نحوه چیدمان فولدرهای وب سایت به صورت اصولی

رتبه بندی کاربر: 2 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

 

 

پوشه های وب و مکان های به اشتراک گذاشته شده

فولدر های وب (WebDAV) چیست؟

شما می توانید از WebDAV برای به اشتراک گذاری فایل ها از طریق اینترنت استفاده کنید.

 WebDAV با اکثر سیستم عامل سازگار است.

هنگامی که WebDAV را تنظیم می کنید،این فایل همچنین یک پوشه وب نامیده می شود، می توانید تمام فایل های خود را مدیریت کنید.

در یک mac، شما یک مکان مشترک را به جای یک پوشه وب تنظیم خواهید کرد.

برای انجام این اقدامات از پوشه های وب می توانید استفاده کنید:

پوشه ها را ایجاد کنید و به راحتی آیتم های آن را بین پوشه ها منتقل کنید.

فایل ها و فولدر ها را تغییر نام دهید و حذف کنید.

به راحتی یک فایل را در یک فولدر وب مشاهده و ویرایش کنید.

لازم نیست فایل را دانلود کنید، آنرا ویرایش کنید و دوباره بارگیری کنید.

نحوه راه اندازی فولدر های وب (WebDAV) برای محتوا

بررسی اجمالی

پوشه های وب (WebDAV) یک استاندارد اینترنتی است که برای به اشتراک گذاری فایل ها از طریق اینترنت بدون در نظر گرفتن پلت فرم (ویندوز، مکینتاش، لینوکس، سان Solaris و غیره) استفاده می شود.

هنگامی که در سیستم از Blackboard Content استفاده می شود، WebDAV وسیله ای است برای هر کاربر برای دسترسی به محتوا Blackboard Content مانند هر آنچه که در هر فولدر یا شبکه دیگری وجود دارد.

راه اندازی یک پوشه WebDAV برای کار با سیستم محتوای بلک برد دشوار نیست، زیرا اکثر سیستم عامل های سازگار با WebDAV هستند. تمام آن چیزی که شما احتیاج دارید یک آدرس وب سایت پوشه و یک username  و  password معتبر می باشد.

درباره نام فایل ها

این کاراکترها در نام فایل قابل استفاده هستند :

a-z

0-9

دوره های زمانی '.'

تذکرها '_'

تمام کاراکترهای استاندارد ISO 8859 نیز پشتیبانی می شوند. هیچ شخصیت یا علامت خارجی مجاز نیست.

همه فضاهای خالی به نام فایل _ _ به عنوان فایل آپلود شده به underscores تبدیل می شوند. کاراکترهای خاص در نام فایل ها پشتیبانی نمی شوند.

تنظیمات فولدر برای Microsoft Windows

فولدرهای وب سایت برای برقراری ارتباط با یک فولدر وب سایت ، از آدرس وب سایت فولدر مجموعه محتوا و یک نام کاربری و رمز عبور معتبر استفاده می کند.

1.در مجموعه محتوا،  گزینه Set Up Web Folder   را برای پوشه سطح بالا را انتخاب کنید. شروع از این محل دسترسی WebDAV را به تمام پوشه های موجود در مجموعه محتوا تضمین می کند. شما می توانید هر پوشه ای را در داخل مجموعه محتوا انتخاب کنید، اما مسیر پوشه وب باید کمتر از 240 کاراکتر باشد. هر پرونده انتخاب شده دارای آدرس دیگری است.

  1. در صفحه Using Web Folders  (استفاده از پوشه های وب)، روی URLای که برای Current Web address  مشخص شده است کلیک کنید و URL مربوط به آدرس فعلی وب را کپی کنید. شما آن را در مراحل بعدی paste  خواهید کرد.

3.از استارت منو در ویندوز گزینه Documents > My Documents  را انتخاب کنید و My Network Places را از منو سمت چپ انتخاب کنید.

4.از منوی Network Tasks  گزینه Add a network place را انتخاب کنید.

  1. در Add Network Place Wizard برای ایجاد یک میانبر، گزینه Choose another network location را بسازید .
  2. URL را که قبلا برای پوشه وب کپی کرده بودید epast کنید و سپس next را انتخاب کنید.
  3. در صورت درخواست، نام کاربری و رمز عبور و Blackboard Learn خود را بنویسید. یک نام برای شبکه خود انتخاب کنید و گزینه بعدی را بزنید و در پایان نصب گزینه اتمام را بزنید. ممکن است یک نام کاربری و رمز عبور مجددا از شما درخواست شود.
  4. فولدر های وب سایت باز می شوند و و فایل و فولدر ها درپوشه مجموعه محتوا نمایش داده می شوند.

انتقال فایل ها به پوشه وب

1.با باز کردن پوشه وب، به پوشه ای بروید که می خواهید فایل ها یا پوشه ها را اضافه کنید.

  1. در یک پنجره جداگانه ، پوشه ای را که حاوی فایل ها و پوشه هایی است که می خواهید انتقال دهیدرا در کامپیوتر خود قرار دهید.
  2. می توانید فایل ها یا پوشه ها را بکشید و رها کنید تا آیتم های بین آنها را منتقل کنید. یک مورد را انتخاب کنید و آن را به پوشه مقصد بکشید. فایل ها و پوشه هایی که به پوشه ی وب انتقال یافته اند به مجموعه محتوا کپی می شوند.
  3. اگر ترجیح می دهید، می توانید از کپی و چسباندن برای انتقال فایل ها بین فولدر وب و یک مکان در رایانه استفاده کنید.
  4. در مجموعه محتوا، برای مشاهده فایل های آپلود شده، Refresh را انتخاب کنید.

پس از کپی تمام فایل ها و پوشه ها، از پوشه وب جدا شوید. اگر اتصال را قطع نکنید، اتصال سرور تا زمانی که کامپیوتر شما را خاموش می کند باز است. اگر از یک رایانه استفاده میکنید که دیگران استفاده میکنند ، آنها نیز به همه چیز در مجموعه محتوا دسترسی خواهند داشت.

هنگامی که شما نیاز به استفاده از پوشه وب در آینده دارید، به My Network Places دسترسی پیدا کنید و میانبر پوشه وب که ایجاد کرده اید را انتخاب کنید.

مکان مشترک Mac را تنظیم کنید

اتصال به یک پوشه وب، یک مکان مشترک برای Mac نامیده می شود، از آدرس وب پوشه محتوا و یک نام کاربری و رمز عبور معتبر استفاده کنید.

  1. در Content Collection (مجموعه محتوا) گزینه Set Up Shared Location را انتخاب کنید. شروع از این محل ، دسترسی WebDAV را به تمام پوشه های موجود در مجموعه محتوا تضمین می کند. شما می توانید هر پوشه ای را در داخل مجموعه محتوا انتخاب کنید، اما مسیر مکان مشترک باید کمتر از 240 کاراکتر باشد. هر پوشه انتخاب شده دارای آدرس دیگری است.
  2. در صفحه Using Shared Location page(استفاده از مکان به اشتراک گذاشته شده)، نشانی اینترنتی مورد نظر برای آدرس فعلی وب سایت خود را کپی کنید. آدرس بعدی را در مراحل بعد paste خواهید کرد.
  3. در نوار Finder مسیر Go > Connect to Server را لنتخاب کنید.
  4. در پنجره اتصال به سرور، نشانی اینترنتی که در مرحله 2 کپی کرده بودیدpaste  کنید.

جعبه آدرس سرور:

گزینه اتصال را انتخاب کنید. علامت پلاس را انتخاب کنید تا آن را در جعبه سرورهای مورد علاقه وارد کنید. اگر آن را به عنوان یک سرور مورد علاقه ذخیره کنید دیگر نیاز نیست دائما آن را کپی و جایگزین کنید. در آینده، با شروع از مرحله  3 برای اتصال به این مکان مشترک، شروع کنید.

  1. اگر کد شناسایی از شما می خواست نام کابری و رمز ورود خود را وارد کنید و تائید را بزنید.
  2. پس از اتصال به مکان مشترک، نماد شبکه Mac بر روی دسکتاپ شما ظاهر می شود. برای باز کردن مکان مشترک، روی نماد دوبار کلیک کنید. مکان اشتراک گذاری فایل ها و پوشه ها را در مجموعه محتوا نمایش می دهد.

 

انتقال فایل ها به مکان اشتراک گذاری شده

1.با باز کردن مکان اشتراک گذاری، به پوشه ای که می خواهید برای اضافه کردن فایل ها یا پوشه ها هست بروید.

  1. در یک پنجره جداگانه، به پوشه ای در روی کامپیوتر خود بروید که حاوی فایل ها و پوشه هایی است که می خواهید انتقال دهید.

2.با باز کردن مکان اشتراک گذاری، می توانید فایل ها یا پوشه ها را بکشید و رها کنید تا آیتم های بین آنها را منتقل کنید. یک مورد را انتخاب کنید و آن را به پوشه مقصد بکشید. با آزاد کردن دکمه ی ماوس آن را در پوشه بگذارید. فایل ها و پوشه ها به مکان اشتراک گذاری شده به مجموعه محتوا کپی می شوند.

4.اگر ترجیح می دهید، می توانید از کپی و چسباندن برای انتقال فایل ها بین مکان مشترک و مکان بر روی کامپیوتر خود استفاده کنید.

  1. در مجموعه محتوا، برای مشاهده فایل های آپلود شده، Refresh را انتخاب کنید.

پس از استفاده از مکان مشترک، برخی از فایل ها ممکن است با نام فایل های تکراری که با "._" یا ".DS Store" آغاز می شوند ظاهر شوند. شما می توانید با خیال راحت آنها را از مجموعه محتوا حذف کنید.

هنگامی که تمام فایل ها و پوشه ها را کپی کرده اید، پنجره را ببندید و نماد شبکه Mac را به سطل زباله بکشید تا از محل اشتراکی قطع شود. اگر قطع نکنید، اتصال آیکون و سرور تا زمانی که کامپیوتر شما را خاموش می کند باقی می ماند. اگر از یک رایانه استفاده میکنید که دیگران استفاده میکنند، به همه چیز در مجموعه محتوا دسترسی خواهند داشت.

راه اندازی وب فولدر ها در ویندوز 7

به کامپیوتر بروید، روی یک منطقه باز در سمت راست پنجره کلیک راست کرده و سپس Add a Location Network را انتخاب کنید. Add Network Location Wizard ظاهر میشود بر روی بعدی کلیک کنید. سپس از شما می پرسد : "کجا می خواهید این موقعیت شبکه را ایجاد کنید؟" شما یک مکان را انتخاب می کنید . سپس کلید بعدی را می زنید. برای آدرس اینترنتی یا شبکه، آدرس پوشه وب سایت Content Collection (بالا) را وارد کنید. روی بعدی کلیک کنید. زمانی که درخواست شد، نام کاربری و رمز عبور Bb خود را وارد کنید. زمانی که از شما پرسید : «چه نامی میخواهید برای این مکان بگذارید؟» نام مورد نظر خود رابگویید و بعدی را بزنید.

هنگامی که Add Network Location Wizard تکمیل شد. جعبه را چک کنید  سپس روی دکمه Finish کلیک کنید، محل شبکه را باز کنید و روی Finish کلیک کنید (برای بار اول برای اولین بار باز می شود) .

محل شبکه در بخش شبکه محلی کامپیوتر با برچسب انتخابی شما ایجاد شده است.  نکته: شما می توانید بر روی محل شبکه بر روی راست کلیک کنید و  گزینه ارسال را انتخاب کنید. ارسال به  دسکتاپ را انتخاب کنید و یک مورد از آن بر روی دسکتاپ بسازید. همچنین می توانید برای یک یا چند پوشه خاص در پوشه های مجموعه محتوا خود این کار را انجام دهید).

راه اندازی وب فولدر در ویندوز XP

My Network Places. 1را باز کنید.

  1. روی Add Network Place دوبار کلیک کنید.
  2. URL پوشه را در قسمت متن وارد کنید یا آن را کپی کنید و آن را وارد کنید.
  3. روی بعدی کلیک کنید. از شما خواسته خواهد شد تا یک نام برای محل شبکه وارد کنید.
  4. یک نام برای Network Place را وارد کنید و Finish را انتخاب کنید. پوشه وب باز خواهد شد. اکنون در Places My Network لیست می شود.

راه اندازی پوشه وب در ویندوز ویستا

  1. به رایانه بروید، روی یک منطقه باز در سمت راست پنجره کلیک راست کرده و سپس Add a Location Network را انتخاب کنید.
  2. Add Network Location Wizard ظاهر می شود. بعدی را بزنید.
  3. وقتی پرسید: "کجا میخواهی این موقعیت شبکه را ایجاد کنی؟" یک محل شبکه سفارشی را انتخاب کنید. روی بعدی کلیک کنید.
  4. هنگامی که از شما "تعیین محل وب سایت خود" در قسمت اینترنت یا آدرس شبکه پرسیده شد، آدرس وب سایت Content Collection (بالا را وارد کنید)، سپس روی Next کلیک کنید.
  5. نام کاربری و رمز عبور Bb خود را که از آن زمان به شما پیشنهاد شده است وارد کنید (ممکن است شما تا چهار بار آن را مطرح کنید. فقط نام کاربری و رمز عبور خود را هر بار وارد کنید و چهارمین بار آن باید کار کند).
  6. زمانی که پرسید، "شما چه نامی می خواهید انتخاب کنید؟" یک نام از انتخاب خود را وارد کنید روی بعدی کلیک کنید.
  7. زمانی که Add Network Location Wizard را دیدید ، جعبه را چک کنید وقتی روی دکمه Finish کلیک کنید، محل شبکه را باز کنید و روی Finish کلیک کنید. (برای اولین بار برای باز کردن پوشه وب ممکن است کمی وقت بگذارید)
  8. محل شبکه در بخش شبکه محلی کامپیوتر با برچسب انتخابی شما ایجاد شده است. (نکته: شما می توانید بر روی محل شبکه راست کلیک کنید و برای افزودن میانبر اضافی بر روی دسکتاپ خود، ارسال به ... دسکتاپ را انتخاب کنید).

پیدا کردن آدرس وب برای یک پوشه دیگر مجموعه محتوا

URL برای پوشه ای در سیستم Content Blackboard مورد نیاز برای تکرار پوشه در سیستم عامل است. این پوشه در بالای صفحه ارائه شده است. برای پیدا کردن آدرس وب هر دایرکتوری در سیستم محتوای سیاهپوستان، این مراحل را دنبال کنید:

1.به پوشه ی BLACKBOARD در سیستم محتوا بروید.

  1. به پیوند اصلاح در سمت راست ردیف پوشه بروید. فیلد آدرس در این صفحه (نشانی اینترنتی نمایش داده شده توسط مرورگر وب) حاوی URL مورد نیاز برای نقشه برداری به پوشه است.

 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز