هزینه ی راه اندازی یک فروشگاه آنلاین با استفاده از ابزار ووکامرس چقدر است؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4661

4.5/5 - (24 امتیاز)

طی دهه ی گذشته، تغییرات زیادی در زمینه ی IT و تکنولوژی های جدید به وجود آمد. هزینه ی اتصال به اینترنت خیلی کاهش یافت و عادات مصرف کنندگان نیز بسیار تغییر کرد.

کاربران بیشتر به اینترنت متصل می شوند و بسیاری از خرید های خود را به صورت مجازی انجام می دهند. از این رو خیلی از افراد به راه اندازی فروشگاه های آنلاین رو آوردند. زیرا راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی با یک مقدار هزینه ی کم می تواند به یک تجارت الکترونیک پر سود برای مشاغل کوچک و بزرگ تبدیل شود.

ووکامرس یک افزونه ی منبع باز رایگان است که برای وردپرس طراحی شده است که با استفاده از آن می توانید فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید.

راه اندازی یک فروشگاه آنلاین مزایای بیشماری دارد. فروشگاه های آنلاین 24 ساعته و در 7 روز هفته در دسترس هستند. کاربران می توانند در هر ساعتی از شبانه روز برای تکمیل خرید خود به یک فروشگاه مجازی مراجعه کنند.

همچنین یک فروشگاه تجارت الکترونیک گستره ی مخاطبان بیشتری دارد. بنابراین می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید.

ووکامرس محبوب ترین سیستم کارت خرید در سراسر دنیا می باشد که بیش از 30% از کل وب سایت های تجارت الکترونیکی را تأمین می کند. بهترین موضوع در مورد ووکامرس رایگان بودن آن می باشد.

اگرچه با استفاده از ووکامرس می توانید به صورت رایگان یک فروشگاه تجارت الکترونیک داشته باشید، اما استفاده از ووکامرس محدودیت هایی نیز دارد. بسیاری از دارندگان فروشگاه های مجازی دست آخر به منظور بهره برداری از ویژگی هایی که در پلاگین ووکامرس وجود ندارد، مجبور به خرید پسوند های تجاری می شوند. بسته به نوع فروشگاهی که راه اندازی می کنید قیمت ها می توانند افزایش نیز پیدا کند.

ابزاری مانند ووکامرس این امکان را به شما می دهد که بر نحوه ی تخصیص بودجه به موارد گوناگون تسلط و کنترل داشته باشید.

شما می توانید دقیقاً تصمیم بگیرید که چقدر می خواهید در زمینه ی طراحی، میزبانی و خدمات به مشتری هزینه کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را در کسب و کار خود به دست آورید.

سهولت استفاده و پشتیبانی قوی توسعه دهنده، ابزار ووکامرس را در صدر صنعت راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک قرار داده است. مشاغل مختلف از این افزونه ی چند منظوره و متنوع وردپرس به طور گسترده ای برای راه اندازی فروشگاه های آنلاین استفاده می کنند. همچنین ووکامرس بسیار انعطاف پذیر است. اما با تمام این اوصاف بایستی از هزینه های آن آگاه باشید.

واقعیت هایی در مورد قیمت ووکامرس

ووکامرس به شما این امکان را می دهد که در بستر وردپرس یک فروشگاه حرفه ای راه اندازی کنید.

وردپرس و ووکامرس هر دو رایگان هستند. بنابراین هزینه در چه زمینه ای می باشد؟

هزینه ها معمولاً به موارد زیر بر می گردد:

هزینه های راه اندازی فروشگاه های آنلاین با استفاده از ابزار ووکامرس

راه اندازی و میزبانی وب

ووکامرس یک بسته ی نرم افزاری منبع باز است. بنابراین شما برای ادامه ی کار نیاز به یک سرور دارید. برای اجاره ی یک سرور بایستی ماهانه مبلغی را پرداخت کنید. علاوه بر هزینه ی میزبانی شما به یک دامنه نیز نیاز دارید.

پیش از انتخاب یک پشتیبان میزبانی بایستی نکاتی را در خاطر داشته باشید. مثلاً اینکه سرور شما چند سایت دارد؟ وجود چندین سایت می تواند سرعت سرور را کاهش دهد.

آیا خدمت رسانی به مشتری به عهده ی شما می باشد؟ شما بایستی بررسی کنید که آیا از طریق تالار های گفتگوی آنلاین مختلف، گفتگوی زنده و یا تماس تلفنی از مشتریان خود حمایت می کنید یا خیر! همچنین شما بایستی بررسی کنید که آیا مدیران برای پشتیبانی هایی که ارائه می دهند هزینه ای دریافت می کنند یا خیر!

ویژگی های امنیتی چگونه هستند؟ بهتر است به دنبال فیلتر های اسپم ایمیل، جلوگیری از بد افزار ها و بکاپ گیری اتوماتیک باشید.

سرور چه زمانی فعال می باشد؟ بالاترین درصد فعالیت سرور را به منظور گرفتن بهترین نتیجه در نظر داشته باشید.

هزینه ی میزبانی می تواند از 75 دلار تا 5000 دلار در ماه متغیر باشد.

خرید دامنه تقریباً 15 دلار در سال برای هر دامنه می باشد.

طراحی وب و قالب ها

ووکامرس قالب های زیاد و رایگانی را برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین در اختیار شما قرار می دهد. اما شاید بهترین طرح ها نباشند. اگر طرحی حرفه ای برای فروشگاه خود می خواهید، شما به یک طراح گرافیک و قالب های اولیه نیاز دارید که ممکن است هزینه هایی داشته باشد.

ویژگی های عملکردی

ابزار ووکامرس موارد اولیه برای تجارت الکترونیک شما را ارائه می دهد. اگر ویژگی های بیشتری مانند سئو، پردازش پرداخت و ویژگی های بازاریابی برای فروشگاه آنلاین خود می خواهید، بایستی هزینه هایی پرداخت کنید.

عملکرد های گسترده

پس از راه اندازی وب سایت فروشگاهی خود بایستی ابزارهایی برای اعلام اطلاعیه به کاربران و … به منظور ارائه ی تجربه ی کاربری بهتر نصب و راه اندازی کنید. نصب این ابزار ها ممکن است هزینه هایی برای شما داشته باشد.

گواهی ssl

Ssl یک تکنولوژی است که انتقال ایمن داده ها بین سرور ها و مرورگر ها را فراهم می کند. داده ها از طریق یک اتصال کدگذاری شده به نام https انتقال می یابند.

Ssl از این جهت اهمیت دارد که موجودیت یک وب سایت را هم برای بازدیدکنندگان و هم برای سرور ها مشخص می کند. گواهی های ssl فایل های داده ی کوچکی هستند که موجودیت سازمان شما را معتبر می سازد و برای پیاده سازی تکنولوژی ssl بر روی وب سایت رسمی شما مورد نیاز می باشند.

برای دریافت گواهی ssl بایستی سالیانه 100 دلار پرداخت کنید.

هزینه های بازاریابی

با هزینه برای بازاریابی می توانید فضای مناسب موتور های جستجوگر را برای کلمات کلیدی خود در نظر بگیرید. همچنین این هزینه می تواند تبلیغات آنلاین وب سایت شما را در دیگر وب سایت ها شامل شود. پرداخت برای تبلیغات محتوای شما در شبکه های اجتماعی نیز تحت هزینه های بازاریابی می باشد. هدف از تمام این هزینه ها جذب کاربران بیشتر به فروشگاه آنلاین شما و نهایتاً فروش بیشتر می باشد.

هزینه های تجارت ( 1 الی 2 درصد از فروش)

یک هزینه ی رایج که صاحبان فروشگاه های آنلاین متحمل می شوند، هزینه ی تجارت می باشد. با درک اینکه یک مشتری چگونه هزینه ی کالای خریداری شده ی خود را پرداخت می کند، می توانید منظور از هزینه ی تجارت را متوجه شوید.

در واقع درگاه پرداخت یک رابط بین پرداختی مشتری و بانک طرف قرارداد می باشد. یک تجارت درصدی از پرداخت مشتری را به عنوان حق حساب می گیرد. این درصد معمولاً 1 تا 2% از مبلغ کل پرداختی می باشد.

نتیجه

اعلام یک قیمت واحد برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین با استفاده از ابزار ووکامرس کار آسانی نیست. زیرا هزینه ها بسته به عوامل مختلف تغییر می کند.

مهم اینست که بدانید در چه نقاطی باید هزینه کنید تا بتوانید یک تجربه ی کاربری خوب ارائه دهید تا نهایتاً کاربران وب سایت فروشگاهی شما به مشتریان دائمی تبدیل شوند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز