آمار طراحی سایت با PHP

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4771

4.4/5 - (13 امتیاز)
آمار طراحی سایت با PHP

آمار طراحی سایت با PHP

PHP یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی سمت سرور است که برای توسعه ی وب ایجاد شده است. امروزه بخش بزرگی از صنعت توسعه ی وب سایت سمت سرور تحت سلطه ی PHP می باشد. خیلی از وب سایت های معروف دنیا مانند ویکی پدیا و فیسبوک با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP راه اندازی شده اند.

PHP یک زبان برنامه نویسی منبع باز است که به طور گسترده ای از آن استفاده می شود. متون PHP بر روی سرور اجرا می شوند. بارگیری و استفاده از PHP رایگان است.

PHP آنقدر محبوب و شگفت انگیز است که در هسته ی محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا یعنی وردپرس قرار دارد.

فایل های PHP می توانند حاوی متن، کد های CSS، HTML، جاوااسکریپت و PHP باشند. کد های PHP بر روی سرور اجرا می شوند و نتیجه ی آن به صورت کد HTML به مرورگر بازگردانده می شود.

اما این روز ها خیلی از توسعه دهندگان وب با چالش اینکه آیا PHP زنده خواهد ماند یا خیر، روبرو هستند.

خیلی از کاربران عقیده دارند که به دلیل ورود برخی زبان های برنامه نویسی جدید، PHP در حال کم رنگ شدن و از دست دادن رونق خود می باشد.

به همین دلیل می خواهیم در این مقاله به بررسی وضعیت و آمار استفاده ی PHP بپردازیم.

بسیاری از سایت ها با زبان برنامه نویسی PHP راه اندازی شده اند و هنوز هم خیلی از طراحان وب سایت ها از این زبان برای ایجاد یک صفحه ی وب استفاده می کنند. PHP محبوب ترین زبان برنامه نویسی سمت سرور می باشد.

طبق آمار و مطالعات، 83.5% از وب سایت های سمت سرور از PHP استفاده می کنند.

اما متأسفانه از سال 2016، PHP نتوانست سرعت رشد خود را حفظ کند و در بالاترین جایگاه زبان برنامه نویسی استفاده شده سمت سرور قرار بگیرد.

اگرچه PHP توسط بسیاری از وب سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد، اما متأسفانه بازدید کمتری نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی سمت سرور دارد.

اما استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مبتنی بر PHP در حال افزایش است.

از سوی دیگر متأسفانه، نرخ رشد استفاده از زبان برنامه نویسی PHP از سال 2016 به طور چشمگیری کند شده است.

دلیل محبوبیت مداوم PHP چیست؟

بروزرسانی PHP ساده است

بروزرسانی PHP ساده و سریع است. از آنجا که PHP یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است، بروزرسانی آن نیز از سمت سرور انجام می شود و نه از سمت کاربر. بنابراین ایمنی آن بالاست. بعلاوه، بروزرسانی های PHP تحت تأثیر تنظیمات مرورگر قرار نمی گیرد.

کتابخانه های PHP

کتابخانه های PHP، آن را زنده نگه می دارند. این کتابخانه ها با ارائه ی کتابخانه ای استاندارد از رابط ها به توسعه دهندگان وب، در برنامه نویسی شی گرایی کمک کننده هستند.

با کمک این کتابخانه ها براحتی می توانید کار های ذیل را انجام دهید:

  • رفع خطای کد های PHP
  • ارائه ی API کاربر پسند و ساده
  • ادغام سریع و راحت
  • پشتیبانی از چندین شیوه ی ذخیره سازی
  • توابع آماده به کار با سروی های وب

پشتیبانی از مستندات

هر زبان برنامه نویسی ای که پشتیبانی جامعی از مستندات داشته باشد، مطمئناً انتخاب هر توسعه دهنده ی وب سایتی خواهد بود. مستندات PHP به طور آنلاین قابل دسترسی هستند. به طور مثال، وردپرس از طرح اسناد سفارشی سازی بهره می برد. به طور معمول، عناصر مستند سازی شده عبارتند از:

  • کلاس ها و خصوصیات آنها
  • تقاضا ها
  • عناوین فایل
  • اقدامات و فیلتر ها
  • توابع و متد های کلاس
  • نظرات درون خطی

وجود تعداد بسیار زیادی از متخصص PHP و در دسترس بودن آنها به شما کمک می کند تا از هر نوع پشتیبانی بهره مند شوید.

وب سایت های مشهوری که از PHP استفاده می کنند:

  • فیسبوک ماهانه 25.7 بیلیون بازدید دارد.
  • ویکی پدیا ماهانه 15 بیلیون بازدید دارد.
  • یاهو ماهانه 4.8 بیلیون بازدید دارد

PHP در گذشته یک راه حل سبک و آسان برای استفاده بود. این ویژگی در مورد PHP هنوز هم پا برجاست. پروژه ی PHP شما حتی توسط افراد مبتدی نیز می تواند به سرعت انجام شود. تنوع امکانات و جذابیت بیشتر در نسخه های جدید PHP، آن را از قبل نیز قدرتمند تر ساخته است.

برخی از زبان های برنامه نویسی به مرور زمان از نظر کیفیت افت می کنند، اما برای PHP داستان برعکس است. کیفیت PHP نه تنها افت نکرده بلکه افزایش نیز یافته است. زیرا تقاضا برای آن به طور مداوم در حال افزایش است. بروزرسانی های سالانه این پیشرفت ها را ارائه می دهند. PHP کارآمد تر شده است و قادر به انجام کار های متنوعی می باشد، ضمن اینکه کاربر پسند و ارزان نیز هست. به دلیل سبک بودن و پردازش سریع، PHP برای پروژه های تجاری بهترین انتخاب می باشد.

ساده بودن PHP هم می تواند مزیت محسوب شود و هم ضرر. برای خیلی از پروژه های پیچیده ی دانشگاهی، PHP مناسب نمی باشد. اما برای وب سایت های تجارت الکترونیک به دلیل مدیریت آسان آن مناسب است.

خیلی از کاربران اینچنین می گویند که PHP بهترین زبان برنامه نویسی تجاری در دنیا می باشد. با ادغام PHP و جاوااسکریپت هر نوع پروژه ای را می توان با موفقیت و بدون هیچ مشکلی راه اندازی کرد.

اگر تقاضای پروژه ی خود را با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP داشته باشید، خیلی زود می توانید آن را تحویل بگیرید. این مزیت دیگر PHP است.

بعلاوه PHP شامل بسیاری از برنامه های کاربردی است و جامعه ی آماری زیادی دارد.

از آنجا که دنیا رو به مجازی شدن است و خیلی از صاحبان مشاغل مختلف و فروشگاه ها و برند ها به دنبال راه اندازی فروشگاه های اینترنتی برای کسب و کار خود می باشند، تقاضا برای PHP نیز رو به افزایش است. بازار کار PHP رو به رشد است و آینده ای بسیار خوب را برای برنامه نویسان PHP به ارمغان خواهد آورد.

می توان گفت PHP اساس ساختار دنیای وب سایت است. بسیاری از پلتفرم ها و سیستم های مدیریت محتوا بر اساس PHP راه اندازی شده اند. تا سال 2018، بیش از 240 میلیون وب سایت مبتنی بر PHP بوده اند. بیش از 70% از وب سایت های ایرانی با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP راه اندازی شده اند.

نتیجه

PHP آنچنان در سراسر دنیا ریشه دوانده است که می توان ادعا کرد جزء لاینفک دنیای وب شده است. از آنجا که زبان PHP بین کاربران زیادی محبوبیت دارد و خیلی از وب سایت های بزرگ دنیا با این زبان راه اندازی شده اند، انتظار می رود نه تنها استفاده از PHP کمرنگ نشود، بلکه روز به روز طرفداران بیشتری نیز پیدا کند و آمار استفاده از آن بیشتر نیز بشود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز