تأثیر رضایت مشتریان بر روی سئوی سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4735

5/5 - (3 امتیاز)
تأثیر رضایت مشتری بر سئوی سایت

تأثیر رضایت مشتری بر سئوی سایت

گوگل بیش از 200 فاکتور رتبه بندی در الگوریتم خود استفاده می کند و آن را سالانه 500 بار بروزرسانی می کند. تمام این خدمات برای ارائه ی تجربه ی کاربری خوب و جلب رضایت کاربران می باشد.

در واقع رضایت کاربران یک عامل اصلی رتبه بندی می باشد.

موتور های جستجوگر از طرق مختلفی میزان رضایت کاربران را اندازه گیری می کنند و به وب سایت هایی که در این زمینه موفق هستند، پاداش می دهند.

کاربران به دنبال پاسخ سؤالات خود و یافتن اطلاعات مورد نیازشان به وب سایت های مراجعه می کنند. آنچه که کاربران را تا حد زیادی درست هدایت می کند تا بتوانند اطلاعات مورد نیازشان را بیابند، کلمات کلیدی می باشد. از طرف دیگر موتور های جستجوگر بر رضایت کاربران تأکید زیادی دارند و اصلاً نبایستی آن را دست کم گرفت. بنابراین کلمات کلیدی نقش مهمی در کسب رضایت کاربران بازی می کنند. اما برایستی میزان رضایت کاربران چگونه اندازه گیری می شود؟!

گوگل چگونه رضایت کاربران را اندازه گیری می کند؟

یکی از معیار هایی که گوگل می تواند میزان رضایت کاربر را بر اساس آن اندازه گیری کند، مدت زمان ماندگاری کاربر در صفحه می باشد. در حقیقت اینگونه استنباط می شود که هر چه کاربر از اطلاعات و محتوای ارائه شده در صفحه ای بیشتر راضی باشد، مدت زمان بیشتری را در صفحه سپری می کند.

اگر کاربری صفحه ای را خیلی زود ترک کند این می تواند نمایانگر نارضایتی او باشد. همچنین تغییر کلمات مورد جستجو نیز نشانی از نارضایتی کاربر است. این بدان معناست که کاربر از آنچه که یافته راضی نیست و می خواهد با تعویض کلمات جستجو، موارد دیگری را ببیند.

برای جلب رضایت کاربر چه کاری می توان انجام داد؟

موتور های جستجو میزان رضایت کاربران را اندازه می گیرند و از آن به عنوان یک عامل رتبه بندی استفاده می کنند. بنابراین برای کسب رضایت کاربران بایستی اقدامات لازم را انجام داد.

محتوای وب سایت بایستی آنقدر برای کاربر جذاب و مرتبط باشد که کاربر به صفحه ی نتایج برای کلیک بر یک URL دیگر باز نگردد.

وب سایت ها بایستی با کیفیت و ساختار یافته باشند که با ارائه ی تجربه ی کاربری خوب باعث خوشحالی وی شوند.

راهکار هایی برای بهبود رضایت کاربران

محتوایی متناسب با نیاز های کاربر ایجاد کنید

کاربران برای یافتن نیاز های خود به وب سایت ها مراجعه می کنند. این می تواند فرصتی باشد تا با ایجاد محتوای ارزشمند و مرتبط با نیاز های کاربران، آنها را به وب سایت خود هدایت کنید. با تأمین نیاز های کاربران سعی کنید رضایت آنها را جلب کنید.

بازاریابی محتوا به شما این امکان را می دهد که محتوایی ارزشمند به کاربران ارائه دهید. با پاسخ به پرسش های کاربران آنها را به سمت کسب و کار خود بکشانید.

منظور از محتوا هر چیزی اعم از متون، تصاویر، ویدئو و پست می باشد. برای محتوای خود عنوان انتخاب کنید. سعی کنید در مورد انتخاب کلمات کلیدی تحقیق کنید تا بتوانید مناسب ترین کلمات کلیدی را در عناوین و محتوای وب سایت خود استفاده کنید. جستجو در مورد کلمات کلیدی استفاده شده در محتوا، در موتور جستجوگر گوگل می تواند بسیار کمک کننده باشد.

بایستی اطلاعاتی در وب سایت خود ارائه دهید که متناسب با نیاز کاربران باشد و با هدف جستجوی آنها مطابقت داشته باشد.

طراحی سایت کاربر پسند

وب سایت شما جایی است که کاربران به بررسی خدمات و یا خریداری محصولات شما می پردازند. بنابراین بایستی وب سایت خود را به گونه ای راه اندازی کنید که بهترین تجربه ی کاربری را ارائه دهد.

اگر پیمایش وب سایت شما سخت باشد، کاربران ناامید و ناراضی خواهند شد. مشتریان به دنبال وب سایت هایی هستند که پیمایش آن آسان است و براحتی می توانند در آن گشت و گذار کنند.

راه اندازی یک وب سایت کاربر پسند امکان پیمایش آسان و یافتن اطلاعات مورد نیاز را به کاربران می دهد. این موضوع منجر به ماندگاری بیشتر کاربر در صفحه و جلب رضایت او می شود.

استفاده از پیمایش ساده  و آسان

با استفاده از پیمایش های ساده، طرح های ساختار یافته و طبقه بندی شده می توانید وب سایتی کاربر پسند ایجاد کنید.

سایت خود را برای کاربران تلفن همراه بهینه کنید

راه اندازی یک وب سایت ریسپانسیو می تواند تضمینی برای دسترسی وب سایت شما از هر دستگاهی می باشد. با توجه به اینکه تعداد کاربران موبایل رو به افزایش، ایجاد وب سایت ریسپانسیو می تواند باعث جلب رضایت گروه بزرگی از مخاطبان شود.

وب سایت خود را ایمن کنید

هیچ کاربری خواهان خرید از وب سایتی که اطلاعات شخصی اش در معرض خطر است، نمی باشد. اگر وب سایت شما HTTPs نباشد، بسیاری از کاربران را از دست خواهید داد. با خرید گواهی امنیت می تواند اعتماد و رضایت کاربران خود را جلب کنید.

صفحات پرسش و پاسخ در وب سایت خود راه اندازی کنید

با راه اندازی یک صفحه ی پرسش و پاسخ می توانید به بسیاری از سؤالات متداول کاربران پاسخ دهید و در جلب رضایت آنها موفق باشید.

سرعت صفحه ی وب سایت خود را بهبود ببخشید

از آنجا که سرعت صفحه یکی از فاکتور های رتبه بندی در الگوریتم گوگل می باشد، بهبود آن می تواند تأثیر مستقیم بر رتبه بندی سایت بگذارد. از طرفی دیگر سرعت وب سایت هر چه بالاتر باشد، کاربران رضایت بیشتری خواهند داشت. کاربران صفحات کند را خیلی زود ترک می کنند. بنابراین سرعت وب سایت بر رتبه بندی تأثیر دارد. اهمیت سرعت وب تا به آنجاست که طبق تحقیقات کند بودن یک وب سایت به اندازه ی فقط 250 میلی ثانیه بیشتر از رقبا باعث از دست دادن بسیاری از کاربران می شود.

پیوند زدن به دیگر وب سایت ها

پیوند زدن به منابعی که اطلاعات ارزشمندی ارائه می دهند می تواند باعث ارائه ی تجربه ی کاربری بهتری شود. زیرا در اغلب موارد کاربر می تواند اطلاعاتی که نیاز دارد را بیابد. با انجام این کار ضمن اینکه پیوند های بیشتری می یابید، میزان کلیک و ماندگاری کاربر در صفحه نیز افزایش خواهد یافت. همه ی این موارد می تواند تأثیر مثبتی بر رتبه و سئوی شما داشته باشد.

بهتر است کاربران از وب سایت شما بر روی یک URL دیگر کلیک کنند تا با بازگشت به SERP. در روش اول شما نقطه ی تمرکز و قدرت هستید و در روش دوم گوگل. پس چه بهتر که شما مرجع باشید.

خلاصه

سئو به دو روش بهبود می یابد: با جلب رضایت کاربران و با جلب رضایت موتور های جستجو و ربات ها.

سئوکار های متمرکز بر ربات ها با استفاده از کلمات کلیدی و برچسب های درست عنوان سعی در جلب رضایت موتور های جستجوگر دارند. اما سئوکار های متمرکز بر انسان ها، اگرچه از کلمات کلیدی استفاده می کنند اما در پس آن به دنبال کسب رضایت کاربران هستند تا بتوانند اطلاعات مرتبط به آنها ارائه دهند.

اما در هر صورت کسب رضایت کاربران بر سئو و بهبود رتبه در نتایج موتور های جستجوگر مؤثر است. چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز