انواع مختلف هاستینگ

رتبه بندی کاربر: 0 / 5

PLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

انواع مختلف هاستینگ :

هاست چیست ؟

Host در لغت به معنای میزبان است اطلاعات و فضای وب سایت شما باید بر روی یک دستگاه که بطور 24 ساعت به اینترنت متصل است قرار بگیرد تا کاربران هر زمان از شبانه روز بتوانند از آن بازدید کنند . به این کامپیوتر یا دستگاه که میزبان وب سایت شما است هاست میگویند .

فضای هاست یک آدرس اینترنتی مخصوص به خود را دارد ، این آدرس را IP میگویند .به بیانی دیگر Host یک وب سایت وظیفه فراهم کردن محلی برای پایگاه اصلی برای ارسال و دریافت اطلاعات توسط اینترنت را بر عهده دارد . این وظیفه را Web Hosting می گویند .هاست یک محیط مجازی می باشد که روی یک سرور برای یک سایت در نظر میگیرند .ممکن است روی یک سرور 100 ها سایت میزبانی شوند .می توان گفت هاست یک کامپیوتر تحت شبکه است که از طریق CPanel سایت شما کنترل می گردد. این cpanel سیستم عامل ویندوزی یا لینوکسی دارد که خود شما آن را انتخاب می نمایید .به طور کلی می توان گفت که هاست یک کامپیوتر است که که با وسایل و مودم های مخصوص و پیشرفته به cpanel شما متصل شده و در اینترنت پخش می گردد . برای هاست ها باید DNS مشخص گردد .DNS برای این می باشد که هاست شما به دامنه شما مرتبط شود . DNS مانند آجر های ساختمان است و نقش مهمی را در اختیار دارد . آدرس و پسورد و نام یوزر هاست به آن فرستاده میشود .تمامی فایل های یک وب سایت مانند فایل های چند رسانه ای و .. بر روی فضای هاست قرار میگیرد و شما می توانید برای انتقال از فایل منیجر یا نرم افزار های دیگر مانند FTP از داخل سی پنل استفاده کنید . پس بر طبق صحب های که شد هر سایت به هاست و سرور نیاز دارد .همانطور که گفته شد هاست ها دو نوع سیستم عامل را پشتیبانی می کنند . در این جا ابتدا آنها را بررسی می کنیم :

هاست لینوکسی :

همانطور که می دانید سیستم عامل لینوکس یک سیستم عامل باز یا open source می باشد و همچنین این سیستم عامل رایگان است . لینوکس به دلیل پایداری قادر است سال ها بدون هیچ گونه توقفی اجرا شود . بدین ترتیب کاربران هیچ گاه با خرابی سرور روبه رو نمی شوند . لینوکس در اصل هسته هاست می باشد و به دلیل انکه فقط Admin دارای اختیارت است و کاربران محدودیت دارند ، دارای امنیت بالایی میباشد . اگر زبان برنامه نویسی وب سایت شما php می باشد بهتر است هاست لینوکسی را انتخاب نمایید انتخاب نوع سیستم عامل تنها به زبان برنامه نویسی و طراحی سایت شما بستگی دارد .

هاست ویندوزی :

اگر زبان برنامه نویسی وب سایت شما ASP یا ASP.net است بهتر می باشد از هاست با سیستم عامل ویندوز استفاده نمایید . این سیستم عامل به دلیل آنکه دارای لایسنس می باشد و باید آن را خریداری کرد نسبت به هاست لینوکسی قیمت بیشتری دارد فرق این دو نوع سیستم عامل فقط در پشتیبانی زبان های برنامه نویسی می باشد .

نوع لینوکسی و یا ویندوزی دسته بندی هاست ها بر اساس نوع سیستم عامل می باشد هاست ها دسته بندی های دیگری نیز دارند . که به شرح زیر می باشد .

هاست اشتراکی Shered hosting :

یکی از انواع ارزان هاست ها ، هاست اشتراکی می باشد . در این نوع میزبانی تعدادی سایت بر روی یک سرور قرار می گیرند روی یک سرور می تواند 100 ها وب سایت قرار بگیرد این هاست بسیار اقتصادی می باشد و از پرطرفدارترین هاست ها است . شرکت های هاستینگ برای ارائه این هاست ابتدا یک سرور تهیه می کنند و پس از نصب سی پنل و دیگر برنامه های مورد نیاز از آن سرور به تعداد دلخواه هاست جدا میکنند و آنها را با قیمت های پایین به عرضه میگذارند هر چه قیمت این سایت ها کمتر باشد به معنای آن است که بین افراد بیشتری در اشتراک است و مناسب نمیباشد زیرا بر سرعت سایت تاثیر گذار است . استفاده از این هاست زمانی مناسب است که شما ابتدای کار باشید و بازدیدکننده زیادی نداشته باشید اگر وب سایت های دیگر از منابع سرور استفاده زیادی کنند بر سایت شما تاثیر گذار است . پس توجه داشته باشید اگر وب سایتی با بازدید بالا در اشتراک هاست شما است تاثیر منفی بر روی وب سایت شما خواهد گذاشت .

هاست اختصاصی Dedicted Hosting :

در این میزبانی تمام سرور در دست شما است این هاست منابع و قدرت بیشتری نسبت به دیگ هاست ها دارد اگر وب سایت شما بازدید کننده های زیادی دارد پس شما نیازمند منابع زیادی می باشید این منابع زیاد در هاست اختصاصی موجود است و باید این هاست را برای وب سایت خود انتخاب نمایید . در این هاست شما باید هزینه تمام سرور را پرداخت نمایید . این سرویس امکانات ویژه ای دارد . شما میتوانید برای سرورهای فیزیکی لینوکس خود دسترسی root به سرور داشته باشید . و برای سرورهای ویندوزی دسترسی boot داشته باشید. نکته مهم این است که داشتن این هاست نیازمند وجود یک مدیر سرور با دانش فنی است .

هاست سرور مجازی VPS Hosting :

در این روش میزبانی یک سرور وجود دارد این سرور واحد توسط نرم افزارهایی به چند سرور مجازی تقسیم می شود .سپس این سرورهای مجازی مانند سرور های دیگر برای میزبانی بین افراد با قیمت هایی عرضه می گردد .در این سرور، هاست به صورت محدود و با میزان حافظه اختصاصی توزیع می گردد . با اینکه این هاست ها از یک سرور هستند و بین چند نفر تقسیم می شوند اما مانند هاست اشتراکی نیست منابع آن به صورت تکه تکه در اختیار وب سایت ها قرار میگیرد و هر وب سایت به اندازه فضایی که در اختیار دارد می تواند از هاست استفاده نمایید مانند این که یک سرور اختصاصی دارد اما با هزینه کمتر از آن . هزینه ها در این سرور بسته به حافظه RAM و فضای ذخیره سازی هارد دیسک متفاوت است البته با حافظه پردازشی تضمین شده .

هاست نمایندگی Reseller Hosting :

در این روش میزبانی مقدار مشخصی از هارد دیسک و پهنای باند سروری که وب سایت شما رو آن قرار دارد از طرف شخصی به شما داده می شود . و شما نیز می توانید به مقدار دلخواه این منابع را در اختیار وب سایت دیگری قرار بدهید .این منابع را شما می توانید به صورت رایگان یا در قبال مبالغی در اختیار افراد بگذارید . به طور معمول سرویس دهندگان هاست اشتراکی خود به صورت مستقیم هاست ها را در اختیار وب سایت ها نمیگذارند بلکه آنها را به صورت یک پنل مدیریتی در اختاری افرادی که به آنها reseller میگویند قرار می دهند و آنها این هاست ها را با استفاده از شیوه های بازاریابی به فروش می گذارند در اصل خرده فروشی می کنند . به طور کلی بیشتر هاست های نمایندگی از نوع هاست اشتراکی هستند که توسط ابزار های مدیریتی در اختار فروشندگان قرار می گیرند و آنها نیز این هاست ها را به کاربران خود می فروشند . تفاوت هاست اشتراکی با هاست نمایندگی در این است که در هاست اشتراکی شما نمی توانید فضا را در اختار دیگران ثرار دهید اما در هاست نمایندگی شما با پنل های مدیریت ی هر چقدر که میخواهید می توانید فضا در اختیار دیگران قرار دهید . این هاست میتواند امکانات متعددی را در اختیار کاربران خود بگذارد مانند قالب های رایگان ، پشتیبانی فنی ، اسامی مخصوص برای سرور های مختلف تعداد دیتابیس های بیشتر .

هاست رایگان Free Hosting :

همانطور که از نام این میزبانی پیدا می باشد این هاست به صورت رایگان می باشد و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و برای افراد مبتدی عرضه می گردد .این هاست محدودیت های زیادی دارد . و وب سایت هایی که از آن استفاده میکنند مجبور هستند برای سرویس دهنده تبلیغات کنند .تنها مزیت این هاست رایگان بودن آن است . استفاده از آن توصیه نمی شود زیرا امکان از دست دادن اطلاعاتتان را در پی دارد .

هاست در محل شرکت Collocation Hosting :

این هاست شبیه به میزبانی اختصاصی است . با این تفاوت که کاربر مالک سرور می شود .و راه اندازی آن به صورت فیزیکی در محل کار می باشد این سرور کمی گران تر از میزبانی های دیگر می باشد . در این میزبانی شما مسئول سخت افزار و نرم افزار سرور هستید به طور کلی باید دانش کافی برای نگهداری سرور داشته باشید زیرا هرگونه ایراد در نرم افزار و سخت افزار بر عهده خود شما است . اگر ترافیک بالایی برای وب سایت خود دارید و همچنین افرادی را در زمینه نگهداری از سرور در اختیار دارید این هاست به شما پیشنهاد می شود .امنیت این هاست بالا می شود و همانطور که گفته شد از دیگر سرویس ها گران تر می باشد .

هاست ابری Cloud Hosting :

این روش میزبانی از محبوب ترین هاست ها می باشد . در این روش همیشه چند سرور مشغول به کار هستند.این هاست برای شما مقرون به صرفه است زیرا به اندازه ای که از سرور استفاده می کنید برای شما هزینه دارد . موتورهای جست و جو دارای میزبابی ابری هستند در این میزبانی سرور های دیگر به یکدیگر کمک میکنند . و وب سایت هایی که از این میزبانی استفاده میکنند هیچ گاه سرعتشان کم نمیشود زیرا همیشه یک سرور جایگزین برای تحمل بار احتمالی در دسترس می باشد .

هاست خوشه ای Cluster Hosting : 

 این هاست شامل چند سرور با محتوای یکسان می باشد و شباهت زیادی با هاست ابری دارد . زمانی که سروری از کار بیافتد سرور خوشه های بعدی جایگزین می شود این هاست امنیت بالایی دارد .مزیت بالای این هاست سرعت بالای آن می باشد .

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید ما انواع مختلف هایت ها را برای شما شرح دادیم به غیر از هاست ها میزبان های دیگری نیز وجود دارد که به دلیل استفاده نشدن اهمیتی ندارند .برای انتخاب هاست مناسب وب سایت خود بهتر می باشد که با شرکت های طراحی وب سایت خود مشورت کنید تا بنا به نوع سایتتان مناسب ترین هاست را برای شما تهیه کنند . ما نیز در شرکت طراحی سایت دارکوب خدمات تهیه هاست را برای مشتریان محترم دارم که بنا به کاربرد وب سایت شما هاست تهیه می کنیم .

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز