اهمیت لینک داخلی و خارجی بر سئو

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=563

5/5 - (2 امتیاز)

هر وب سایتی به هر روشی که طراحی شود در آخر باید بتواند ترافیک بالایی از بازدید کننده داشته باشد . یک وب سایت اگر به صورت حرفه ای طراحی شود اما بازدید کننده ای نداشته باشد عاملی برای موفقیت نخواهد بود . وب سایت ها با هدف افزایش مشتری راه اندازی می شوند . اگر بازدید کننده سایت زیاد باشد تاثیر بسیار خوبی بر کسب و کار خواهد داشت .
عوامل بسیاری بر افزایش ترافیک سایت تاثیر گذار خواهند بود . اما هدف فقط افزایش بازدید کننده نیست ، بلکه باید استراتژی را پیاده کرد که بر اساس آن مشتریان وب سایت نیز افزایش یابند به معنایی دیگر بازدید کننده ها باید به مشتری تبدیل شوند . در این مقاله سعی داریم تا یک از تکنیک های مهم افزایش بازدید کننده وب سایت را شرح دهیم .

بهینه سازی وب سایت

مهم ترین اقدامی که هر مدیر سایت بعد از راه اندازی وب سایت اش انجام دهد ، بهینه سازی می باشد . وقتی کاربران در گوگل کلمه یا عبارتی را جست و جو می کنند ، گوگل وظیفه دارد همه وب سایت های مربوط به آن کلمه و عبارت را به کاربران نمایش دهد . لیست نتایج معمولا چندین صفحه می باشد . صفحه اول لیست برای هر وب سایتی مهم می باشد و همه وب مستران در تلاش هستند که به این صفحه برسند . اغلب کاربران اینترنت در نتایج جست و جوی خود فقط از وب سایت های صفحه اول دیدن می کنند . به همین دلیل سایت هایی که در صفحات بعدی قرار دارند بازدید کننده کمتری خواهند داشت .
سئو SEO : Search Engine Optimization  اصطلاحی است که گوگل آن را برای بهینه سازی وب سایت ها معرفی کرده است . بر اساس سئو وب سایت ها برای قرار گرفتن در صفحه اول نتایج بهینه می شوند . اغلب وب سایت های بهینه نزد کاربران بسیار محبوب هستند . قوانین سئو تمام بخش های سایت را شامل می شود . از مهمترین کار هایی که در سئو باید انجام داد به موارد زیر می توان اشاره کرد :

  • ارزیابی سرعت وب سایت و افزایش آن
  • بهینه سازی کد ها و دستورات
  • بهینه سازی و بازاریابی محتوا
  • انتخاب هاست مناسب
  • به روز رسانی
  • بهبود تجربه و رابط کاربری
  • اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات و بازاریابی اینترنتی
  • بک لینک گذاری و تمرکز بر کیفیت لینک ها

موارد ذکر شده ، تنها تعدادی از راه های بهینه سازی وب سایت می باشد که هر کدام از آنها موارد دیگری را شامل می شوند . در بسیاری از مقالات وب سایت های دارکوب از سئو و بهینه سازی وب سایت صحبت شده است . در این مقاله نیز سعی داریم به بررسی یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر سئو یعنی بک لینک گذاری بپردازیم .

بک لینک گذاری

Back Link  گذاری به معنای گذاشتن لینک یک وب سایت در یک سایت دیگر می باشد . زمانی که گوگل اعلام کرد بک لینک بر سئو وب سایت ها تاثیر گذار است بسیاری از سایت ها به این وسیله توانستند به صفحه اول منتقل شوند اما بعد از چندی دوباره به جایگاه قبلی منتقل شدند و برخی از آنها نیز از موتور های جست و جو اخراج شدند . دلیل آن هم استفاده از ترفند های سیاه بود .
برخی از افراد با توجه به اهمیت بک لینگ گذاری و تاثیر آن ، شروع به بک لینک گذاری گسترده کردند به طوری که وب سایت آنها در روز ، متوسط 100 لینک دریافت می کرد و ترافیک زیادی به سمت سایت آنها هدایت می شد در نتیجه وب سایت به صفحه اول می رسید . گوگل بعد از چندی این کار را تقلب اعلام نمود و همه وب سایت هایی که به این شیوه در صفحه اول قرار گرفته بودند را جریمه کرد .
امروزه نیز وب سایت های خرید بک لینک وجود دارند . که اقدام به فروش لینک های گروهی می کنند . باید بدانید خرید بک لینک نه تنها بر سئو تاثیر مثبت نمی گذارد بلکه ممکن است از سوی گوگل سایت مورد نظر پنالتی شود . در خرید گروهی بک لینک ، لینک وب سایت در سایت های نا مرتبط ، غیر اخلاقی ، اسپم ، نا معتبر و … قرار می گیرد و این امر سبب گمراهی گوگل می شود .
هر وب سایتی می تواند لینک سایت دیگر یا صفحه ای دیگر از خودش را داشته باشد . برای آنکه وب سایت یک استراتژی قوی در SEO داشته باشد باید تفاوت پیوند داخلی و لینک خارجی را درک کنید . لینک های داخلی و خارجی همیشه باعث بهبود استراتژی سئو نمی شوند . بلکه باید در لینک گذاری به قوانین خاصی پایبند بود . با استراتژی در سئو رتبه وب سایت به خوبی بهبود می یابد .

لینک داخلی در مقابل لینک خارجی

لینک داخلی یک پیوند در یک صفحه است که خواننده را به صفحه دیگری در همان وب سایت هدایت می کند . در حالی که لینک خارجی یک پیوند است که خواننده را به یک صفحه معتبر در وب سایت دیگری هدایت می کند . بسیاری از مدیران علاقه ندارند کاربران آنها با کلیک بر روی لینک های واقع در صفحاتشان از وب سایت آنها خارج شده و به سایت دیگری مراجعه نمایند . اما آنها نمی دانند که لینک های خارجی قابل اعتماد به اعتبار آنها نزد موتور های جست و جو می افزاید .
در نظر داشته باشید وقتی لینک خارجی در وب سایت خود قرار دهید ، در مقابل آن وب سایت نیز می تواند برای شما بک لینک گذاری کند . لینک های خارجی هم برای سایت مبدا و هم برای سایت مقصد کلیدی هستند و بر رتبه بندی آنها در الگوریتم های جست و جو گوگل تاثیر مثبت می گذارند . نکته قابل توجه برای دریافت لینک خارجی تولید محتوای مناسب و با کیفیت است . اگر محتوای یکی وب سایت کامل و کاربردی باشد وب سایت های دیگر می توانند از لینک مقالات آن سایت برای ذکر منبع استفاده نمایند .

اهمیت لینک های داخلی

لینک های داخلی در صفحات مختلف وب سایت به کاربر کمک می کند تا با همه صفحات در ارتباط باشد . این کار کمک می کند تا کاربر تشویق شود همه صفحات سایت را دنبال کند . لینک های مرتبط که در هر صفحه گذاشته می شود مخاطبان آن لینک را افزایش می دهد . لینک های داخلی در صفحات معمولا برای تماس به کار می روند . به عنوان مثال در انتهای یک صفحه می توانید از کاربر بخواهید برای اطلاعات بیشتر روی لینک یا موضوعی خاص کلیک کند و او را برای بازدید دعوت نمایید . لینک داخلی بر بازدید از همه صفحات سایت و رتبه بندی در موتور های جست و جو تاثیر می گذارد . متنی که برای لینک از آن استفاده می کنید باید یک دسته کلمه توصیفی باشد . استفاده از کلمات کلیدی برای متن لینک می تواند به ربات های موتور جست و جو کمک کند تا صفحات شما را بهتر بررسی نمایند . همچنین لینک های داخلی باعث می شوند ربات ها نیز آن صفحات را بررسی کنند . به عنوان مثال وقت رباتی در یک صفحه از سایت شروع به خزش می کند ، وقتی به لینک داخلی می رسد ، رباتی دیگر را به آن لینک می فرستد تا آن صفحه نیز مورد بررسی قرار بگیرد. بدین ترتیب صفحات ، در نتایج موتور های جست و جو به درستی برای کاربران فهرست می شوند . همچنین آن صفحه نیز به فهرست موتور جست و جو اضافه خواهد شد .

اهمیت لینک داخلی و خارجی بر سئو

اهمیت لینک های خارجی

کیفیت و کمیت لینک های خارجی که در صفحه استفاده می کنید برای موتور جست و جو قابل اهمیت می باشد اضافه کردن لینک های قابل اطمینان و آموزنده و کاربردی به صفحات شما کمک خواهد کرد و اعتبار وب سایت را بهبود می بخشد . اضافه کردن لینک های با کیفیت پایین به رتبه سایت آسیب می رساند . پیوند به سایت های دیگر تا زمانی که محتوای آن لینک ارزشمند باشد به رتبه سایت آسیبی نمی رساند . یک لینک خارجی زمانی ارزشمند می باشد که محتوای لینک شده کاربردی و آموزنده باشد همچنین رتبه بندی آن وب سایت خوب باشد . لینک های خارجی از وب سایت های دیگر که به سایت شما پیوند دارند، اعتبار سایت شما را بهبود می بخشد، زیرا آنها ثابت می کنند که محتوای شما با ارزش است. قرار دادن لینک خارجی یک منبع عالی از ترافیک رایگان برای وب سایت شما است . موتور های جست و جو اهمیت ویژه ای به لینک های خارجی می دهند . برای درج لینک خارجی وب سیات ها باید مواردی را رعایت کنند موارد زیر هم برای سایت های مبدا و هم برای سایت های مقصد باید مورد توجه باشد .

  • وب سایت مبدا و مقصد باید با هم مرتبط باشند . اگر اگر یک وب سایت معتبر می شناسید که در یک موضوع هر چند کم با سایت شما مرتبط است بهترین محل برای پیوند خارجی می باشد .
  • بهتر است لینک ها در داخل محتوا درج شوند .
  • لینک مقالات کامل و بیش از 2000 کلمه و با کیفیت بسیار ارزشمند هستند .
  • تا جایی که می توانید بک لینک ها را به صورت  dofollow درج کنید . اگر در یک وب سایت معتبر لینک ها به صورت nofollow  باشند می توان از آنها نیز استفاده نمود لینک های نو فالو ترافیک وب سایت را افزایش می دهند اما بر سئو سایت تاثیری ندارند .
  • تا جایی که می توانید وب سایت های معتبر با ترافیک بالا را برای بک لینک انتخاب کنید .

بهبود استراتژی سئو

عوامل متعددی باید را برای پیاده سازی استراتژی سئو پیاده سازی نمود . هر چه سئو سایت بهبود یابد در رتبه بندی آن تاثیر گذار خواهد بود . لینک های داخلی و خارجی جز مهمی از استراتژی سئو هستند . گذاشتن لینک خارجی همیشه زمان زیادی را لازم دارد گاهی مدیر سایت از این کار خسته می شود اما باید بدانید اهمیت لینک های خارجی ارزش صرف وقت زیاد را دارد . لینک های خارجی به طور قابل توجهی می توانند ترافیک سایت و رتبه سایت را بهبود ببخشند .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز