روش های ساخت قالب وردپرس

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=2762

5/5 - (2 امتیاز)

قالب های وردپرس فایل هایی هستند که برای ایجاد طراحی و کارایی با یکدیگر کار می کنند. هر قالب ممکن است متفاوت باشد و گزینه های مختلفی را به صاحبان سایت ها ارائه دهند تا با استفاده از آنها بتوانند ظاهر وب سایت خود را تغییر دهند.

قالب وردپرس از اجزای مختلفی تشکیل شده که هر جزء وظیفه و کار به خصوصی را انجام می دهد. شاید با خودتان بگویید چه نیازی به یادگیری ساخت قالب وردپرس هست وقتی که این همه قالب رایگان در اختیار داریم؟ در جواب به این سوال بایستی بگوییم که با یادگیری ساخت قالب وردپرس خودتان قادر خواهید بود قسمت های مختلف را سفارشی سازی کنید و از هزینه های اضافی بکاهید، ضمن اینکه برخی افراد دوست دارند طراحی قالب وردپرس را برای توسعه آن فراگیرند.

راه های مختلفی برای ایجاد و ساخت یک قالب وردپرس وجود دارد:

گزینه اول: اصلاح کردن قالب موجود

اصلاح کردن قالب وردپرس موجود ساده ترین راه حل است. تغییرات می توانند خیلی کوچک باشند مثل تغییر فونت یا رنگ.

در این حالت بهترین گزینه ایجاد تم کودک است. یک قالب کودک به یک قالب موجود ارجاع داده می شود و فقط بیت هایی که می خواهید تغییر کنند، اصلاح می شوند. استفاده از قالب کودک این مزیت را دارد که اگر قالب والدین به روزرسانی شود، تغییرات ایجاد شده پاک نمی شوند.

برای ایجاد یک قالب کودک بایستی در داخل پوشه قالب ها، یک قالب ایجاد کنید و نام آن را برگرفته از نام والیدینش انتخاب کنید.

در این پوشه کودک شما حداقل به یک فایل style.css و function.php نیاز دارید. در این پرونده شما نیاز به اضافه کردن کد خاصی برای اینکه به وردپرس بگویید که قالب والدین کدام است و یا اینکه شیوه نامه ها و یا سایر عملکرد هایی مورد نیاز شما در قالب کودک کجا هستند، دارید.

آخرین مرحله برای اجرای قالب کودک وارد شدن به پنل مدیریت وردپرس و رفتن به Appearance>Theme برای فعال کردن قالب کودک است.

گزینه دوم: یک قالب موجود را تطبیق دهید

در این راه حل می توانید یک قالب موجود را کپی کرده و آن را به دلخواه خود تغییر دهید.

این ممکن است شامل مواردی مانند حذف همه سبک های فعلی و ایجاد سبک مورد نظر خودتان باشد. شما همچنین می توانید به فایل قالب های دیگر بروید و مقوله هایی که نیاز ندارید را حذف کنید و مقوله های جدید به آن اضافه کنید. مثلا ممکن است شما بخواهید ساختار HTML  قالب را تغییر دهید. برای این کار باید فایل های مختلفی مانند header.php ، index.php و footer.php  را باز کرده و قسمت های HTML را با عناصر قالب خود به روز کنید. می توانید به سادگی همه مقوله هایی را که نمی خواهید، حذف کنید و یا به جای دیگر انتقال دهید.

گزینه سوم: ایجاد یک قالب

راه سوم ایجاد قالب از ابتدا می باشد و این کار خیلی هم سخت نیست. شما فقط به دو پرونده نیاز دارید: style.css و  index.php .

اما این موضوع به ساخت قالب محدودی منجر می شود. شما حداقل به یک فایل function.php برای عملیات سفارشی سازی و چند فایل قالب دیگر برای قسمت های مختلف سایت مانند فایل قالب 404.php  برای نشان دادن 404 صفحه، نیاز دارید.

 استفاده از قالب starter

یک قالب starter یک یک قالب وردپرس خالی است که شامل حداقل ساختار های اساسی است. این بدان معناست که یک قالب وردپرس starter برخی عملکرد های اساسی را دارد اما هیچگونه سفارشی سازی و تنظیماتی را ارائه نمی دهد. این یک نقطه شروع بسیار مفید است که می توانید قالب منحصر به فرد خود را با استفاده از آن بسازید.

گزینه های مختلفی برای قالب starter وجود دارد که محبوب ترین آنها underscores است. این برنامه توسط automatic نگهداری می شود که پایه و اساس قالب های پیش فرض در وردپرس است.

HTML5 Blank گزینه دیگری است که یک پایه کد قابل اعتماد و مستند را برای توسعه قالب فراهم می کند.

استفاده از چارچوب قالب وردپرس

مشابه چارچوب های جاوا اسکریپت و CSS و PHP یک چارچوب قالب مجموعه ای از ابزار های استاندارد را ارائه می دهد که شما به عنوان یک توسعه دهنده می توانید در ایجاد قالب های خود از آنها استفاده نمایید. چارچوب های قالب با کنوانسیون های از پیش تعریف شده می توانند به شما در صرفه جویی در وقت و تلاش کمک کنند.

امروزه چارچوب های قالب وردپرس ویژگی های مختلفی را حمایت می کنند از قبیل:

قلاب و فیلتر های سفارشی

توابع سفارشی برای استفاده در موضوع

تماس های تلفنی سفارشی

ادغام یا سازگاری با کتابخانه های سفارشی

استفاده از چارچوب های قالب وردپرس کار ساخت قالب را سریعتر و آسان تر می کنند. همچنین ویژگی هایی دارند که کار ساخت قالب را برای مبتدیان نیز امکان پذیر و آسان کرده اند.

تا اینجای مقاله سعی کردیم روش های مختلف ساخت قالب وردپرس را معرفی کنیم. حال در این بخش قصد داریم به معرفی برخی تکنیک های پیشرفته برای ساخت قالب های وردپرس می پردازیم.

پشتیبانی از ویژگی های مدیر وردپرس

داشبورد وردپرس به شما امکان می دهد بدون هیچ گونه کد، سفارشی سازی های زیادی انجام دهید. تغییر لوگوی سایت، تصویر پس زمینه و ایجاد تغییرات دیگر بسیار آسان خواهد بود.

هر زمان که به قالب های مجله نگاه می کنید، معمولا صفحات خانگی زیادی پیدا می کنید که دارای ویژگی های مختلفی برای تنظیم محتوا بر اساس اندازه، قرارگیری یا متن هستند.

اما این ویژگی ها بایستی در یک قالب رمزگذاری شوند تا همه آنها به درستی کار کنند.

بهتر است ویژگی های مدیریتی را به هر قالبی که می سازید اضافه کنید. این کار باعث می شود آنها را راحت تر بتوانید مدیریت کنید و همچنین کارتان حرفه ای تر می شود.

در اینجا لیستی مختصر از بخش هایی که می توانید شخصی سازی کنید، وجود دارد:

سرتیتر

پاورقی

نوار های جانبی

محتوای پست یا صفحه

محتوای 404

منطقه نظرات کاربران

قالب های خود را به صورت اجرایی بسازید تا بتوانید این قسمت ها را در صفحه نمایش مبادله کنید تا صاحبان سایت بتوانند با موضوع شما راحت تر کار کنند.

تنها نکته ای که بایستی در نظر داشته باشید اینست که بیشتر از آنچه که نیاز دارید نباید به ویژگی های مدیریتی اضافه کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز