رابطه بین رتبه الکسا و سئو سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8657

5/5 - (1 امتیاز)

خیلی از کاربران می خواهند بدانند که رابطه بین رتبه الکسا و سئو سایت چیست؟ و چگونه می توانند رتبه سایت و رتبه الکسا خود را بهبود دهند. الکسا یک سیستم رتبه بندی جهانی است. در سیستم رتبه بندی الکسا هر چه رتبه وب سایتی پایین تر باشد، بهتر است. به طور مثال اگر رتبه الکسا وب سایتی 1 باشد، بدین معناست که بیشترین بازدید را دارد. رتبه الکسا عملکرد یک وب سایت را نسبت به سایر وب سایت ها نشان می دهد. رتبه الکسا با ترکیب ترافیک سایت و میزان جذب بازدیدکنندگان طی سه ماه گذشته محاسبه می شود. الکسا یک سیستم تجزیه و تحلیل داده است که داده های وب سایت های تجاری را از طریق یک سری برنامه های افزودنی و نوار ابزار جمع آوری می کند. به طور خلاصه، رتبه الکسا مشخص می کند که چه وب سایت هایی بیشترین بازدید را دارند.

رتبه الکسا چیست؟

رتبه الکسا می تواند تفسیری از میزان محبوبیت وب سایت شما در میان سایر وب سایت ها باشد. در واقع رتبه الکسا به این سؤال پاسخ می دهد که عملکرد وب سایت من در میان سایر وب سایت ها چگونه است؟! رتبه ی الکسا یک معیار نسبی است و بر اساس میزان بازدید یک سایت و تغییر در بازدید سایر سایت ها تعیین می شود.

ارتباط بین رتبه الکسا و سئو سایت چیست؟

وقتی یک سایت بهینه شده و مطابق اصول سئو کلاه سفید و قواعد موتور های جستجو می باشد، شانس جذب ترافیک بیشتری دارد. وب سایتی که ترافیک بیشتری را جذب می کند شانس کسب رتبه های بالاتر SERP را به دست می آورد. از سوی دیگر وقتی بازدید یک سایت افزایش می یابد، رتبه الکسا آن بهبود می یابد. بنابراین دارندگان وب سایت ها با بهینه سازی سایت و پیاده سازی اصول سئو در سایت خود می توانند رتبه الکسا سایت خود را بهبود دهند.

سئو چیست؟

منظور از سئو بهینه سازی سایت بر اساس قواعد موتور های جستجو می باشد. سئو استراتژی های زیادی دارد. برخی از مهم ترین استراتژی های سئو عبارتند از: تولید و انتشار محتوای با کیفیت، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و مناسب به طور طبیعی و به اندازه، استفاده از تگ های متا، فشرده سازی تصاویر، ریسپانسیو سازی سایت، بهینه سازی سرعت سایت و ….

سئو یک علم گسترده است. اگر به اندازه کافی در پیاده سازی اصول سئو مهارت ندارید، بهترین راهکار استخدام یک متخصص سئو و یا یک شرکت طراحی سایت معتبر می باشد. یک شرکت طراحی سایت معتبر با آگاهی از آخرین استاندارد های روز دنیا می تواند بیشترین میزان کیفیت را ارائه دهد. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار، طراحی سایت و سئو سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

سئو و بهینه سازی سایت و بهبود رتبه الکسا

رابطه بین رتبه الکسا و سئو سایت

ریسپانسیو سازی چیست؟

منظور از ریسپانسیو سازی این است که طراحی سایت شما بدون مشکل و براحتی از هر دستگاهی با اندازه مانیتور های مختلفی قابل مشاهده باشد. ریسپانسیو سازی یکی از فاکتور های رتبه بندی برای موتور های جستجو می باشد. اولویت رتبه بندی با وب سایت هایی می باشد که ریسپانسیو هستند. بعلاوه طراحی وب سایت های ریسپانسیو در ارائه ی UX بهتر موفق تر هستند.

سرعت سایت و تأثیر آن بر رتبه سایت

یکی از موضوعاتی که در جذب کاربر تأثیر زیادی دارد سرعت بارگذاری سایت است. بر اساس مطالعات، اگر سرعت بارگذاری یک صفحه بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد خیلی از کاربران صفحه مربوطه را ترک می کنند. بعلاوه سرعت کند بارگذاری صفحه باعث می شود رتبه سایت در گوگل افت پیدا کند.

رتبه سایت چیست؟

بر اساس رتبه سایت یا pagr rank اعتبار وب سایت شما میان سایر طراحی سایت ها در اینترنت مشخص می شود. از طریق رتبه سایت، کاربران و مخاطبان شما می توانند به اهمیت سایت شما پی ببرند. رتبه سایت از 0 تا 10 متغیر است. موتور جستجو گوگل برای مشخص کردن رتبه سایت ها هر چند وقت یک بار وب سایت ها را مرور و بررسی می کند. رتبه سایت ها و وبلاگ ها در بازه ی 0 تا 10 متفاوت است. معتبرترین سایت ها، رتبه سایتشان 9 و 10 می باشد.

رتبه بندی وب سایت ها در گوگل با PageRank

گوگل با استفاده از الگوریتم PageRank وب سایت ها را رتبه بندی می کند. این الگوریتم یک سری استاندارد های کلی دارد که بر اساس آنها وب سایت ها رتبه بندی می شوند. کاربرانی که به تازگی وب سایتی راه انداری کرده اند با تکیه بر استاندارد های pagerank می توانند رتبه سایت خود را ارتقاء دهند. رتبه سایت در جذب کاربر تأثیر زیادی دارد. کاربران به وب سایت هایی که رتبه سایتشان بالاتر است بیشتر اعتماد می کنند.

رتبه سایت چه کاربردی دارد؟

رتبه بندی وب سایت ها بر اساس رتبه سایت مشخص می شود. هر چه رتبه سایت یک صفحه بیشتر باشد در جایگاه بهتر و بالاتری در SERP قرار می گیرد. به طور مثال اگر برای یک کلمه ی کلیدی خاص رتبه ی صفحات A و B و C به ترتیب 2  و  6 و 4 باشد، وقتی کاربری آن اصطلاح و کلمه کلیدی را جستجو می کند، ابتدا صفحه ی B و سپس C و بعد از آن A به او نمایش داده می شود.

چگونه می توانم از رتبه سایت خود مطلع شوم؟

برای اینکه بدانید رتبه سایتتان چند است چند راه حل کلی وجود دارد. اول اینکه به وب سایت هایی که گوگل برای رتبه سایت ها ارائه داده است، مراجعه کنید و با وارد کردن URL وب سایت و یا وبلاگ خود در این وب سایت ها به رتبه سایت خود پی ببرید. راه کار دوم این است که نرم افزار pagerank را نصب کنید. با استفاده از این نرم افزار می توانید رتبه سایت رقبای خود را به صورت تحلیل شده دریافت نمایید. راه کار سوم نصب نوار ابزار گوگل می باشد.

رسانه های اجتماعی در رتبه سایت چه تأثیری دارند؟

رسانه های اجتماعی به طور مستقیم و غیر مستقیم در رتبه سایت تأثیر دارند. دارندگان وب سایت ها با راه اندازی و فعالیت در رسانه های اجتماعی این فرصت را پیدا می کنند تا به معرفی محصولات و خدمات خود به کاربران در سراسر دنیا بپردازند. برخی از محبوب ترین و پرطرفدارترین رسانه های اجتماعی عبارتند از: فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و ….

فعالیت در شبکه های اجتماعی می تواند کاربران زیادی را به تجارت شما جذب کند. وقتی کاربران رسانه های اجتماعی از موضوعی خوششان بیاید، به احتمال زیاد آن را با دیگر کاربران به اشتراک می گذارند و یا در مورد آن موضوع نظر و کامنت می دهند. همین مسئله منجر به محبوبیت و آگاهی بیشتر از برند تجاری شما خواهد شد. رسانه های اجتماعی همچنین باعث تسریع در ایندکس شدن محتوا می شوند. رتبه سایت موضوع مهمی است. هر چه رتبه سایت شما بهتر باشد، نتیجه بهتری بر سئو سایتتان دارد. رتبه سایت همچنین بر رتبه الکسا تأثیر دارد.

پایین آمدن رتبه سایت

پایین آمدن رتبه سایت برای دارندگان سایت ها موضوع نگران کننده ایست. اگر رتبه سایتتان پایین آمده بایستی علت کاهش رتبه سایتتان را پیدا کنید و بر روی سئو سایت خود بیشتر تمرکز کنید. برخی از علت های کاهش رتبه سایت عبارتند از:

  • وجود خطاهای زیاد در سایت
  • سرعت پایین بارگذاری سایت
  • آپدیت های جدید در الگوریتم های گوگل
  • جریمه شدن سایت توسط گوگل
  • هک شدن وب سایت
  • پیشرفت رقبا

در نظر داشته باشید که سئو دائماً در حال تغییر است. بنابراین بایستی مطابق با اصول سئو و استاندارد های روز دنیا به بهینه سازی سایت خود بپردازید.

سئو سایت و رتبه سایت و بهبود رتیه الکسا سایت

رابطه بین رتبه الکسا و سئو سایت

چگونه می توانم رتبه الکسا سایت خود را بهبود دهم؟

ممکن است برای خیلی از کاربران سؤال شود که چگونه می توانند رتبه الکسا سایت خود را بهبود دهند! ممکن است خیلی از شرکا و رقبای شما، برای ارزیابی شما، رتبه الکسا سایتتان را بررسی کنند. به همین دلیل کسب رتبه های پایین الکسا ممکن است در تجارت شما نقش مهمی بازی کند. خیلی از کاربران از رتبه ی الکسا برای تفسیر چگونگی عملکرد یک سایت در میان سایر سایت ها استفاده می کنند. رتبه الکسا می تواند تفسیری از اعتبار و قدرت وب سایت شما باشد. برخی راهکار هایی که می تواند رتبه الکسا یک سایت را بهبود دهد عبارتند از:

تولید و انتشار محتوای با کیفیت و ارزشمند

کاربران برای محتوای با کیفیت و ارزشمند به وب سایت ها مراجعه می کنند. دارندگان وب سایت ها، با انتشار محتوای با کیفیت می توانند کاربران را بیشتر جذب کنند. بعلاوه وقتی کاربران محتوای یک سایت را ارزشمند بدانند احتمال اینکه لینک آن سایت را در شبکه های اجتماعی و با دیگران به اشتراک بگذارند، افزایش می یابد. از سوی دیگر، محتوای با کیفیت برای موتور های جستجو نیز ارزشمند است. زیرا موتور های جستجو می خواهند که در کمترین زمان، بهترین و با کیفیت ترین پاسخ را به کاربران بازگردانند.

کلمات کلیدی که باعث جذب ترافیک به وب سایت رقبای شما می شوند را بیابید

با درک و استفاده از کلمات کلیدی که رقبای شما استفاده می کنند و در جذب ترافیک موفق هستند، می توانید ترافیک خوبی به سایت خود بکشانید. با کمی تحقیق در مورد اصطلاحات و کلماتی که کاربران استفاده می کنند و درک نیاز های آنها می توانید سایت خود را بهینه سازی کنید.

سایت های مرتبط بیشتری برای پیوند به سایت خود پیدا کنید

دریافت لینک از وب سایت های معتبر می تواند قدرت و اعتبار سایت شما را بیشتر کند. لینک های ورودی برای رتبه بندی به موتور های جستجو کمک زیادی می کند. برای اینکه بتوانید از وب سایت های با کیفیت لینک دریافت کنید، بایستی محتوای با کیفیت تولید کنید. در واقع با تولید محتوای ارزشمند بایستی از این تاکتیک حمایت کنید. زیرا وب سایت ها به سایت هایی لینک می زنند که اطلاعات ارزشمند و بیشتری از سایت خودشان داشته باشد.

ایجاد پیوند های داخلی

ایجاد پیوند های داخلی این قدرت را دارد تا کاربران بیشتر در سایت شما نگه دارند. زیرا پیوند های داخلی کاربران را به مطالب مختلف و مرتبط در وب سایت شما هدایت می کند. لینک های داخلی نیز مانند لینک های ورودی به موتور های جستجو کمک می کند تا بفهمند محتوای وب سایت شما درباره چیست و میزان ارزش آنها را برای کاربران مشخص کنند. اما بایستی در نظر داشته باشید که از لینک دهی داخلی بیش از اندازه استفاده نکنید. پیوند های داخلی بیش از اندازه زیاد می تواند جریمه موتور های جستجو را برای شما در پی داشته باشد.

درک استراتژی هایی که رقبا استفاده می کنند

با تجزیه و تحلیل سایت رقبا می توانید به نقاط ضعف و قوت طراحی سایت خود پی ببرید. درک رقبا می تواند راهکار ها و ایده های خوبی به شما بدهد. با درک رقبا می توانید تأثیر خوبی در صنعت و حرفه ی خود برای جذب کاربران بگذارید و تصمیمات بهتری بگیرید.

بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ) چیست؟

سئو یکی از مهمترین بخش های هر طراحی سایتی است. کار کردن بر روی سئو سایت می تواند دید وب سایت ها را در موتور های جستجو بیشتر کند و ترافیک خوبی را جذب کند. اما علاوه بر سئو برای جذب کاربران راهکار های دیگری مانند بازاریابی اینترنتی نیز وجود دارد.

منظور از بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ هر نوع فعالیت برای جذب کاربران در محیط های آنلاین می باشد. دارندگان وب سایت ها با بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ می توانند به معرفی محصولات و خدمات خود بپردازند و کاربران زیادی را به طراحی سایت خود جذب کنند. تبلیغات PPC، بازاریابی محتوا، تبلیغات در رسانه های اجتماعی و …. برخی از راهکار های بازاریابی آنلاین می باشد.

نتیجه

سئو سایت با رتبه الکسا با هم در ارتباطند. بدین معنا که هر چه بیشتر بر روی سئو سایت خود کار کنید می توانید رتبه سایت و رتبه الکسا سایت خود را بهبود دهید. سئو یکی از مهمترین موضوعات در طراحی وب سایت است. طراحی وب سایت هر چقدر هم که خوب باشد اگر نتواند ترافیکی جذب کند، فایده ای ندارد. سئو می تواند باعث جذب ترافیک ارگانیک به وب سایت ها شود. همچنین بهینه سازی و سئو سایت می تواند دید وب سایت ها را در موتور های جستجو افزایش دهد. موتور های جستجو به وب سایت های بهینه شده علاقه بیشتری دارند. زیرا سایت های بهینه شده منجر به ارائه ی تجربه کاربری بهتر می شوند. موتور های جستجو هم می خواهند که کاربران بهترین تجربه کاربری را به دست آورند. بعلاوه موتور های جستجو می توانند سریعتر جواب های بهتری به جستجوی کاربران برگردانند.

از سوی دیگر وقتی یک سایت مطابق با اصول سئو بهینه شده باشد، رتبه الکسا بهتری خواهد داشت. خیلی از کاربران برای بررسی اعتبار یک سایت رتبه الکسا آن را بررسی می کنند. رتبه الکسا بهتر می تواند باعث جلب اعتماد کاربران شود. دارندگان وب سایت ها با کار کردن بر روی سئو سایت خود می توانند رتبه الکسا خود را بهبود دهند.

سئو موضوعی فنی و تخصصی است و نیاز به دانش دارد. اگر در این زمینه به اندازه کافی مهارت ندارید بهترین راهکار استخدام یک شرکت سئو و طراحی سایت معتبر می باشد. یک شرکت طراحی سایت معتبر با داشتن منابع مختلف و آگاهی از آخرین استاندارد های روز دنیا می تواند بالاترین میزان کیفیت را ارائه دهد. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار و برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات سئو سایت و طراحی سایت برای صنایع مختلف می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز