توسعه کسب و کار با بهینه سازی وب سایت

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=608

5/5 - (3 امتیاز)

رشد و توسعه هر کسب و کاری آرزوی صاحبان آن است .  بسیاری از صاحبان کسب و کار از ابتدای شروع کار خود به دنبال توسعه آن هستند و و انتظار دارند با روش هایی که انتخاب می کنند پله های موفقیت را یکی پس از دیگری طی نمایند . روش های مرسومی که اغلب صاحبان کسب و کار در شروع کار خود انجام می دهند اغلب روش های بازاریابی سنتی می باشد . بازاریابی سنتی این روز ها دیگر مانند گذشته کارایی خود را ندارد و نمی توان انتظار داشت با استفاده از آن کسب و کار توسعه و رونق یابد . پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک بازاریابی سنتی به طور کلی منسوخ شود .

استفاده از روش های قدیمی و سنتی شاید این روز ها فقط باعث رکود کسب و کار شود . حتی گاهی با هزینه های زیادی که صرف آن می شود ممکن است یک کسب و کار به طور کلی شکست بخورد . در ادامه این مقاله سعی شده نکاتی ذکر شود که با کمک آن بتوان کسب و کار را توسعه داد .

بهینه سازی وب سایت

بسیاری از افراد با واژه سئو SEO : Search Engine Optimization  آشنا هستند . شاید برای شما سوال باشد که نتایجی که در لیست موتور های جستجو نمایان می شوند چگونه لیست می شوند ؟ تفاوت وب سایت هایی که در صفحات وجود دارند در چیست ؟ در جواب این قبیل سوالات باید گفت ، قرار گرفتن سایت ها در صفحات نتایج موتور های جستجو بستگی به بهینه بودن آنها دارد . البته دلایل دیگری هم وجود دارد ، اما اصلی ترین دلیل لیست شدن نتایج بستگی به سئو وب سایت ها دارد . هر چه وب سایتی بهینه تر باشد در صفحات اول قرار خواهد گرفت .

SERPs : Search Engine Result pages  صفحات نتایج موتور های جستجو می باشد .  سایت هایی که در نتایج نمایش داده می شوند ، همیشه جایگاه یکسانی ندارند . الگوریتم های موتور های جست و جو مدام در حال تغییر و توسعه هستند و بر اساس همین تغییر و توسعه وب سایت ها را در نتایج لیست می کنند . رقابت میان وبی سایت ها نیز دلیل دیگر تغییر جایگاه آنها می باشد . روزانه هر مدیری در حال انجام روش های مختلفی است تا به این طریق بتوان جایگاهی بهتر از رقبای خود به دست بیاورد .

گاهی مواقع پیش می آید دو نفر همزمان یک کلمه کلیدی مشابه را جستجو می کنند اما نتایج بدست آمده هر دو متفاوت است . دلایلی مانند موقعیت جغرافیای ، جستجو های قبلی ، کش مرورگر ، به روز رسانی جایگاه وب سایت ها و … باعث می شود گاهی نتایج جستجو هر شخص متفاوت باشد .

همانطور که در بالا گفته شد ، دلیل اصلی رتبه بندی وب سایت ها در لیست نتایج یا در SERP بهینه سازی و سئو وب سایت ها می باشد . اما به غیر از سئو ، سرویس تبلیغاتی گوگل و دیگر موتور های جستجو نیز می توانند محل قرار گرفتن وب سایت ها را تغییر دهند . گوگل ادوردز google ADwords  یک سرویس تبلیغاتی متعلق به شرکت گوگل است که بر اساس جستجو کلمات کلیدی و با پرداخت هزینه های مختلف می تواند جایگاه یک وب سایت را برای مدتی بهبود ببخشد . بسته به نوع کلمات کلیدی و جستجوی آنها در روز تبلیغات یک سایت می تواند در صفحه اول نتایج قرار بگیرد .

قرار گرفتن در صفحه اول نتایج موتور های جست و جو آرزوی همه مدیران وب سایت ها است . بر اساس نتایج به دست آمده کاربران فقط از وب سایت های صفحه اول نتایج دیدن می کنند .

سئو به معنای بهینه سازی وب سایت برای قرار گرفتن در صفحات نتایج جست و جو می باشد . عوامل مختلفی بر سئو وب سایت تاثیر گذار هستند . این عوامل یا توسط گوگل اعلام شده اند یا بر اساس تجربه افراد به دست آمده اند .

دسترسی به اینترنت برای کاربران امروزه ساده تر از قبل شده است و کاربران انتظار دارند که موتور های جستجو بهترین خدمات را به آنها ارائه دهند . به معنای دیگر کاربر وقتی در گوگل جستجویی انجام می دهد انتظار دارد به سرعت نتیجه دلخواه خود را بیابد . وقتی جستجویی انجام می دهیم میلیون ها وب سایت در نتیجه یافت می شود . که امکان دارد فقط تعداد کمی از آنها هدف ما را در بر بگیرد .

اغلب کاربران در جستجوی خود عجله دارند و نمی خواهد وقت خود را صرف خواندن محتوای وب سایت ها غیر مرتبط کنند . در اینجاست که سئو وارد عمل می شود . بهینه سازی باعث شده است که کاربران به سرعت نتیجه دلخواه خود را بیابند . در پشت هر جستجو کاربر یک ربات گوگل وجود دارد تا کلمه کلیدی را با تمام اطلاعات جمع آوری کرده منطبق کند و در نتیجه جستجو ظاهر نماید . خزنده های گوگل کلمه کلیدی مورد نظر را با کلمه کلیدی تمامی وب سایت ها به سرعت تطابق می دهند و آن دسته از وب سایت هایی که مرتبط با کلمه و عبارت کلیدی هستند را نمایش می دهند . ربات ها و خزنده های گوگل برای نمایش نتایج از یک فرمول خاص استفاده می کنند و در نتیجه کاربر می تواند به سرعت وب سایت محتوای مورد نظر خود را مشاهده نماید .

بازاریابی اینترنتی و اهمیت بهینه سازی وب سایت

بالاتر گفته شد بازاریابی سنتی دیگر مانند گذشته نمی تواند باعث رونق کسب و کار شود . روش های قدیمی روز به روز در حال منسوخ شدن هستند . در عوض روش های جدید جایگزین آنها می شوند . بازاریابی اینترنتی یا آنلاین Digital Marketing  همه فعالیت های تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی که در بستر اینترنت در جهت توسعه و رونق کسب و کار انجام می شوند را در بر می گیرد . برای پیاده سازی روش های بازاریابی آنلاین اول از همه نیاز به یک وب سایت ضروری می باشد . وب سایت ها بهترین بستر برای بازاریابی اینترنتی هستند . در دیجیتال مارکتینگ رتبه بندی در موتور های جستجو قابل اهمیت است . هر شرکتی که در زمینه بازاریابی اینترنتی کار می کند در تلاش است تا علاوه بر تبلیغات ، وب سایت های مشتریان خود را به رتبه خوبی در موتور های جستجو برساند . اما چرا رتبه بندی تا این اندازه برای همه مهم است ؟ این سوال در بالا به وضوح پاسخ داده شد ؛ اغلب کاربران وقتی کلمه ای را در گوگل جستجو می کنند فقط از وب سایت های صفحه اول نتایج دیدن می کنند . گاهی برخی از آنها فقط از 5 سایت ابتدایی دیدن می کنند و هیچ گاه اسکرول صفحه را تا انتها پایین نمی آورند . این امر نشان می دهد سایت هایی که حتی در صفحه دوم هم هستند مورد بازدید قرار نمی گیرند . در نهایت باید گفت وب سایت هایی که در صفحات دوم به بعد حضور دارند عملا بدون بازدید کننده می باشند .

نقش سئو در توسعه کسب و کار

رسیدن به موفقیت از طریق وب سایت ها تنها با پیاده سازی یک بازاریابی آنلاین خوب و بهینه سازی SEO  وب سایت امکان پذیر است . وب سایت هایی که از رتبه بندی خوبی در موتور های جستجو برخوردار هستند شانس بیشتری در رسیدن به موفقیت بیشتر دارند . افزایش بازدید کننده ها و تبدیل آنها به مشتریان دائمی می تواند نتیجه بازاریابی آنلاین و بهینه سازی وب سایت باشد .

بهینه سازی وب سایت نه تنها باعث افزایش ترافیک بازدید کننده می شود بلکه کیفیت را برای کسب و کار و وب سایت به ارمغان می آورد . در اصل می توان گفت بهینه سازی نقش اساسی در برند سازی دارد .

SEO  برای بسیاری از مردم شناخته شده است اما برای آنها یک مفهوم خارجی می باشد و می پندارند بهینه کردن وب سایت فقط برای وب سایت های حرفه ای و بزرگ موفقیت را نتیجه می دهد . این افراد نمی دانند SEO  را از کجا باید شروع کنند . خوشبختانه مقاله پیش رو می تواند کمک بزرگی به مدیران وب سایت ها کند تا بتوانند با سئو و بهینه سازی ارتباط برقرار کنند.

استفاده از کلمات کلیدی : یک نقطه برای شروع استراتژی بهینه سازی توجه به کلمات کلیدی می باشد . برای این منظور می توانید به کنسول Google Search  مراجعه کرده و یکی حساب کاربری در ارتباط با وب سایت خود ایجاد نمایید . این سرویس گوگل یک ابزار مفید برای دسترسی به کلمات کلیدی مربوط به وب سایت است که در آن می توان به یک منبع بزرگ از کلمات کلیدی دسترسی پیدا کرد . کلمات کلیدی به صورت دسته بندی در کنسول گوگل وجود دارد از این کلمات که مربوط به وب سایت تان است در محتوا و مقالات خود استفاده کنید . پیشنهاد می کنیم آن دسته از کلمات کلیدی را انتخاب کنید که کمتر جستجو می شوند در این صورت انتظار می رود به سرعت بتوانید رتبه خوبی در گوگل به دست بیاورید .

Meta Descriptions : توضیحات متا همان عناوینی هستند که وقتی کلمه لی را جستجو می کنید در لینک وب سایت های نتایج ظاهر می شود . این توضیحات توسط مدیر وب سایت نوشته می شود . در غیر این صورت گوگل چند جمله از متن را به صورت خودکار برای آن انتخاب می کند . گاهی مواقع نیز توضیحاتی که توسط مدیر نوشته شده است توسط گوگل تغییرات کمی پیدا می کند . توضیحات متا یک تا دو خطی است که زیر لینک وب سایت های نتایج قابل کلیک هستند پس می توان نتیجه پرفت کاربر ابتدا این چند خط را به سرعت می خواند و بر اساس آنها به وب سایت مورد نظرش رجوع می کند . توضیحات متا شرح مختصری از هر آنچه که در آن صفحه می باشد ، است . این شرح کوتاه حدود 160 تا 300 کلمه را شامل می شود . این طول چند کاراکتری مناسب ترین اندازه برای درج توضیحات متا می باشد . این مکان همچنین برای قرار گرفتن کلمات کلیدی مناسب می باشد . هنگام نوشتن توضیحات سعی کنید آنچه که برای کاربران مهم است مانند قیمت را همراه با کلمات کلیدی مربوطه ذکر کنید .

طراحی وب سایت به صورت Responsive : در حال حاضر اغلب مردم با استفاده از رایانه های قابل حمل کوچک و تلفن های همراه هوشمند خود از وب سایت ها دیدن می کنند . واضح است که اندازه نمایش گر این دستگاه های قابل حمل کوچک در مقابل با کامپیوتر های رومیزی کوچکتر هستند . طراحی Responsive به معنای طراحی وب سایت به صورت سازگار با تمامی نمایشگر ها می باشد . وب سایت هایی که Responsive نیستند با نمایشگر های دیگر سازگار نمی شوند و کاربر مجبور است مدام اسکرول های صفحه را تغییر دهد این موضوع برای کاربران قابل اهمیت است به نحوی که بسیاری از کاربران این روز ها وقتی وب سایتی که سازگار نیست را باز می کنند به سرعت آن را ترک می کنند . موتور های جستجو به ویژه گوگل در تلاش است کاربران خود را به هر طریقی راضی نگاه دارد به همین دلیل با همه عواملی که عدم رضایت کاربران را در پی دارد برخورد می کند . همچنین امتیاز ویژه ای به وب سایت هایی که کاربران از آنها راضی هستند ، می دهد . در حال حاضر طراحی ریسپانسیو یک عامل مهم در الگوریتم های رتبه بندی موتور های جستجو است . طراحی سازگار نه تنها رضایت کاربران را در پی دارد بلکه در رتبه بندی موتور های جستجو نیز تاثیر مثبت خواهد گذاشت .  طراحی ریسپانسیو به بهبود تجربه کاربری نیز کمک می کند .

فعالیت در لیست کسب و کار گوگل : Google My Business یک راه عالی برای کسب و کار های محلی می باشد . با GMB کسب و کار ها در نقشه گوگل همراه با راه های ارتباطی ، خلاصه ای از فعالیت آنها و … ثبت می شوند . استفاده از کلمات کلیدی در درج توضیحات بسیار مورد اهمیت است . برای ثبت در نقشه گوگل باید یک کسب و کار واقعی داشته باشید یعنی برای آنکه اطلاعات شرکت ثبت شود باید آدرس واقعی را ثبت کنید . اطلاعاتی که در نقشه گوگل باید ثبت شود شامل : آدرس ، نوع کسب و کار ، شماره تماس ، آدرس سایت و ساعت کاری می باشد .  یکی از قابلیت هایی که نقشه گوگل وجود دارد ، درج نظرات و امتیاز دهی است . شما می توانید مشتریان خود را ترغیب کنید تا در نقشه گوگل در ارتباط با تجربه کاربری خود برای شما نظر بگذارند و به عملکرد شما را امتیاز دهند . این موارد برای گوگل بسیار اهمیت دارد . همچنین می توانید نقشه گوگل را با استفاده از پلاگین های مربوطه در وب سایت خود قرار دهید تا مشتریان به راحتی به کسب و کار شما دسترسی پیدا کنند .

تولید محتوا بهینه و با کیفیت : در بالا گفته شد از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده نمایید . محل های مناسب برای قرار دادن کلمات کلیدی توضیحات متا ، URL  ها ، عناوین ، تگ تصاویر و وبلاگ ها می باشند . وبلاگ ها و مقالات بهترین محل برای قرار دادن کلمات کلیدی هستند . به صورت مداوم در زمان های خاصی مقالات جدید و تازه تولید نمایید و در آنها از کلمات کلیدی به درستی استفاده کنید . موتور های جست و جو به دنبال مطالب جدید و تازه هستند به همین دلیل همیشه به دنبال مقالات جدید برای نمایش به کاربران هستند . در متن وبلاگ ها و مقالات از لینک های صفحات دیگر سایت نیز استفاده نمایید . به این صورت خزنده های گوگل در برخورد با لینک ها از آن صفحات نیز بازدید می کنند و این عمل برای بهبود رتبه مناسب است . مقالات وب سایت باید منبع معتبری برای مراجعه کاربران باشد . تولید مطالب جدید و آموزنده و کاربردی برای کاربران جذاب است . نگارش مقاله باید خوانا و قابل درک باشد . اشتباهات املایی و نگارشی به حداقل برسانید . از درج لینک وب سایت های اسپم در داخل متن ، غلط املایی و نگارشی ، درج محتوای کپی و تکراری پرهیز نمایید . محتوا 100 درصد باید منحصر به وب سایت شما باشد . از اینکه کلمات کلیدی نا مرتبط با جستجو بالا را در متن بیاورید بپرهیزید . گوگل دارای هوش مصنوعی است و تمامی حرکات منفی را شناسایی می کند .

به اشتراک گذاری مطالب وب سایت با استفاده از پست مهمان : بسیاری از وب سایت ها قابلیت درج پست مهمان را دارند . این قبیل وب سایتها این روز ها افزایش یافته اند اما اغلب آنها در قبال پرداخت پول پس شما در قسمت مهمان وب سایت خود قرار می دهند . پرداخت این هزینه ها نوعی سرمایه گذاری است . یک پست وبلاگ جدید در ارتباط با یکی از مقالات خود بنویسید توجه کنید پست مهمان نیز باید منحصر به فرد باشد. این مطلب جدید را در پست مهمان یک وب سایت مرتبط قرار دهید . این کار باعث می شود بازدید کننده های بیشتری را به دست بیاورید . اگر پست مهمان در یک سایت معتبر و مرتبط با وب سایت شما درج شود به اعتبار و شهرت وب سایت می افزاید و توجه موتور های جستجو را جلب می کند در نتیجه رتبه بندی وب سایت افزایش می یابد . در پست مهمان حتما یک لینک از صفحات خود قرار دهید .

بهبود سرعت وب سایت : کاربران انتظار دارند وقتی روی لینک وب سایتی کلیک می کنند سایت مورد نظر بلافاصله بار گذاری شود نهایت زمانی آنها می توانند منتظر شوند 1 دقیقه می باشد . اگر سایت در این مدت بار گذاری نشود به سرعت سایت را ترک می کنند و به سراغ وب سایتی دیگر می روند . سرعت سایت یک عامل مهم برای رتبه بندی است . به همین دلیل گوگل سرویسی جهت ارزیابی سرعت سایت به وجود آورده است در این سایت سرعت سایت به طور کلی بررسی می شود و عوامل بهبود یافته در اختیار مدیر سایت گذاشته می شود . در سرویس Google page speed  وب سایت ها از نظر سرعت از 0 تا 100 امتیاز دهی می شوند . عوامل مختلفی بر سرعت وب سایت تاثیر می گذارد از جمله : حجم تصاویر و فیلم های محتوا ، عدم فشرده سازی ، خط ها و دستورعمل های اضافه ، فضای خالی بین کدها ، وجود پلاگین های بی استفاده ، هاست کم سرعت و اشتراکی و … . با بر طرف کردن این موارد سرعت بار گذاری وب سایت به طور چشمگیری افزایش می یابد .

استفاده از تگ ALT : تصاویری که در محتوا درج می شوند دارای تگ هستند . گوگل فقط اعداد و متن را شناسایی می کند برای شناسایی تصاویر باید آنها را نامگذاری نمود . نام گذاری تصاویر و ثبت آنها به نام خود در موتور های جست و جو با استفاده از تگ alt  میسر می شود . وقتی تصویری را در محتوا درج می کنید بلافاصله در تگ آن عنوان تصویر را ذکر نمایید بدین ترتیب تصاویر شما در نتایج جستجو تصاویر نیز ظاهر می شود .

جمع بندی

پیاده سازی SEO بر روی وب سایت به طور حتم درصد زیادی از موفقیت را برای کسب و کار شما شامل می شود . انجام عملیات بهینه سازی کمی خسته کننده است اما زمانی که رتبه وب سایت در موتور های جستجو بهبود یابد نتیجه تلاش خود را به خوبی حس می کنید . الگوریتم های رتبه بندی مدام در حال تغییر و توسعه هستند به همین دلیل همیشه باید سئو و رتبه وب سایت را بررسی کنید . همچنین لازم است از آخرین اخبار مربوط به موتور های جستجو و سئو با خبر باشید که این کار برای بسیاری از صاحبان کسب و کار دشوار است . استخدام یک کارشناس سئو یا مراجعه به شرکت طراحی وب سایت می تواند این امر را میسر کند . که البته پیشنهاد ما به شما مراجعه به شرکت طراحی سایت است زیرا هزینه کمتری دارد و کارشناسان شرکت همیشه از آخرین تکنیک های سئو با خبر هستند . به همین دلیل شما می توانید با مراجعه به شرکت طراحی سایت دارکوب هم وب سایت خود را بهینه کنید و هم از خدمات پشتیبانی یک ساله استفاده نمایید  و هم تا حدودی سئو را آموزش ببینید . افراد بسیاری هزینه های زیادی را صرف طراحی وب سایت کرده اند با این امید که کسب و کار آنها توسعه یابد در حالی که برخی از وب سایت هال با یک طراحی ساده توانسته اند روزبه روز رشد و توسعه داشته باشند . بازاریابی آنلاین با استفاده از سئو و بهینه سازی وب سایت کمک شایانی به توسعه و رونق کسب و کار می کند .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز