ایجاد زبان مشترک با طراح تضمینی برای موفقیت پروژه های طراحی وب

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4665

4.4/5 - (19 امتیاز)

تکنولوژی های جدید مانند طراحی سایت روز به روز در حال تغییر و تکامل اند. رویکرد های تازه ی طراحی مورد استقبال و استفاده قرار می گیرند. به دنبال این تغییرات عادات کاربران نیز تغییر می کند. در چنین شرایطی، طراحی وب سایتی که مطابق با آخرین تغییرات روز باشد و از طرفی نیاز های تجاری کاربر را نیز برآورده کند، سخت است.

به منظور ترقی هر چه بیشتر و بهره برداری بیشتر از وب سایتتان و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، لازم است با شرکت و یا طراح وب خود به طور مستمر در ارتباط باشید و در مورد جنبه های مختلفی که می خواهید در وب سایتتان وجود داشته بحث و گفت و گو داشته باشید.

با مشخص کردن اهداف و خواسته هایتان از طراحی وب و در میان گذاشتن آن با طراح وب می توانید علاوه بر خرابی های احتمالی، از هزینه های غیر ضروری نیز جلوگیری کنید.

در واقع ارتباط داشتن کلید موفقیت شماست. با ارتباط مستمر می توانید به یک زبان مشترک و درک متقابل برسید.

در ابتدای پروژه ی طراحی وب بهتر است نه تنها اهداف و خواسته هایتان از طراحی را مشخص کنید بلکه در مورد مشتریان و کاربرانی که از وب سایت شما استفاده خواهند کرد، اطلاعاتی به طراح بدهید. با برگزاری یک جلسه با طراح و یا تیم طراحی وب و صحبت درباره ی موارد گوناگون پیرامون پروژه و کسب و کارتان می توانید از بروز خیلی از آسیب های احتمالی آتی جلوگیری کنید.

گفتگو بین طراح و یا تیم طراحی و کاربر نبایستی به یک جلسه ختم شود. این گفتگو ها بایستی مستمر و ادامه دار باشد. گفتگو های مستمر و مؤثر می تواند از تأخیر تحویل پروژه و هزینه های اضافی جلوگیری کند.

در پروژه های طراحی وب، یک شروع خوب بسیار مهم است. یک شروع خوب از هدر رفتن زمان در طول پروژه جلوگیری می کند. به تعیین زمان بندی و بودجه بندی مناسب کمک می کند. در یک شروع خوب فرصتی برای همکاری ایجاد می شود و ایده آل های طرفین مشخص می شود که این می تواند به تلفیق ایده ها برای رسیدن یک هدف مشخص کمک کند. اجازه دهید برنامه ها به صورت گروهی توافق شود و مسئولیت های هر فرد و روند کار را نیز مشخص کنید.

مدیریت پروژه

مدیریت یک پروژه، فاز های گوناگونی دارد. از برنامه ریزی گرفته تا اجرا و …

برنامه ریزی داشته باشید

برای یک مدیریت مؤثر بایستی برنامه ریزی داشته باشید. در مرحله برنامه ریزی بایستی مشخص کنید در واقع چه مشکل و یا مشکلاتی قرار است حل شود؟ چه فرد و یا افرادی در حل مشکل مطرح شده درگیر می شوند؟ و در نهایت چه کاری انجام خواهد شد؟

مشکل را مشخص کنید

مشخص کنید که دقیقاً می خواهید چه مشکلی در وب سایت شما حل شود. اگر مشکل پیش آمده برای خود شما شفاف و واضح نیست، سعی کنید با توضیح دادن تا جایی که امکان دارد، شفاف سازی کنید.

ذینفعان را تعیین کنید

با بیان ذینفعان پروژه، اینکه چه افرادی از خروجی پروژه منفعت می برند، حتی می تواند شفاف سازی مشکلات را نیز راحت تر کند.

مشخص کنید که آیا وب سایت شما به طراحی مجدد نیاز دارد و یا به قالب بندی مجدد؟

گاهی وب سایت شما فقط نیاز به تغییرات جزئی دارد. مثلاً اینکه رنگ پوسته و عناصر بصری صفحه ی وب سایتتان کمی تغییر کند. این مطمئناً هزینه و زمان کمتری را نیاز دارد. همچنین با تغییرات جزئی عملکرد و تجربه ی کاربری که ارائه می دهید، تغییری نخواهد کرد.

اما طراحی مجدد به این معناست که طرح، ساختار و عملکرد سایت تغییر می یابند. بنابراین شما بایستی حیطه ی تلاش ها و فعالیت ها را مشخص کنید.

مدیریت مؤثر وب، از دست رفتن مکالمات را به حداقل می رساند

انجام برخی پروژه های طراحی وب نیازمند همکاری بخش های مختلفی هستند. با مدیریت مؤثر می توانید بخش های مختلف را در جریان و روال کار بگذارید. اینگونه می توانید به بهترین نتیجه ی ممکن برسید. هر چه بیشتر گروه های مختلف، روال و جزئیات پروژه ی طراحی وب را درک کنند، بیشتر می توانید اطمینان حاصل کنید که به موقع به ایده آل مشترک بین تیم طراحی و کاربر دست خواهید یافت. از طریق ارتباطات مداوم، پروژه مسیر درست را با بودجه ی مناسب طی خواهد کرد.

چه مواردی را بایستی در دستور کار طراحی خود قرار دهید؟

مراحل انجام یک پروژه طراحی وب

پرسش و پاسخ

به عنوان طراح سایت از کاربر سؤالات زیادی بپرسید. از او بخواهید که در مورد انتظاراتش صحبت کند.

سعی کنید در مورد خود تجارت کسب اطلاعات کنید. اینکه کاربران شما چه محصولات و خدماتی را در تجارت خود ارائه می دهند و مخاطبانش چه کسانی هستند؟ استراتژی بازاریابی و ارتباطی آنها چیست؟ آیا از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و یا از طریق وب سایت و محتوای آن با کاربرانشان در ارتباط هستند؟

همراهی با مشتری

در این مرحله سعی کنید درک کنید که کاربر چگونه با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کند. سعی کنید نحوه ی ارتباط گیری را به همان طریق در وب سایت خود پیاده سازی کنید. اینگونه بهتر می توانید مخاطب خود را حمایت کنید. سعی کنید خودتان را جای او بگذارید و از دیدگاه او به کسب و کار وی نگاه کنید.

شناسایی مخاطب

سعی کنید رفتار ها و نیاز های کاربران را شناسایی کنید. اینگونه در بدست آوردن مخاطبان خود موفق تر خواهید بود.

نظرخواهی

از کاربران نظراتشان را بپرسید. نقاط ضعف و قوت را در وب سایت خود مشخص کنید.

قبل از برگزاری جلسه ی بعدی و یا مکالمه ی بعدی به همه چیز فکر کنید و خلاصه ای از کار هایی که انجام داده اید، بحث هایی که داشته اید، فصل های مشترک مورد توافق طرفین و مشکلاتی که باید حل و فصل شود، اهداف تجاری و اهداف وب سایت، مخاطبان و … را در گوشه ای یادداشت کنید تا در نشست بعدی با دیگر اعضای گروه جلسه در میان بگذارید. با بهترین همکاری بیشترین میزان موفقیت حاصل می شود.

نتیجه

یک زبان مشترک منجر به موفقیت مشترک در یک پروژه ی طراحی وب می شود. زبان مشترک با ارتباطات مستمر و همکاری های متقابل به دست می آید.

شرکت های معتبر طراحی وب می توانند با استفاده از استراتژی های ارتباط گیری خود بهترین رابطه را با کاربران برقرار کنند و بهترین نتیجه را به دست آورند.

با واگذاری پروژه ی طراحی وب خود به شرکت معتبر دارکوب اطمینان حاصل کنید که با صرف کمترین هزینه و کمترین زمان مطلوب ترین نتیجه را بدست خواهید آورد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز