بالا بردن سئو سایت وردپرس

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5776

5/5 - (9 امتیاز)

اگر می خواهید وب ساییتان در صفحه نتایج موتور های جستجو، رتبه ی خوبی به دست آورد باید به سئو وب سایت اهمیت دهید. کسانی که وب سایت وردپرس دارند از نظر سئو یک قدم جلو هستند. زیرا وردپرس یک پلتفرم سئو دوستانه است. شاید یکی از دلایلی که خیلی از افراد، وردپرس را انتخاب می کنند همین موضوع سازگاری وردپرس با سئو باشد.

اگرچه وردپرس نکات سئو را شامل می شود، با این حال برای ارتقاء رتبه ی وب سایت های وردپرس، عملیات سئوی اضافه تری نیز وجود دارد که می تواند کمک کننده باشد.

وب سایت شما از هر دسته باشد، چه اطلاع دهنده  و چه وب سایت فروش محصول و یا خدمات، با اعمال قواعد سئو می توانید بازدید آن را ارتقاء دهید.

روش های زیادی برای گسترش بازدید وب سایت وجود دارد. اما یکی از بهترین روش ها اعمال سئو می باشد. با اعمال سئو می توانید ترافیک ارگانیک به دست آورید.

سئو مجموعه ای از قواعد و تکنیک هایی است که با هدف ارتقاء رتبه ی وب سایت در صفحه نتایج موتور های جستجو، پیاده سازی می شود. سئو می تواند به موفقیت بیشتر وب سایت کمک زیادی کند.

سئو چیست و چرا مهم است؟

سئو یعنی بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو. وب سایت شما با سئو می تواند دید بهتری در موتور های جستجو به دست آورد و رتبه های بالای SERP را کسب کند.

سایتی که در آن قواعد و استراتژی های سئو به خوبی پیاده سازی شده باشد، دید بهتری دارد و شانس این را دارد که بازدید بیشتری کسب کند.

سایت های با رتبه های بالاتر، مورد اعتمادتر و معتبرتر هستند. بیشتر تمرکز سئو بر روی تولید محتوای با کیفیت است. در نتیجه وب سایت های سازگار با سئو، اطلاعات مفیدتر و مرتبط تری به کاربران ارائه می دهند. خوشبختانه این موضوع در وب سایت های وردپرس حل شده است. اگرچه، راهکار بیشتری نیز برای اعمال سئو در وب سایت های وردپرس وجود دارد.

با ما همراه باشید تا در ادامه ی مقاله به این موضوع بیشتر بپردازیم.

سئو وردپرس

بالا بردن سئو سایت وردپرس

بالا بردن سئو سایت وردپرس

نصب افزونه ی سئو وردپرس

اگر چه وردپرس سئودوستانه است اما شما با نصب پلاگین سئو در وردپرس می توانید به این موضوع کمک بیشتری کنید و سطح سئو وب سایت وردپرس خود را ارتقاء دهید.

بهترین پلاگین سئوی وب سایت های وردپرس Yoast می باشد. با این افزونه می توانید با استفاده از کلمات کلیدی مناسب تر، صفحات و پست های وب سایت را کاملاً بهینه کنید. همچنین این افزونه بر اساس آخرین بروزرسانی های الگوریتم جستجو، کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل می کند. با افزونه ی Yoast می توانید نقشه ی XML ایجاد کنید و به وب سایت خود اضافه کنید.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی

یکی از مهترین بخش های سئو، انجام تحقیقات برای کلمات کلیدی است. با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، این فرصت را به کاربران خود می دهید تا بتوانند راحتتر شما را بیابند.

با به بکار بردن کلمات کلیدی مناسب و مرتبط در محتوای وب سایت، می توانید درک بهتری از وب سایت خود برای کاربران به تصویر بکشانید و برای وب سایت خود ترافیک با کیفیتی به دست آورید.

برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، ابزار های مختلفی وجود دارد. با این ابزار ها می توانید کلمات کلیدی را تجزیه و تحلیل کنید و بهترین و مرتبط ترین آنها را برای وب سایت خود استفاده کنید.

برای سهولت کار ابتدا یک لیست از کلمات کلیدی مرتبط و هدفمند ایجاد کنید.

با استفاده از یک ابزار مناسب، کلمات کلیدی که حجم ترافیک بیشتر و رقابت کمتری دارند را سوا کنید.

با ابزار کلمات کلیدی در مورد وب سایت های رقبایتان تحقیق کنید و کلمات کلیدی که بیشترین بازدید را دارند را از بقیه ی کلمات کلیدی تفکیک کنید.

بعد از انتخاب کلمات کلیدی مناسب، نوبت به تولید محتوای با کیفیت می رسد.

قابلیت مشاهده توسط موتور های جستجو را در وب سایت وردپرس خود روشن کنید

در وردپرس یک قابلیت وجود دارد که می تواند سایت را از دید موتور های جستجو پنهان کند.

اگر وب سایت وردپرس خود را از نظر سئو بهینه کرده اید، اما شاهد ترافیک مورد توجهی نمی باشید، شاید مشکل از همین موضوع باشد.

برای روشن کردن قابلیت مشاهده توسط موتور های جستجو در وب سایت وردپرس خود باید به بخش داشبورد بروید و با اسکرول صفحه به پایین، قابلیت مشاهده توسط موتور های جستجو را روشن کنید.

تنظیم ساختار لینک ثابت

هنگام نصب وردپرس، پست ها و صفحات وب سایت شما دارای ساختار پیش فرض URL وردپرس هستند. این ساختار پیش فرض برای سئوی شما مناسب نیست.

مناسب ترین لینک پیوند ثابت URL برای موتور جستجو، تنظیم نام پست است. با رفتن به این تنظیم می توانید پست وبلاگ یا عنوان صفحه و یا حتی یک کلمه ی کلیدی را در URL وب خود اضافه کنید.

بالا بردن سئو سایت وردپرس

بالا بردن سئو سایت وردپرس

وب سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید

اگر وب سایت خود را به کنسول جستجو گوگل اضافه کنید، وب سایت شما به موتور های جستجو نمایش داده می شود. همچنین اگر وب سایت شما از نظر سئو دارای خطایی باشد، این کنسول به شما هشدار می دهد.

استفاده از Googel Analytics

ابزار Google Analytics با تجزیه و تحلیل بازدید وب سایت، به شما می گوید که استراتژی های سئو که در وب سایت وردپرس خود اعمال کرده اید، چقدر کار می کنند.

برای استفاده از این ابزار باید به صفحه ی صلی Google Analytics بروید و یک اکانت ایجا کنید. با ایجاد اکانت تجزیه و تحلیل گوگل یک کد رهگیری به دست خواهید آورد که در مراحل بعدی باید از آن استفاده کنید.

نقشه ی وب سایت خود را به گوگل ارسال کنید

نقشه ی سایت به موتور های جستجو کمک می کند تا بتوانند راحتتر وب سایت شما را بیابند. اگر می خواهید موتور های جستجو به داده های خاصی از صفحه ی شما بخزند، با ایجاد و ارسال نقشه به گوگل می توانید این فرصت را به دست آورید. با افزونه ی Yoast این کار براحتی قابل انجام است.

بهینه سازی وب سایت برای موبایل

گوگل اعلام کرده است که اولویت فهرست بندی با وب سایت هایی می باشد که ریسپانسیو هستند و برای موبایل بهینه شده اند. بنابراین بهترین گزینه برای وب سایت های وردپرس این است که از قالب های ریسپانسیو استفاده کنید.

علاوه بر این موضوع باید بررسی کنید که عملکرد وب سایت شما در دستگاه های مختلف چگونه است.

سرعت وب سایت خود را ارتقاء دهید

سرعت وب سایت یکی از فاکتور های رتبه بندی آن برای موتور های جستجو می باشد و وب سایت هایی که به کندی بارگذاری می شوند، تجربه ی کاربری بدی ارائه می دهند. چنین وب سایت هایی نمی توانند کاربران زیادی را جذب کنند.

برای اینکه سرعت وب سایت خود را بهبود ببخشید راهکار های زیادی وجود دارد. مثلاً اینکه می توانید تصاویر و ویدئو ها را در وب سایت خود بهینه کنید و یا از قالب های مناسب استفاده کنید.

طبق تحقیقات، وب سایت هایی که سرعت بارگذاری بیش از 3 ثانیه دارند، بیشترین نرخ ترک از صفحه را دارند.

نتیجه

سئو موضوعی است که در طولانی مدت جواب می دهد. اما هر چه برای بالا بردن سئو وب سایت وردپرس خود بیشتر تلاش کنید، نتایج بهتری به دست می آورید.

برای پیاده سازی استراتژی های سئو در وب سایت های وردپرس، بهترین گزینه استخدام متخصصین سئو و یا شرکت های طراحی سایت و سئو می باشد.

شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای، طراحی سایت و سئو انواع وب سایت مشاغل مختلف را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز