به گفته ی گوگل متفاوت بودن به بهبود رتبه بندی  وب سایت کمک می کند

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3871

5/5 - (1 امتیاز)

بهینه سازی موتور جستجو، سنگ بنای موفقیت های بازاریابی است. اگر نتوانید وب سایت خود را با استفاده از کلمات کلیدی در صفحه ی اول نتایج موتور های جستجوگر مشاهده کنید، ممکن است از موتور های جستجوگر ترافیکی دریافت نکنید.

گوگل پر استفاده ترین موتور جستجو در دنیای مجازی است و می تواند فرصت های بی شماری را برای بازاریابان خلق کند.

طبق تحقیقات، سایت هایی که در رتبه ی بالا قرار دارند، 36.4% از ترافیک کل را به خود را اختصاص می دهند و سایت هایی با رتبه های پایین تر این حجم از ترافیک را از دست خواهند داد.

اما برای رسیدن به بالاترین رتبه لازم است که شیوه های سئو به درستی پیاده سازی شوند.

جان مولر از اعضای تیم گوگل در پاسخ به سؤال در مورد اینکه چگونه یک سایت رتبه ی خود را از دست می دهد بر روی متفاوت بودن و چگونگی تأثیر این کیفیت بر روی بهبود رتبه بندی سایت تمرکز کرد.

چرا یک سایت رتبه ی گوگل خود را از دست می دهد؟

واقعیت این است که هیچ کس به طور دقیق لیست فاکتور های دلایل افت رتبه ی یک سایت را نمی داند و موضوعی که هست همیشه بیشتر از یک عامل موجب این مسئله می شوند.

گوگل و سایر موتور های جستجو، الگوریتم ها و سایر سیستم های خود را که سودمندی صفحات وب و ارتباط آن را با گزارش های جستجو که توسط کاربران در موتور های جستجو برای پیدا کردن محتوای خاصی مورد استفاده قرار می گیرند را مرتباً برزورسانی می کنند.

این امکان وجود دارد که صفحه ای در وب سایت شما که در مقطعی از زمان مرتبط بوده است، ولی اکنون مرتبط نباشد و در گرفتن ترافیک از گوگل متوقف شده باشد. همچنین ممکن است این صفحه در وب سایت شما هنوز مرتبط باشد اما شخص دیگری صفحه ی بهتری را نسبت به صفحه ی شما ایجاد کرده باشد که در رتبه ی نخست قرار دارد و در نتیجه سهم بیشتری از ترافیک را بگیرد. همچنین ممکن است اشتباهی در وب سایت شما رخ داده باشد که باعث شده است صفحه ی وب سایت شما فهرست بندی نشده باشد و یا از گوگل حذف شده باشد. همچنین ممکن است گوگل به دلیل وجود محتوای مخرب، جاسوس افزار ها و یا نرم افزارهای تبلیغاتی دیگر به وب سایت شما اعتماد نکند و از این رو تصمیم گرفته است که وب سایت شما را از فهرست خود حذف کند.

دلایل زیادی وجود دارند که باعث می شوند یک سایت رتبه ی خود را در گوگل از دست بدهد. از آنجایی که الگوریتم های مورد استفاده در گوگل و سایر موتور های جستجوگر، یکدیگر و هر وب سایت دیگری از این دست را مورد ارزیابی قرار می دهند، احتمال افت رتبه برای هر سایت ها امکان پذیر است و این موضوع فقط به یک سایت خاص مربوط نمی شود.

مولر نیز در پاسخ به سؤال یکی از کاربران در مورد از دست دادن رتبه ی سایت خود به غیر قابل اعتماد بودن گزارش جستجوی ترافیک سایت برای تشخیص هر چیزی در سایت اشاره کرد.

او در ادامه گفت احتمالاً جستجوی سایت معنا دار نیست و فقط یک ایده ی سخت در مورد چگونگی تعداد صفحات رتبه بندی شده می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی یا آنچه که فهرست کرده اید، می توانید از کنسول جستجو و گزارش پوشش فهرست استفاده کنید. این می تواند به شما کمک تا در مورد صفحات فهرست بندی شده نگاه بهتری داشته باشید.

متفاوت بودن و رتبه ی بهتر

به گفته ی گوگل، متفاوت بودن از رقبا برای گوگل مهم است و منظور از این متفاوت بودن بهتر بودن است طوری که سایت جذاب و به دست آوردن یک محصول راحت باشد.

مولر می گوید: یک وب سایت با رتبه ی بالا باید:

  1. منحصر به فرد باشد.
  2. قابل اجرا و متقاعد کننده باشد.
  3. کیفیت بالا داشته باشد.

بهبود رتبه ی گوگل و بودن در صدر نتایج موتور های جستجوگر منافع زیادی دارد که در این بخش به بررسی این موضوع می پردازیم:

مزایای بهبود رتبه ی سایت

  • به دست آوردن موقعیت های بیشتر برای تجارت

گوگل در صفحه ی اول 10 نتیجه را به شخصی که چیزی را جستجو کرده است، نشان می دهد. نتایج به دست آمده بر اساس و پایه ی یک سری از فاکتور ها از جمله سرعت سایت، بک لینک، نرخ بازخورد و دیگر عوامل می باشد.

بنابراین اگر بتوانید در صدر صفحه ی اول نتایج گوگل قرار بگیرید، فرصت خوبی برای تجارت و معرفی کسب و کار خود به دیگران به دست خواهید آورد.

اگرچه رسیدن به صدر نیمی از راه است، باقی ماندن در صدر نیم دیگر راه است.

  • موقعیت بالاتر و کسب ترافیک بیشتر

بر اساس گزارشات Bing وب سایت های با موقعیت بالا، 42% از ترافیک را به خود اختصاص می دهند. دوم 11% و سوم فقط 8% از ترافیک را به خود اختصاص می دهند. بنابراین به وضوح مشخص است که چرا باید وب سایت شما در صدر قرار بگیرد.

اگر وب سایت شما از بالا قابل رؤیت باشد این به معنای اصالت و اعتماد بیشتر است که عناصر اصلی برای هدایت ترافیک به سمت وب سایت شما می باشند.

  • باعث افزایش اعتبار تجارت شما می شود

افزایش رتبه های SERP  (صفحه ی نتایج موتور های جستجو) نه تنها باعث افزایش و هدایت ترافیک به سمت سایت شما می شود، بلکه میزان اعتبار شما نزد مخاطبانتان نیز افزایش می دهد.

بر اساس مشاهدات، بازدیدکنندگان اینطور تصور می کنند که چند وب سایت اول در بالای SERP از معتبرترین های هر حرفه ای هستند. این در اصل یک موضوع روانشناختی است که باعث موفقیت شما می شود.

اگر رقبای شما سرسخت و حرفه ای باشند، در صدر قرار گرفتن بسیار مشکل خواهد بود. اما به هر حال چه کسب و کار شما بزرگ باشد و چه کوچک، در صدر قرار گرفتن باعث افزایش اعتبار شما می شود.

  • تصویر کسب و کار را ایجاد می کند

SERP بهتر به معنای بهتر در دید بودن است. اینترنت یک فضای رقابتی است و در صدر بودن به معنای موفقیت است. اما این در صدر بودن همیشگی نیست. بنابراین هنگامی که در صدر هستید سعی کنید یک تصویر خوب و قابل احترام از کسب و کار خود برای مشتریانتان ایجاد کنید.

  • بالا بودن در نتایج 10 برابر بهتر است

طبق تحقیقات، قرار گرفتن در رده های برتر رتبه بندی، می تواند تجارت شما را 10 برابر بهتر از رقبای شما کند. طبق گزارشات صفحه ی وبی که در نتایج بالا قرار دارد، 10 برابر ترافیک بیشتری نسبت به وب سایتی که در صفحه ی هفت قرار دارد، دریافت می کند.

  • کاهش هزینه ها

هر چه SERP شما بهتر باشد، تجارت شما از پتانسیل بیشتری برخوردار خواهد بود. موقعیت های برتر SERP می تواند هزینه های تبلیغاتی شما را به طور مؤثر کاهش دهد. این موضوع تأثیر قابل توجهی برای شما در بازاریابی در در رسانه های اجتماعی می تواند داشته باشد.

خلاصه

سرانجام، رتبه بندی بهتر در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر، یک سرمایه ی اجتناب ناپذیر برای هر بازاریاب است. اگر اکنون در صدر نتایج جستجو قرار ندارید، تلاش کنید تا این رتبه را به دست آورید. مطمئناً موفقیت از آن شما خواهد بود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز