تبدیل وب سایت شرکتی به فروشگاهی

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9430

5/5 - (1 امتیاز)

وب سایت ها در انواع مختلف و با کاربرد های متنوع طراحی و راه اندازی می شوند. از متداول ترین نوع وب سایت ها که اغلب کسب و کار ها برای خود دارند، می توان به سایت فروشگاهی و سایت شرکتی اشاره کرد. سایت های فروشگاهی، همانطور که از نامش پیداست، با کاربرد فروش آنلاین محصولات و عرضه خدمات مختلف طراحی می شود و قابلیت های متنوعی در آن وجود دارد.
سایت های شرکتی نیز با هدف آشنایی مردم با یک کمپانی و معرفی آن و همچنین حضور در بازار های بین المللی طراحی می شوند. این قبیل سایت ها اغلب کاربرد و قابلیت پیچیده ای ندارند و صرفا جهت معرفی فعالیت های تجاری مختلف و یا ارائه کاتالوگ و نمونه کار به مشتریان طراحی می شوند.

اساس حضور در بازار های آنلاین و همچنین استفاده از روش های دیجیتال مارکتینگ، طراحی وب سایت می باشد. هر شرکت در بدو تاسیس باید یک سایت نیز برای خود داشته باشد. این وب سایت از شروع فعالیت تجاری می تواند باعث موفقیت و همچنین ارتقا کسب و کار شود. حضور آنلاین این روز ها برای هر کسب و کاری لازم و ضروری است چرا که در آینده ای نزدیک حوزه اصلی فعالیت های تجاری، بستر آنلاین خواهد بود.

طراحی و ایجاد وب سایت نیاز به یک برنامه ریزی جامع و پلان هدفمند دارد. در این میان برخی از صاحبان کسب و کار بدون برنامه و هدف اقدام به راه اندازی وب سایت می کنند که بعد ها با مشکلات فراوانی روبه رو خواهند شد. یکی از این اقدامات ایجاد وب سایت بدون توجه به نوع فعالیت تجاری است. به عنوان مثال برای یک فعالیت تجاری خرید و فروش کالا، اقدام به طراحی سایت شرکتی می کنند. این اقدام به صورت مکرر توسط صاحبان مشاغل انجام می شود. روزانه افراد زیادی برای تغییر کاربرد وب سایت خود به ما مراجعه می کنند.

در این مقاله سعی داریم به مبحث مهم تبدیل وب سایت شرکتی به فروشگاهی بپردازیم.

طراحی وب سایت شرکتی

طراحی وب سایت شرکتی فرایند طراحی و توسعه یک وب سایت تجاری می باشد که به عنوان حضور آنلاین یک شرکت در بستر اینترنت و بازار های آنلاین عمل می کند. وب سایت شرکتی با سایت فروشگاهی تفاوت های زیادی دارد، در سایت های فروشگاهی تمرکز بر فروش محصولات یا تبلیغ برند ها است اما در سایت شرکتی بر کل فعالیت شرکت، معرفی و تبلیغ آن فعالیت مربوطه می باشد.

در وب سایت های تبلیغاتی و فروشگاهی، هدف از ایجاد سایت تمرکز بر روی محصولات یا خدمات خاصی می باشد. این در حالی است که یک وب سایت شرکتی به تبلیغ، بازاریابی محصولات نمی پردازد، بلکه بر عملکرد کسب و کار، اخبار شرکت، کارکنان و مسئولیت اجتماعی تأکید می کند.

هدف اصلی طراحی وب سایت شرکتی بازتاب موفقیت شرکت، آشنایی بیشتر مردم با آن برند، ایجاد اعتماد و اطلاع رسانی در مورد خدمات و محصولات است. (اما هدف تمرکز بر آنها نیست.) به معنایی دیگر با ایجاد سایت شرکتی برای یک کسب و کار، مردم را از وجود آن فعالیت تجاری آگاه می کنند. همچنین این نوع سایت می تواند با هدف معرفی کسب و کار ها به همدیگر طراحی شود.

وب سایت های شرکتی نیز با روش های مختلفی طراحی می شوند. شما می توانید برای شرکت خود از قالب آماده وردپرس استفاده کنید یا می توانید طراحی سایت سفارشی و اختصاصی داشته باشید. در شرکت طراحی وب سایت دارکوب طراحان اقدام به تولید و توسعه قالب آماده وردپرس کرده اند، این قالب ها از پایه و بر اساس سئو در شرکت دارکوب طراحی و تولید می شوند. به همین دلیل قابلیت توسعه و پشتیبانی توسط شرکت را دارند.

استفاده از این روش برای ایجاد وب سایت مزایای زیادی به همراه خواهد داشت. با قالب آماده وردپرس در مدت زمان بسیار کمی می توانید وب سایت خود را راه اندازی نمایید. ( نهایت سه روز) همچنین قیمت طراحی وب سایت با این روش بسیار مقرون بصرفه است. کسب و کار هایی ک بودجه کافی برای راه اندازی وب سایت ندارند می توانند از این روش استفاده نمایند.

با آنکه طراحی سایت با استفاده از قالب آماده وردپرس بسیار ارزان است با این حال کیفیت و کارایی بالایی دارد. در صورت استفاده از روش طراحی سایت سفارشی یا اختصاصی نیز، طراح موظف است مطابق با نظر شما به طراحی و توسعه وب سایت بپردازد به همین دلیل زمان طراحی وب سایت به این روش کمی طولانی و قیمت آن بسته به نوع قابلیت ها و دیگر پارامتر ها تعیین می گردد.

طراحی سایت فروشگاهی

یکی از متداول ترین انواع سایت ها، وب سایت های فروشگاهی هستند. این روز ها دیگر اغلب کسب و کار هایی که تجارت آنها خرید و فروش کالا است، یک سایت فروشگاهی برای خود دارند. وب سایت های فروشگاهی قابلیت های متنوعی دارند و بسته به این قابلیت ها قیمت گذاری می شوند. از معروف ترین سایت های تجارت الکترونیک یا همان سایت های فروشگاهی می توان به سایت آمازون اشاره کرد. این وب سایت جزء اولین فروشگاه های اینترنتی در جهان می باشد.

بعد از ایجاد این سایت بسیاری از فروشگاه های آنلاین دیگر بر مبنای آن طراحی شده اند. در ایران نیز یکی از معروف ترین سایت های فروشگاهی، فروشگاه اینترنتی دیجی کالا با قابلیت ها و کاربرد های فراوان است. امروزه مبنای طراحی سایت فروشگاهی بسیاری از افراد الهام گرفتن از این فروشگاه اینترنتی می باشد.

سبد خرید، امکان پرداخت آنلاین، امکان مقایسه کالا ها با هم و … از قابلیت های متنوع یک فروشگاه آنلاین می باشد که سبب تفاوت آن با سایت شرکتی شده است.

فروشگاه آنلاین با هدف فروش آنلاین کالا طراحی می شود. در این نوع وب سایت هدف فروش یک محصول خاص یا تعداد متنوعی از انواع کالا است. در فروشگاه های اینترنتی برای هر کدام از محصولات موجود یک صفحه جداگانه ایجاد می گردد که در این صفحه اطلاعات فیزیکی، قیمت، عکس کالا و … درج می شود.

یکی از تفاوت های بین یک وب سایت تجارت الکترونیک یا فروشگاهی ecommerce(electronic commerce) website و یک وب سایت تجاری یا شرکتی company website در ویژگی هایی است که پشتیبانی می کند. وب سایت شرکتی ممکن است فقط اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات آن شرکت را در خود جای دهد، بنابراین کاربران در صورت تمایل به آن تجارت باید مستقیماً یا از طریق فرم های موجود در سایت با شرکت تماس بگیرند. اما یک وب سایت فروشگاهی تقریباً شبیه نحوه عملکرد یک فروشگاه فیزیکی عمل می کند. کاربران می توانند اقلام را خریداری کرده و نحوه تحویل و پرداخت را در همان سایت بدون نیاز به تماس با یک فرد انسانی برای سفارش خود مشخص نمایند.

همچنین ایجاد طراحی سایت یک فروشگاه آنلاین در مقایسه با یک وب سایت شرکتی کمی پیچیده تر است زیرا ویژگی ها و عناصر طراحی در آن بسیار متنوع هستند. به همین دلیل قبل از اقدام به راه اندازی وب سایت برای کسب و کار خود بهتر است از قبل مشاوره ای در این خصوص داشته باشید.

نکات کلیدی در طراحی وب سایت شرکتی و فروشگاهی

سایت تجاری شما اولین نقطه تماس و تعامل با مشتریان و مخاطبان شما می باشد. شما از این درگاه می توانید به راحتی مشتریان خود را افزایش داده و آنها تبدیل به مشتریان دائمی کنید. این نکته هم در خصوص سایت شرکتی و هم سایت فروشگاهی و هر نوع سایت دیگری صدق می کند.

موارد زیر می تواند شما را برای ایجاد یک وب سایت شرکتی و یا فروشگاهی جذاب و متمایز یاری نماید:

  • قبل از اقدام به طراحی وب سایت ابتدا باید مخاطبان خود را شناسایی کنید. در این خصوص باید تحقیقاتی در مورد نظرات مشتریان، انتظارات، نیاز ها و مشکلات آنها داشته باشید.
  • بدون شک برای هر فعالیت تجاری رقبای فراوانی وجود دارد. این نکته بخصوص در فضای آنلاین بسیار مشهود و قابل درک است. به همین دلیل لازم است حضور آنلاین رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید. نقاط مثبت و منفی آنها را شناسایی کرده و از آنها به نفع خود استفاده کنید.
  • شما باید قبل از هر اقدامی، هدف خود از تجارت آنلاین را مشخص کنید. اینکه یک وب سایت شرکتی یا فروشگاهی چگونه می تواند باعث بهبود عملکرد کسب و کار شما شود، بسیار مهم می باشد. این کار به شما کمک می کند تا بهترین نوع وب سایت که مناسب فعالیت تجاری شما باشد را راه اندازی کنید.
  • طراحی و توسعه یک وب سایت کاربردی با صفحه بندی ساده و منظم، ناوبری بصری مناسب، محتوای مناسب و کاربردی و عناصر بهینه شده بسیار مهم می باشد.
  • به یاد داشته باشید حتی اگر یک طراح سایت هم باشید، به تنهایی نمی توانید نیاز های سایت خود را بر طرف کنید. به همین دلیل همکاری با یک شرکت طراحی وب سایت برای ایجاد یک سایت کامل و با عملکرد بالا به نفع شما می باشد. یک شرکت طراحی وب سایت خوب با نیاز های آنلاین مردم آشنا است و به تجارت الکترونیک اشراف کامل دارد. برای این منظور می توانید به شرکت طراحی وب سایت دارکوب مراجعه نمایید. شرکت دارکوب در ارائه خدمات طراحی وب سایت، سئو سایت، دیجیتال مارکتینگ و برند سازی دارای بیش از 18 سال سابقه است.
  • به یاد داشته باشید برای موفقیت در بازار های آنلاین تنها طراحی سایت کافی نیست. برا دیده شدن در میان رقبا و مردم به سئو و بهینه سازی وب سایت نیاز دارد. چه سایت شرکتی داشته باشید چه فروشگاه آنلاین، بهینه سازی آنها ضروری و لازم است.

با توجه به موارد ذکر شده و همچنین با کمک یک تیم حرفه ای طراحی وب سایت بدون شک در تجارت آنلاین خود موفق خواهید بود. شما عزیزان برای مشاوره آنلاین و یا حضوری به صورت رایگان می توانید با کارشناسان ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب تماس حاصل نمایید.

تبدیل سایت شرکتی به سایت فروشگاهی

همانطور که در بالا گفته شد، استفاده از وب سایت شرکتی با هدف معرفی یک کسب و کار و کمپانی انجام می شود، کسب و کار هایی که فعالیت تجاری آنها خرید و فروش نیست و اغلب به ارائه خدمات می پردازند. اما با این حال برخی از صاحبان فعالیت های تجاری خرید و فروش برای کسب و کار خود در ابتدا وب سایت شرکتی ایجاد می کنند و بعد ها تصمیم به ایجاد وب سایت فروشگاهی می گیرند.

برای تبدیل سایت شرکتی به سایت فروشگاهی روش های مختلفی وجود دارد. در ابتدا لازم است طراح، سایت شرکتی را به طور کامل بررسی و ارزیابی نماید. در صورتی که سایت شرکتی بازدید کننده زیادی ندارد تبدیل سایت شرکتی به فروشگاهی بهتر است انجام نشود. اما اگر بازدیدکنندگان زیادی دارد و دارای رتبه خوبی در نتایج موتور جستجو می باشد می توان با روش هایی نوع وب سایت را با حفظ آدرس و URL آن تغییر داد.

برای تبدیل سایت شرکتی به سایت فروشگاهی می توانید به شرکت طراحی وب سایت دارکوب مراجعه نمایید. مشاوران ما به صورت 24 ساعته و در تمامی روز های هفته آماده ارائه مشاوره آنلاین به شما عزیزان هستند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز