دلایل تنفر گوگل از وب سایت ها

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=7694

5/5 - (1 امتیاز)

بدون شک تا به امروز باید فهمیده باشید که طراحی سایت بدون سئو باعث موفقیت شما نخواهد شد. وب سایت ها برای دیده شدن و جذب بازدیدکننده به سئو و بهینه سازی نیاز دارند. به همین دلیل است که در سال های اخیر SEO به یک بحث مهم تبدیل شده است.
در همین راستا نیز قیمت سئو هر روز در حال افزایش است. به یقین می توان گفت، شرکت طراحی وب سایت دارکوب تنها شرکت سئو مطرح در ایران است که با حفظ کیفیت و با نازلترین قیمت ها به بهینه سازی وب سایت ها می پردازد. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر یا انجام سئو وب سایت خود با مشاوران ما به صورت حضوری یا آنلاین در ارتباط باشید.

برای آشنایی بیشتر با سئو و همچنین دانستن دلایلی که باعث می شود گوگل از یک وب سایت ناراضی باشد، با ما در این نوشتار همراه باشید.

سئو و بهینه سازی وب سایت

اگر مقاله های دیگر ما را خوانده باشید، حتما با تعریف سئو آشنا هستید. SEO: Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور جستجو می باشد. یعنی فاکتور هایی که باعث می شود تا یک وب سایت برای قرار گرفتن در لیست نتایج موتور های جستجو بهینه و با کیفیت گردد. اما اصول سئو چیست؟ با چه ترفند هایی می توان سریع تر به رتبه بندی بهتر رسید؟ آیا وب سایت ما برای گوگل رضایت بخش است؟ این قبیل سوالات برای همه ما پیش آمده است. پاسخ تمامی این سوالات در اصول سئو خلاصه می شود.

به طور کلی اصول سئو دارای سه فاکتور است:

  • سئو فنی Technical SEO: منظور از سئو فنی بهینه سازی وب سایت از پایه و از ابتدای طراحی وب سایت می باشد. کنترل سرعت لود صفحات سایت، بهینه سازی کد های دستوری و HTML، بهینه سازی قالب سایت، اصلاح خطا های احتمالی سایت مانند خطای 404، Redirect error و … .
  • سئو در صفحه On-page SEO: هر آنچه از بهینه سازی سایت که در داخل آن انجام می شود، سئو در صفحه می باشد. بهینه سازی تصاویر، تولید محتوا، بهینه سازی محتوا، انتخاب کلمات کلیدی، لینک سازی داخلی و … از فاکتور های مهم سئو در صفحه می باشند.
  • سئو خارج صفحه Off-page SEO: منظور از سئو خارج صفحه مجموعه فاکتور های بهینه سازی می باشد که در بیرون از وب سایت انجام می شوند. این فاکتور ها عموما بر پایه لینک سازی و بک لینک گذاری هستند. پست مهمان، بکلینک گذاری، فعالیت در شبکه های اجتماعی، تبلیغات در سایر سایت ها، راه اندازی کمپین های تبلیغاتی و … از موارد مهم سئو خرج صفحه می باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله های قبلی موجود در وب سایت را مطالعه نمایید.
بعد از آشنایی کامل با اصول بهینه سازی، باید بدانید چه دلایلی موجب تنفر گوگل از وب سایت ها می شود. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

دلایل تنفر گوگل از وب سایت ها چیست؟

هدف از انجام سئو، بهبود کیفیت وب سایت و جلب رضایت گوگل و کاربران از سایت می باشد. برای آنکه وب سایت رتبه بندی خوبی در گوگل بدست بیاورد باید سایت را مطابق قوانینی که موتور جستجوی گوگل اعلام کرده است، بهینه سازی نمود.

بطور کلی در این باره باید گفت، نه تنها گوگل بلکه تمامی موتور های جستجو، وب سایت هایی را دوست دارند که کاربر پسند باشد. سایت ها باید به نحوی طراحی شوند که در پایان تجربه کاربری خوبی حاصل شود. این اتفاق رخ نمی دهد مگر با رعایت اصول سئو.

ما همیشه در مقالات خود به معرفی و بررسی تکنیک ها و اصول سئو پرداخته ایم. حال در ادامه قصد داریم دلایلی که باعث تنفر گوگل از سایت ها می شود را بررسی نماییم.

سرعت کند بارگذاری صفحات سایت

شما نیز اگر به عنوان کاربر از وب سایتی دیدن کنید که سرعت لود صفحات آن کند باشد، از آن وب سایت خارج می شوید. امروزه که اکثر نقاط جهان به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند، کند بودن سرعت بارگذاری صفحات یک سایت بی معنی است. اغلب کاربران در بازدید از وب سایت ها عجله دارند و اگر یک سایت به کندی باز شود، بدون شک به سرعت آنجا را ترک خواهند کرد.  اساس نتایج بدست آمده متوسط زمانی که کاربر برای باز شدن یک صفحه صرف می کند، 5 ثانیه است. اگر زمان لود صفحات یک سایت بیش از 5 ثانیه باشد اغلب کاربران از بازدید از آن سایت صرف نظر می کنند.

وقتی یک وب سایت با سرعت آهسته لود شود، باعث ایجاد تجربه بد کاربر می شود و این یعنی نارضایتی گوگل از آن سایت. به یاد داشته باشید هر چه سرعت سایت بیشتر باشد نرخ پرش نیز کاهش می یابد و بازدیدکنندگان زمان بیشتری را در وب سایت سپری می کنند.

یکی از مهمترین اقداماتی که شما باید در قبال وب سایت خود انجام دهید، بررسی و افزایش سرعت بارگذاری صفحات آن است. در این ارتباط ابزار ها و وب سایت های مختلفی وجود دارند، که با کمک آنها می توانید سرعت سایت خود را در جهت افزایش کنترل نمایید. این کار نه فقط یکبار بلکه باید به صورت دوره ای انجام شود. از بهترین ابزار ها و وب سایت ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • Google Pagespeed Insights
  • GT Matrix
  • Pingdom Website Speed

با استفاده از این ابزار ها نه تنها میزان سرعت مشخص شده، بلکه عواملی که بر کندی سرعت تاثیر گذاشته اند نیز مشخص می شوند. غالبا حجم بالای تصاویر، حلقه های تو در تو، لینک گذاری اشتباه، وجود ویدئو های پر حجم در صفحه، فضای خالی میان کد های HTML و … بر سرعت سایت تاثیر منفی می گذارند.

وجود بد افزار در سایت

Malware: malicious software یا بدافزار ها کد های مخربی هستند که در میان کد های سایت قرار می گیرند و هدف آنها کنترل وب سایت است. بد افزار ها معمولا به شکل فایل های دستکاری شده در سیستم مدیریت محتوا نصب می شوند و اغلب به صورت ویروس وارد نرم افزار می شوند.

وجود بد افزار در سایت نه تنها ممکن است سایت شما را از دسترس خارج کند بلکه می تواند تاثیر بسیار منفی در رتبه بندی گوگل بگذارد. از آنجایی که این کد ها می توانند به اطلاعات کاربران نیز دست بیابند، گوگل همیشه وب سایت ها را در ارتباط با Malware بررسی می کند.

در اغلب مواقع صاحبان وب سایت ها بسیار دیر از وجود بد افزار با خبر می شوند. به همین دلیل لازم است به صورت دوره ای سایت خود را از وجود Malware بررسی نمایید. خوشبختانه در این باره نیز ابزار های کارآمدی طراحی شده اند که با استفاده از آنها می توانید از وجود بدافزار در سایت با خبر شوید. بهترین این ابزار ها عبارتند از:

  • Sucuri
  • SSL Server Test by Qualys
  • Detectify

محتوای تکراری

اگر هنوز هم از محتوا و مطالب تکراری در وب سایت خود استفاده می کنید، اکنون باید از این کار به صورت کامل دست بکشید. استفاده از مطالب تکراری و کپی در وب سایت نه تنها موجب تنفر گوگل از سایت می شود، بلکه منجر به تجربه کاربری بد نیز می گردد.

وقتی شما از محتوای دیگر وب سایت ها در سایت خود استفاده می کنید، کاربر را مجبور به ترک از صفحه خود می کنید. این یعنی نرخ پرش را افزایش می دهید. کاربران برای دیدن و خواندن محتوا به سایت شما مراجعه می کنند، پس انتظار یک محتوا جدید و تازه را در سایت شما دارند. استفاده از مطالب جدید و به روز به معنای احترام به کاربر و بازدیدکننده است.

باید بدانید خزنده های گوگل به صورت مداوم در حال خزیدن در صفحات وب سایت ها هستند و با دیدن مطالب تکراری رتبه سایت را تغییر می دهند. گوگل همیشه به مطالب جدید و ارزشمند، اهمیت می دهد.

استفاده از مطالب بی ارزش

حال اگر به دنبال تولید محتوای ناب هستید، نباید ارزش آن را پایین بیاورید. هنوز هم برخی از افراد مانند گذشته محتوای خود را مملو از کلمات کلیدی مرتبط و غیر مرتبط می کنند. با این کار نه تنها رتبه سایت منفی می شود بلکه نارضایتی کاربر را نیز به همراه خواهد داشت. متن شما باید دارای معنا و مفهوم صحیح باشد.

فراموش نکنید که گوگل دارای هوش مصنوعی است، یعنی مانند انسان مفهوم صفحات سایت را کاملا درک می کند. استفاده از مطالب بی ارزش یعنی توجه نکردن به حقوق کاربران که در نتیجه باعث نارضایتی گوگل می شود. باید بدانید که هیچ راه میانبری برای رتبه بندی بهتر وجود ندارد جز جلب رضایت کاربر و ایجاد تجربه کاربری خوب.

لینک دهی نا مناسب

لینک ها مهمترین عامل رتبه بندی در هر سایتی هستند. فرقی نمی کند شما از روش لینک دهی داخلی یا خارجی استفاده می کنید، در هر دو صورت لینک سازی باید به درستی انجام شود. ایجاد پیوند های غیر طبیعی و غلط، رضایت گوگل را به همراه نخواهد داشت.

در ساخت پیوند ها باید کیفیت مد نظر باشد. لینک های با کیفیت و مرتبطی که به وب سایت شما هدایت می شوند از نظر گوگل بهترین عامل رتبه بندی هستند. در لینک دهی توجه داشته باشید که صفحه اصلی سایت مهم نیست بلکه باید به تمامی صفحات پیوند مرتبط زده شود.

همچنین سعی کنید در تمامی صفحات سایت خود لینک داخلی و مرتبط قرار دهید. تا کاربران و خزنده های گوگل به راحتی بتوانند در سایت حرکت کنند.

وب سایت های غیر ایمن

امروزه امنیت آنلاین یک مسئله بزرگ در سراسر جهان است. روزانه میلیون ها کلاهبرداری و هک در فضای اینترنت رخ می دهد که باعث از دست رفتن سرمایه و اعتبار بسیاری از اشخاص می شود. گوگل در این زمینه توانسته است در میان وب سایت های ایمن قرار بگیرد.

شما نیز باید وب سایت خود را کاملا ایمن کنید. بخصوص اگر وب سایت فروشگاهی و پرداخت آنلاین دارید، امنیت حساب مالی کاربران باید تضمین شود.

یکی از فاکتور های رتبه بندی گوگل استفاده از پروتکل HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) می باشد. اگر در میان URL وب سایت ها دقت کرده باشید HTTPS یا HTTP وجود دارد. HTTPS یعنی استفاده از پروتکل ارسال اطلاعات به صورت رمز نگاری شده. وب سایت هایی که گواهی ssl را به درستی نصب کرده باشند، اولویت بهتری در رتبه بندی گوگل خواهند داشت. HTTP نیز به معنای ارسال اطلاعات بدون رمزگذاری می باشد. که اغلب برای سایت هایی که پرداخت آنلاین و ثبت اطلاعات ندارند استفاده می شود.

بدون نقشه سایت

نقشه سایت یا site map یک فایل حاوی لیستی از تمامی صفحات سایت است. داشتن این فایل شاید ضروری نباشد اما به پیمایش خزنده های گوگل بسیار کمک می کند. به همین دلیل می تواند عاملی برای رتبه بندی سایت باشد. البته وب سایت های بزرگ به این فایل نیاز دارند.

در مقاله های گذشته در ارتباط با ساخت نقشه سایت و و بارگذاری آن در کنسول جستجو گوگل گفته شده است. با ساخت این فایل می توانید بر رتبه بندی وب سایت خود تاثیر مثبت بگذارید.

عدم سازگاری با موبایل

این نکته را بار ها گفته ایم که اغلب کاربران اینترنت از طریق تلفن همراه خود آنلاین هستند. این یعنی درصد بالایی از بازدیدکنندگان وب سایت ها از طریق موبایل می باشند. گوگل نیز در سال های اخیر اهمیت ویژه ای به کاربران تلفن همراه می دهد.
از این رو سازگاری صفحات سایت با تلفن همراه responsive بسیار مهم است و عاملی برای رتبه بندی می باشد. البته اخیرا وب سایت های که با تلفن همراه سازگار نیستند از سوی گوگل جریمه شده و رنبه خود را از دست خواهند داد. پس بهتر است در همان ابتدا، قالب سایت سازگار با موبایل طراحی شود.

کاربر پسند نبودن صفحات سایت

همانطور که در بالا گفته شد، تجربه کاربری برای گوگل بسیار اهمیت دارد. گوگل مدت زمانی که کاربر در سایت شما حضور دارد را بررسی می کند و از آن به عنوان عاملی برای رتبه بندی استفاده می کند. همچنین بازدید از سایر صفحات وب سایت و کلیک برای گوگل اهمیت دارد. به طوری کلی فعالیت کاربر و مدت زمان حضور او در سایت در رتبه بندی وب سایت بسیار موثر خواهد بود.

تمامی موارد گفته شده در بالا، می تواند شما رادر بهینه سازی بهتر سایت و بدست آوردن رتبه بندی بهتر گوگل یاری نماید. لازم به ذکر است فاکتور های سئو مدام در حال تغییر هستند به همین دلیل بهتر است بهینه سازی سایت توسط افراد حرفه ای و متخصص انجام شود.

از این رو به شما پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین بهینه سازی وب سایت خود با کارشناسان ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب، مشاوره رایگان به صورت حضوری یا آنلاین داشته باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز