه مشاهده کنید. عنوان ستون سمت چپ احتمالا Who links the most است و و در انتهای ستون دکمه more وجود دارد، روی آن کلیک کنید.
  • این لیستی است از وب سایت هایی که به سایت شما لینک داده اند. 

 شرکت دارکوب

شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه طراحی سایت ارزان و با کیفیت بالا و خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد. شرکت دارکوب بیش از 4000 طرح متنوع طراحی سایت و تولید بیش از 400 قالب وب سایت میتواند به بالا بردن رتبه سایت شما کمک کند. این قالب ها شما قالب های فروشگاهی و قالب های شرکتی و قالب های آموزشی می شود. برای اطلاع از قیمت سایت آموزشی و هزینه سایت فروشگاهی و هزینه زدن سایت به سایت دارکوب مراجعه کنید. شرکت دارکوب برای شما طراحی سایت با قیمت مناسب و با کیفیت فوق العاده بالا انجام می دهد

شما برای بالا بردن رتبه وب سایت خود در گوگل می توانید از خدمات سئوی شرکت دارکوب استفاده کنید. زیرا با سئو کردن سایت خود می توانید رتبه سایت خود را بالا ببرید و حتی رتبه سایت خود را در گوگل ثابت نگه دارید. 

نتیجه

اگر می خواهید دید بیشتری در موتورهای جستجو داشته باشید، باید زمان و تلاش زیادی را صرف کنید. سعی نکنید از طریق استراتژی های کلی از میانبر استفاده کنید، در غیر این صورت ممکن است عواقب منفی رتبه بندی ضعیف جستجو و ترافیک از دست رفته را متحمل شوید.

 
اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز