راه های جلوگیری از پنالتی شدن وب سایت در گوگل

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

راه های جلوگیری از پنالتی :

شرکت گوگل در راستای حمایت از کاربران و در پی اقدامات و بروزرسانی های الگوریتم های خود سایت های بدون کیفیت را جریمه می کند همانطور که در مقاله های قبلی گفته شد جریمه گوگل را پنالتی می گویند پنالتی نام دارد . که این جریمه به افرادی که برای رسیدن به صفحه اول جست و وجو تخلف می کنند تعلق می گیرد . در بسیاری از مواقع نیز به طور ناخواسته افراد در دام پنالتی می افتند . برای رسیدن به صفحه های اول موتور های جست و جو راه های مختلفی وجود دارد که مطمن ترین آنها سئو می باشد قوانین سئو را الگوریتم های گوگل تعیین کرده اند البته این قوانین در حال به روز رسانی است که امکان دارد در این بروزرسانی برخی از قوانین تغییر کند که همین تغییرات باعث پنالتی گردد .البته اغلب پنالتی شدن ها به دلیل تخلفات در بهینه سازی وب سایتها است . در این مقاله سعی داریم ت راه های جلوگیری از پنالتی شدن از سوی گوگل را شرح دهیم . درمقاله زیر شما میتوانید دلایل پنالتی از سوی گوگل را مطالعه فرمایید .

دلایل پنالتی شدن وب سایت در موتور جست و جو گوگل

راه های جلوگیری از پنالتی

راه های جلوگیری از پنالتی گوگل :

اغلب دلایل پنالتی به علت نقض قوانین سئو و استفاده از سئو سیاه است که باعث می گردد در مدت زمان کوتاهی وب سایت ها به صفحه های نخست موتور جست و جوی گوگل برسند اما در پی آن امکان پنالتی شدن بسیار زیاد است . در اینجا می خواهیم به رفع این دلایل بپردازیم :

1-خرید لینک : امروزه با توجه به افزایش وب سایت ها و رقابت زیاد ، برخی از سایت ها اقدام به فروش لینک می کنند منظور از فروش لینک فروش بک لینک است . با پرداخت مبلغی لینک صفحات وب سایت شما در حدود زیادی وب سایت به یکباره قرار میگیرد ، بدین صورت حجم زیادی از ترافیک ها به سوی وب سایت شما روانه می شود که باعث گمراه شدن گوگل میگردد و گوگل آن را دستکاری در رتبه تلقی میکند و به همین دلیل وب سایت مورد نظر را مورد جریمه قرار می دهد . اما راه حل ممکن چه می تواند باشد ؟ درست است که یکی از راه کار های بهینه سازی بک لینک گذاری است اما باید توجه داشته باشید اگر در طول زمان کوتاهی تعداد زیادی بک لینک ایجاد گردد تقلب محسوب می شود . پس برای حل این مشکل بهتر است این کار در فاصله زمانی طولانی تری انجام گیرد همچنین وقتی بک لینک خریداری میکنید مطمن شوید که لینک شما در چه وب سایت هایی قرار میگیرد ، همچنین بک لینک ها بهتر است در داخل محتوا باشند .

راه های جلوگیری از پنالتی

2-تبادل لینک : یکی دیگر از اقداماتی که افراد برای افزایش بازدید خود انجام میدهد تبادل لینک است ، تبادل لینک اگر بیش از اندازه باشد باعث جریمه شدن در بلند مدت می باشد . تبادل لینک نیز مانند بک لینک گذاری است با این تفاوت که شما نیز باید لینک وب سایت مقابل را نیز در وب سایت خود قرار دهید . این کار نیز اگر زیاد انجام گیرد پنالتی را دی پی دارد برای جلوگیری از این کار اولین کار این است در مدت زمان زیادی این کار را انجام دهید همچنین با سایت هایی تبادل داشته باشید که که با هم مرتبط باشید . لینک ها را در داخل محتوا به کار ببرید .

راه های جلوگیری از پنالتی

3-محتوای تکراری : بسیاری از مدیران وب سایت ها به دلیل کمبود وقت و نداشتن دانش در نگارش محتوا از وب سایت های دیگر محتوای کامل و با کیفیت برای وب سایت خود کپی می کنند و در سایت خود می گذارند گاهی پیش آمده که کلمه ای را جست و جو می کنیم و در نتیجه آن چند سایت با مطلب شبیه هم ظاهر می گردد امکان دارد سایت های دیگر از یک سایت مطالب را کپی کرده باشند این کار علاوه بر این وجه سایت را خراب می کند جریمه گوگل را در پی دارد . بعضی افراد همچنین مطالب کپی خود را تغییر می دهند و در سایت خود قرار می دهند . به یاد داشته باشید که این کار توسط گوگل قابل شناسایی است پس از این کار نامناسب اجتناب کنید برای حل این مشکل می توانید درج محتوای خود را به محتوا نویسان بسپارید تا آنها با دانش کافی برای شما محتوای ناب و منحصر بفرد درج کنند همچنین اگر از منابع دیگران استفاده می کنید بهتر است لینک آن صفحات را در وب سایت خود قرار دهید . باید بدانید اگر محتوای شما مناسب و کامل و منحصربفرد باشد بسیار تاثیر گذار بر سئو می باشد

4-استفاده مکرر از تگ H1 :همانطور که میدانید عنوانین مطالب و صفحات وب در نتیجه جست و جو کاربران رویت می شود . به همین دلیل برخی از افراد سعی میکنند در صفحات خود به طور مکرر از تگ h1 استفاده نمایند تا در همه جست و جوها ظاهر شوند و ترافیک بالایی را دریافت کنند این کار نیز نوعی دستکاری در بازدید تلقی می شود . تنها راه حلی که می شود ارائه داد این است که حداکثر دو بار در هر صفحه از این تگ استفاده نمایید زیرا جز تاثیر منفی تاثیر دیگری ندارد .

5- خطای 404 : این خطا زمانی رخ می دهد که شما صفحه ای را از وب سایت خود حذف نمایید اما لینک آن وجود داشته باشد .البته دلایل دیگری نیز وجود دارد مانند اشتباه وارد کردن ادرس توسط کاربر . اما دلیل اول بر سئو تاثیر میگذارد و باعث جریمه میگردد . برای رفع آن باید ادرس صفحه حذف شده را روی صفحه جدید ریدایرکت کنید .همچنین لینک هایی که در صفحات دیگر قرار داده اید را بررسی کنید که اشتباه نباشند .آدرس صفحات خود را کوتاه کنید تا به اشتباه نوشته نشوند .

6-استفاده زیاد از کلمات کلیدی : یکی دیگر از ترفند هایی که طراحان از آن استفاده میکنند استفاده بی شمار از کلمات کلیدی است تا ترافیک بالایی جذب کنند و در لیست های جست و جو قرار بگیرند .هر صفحه از وب سایت چگالی برای کلمات کلیدی دارد که آن را گوگل تعیین می کند برای دانستن آن در نوار ابزار خود باید برنامه مربوط به چگالی را قرار دهید . تعداد کلمه ایی که استفاده میکنید نبایذد از چگالی بیشتر یا کمتر شود زیرا باعث پنالتی میگردد . برای حل این مشکل بهتر است برنامه محاسبه چگالی را در نوار ابزار مرورگر خود داشته باشید تا اندازه آن را بدانید . از کلمات کلیدی در مکان های مناسب استفاده کنید در عنوان ها تگ های تصاویر ، بهتر است در هر پاراگراف یک کلمه کلیدی وجود داشته باشد . بدین ترتیب دیگر جریمه نمی شوید .

7-لینک های پاورقی : وقتی سایتی طراحی میکنید لازم نیست که لینک وب سایت خود را در footer آن سایت قرار بدهید برای تبلیغات وب سایت خود بهتر است فقط آدرس و نام سایت و خود را بگذارید تا گوگل شما را جریمه نکند .

8-از دسترس خارج شدن : وب سایت شما وقتی از دسترس خارج می شود که یا پهنای باند تمام شود یا سرور قطع شود یا تاریخ هاست ودامنه تمام شود این مشکلات را باید سریع رفع کنید . اگر سرور شما مدام تمام مس شود باید آن را تغییر دهید و قتی به مدت طولانی از دسترس خارج شود سئو شما آسیب می بیند و در نتیجه پنالتی می شوید

راه های جلوگیری از پنالتی

9-سرعت بارگذاری پایین : عوامل زیادی بر سرعت سایت تاثیر میگذارند ، مانند حجم بالای تصاویر و ویدئو ها ، پهنای باند و کدنویسی . برای حل این مشکلات باید از تصاویر و اسلاید هایی با حجم کم استفاده شود . نرم افزرهایی هستند که حجم فایل های چند رسانه ایی را کاهش می دهند بدون آنکه کیفیت آنها تغییری کند . کد نویسی خود را بهینه کنید به طوری که سرعت سایت زیاد شو

مطالبی که گفته شد اگر به درستی رعایت شود علاوه بر اینکه پنالتی نمی شوید بلکه روی سئو شما نیز تاثیر مثبت می گذارد. عوامل دیگری نیز وجود دارد که راه حلی برای آنها وجود ندارد فقط باید آنها را انجام ندهید مانند لینک با زبان های مختلف ، نقشه سایت اشتباه ، لینک های مخفی ،تبلیغات بی اندازه ، هک،محتوای مخفی .

شما می توانید تمامی کار های وب سایت خود را به شرکت های طراحی سایت مانند شرکت طراحی سایت دارکوب بسپارید تا کارهای شما را به بهترین نحو ممکن انجام دهند 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز